Jump to content

HAN GIKK !!!

Sindre

Recommended Posts

Slitsomt å gå rundt og lure på om vår store kaptein skal forlate oss. Mener det ved første øyekast vil være et stor tap for klubben. Men ved nærmer ettertanke er det kanskje ikke dummt å innkassere penger for Vieira. Summen vil bli mindre neste år og mindre året etter. Vi så jo også flere ganger i sesongen som var at laget klarte seg bra uten. Men når han er på banen blir det en økt rygghet både i laget og i meg på tross av enkelt horrible feilpasninger fra kapteinens sid.

Men det som bekymrer meg noe mer er at det kan virke som om andre klubber er nærmere å stjele våre spillere enn vi er i å få tak i nye spillere. Håper ikke vi skal bli tapere på overgangsmarkedet. Savner rykter og stoff om nye ervervelser.

• Replies 246
  • Created
  • Last Reply
Jeg tror ikke klubben er innstilt på å kjempe like mye for å beholde Vieira, dersom Vieira igjen skulle ønske å forlate klubben. Slik vingling kan en bare ikke holde på med. Det uroer for mye, påvirker de andre spillerne negativt og forkludrer planene til manageren.

Dersom Vieira igjen er usikker på om han ønsker å fortsette i Arsenal, noe jeg ikke trodde var mulig etter forrige sommers hendelser, tror jeg det kan være lurt å se på seriøse henvendelser fra Juve og Real... men 12 mill er da altfor lite ????! 

Når dette er sagt, kan jeg bare ikke fatte at Wenger vil la dette skje slik uten videre. Det er Vieira som bestemmer over sin egen fremtid, - ikke klubben. Dersom Vieira slutter, er det fordi han selv ønsker det. Og det valget vil da være svært nøye overveid!

Jeg syntes Arseblog var ok lesning i dag:

"It's all very interesting at the moment, innit? I know some people are getting nervy and twitchy and a bit grumpy but relax. There's

plenty of time and the manager is not going to sanction the sale of

important players without having a good reason to do so. Don't think

there's any way Vieira can be sold without Arsene's permission. So

chill out and remember that he knows more about being a football

manager than us. Well, most of us."

13532[/snapback]

Nå er det ikke Vieira som har vinglet i år Helge.

Vieira er rasende at Arsenal i det hele tatt vurderer å selge han.

Etter all spetakkelet i fjor forstår jeg ikke hvorfor Arsenal bare sier han ikke er

til salgs. Vieira sjøl vil ikke vekk. Og vi så i fjor hvordan det forstyrret Vieira,

noe han innrømmet sjøl i intervju med Tips.

Med Pires og på vei vekk kan Arsenal fort ende opp som en taper

i overgangsvinduet.

Utdrag fra The Sun:

They are aware that Vieira, 29, is still fuming after being told last week by Dein that Arsenal view him as sellable for the right price.

And the Frenchman is being swayed by the fabulous pay scale at Juve — plus the prospect of linking up with pal David Trezeguet.

Vieira is hurt that Wenger is willing to sanction his sale, particularly after his emotional about-turn last summer when he turned his back on a multi-million pound move to Real Madrid.

Guest kellex

Er så lei hele greia nå, så det føles "nesten" riktig å selge...For faktumet er selv om vi gunners fans elsker kapteinen våres, så har han ikke vært imponerende det siste året, også begynt å bli plaget av skader + at han blir ikke noe yngre heller. Vi er i en situasjon nå hvor vi kan tjene gode penger på et salg og ingen er uerstattelig..tror jeg :D

Men jeg må si at jeg ønsker fortsatt Vieira i arsenal, men økonomisk messig og med tanke på fremtid så kan et salg være en løsning.

Uansett, så digger jeg Vieira, bare bli ferdig med saken!

:D

Guest Viggo Viking

vieira_valencia-800x600.jpg

Ingen er uerstattelig, men fotball handler om å skape resultater på banen og ikke om å selge spillere når "prisen er den rette".

Jeg tror derfor at Wurku's ventre testikkel er tryggere enn avisene vil ha det til :P .

€15m - omtrent halvparten av hva man hadde avtalt med Madrid i fjor. I tillegg £3-4m i lønnsutgifter.

Dersom dette stemmer kostet det altså Arsenal altså over £15m for å beholde Patrick Vieira én ekstra sesong. Idioti. Allerede i fjor messet jeg for et salg av Patrick Vieira - noe jeg har stått på siden den gang.

Ærlig talt bryr jeg meg ikke i det hele tatt denne sommeren, men som mange av oss spådde i fjor, var sommeren -04 siste mulighet til å til cashe inn big time. Går Vieira nå, irriterer jeg meg bare over hvor lite man faktisk får, sammenlignet med ett år tilbake.

Var det ene året virkelig verdt det?

