Jump to content

Ambisjonsnivået til Arsenal?


mmaelan

Recommended Posts

"Problemet" til Wenger at det er så utrolig mange dyktige unggutter i laget, så mange at Wenger er redd for at nye kjøp "bare for å kjøpe" vil blokkere for talentene og sørge for stagnasjon i utviklingen deres. Derfor har han også satt terskelen så høyt for nye kjøp.

 

Jeg tror Wenger både tror og håper at de yngre spillerne vil vokse på spilletiden og erfaringen de får slik at de vil utvikle seg til å bli topp topp spillere for Arsenal i fremtiden - og jeg holder med ham.

 

Personlig har jeg problemer med å se hvem Wenger realistisk sett skulle hentet inn, og som i minste jeg vil ha. En ny midtbanestjerne? I såfall, hvem? Og vil jeg at Fabregas i verste fall skal bli avspist med en og annen kamp og et og annet innbytte her og der?

 

Det samme gjelder på stopperplass. Allerede nå har jo Sol begynt å murre fordi han er i ferd med å havne bak i køen. Og bak ham igjen er jo Cygan, som heller ikke er så ille som alle vil ha det til. Hvor skulle en ny stopper passe inn i bildet?

 

Nei, det Wenger gjør er faktisk i min ånd også. Jeg synes det er moro at han har guts og tør satse på unggutter. Heller det enn å hente inn Zenden og annet skrot av den sorten.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Du har et godt poeng, men at Sol Campbell er skadet er

ikke noe nytt. Senderos har vist at han duger på dette

nivået.

Det som skremmer meg mer er hvis Gilberto eller Lehmann

skulle bli skadet. Vi hadde ikke erstatninger for disse

forrige sesong og ser ikke at vi har det ennå.

Spørsmåltegnet er jo også hvor god denne Song er. Kan

han være trumfesset til Wenger?

Han har gjort det før så hvorfor ikke i år.

Har et litt ambivalent forhold til denne sesongen.

Slår alle ungdommene ut i full blomst kan det bli meget bra,

og regner med at det er det Wenger satser på og.

Link to comment
Share on other sites

Før klaget enkelte supportere på at Wenger IKKE gav talentene i klubben en sjanse til å få spille, mens nå klager enkelte supportere på at han IKKE kjøper inn spillere som gjør at talentene får mindre spilletid og mindre mulighet til å slå igjennom som klassespillere.....er ikke dette litt rart?

Link to comment
Share on other sites

I grunnen ikke. Hørt om en fordeling?

Har sansen for at Wenger bruker unguttene, men en del

rutine er ikke forakte det heller.

Tror ikke det er bra å legge all byrde på alle unguttene ennå,

men det er nok Wenger klar over.

En liten ting som er litt artig er jo at Wenger vil forsterke,

men han finner ikke folk som er mye bedre enn Fabregas,Senderos,VP

og det er en stor honnør til dem.

Men at han ikke finner noe som er bedre enn Alumunia....

 

Jeg sier derfor som Ole Brumm. Ja takk jeg vil ha begge deler. :P

Link to comment
Share on other sites

Det som var poenget mitt ved å dra opp debatten på nytt handler ikke om alder på spillere, om talenter skal slippe til eller ikke.

Det handler om muskler. Slik jeg ser det er Fabregas en stor spiller, noe mer enn et talent. Men jeg tror mmalean har et poeng når han nevner Lehman og Gilberto. Tenk følgende scenario:

Lehman, Gilberto og Toure skadet.

Da frykter jeg Arsenal er et middels premierleague lag. Selv om vi alle setter umåtelig stor pris på Fabregas tror jeg skade på Gilberto rammer oss mye hardere.

Vi må handle inn noe mer muskler. Det var jo forsåvidt Wenger også bevisst på når han jobbet med Baptista.

Mitt store ønske i tillegg til at min venn gla blir med i forumet, er at vi kjøper Ballack. Man kan som dere vet spare seg til fant og man kan handle en rådyr spiller og vinne på det. Pengene er fort tjent inn hvis vi kommer lenger CL.

Tenk på Beckham, Real hadde tjent han inn før han landet på flyplassen.

Eller en billigere variant, men en bombe; hva med å kjøpe John Savage.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var det ikke bare en gjeng med norske Arsenalsupportere

som var bekymret.

Det som er nokså negativt her er hvis det medfører riktighet

at spillerne er bekymret.

Her har Wenger mye arbeid foran seg ser det ut som.

 

Wenger sold Patrick Vieira to Juventus this summer and tried to sign Julio Baptista from Seville for £14m but missed out when Real Madrid moved in for the Brazilian.

It left Arsenal short of a big-name new signing and it has left Henry privately concerned that the club may be left behind by Chelsea and Manchester United.

Henry has two years left on his contract and Arsenal are keen to talk to him about a new deal but negotiations have not progressed and Spanish giants Barcelona are watching the situation closely.

 

Several Arsenal players were left extremely concerned that the transfer window shut without Wenger adding a major name to his Highbury squad.Henry - on the brink of breaking Ian Wright's club goalscoring record - has always insisted he has no intention of leaving his beloved Gunners.

But recently he has been tempering his comments by insisting they must match his ambition for success.

Wenger has steadfastly insisted that Arsenal are good enough to win silverware even without French midfielder Vieira

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
La merke til intervjuet (pre-Chelsea) som ligg på Arsenal online. Der blir han spurt om sentral midtbane, og om han vil hente inn en ny.

 

Det vil han gjere, viss han finn en som er bedre enn Fabregas, Flamini og Gilberto - til en fornuftig penge.

 

Han sa dog at også Pires og til og med Ljungberg kunne spele sentralt. Beit meg merke i at han ikkje nevnte vår nye kviterussar.

 

Ellers likte eg også det Wenger sa om at han ikkje handla for å handle. Han kjøpte spelarar som gjorde laget bedre.

16737[/snapback]

 

 

Og nettopp derfor skaffet han oss Song, virker som om han blir glemt av supporterne?

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Tror nok ikke Song er glemt.. er nok heller pga at han ikke har vist oss noen ting (ikke spilt noen offisielle kamper enda) og derfor er vi litt uvitende om hva han vil tilføre laget vårt.

19600[/snapback]

 

 

Så dere ikke pre-season-kampene da???

Link to comment
Share on other sites

Du har et veldig godt poeng Oskar.

Dette er uhyre skuffende stemmer dette.

Velger å ta det med en klype salt, MEN Henry

har avkreftet det meste nokså kjapt dog ikke denne gang.

Vieira har jo sagt dette i 2 år før han gikk. Allikevel må

spillerne forstå at stadionet må ha førsteprioritet nå.

Her bør de tenke litt på hvem som gjorde dem til verdens-

stjerner.

La oss håpe dette er engelsk media på sitt verste...sjøl

om jeg ikke tror det her.

Link to comment
Share on other sites

Du har et veldig godt poeng Oskar.

Dette er uhyre skuffende stemmer dette.

Velger å ta det med en klype salt, MEN Henry

har avkreftet det meste nokså kjapt dog ikke denne gang.

Vieira har jo sagt dette i 2 år før han gikk. Allikevel må

spillerne forstå at stadionet må ha førsteprioritet nå.

Her bør de tenke litt på hvem som gjorde dem til verdens-

stjerner.

La oss håpe dette er engelsk media på sitt verste...sjøl

om jeg ikke tror det her.

19625[/snapback]

 

Det verste i denne saken Morten, er at denne sommeren har ikke det nye stadion stått i veien for nye kjøp. Det har vært penger tiljgengelig. Det ser man i forhold til de pengebeløpene Wenger var villig til å legge på bordet for Robinho og Baptista. Problemet til Wenger er at han ser seg ut bare en eller to spillere, og får han ikke dem, så vil han ikke ha noen andre. De fleste managere rundt omkring har andre alternativer om de skulle feile i hente den eller de spillerne de aller helst vil ha. Uten at de spillerne som blir hentet nødvendigvis er dårligere spillere enn førstevalget.

Link to comment
Share on other sites

Du har et veldig godt poeng Oskar.

Dette er uhyre skuffende stemmer dette.

Velger å ta det med en klype salt, MEN Henry

har avkreftet det meste nokså kjapt dog ikke denne gang.

Vieira har jo sagt dette i 2 år før han gikk. Allikevel må

spillerne forstå at stadionet må ha førsteprioritet nå.

Her bør de tenke litt på hvem som gjorde dem til verdens-

stjerner.

La oss håpe dette er engelsk media på sitt verste...sjøl

om jeg ikke tror det her.