Guest eXilAz
Vi hadde ikke vunnet FA uten uten Paddy. Så enkelt er det.

13609[/snapback]

Paddys betydning for dagens Arsenal-lag er oppskrytt. Mange vil ha det til at Paddy er den viktigste brikken i Wengers taktikk, noe som ikke stemmer. Gilberto, Flamini, Fabregas og Hleb er tynt, men det holder. I tilegg skal vi ikke se bort fra at Wenger henter enda flere hvis denne overgangen faktisk blir en realitet.

Paddy har alltid vært en ballvinner, en koloss og en playmaker på midten. Men ifølge meg selv gjør Wenger rett i å selge nå. Han har vært på Highbury i 9 år, hadde en dårlig fjorårssesong, kan i perioder virke utbrent. Er uten tvil en spiller som har sett sine bedre år, og jeg må innrømme - jeg tror vi tjener både økonomisk og sportslig ved å selge Vieira, en spiller som uten tvil har en karriere på kraftig hell.

Helt enig med deg Chaz. De signalene vi gir utad ved å selge vår koloss og

kaptein på midtbanen er ikke bra. Gratulerer Chelsea med nytt mesterskap.

Dette lover ikke bra for neste sesong.

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...5320399,00.html

Ser ut som det er andre også som syns det er vanvittig å selge Vieira:

NIGEL WINTERBURN says Arsenal would be “crazy” to sell Patrick Vieira to Juventus.

The Highbury legend admits he is stunned the North London club are even thinking about flogging the French international

Guest Winterburn

Da er det italienske medier som skriver at Paddy har signert for Juve, og dette skal offentliggjøres i dag...

Får bare håpe vi får en god pris, sånn at vi kan hente en ny midtbanegeneral awv tilsvarende klasse(mange vil påstå dette er umulig).

Med fare for å kaste stein over alt, Vieira har vel hatt samme betydning for oss, som Cantona for Scums, om ikke større, og deres erfaring var ikke god når de skulle finne en erstatter...

Jeg synes hele greia er tragisk. For et signal å sende våre største konkurrenter. Jeg vet at Ferguson gjorde noe lignende ved plutselig å selge Paul Ince ++, og det var jo et sjakktrekk, men jeg er skeptisk. Stoler hundre prosent på Wenger, men syns dette gir vår konkurrenter grunn til å gni seg i hendene. Arsenal kommer ikke til å være det samme uten kolossen sentralt på midtbanen.

Hvor mye har ikke Vieira gjort for klubben vår? Han har vært med å bygge opp hele greia sammen med Wenger, og jeg vil bli fryktelig skuffet om han forlater oss i år. Ikke på Vieira (som jeg var skuffet på i fjor sommer), men på klubben som ikke sloss for å beholde ham. Hvordan en spiller kan gå fra å være verdt 23 millioner pund til bare 12 på ett år er en gåte for meg. Det vitner om ekstremt dårlig butikk spør du meg. Mye bedre å beholde ham for den prisen.

Hvem skal i tilfelle erstatte Vieira? Jeg vet at Cesc er god, men det er et ufortjent stort ansvar å gi en så ung spiller. Å møte Makelele, Gerrard og Keano kan bli for tøft så tidlig i karrieren. Derfor trenger vi å beholde Vieira. En som går i krigen og forteller Makken, Stevie og keano hvor skapet skal stå. Simple as that.

Jeg håper han blir. Ser ikke hvem som skal erstatte Vieira. Ikke engang Ballack er god nok til det, og etter mi mening er han den eneste som er "god nok" og samtidig realistisk. I beg you Arsene, make our captain stay!!!

Det er vondt å se det som foregår i disse dager. Viera er den eneste som kan kalles Mr. Arsenal i vår tropp nå, og etter alle skriveriene de siste dagene virker det som han er på vei bort. Det ble en tid snakket om at vi skulle forsterke laget med to til tre klassespillere og så presterer vi å selge kapteienen vår før en god erstatter er på plass. Vi har gode back up`s,men ingen med erfaringen til Viera. Vi har også allerede mistet Edu.

Synes det er merkverdig at det ikke er mer bråk rundt overgangen. Vi får håpe at Wenger har flere ess han kan trekke opp av den magiske hatten

Guest Re9es
€15m - omtrent halvparten av hva man hadde avtalt med Madrid i fjor. I tillegg £3-4m i lønnsutgifter.

Dersom dette stemmer kostet det altså Arsenal altså over £15m for å beholde Patrick Vieira én ekstra sesong. Idioti. Allerede i fjor messet jeg for et salg av Patrick Vieira - noe jeg har stått på siden den gang.

Ærlig talt bryr jeg meg ikke i det hele tatt denne sommeren, men som mange av oss spådde i fjor, var sommeren -04 siste mulighet til å til cashe inn big time. Går Vieira nå, irriterer jeg meg bare over hvor lite man faktisk får, sammenlignet med ett år tilbake.