19625[/snapback]

 

Det verste i denne saken Morten, er at denne sommeren har ikke det nye stadion stått i veien for nye kjøp. Det har vært penger tiljgengelig. Det ser man i forhold til de pengebeløpene Wenger var villig til å legge på bordet for Robinho og Baptista. Problemet til Wenger er at han ser seg ut bare en eller to spillere, og får han ikke dem, så vil han ikke ha noen andre. De fleste managere rundt omkring har andre alternativer om de skulle feile i hente den eller de spillerne de aller helst vil ha. Uten at de spillerne som blir hentet nødvendigvis er dårligere spillere enn førstevalget.

19628[/snapback]

Sjølvsagt er andrevalga dårligare enn førstevalget? Det ville vert fryktelig merkelig om ikkje.

No har Henry sagt at han er i samtaler med klubben for øvrig. Ikkje gi han pepper fordi han er for vag i utalelsane.. Då leiter man etter ting å pirke på.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har penger til å kjøpe den eller de spillerne han har lyst på. Det er neppe pengene det står på, snarere Wengers kresne holdning til hvem han vil hente inn.

 

Personlig liker jeg ikke alle disse spekulasjonene om hvor mye penger han har. Det fører bare til mange ønskelister og regnestykker ("Da kan vi kjøpe SWP til £18m, Isaksson til £7m, Mascherano til £5m" osv) som grenser til det tåpelige og uinteressante.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det som bekymrer meg nå er at vi har hørt spillere som

er bekymret at ikke en inspirator på midten er hentet inn.

Enda mer bekymret nå Cole uttalelser i Irish Examiner

sier klart fra at han er bekymret over dette.

 

http://www.irishexaminer.com/pport/web/spo...DQQ5wn3uAIg.asp

 

Er Wenger så genial at han kan snu dette, eller er han

for kresen og burde hentet inn en erstatter for Patrick?

Jeg håper det førstnevnte, men bekymringen min har ikke

akkurat forsvunnet..

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg vært Wenger ville jeg hatt følgende plan:

Jeg ville latt være å bruke penger på kjøp i sommer for at jeg kunne handle inn i overgangsvinduet på nyåret. Da ville jeg tenke at vi hadde lirket oss gjennom til første knockoutrunde i Chl og fremdeles ganske sikkert være med å kjempe om plass i neste års Chl. Jeg ville også tenkt at det sikkert ville være mulig å forsrterke laget neste sommer, da vi skal inn på ny stadion, med 80 prosent flere tilskuere og den vanlige fargen på draktene tilbake på plass. Dessuten ville jeg tenke at Ballack spesielt, kanskje er billigere ved julertider. Dette tipper jeg vil vise Ballack og andre hvilke muligheter som ligger i Arsenal. Og hvilke muligheter som ligger i spillergruppa som allerede er der. Denne pluss Ballack eller tilsvarende til jul, og deretter to spillere av samme kaliber til neste sommer. Det måtte bli bra. Og ved ikke å ha handlet så mye år, har vel faktisk kjøpt for mindre enn vi har solgt for, har vi økonomisk spillerom for å gjøre dette.

Vi er litt skeptiske til Wengers bruk av sommeren, men neste august, når ligaen starter vil vi genierklære han for n'te. Han har jo også sagt ved flere anledninger i sommer: Stol på meg.

La oss gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Wenger har penger til å kjøpe den eller de spillerne han har lyst på. Det er neppe pengene det står på, snarere Wengers kresne holdning til hvem han vil hente inn.

 

Personlig liker jeg ikke alle disse spekulasjonene om hvor mye penger han har. Det fører bare til mange ønskelister og regnestykker ("Da kan vi kjøpe SWP til £18m, Isaksson til £7m, Mascherano til £5m" osv) som grenser til det tåpelige og uinteressante.

19667[/snapback]

 

på hvilken måte er det tåpelig? fakta er at stallen er alt for tynn og forsterkninger behøves. da er slike spekulasjoner ikke noe mer uinteressante enn de sedvanlige diskusjonene angående lagoppstillinger etc etc...

Link to comment
Share on other sites

Det er tåpelig rett og slett fordi det som oftest er total mangel på realisme når slike "handlelister" presenteres. Hva hjelper det å sette dem opp når man likevel vet at Wenger aldri vil finne på å kjøpe inn mange spillere for mange millioner i løpet av én sommer?

 

Men for all del, jeg skal ikke frata andre gleden av å leke Championship Manager..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...