13606[/snapback]

Kanskje vi ikke ville selge fordi vi ikke hadde noen erstatter...der og da. Wenger har jo nevnt tidligere at han har jaktet Hleb i 2 sesonger. Nå som han endelig er i boks, og Cesc/Flamini er 1 år eldre......er det myyyyye tryggere å slippe Vieira. Hvem blir kaptein om evt. Vieira går? Cole?

Dette var ikke bra. Ser dårlig ut med tanke på at han blir nå.

Men hvem skal ta over kapteinsbindet? DB10? vi trenger en kaptein som kan spille bortekamper i CL også, der er nok ikke Dennis den rette.. og Sol som kaptein ser jeg ikke som noe realistisk fordi jeg føler han ikke er noe kapteinsemne..

Vieiras overgang til Juve vil være et stort tap for klubben! Ikke bare mister vi vår kaptein, men også en av de beste midtbanespillerne i verden!!

Dersom Vieira no går ser eg ikkje på det som noko krise. På ingen måte. Mannen er 29, og kanskje ikkje ein gong like god som han var. Han er sjølvsagt ei viktig brikke for laget - men det er no ein gong slik at livet går vidare, og Arsenal vil bestå. Vi tålte å miste Adams og heile fab 5 (6) - då tåler vi å miste dagens kaptein også.

Det som er heilt på det reine er at dersom Vieira går må vi ha en ny midtbanespelar. Beklager Cesc og Flamini, men dykk er for spede enno - i alle fall over ein heil sesong. Vi treng en ny defensiv midtbanespelar. Hleb er nok tiltenkt ei rolle på vingen - dersom ikkje Wenger plutselig skifter filosofi - noko eg tvilar på.

Det er også eit spørsmål om kven som blir ny kaptein. Det blir vel gjerne Henry. Er redd det skal legge enno meir press på mannen. Han må allereie bere tunge bører på sine skuldre.

13606[/snapback]

Kanskje vi ikke ville selge fordi vi ikke hadde noen erstatter...der og da. Wenger har jo nevnt tidligere at han har jaktet Hleb i 2 sesonger. Nå som han endelig er i boks, og Cesc/Flamini er 1 år eldre......er det myyyyye tryggere å slippe Vieira. Hvem blir kaptein om evt. Vieira går? Cole?

13628[/snapback]

Hva????

Hverken Fabregas eller Flamini er modne nok til å styre noe midtbane ennå.

Ser absolutt ingen trygghet i å slippe Vieira. Dette er en svart dag for

alle Arsenalsupportere skulle Vieira gå.

Cole kaptein???? Etter Colesagaen???Lite trolig.

Jeg klamrer meg ennå til denne:

Vieira Going Nowehere...

No news today, no one leaving... especially not Patrick Vieiria... just you wait, Arsenal.com will release a statement shortly just like they did last year and the year before... then Channel 4, The Guardian, Touch Line Football, BBC, Squarefootball, TeamTalk, Eurosport, SkySports, Planet Football, 4thegame.com, Nyssie's Gooner Blog and Jooventus can all do one.

Only us and Myles Palmers John Craven's Newsround have it right...

ArsenalShorts, confidently predicting the news (not that there is any of course...)

No One is Leaving - Wenger...

As mentioned earlier, Sir Wenger has said: "First of all we want to keep our players, and then try to strengthen..." Arsene knows...

Guest Re9es
Hva????

Hverken Fabregas eller Flamini er modne nok til å styre noe midtbane ennå.

Ser absolutt ingen trygghet i å slippe Vieira. Dette er en svart dag for

alle Arsenalsupportere skulle Vieira gå.

Cole kaptein???? Etter Colesagaen???Lite trolig.

Jeg klamrer meg ennå til denne:

Vieira Going Nowehere...

No news today, no one leaving... especially not Patrick Vieiria... just you wait, Arsenal.com will release a statement shortly just like they did last year and the year before... then Channel 4, The Guardian, Touch Line Football, BBC, Squarefootball, TeamTalk, Eurosport, SkySports, Planet Football, 4thegame.com, Nyssie's Gooner Blog and Jooventus can all do one.

Only us and Myles Palmers John Craven's Newsround have it right...

ArsenalShorts, confidently predicting the news (not that there is any of course...)

No One is Leaving - Wenger...

As mentioned earlier, Sir Wenger has said: "First of all we want to keep our players, and then try to strengthen..." Arsene knows...

13634[/snapback]

Flamini, Cesc, Gilberto og Hleb er alle sentrale midtbanespillere. Vi bytter ut Vieira med Hleb, og muligens henter en til..... Vi har da 5 spillere som kan dekke sentralt. Det er nok i mine øye.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...