Jump to content

Ambisjonsnivået til Arsenal?


mmaelan

Recommended Posts

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply
Guest Marius
Det er nok med å skrive sannheten. Men svar meg nå ærlig Marius; forsvarer du innleggene på VGD som jeg refererer til? Synes du disse er helt ok? Et ærlig svar nå....

14364[/snapback]

Nei, de var ikke noe særlig.

 

Men hvilken sammenheng de er tatt ut av vet jeg ikke. Men ut fra det Beelze skriver her på forumet ser jeg ingen grunn til å avskrive han som gooner. Og det er heller ikke du som setter kriteriene for hva en god gooner er.

 

Edit: Er så herlig at du benytter deg av "sannheten"!

Link to comment
Share on other sites

For all del, vil dere fortsette, så værsågod. Dere er voksne menn. Trenger jeg å stenge denne?

 

Er de? Jeg var sikker på at det var fjortiser det var snakk om her. Eller kjerringer fra rivaliserende syklubber.

 

Har merket meg at det er en del bitter krangling her, uansett tema. Hva er det som skjer? Og hva er opplegget med "dette er mitt siste ord i debatten" før en krangler vider i samme innlegg. Forventer man da at man har vunnet debatten da eller? Syk hersketeknikk, er det.

 

Finnes det andre Arsenal forum i norge uten fjortiser og andre kranglefanter?

Link to comment
Share on other sites

Tar man utgangspunkt i det første innlegg til mmaelan angående ambisjonsnivået til klubben, vil det muligens være litt fristende å gjøre opp noen tanker. Der og da kom salget som et sjokk, men i ettertid går det litt opp at dette har ligget i lufta. Man innser at livet faktisk går videre, selv uten Vieira.

 

Ser ingen grunn til å stille spørsmål ved ambisjonsnivået til klubben. For meg vil ambisjoner innebære evnen til å tenke fremover, og det er nettopp det Arsenal gjør. Vieira rolle kan erstattes av nye spillere, muligens av spillere som allerede er i stallen.

 

For å nevne et stikkord; Emirates. Investerer man 4 mrd. i et prosjekt dersom man ikke har ambisjoner om å lykkes? Neppe.

13656[/snapback]

 

Godt poeng!

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Jeg blir så inderlig lei av denne sytingen om ambisjoner.

Hva i alle dager har Arsene Wenger gjort de siste 8 årene som får dere til å miste tilliten så til de grader???

Det finnes ingen grunn til å tvile på at Vieira-salget er lønnsomt for oss.

Paddy var en gud i mange år, men det er lenge siden nå.

Hans knær holder sannsynligvis heller ikke i italiensk fotball særlig lenge.

Fotball er en kynisk sport og denne gang gikk det ut over Vieira, da Wenger og styret regnet ut at dette var en lønnsom handel.

Jeg kan forstå at mange synes det er trist og leit at han forsvant men for guds skyld, ikke tvil på at Arsene Wenger er en hyper-intelligent mann, og en hyper-intelligent mann selger ikke frivillig spillere han ønsker å ha i klubben.

La oss alle sammen ha is i magen og avvente situasjonen en smule.

Juli måned er som vanlig en frustrerende måned der man går og venter på at noe skal skje, og samtidig føles det som om ingenting kommer til å skje.

Men, så plutselig skjer det noe allikevel, bare vent :rolleyes:

Wenger knows.

Link to comment
Share on other sites

Har nå nesten akkurat kommet over salget av Vieira, og fått tenkt litt klarere...

 

Det var kanskje ikke så dumt å selge han nå som vi kanskje kan få litt tilbake av ham, som andre har sagt her!

Og ambisjonsnivået til Arsenal er nok fortsatt like stort, vi har bare gitt plass til yngre og andre spillere, for at de skal utvikle seg!

 

 

Wenger Knows :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har sagt før her er det liten tvil om at Wengers

langsiktige ambisjoner er meget bra.

Det jeg stiller spørsmål med er Wengers plan for denne

sesongen.

Om det var korrekt eller ikke å selge Vieira vet vi ikke pr.

idag. Jeg er tvilsom til at dette var riktig for Arsenal. Mange

påstander er kommet fram er at vi ikke ville komme videre

med Vieira på banen. Men har ikke mye av problemet vært

framover på banen og i forsvaret??

Jeg håper jeg tar feil, men jeg tror vi skal slite med å vinne

PL og CL for det bør jo være Arsenals ambisjoner hver sesong.

Jeg tror ikke stallen er stor og god nok for det i dag.

Tar jeg feil er ingen mer glad for det enn meg.

Men tiden framover vil vise det. Jeg mener stallen bør styrkes

ytterligere med 2-3 spillere.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Kommer nok 1 eller 2 til i Juli måned, sikkert litt frustrerende for Wenger med hele Robinho, Baptista situasjonen, men han virker veldig fornøyd me signeringen av Hleb; så jeg gleder meg til å se han i aksjon! :angry: Vi skal nok sikte mot himmelen nok en gang, vent å se :D

Link to comment
Share on other sites

Ambisjonsnivået til Arsenal er vel strengt tatt ikke dårligere selv om Vieira dessverre forlot oss i fordel til Juventus og at Edu forsvant fra klubben???

 

Wenger har en god bunke med sedler til å forsterke laget/bredden enn det vi pr.dags dato har, men han kjøper ikke spillere før han har NOK INFO om spilleren VIL PASSE inn i det systemet som Arsenal spiller.

Vieira var en stor mann som gav oss 9 fantastiske år, og det er 9 uforglemmelige år i Arsenal sin historie. Vi må likevel ikke glemme at slik er fotballen, og den må vi bare akseptere. (gjelder alle lag)

 

Mange undrer seg om vi kan fylle tomrommet til PV4, og da tror jeg vi MÅ STOLE på Wenger. Hadde han virkelig solgt Vieira om han IKKE TRODDE på at det leddet kunne erstattes? Jeg tviler ikke et sekund på at han har en plan som gjør at klubben fortsetter sin fremgang, for vi e en klubb som har en meget spennende fremtid.

 

Pr dags dato har vi unge spillere med varierende erfaring på a-laget, men med enorme kvaliteter og potensiale. Nevner: Glichy, Senderos, Van Persie, Fabregas, Flamini, Reyes, Bentley, Lupoli, Quincy, Hoyte og Eboue.

Dette er MANGE unge spillere som holder et svært høyt nivå, og enkelte har allerede bra med erfaring på høyt nivå.

 

I tillegg har klubben hentet inn: Traore og Mannone samt at de har Song på prøve. Altså flere unge spillere som Wenger føler har et potensiale, og vi veit jo alle hvor gode disse kan bli så lenge Wenger ser noe i disse.

Må heller ikke glemme to spillere som har slitt noe med skader men som har visst høyt nivå i unge aldre: Garry og Smith.

 

Når vi veit i tillegg at Toure (24år), Cole (24år), Ljungberg (28år), Henry (28år om 1mnd), og Gilberto (blir 29år), og Hleb (25år) så ser vi at klubben faktisk har MANGE spillere som er under 30år og som har vært enormt gode de siste årene på et høyt nivå.

 

Altså: pr dags dato føler jeg at klubben har en spennende stall, og bedre blir den. Wenger jakter en spiss og jeg tror også en midtbane spiller vil bli hentet. Nå har Baptista vært svært linket til oss i sommer, men d er vanskelig å si om han blir for å få spansk pass eller om vi kan få kjøpt han opp. Uansett, dette tyder på at Wenger vil ha en kvalitetspiss i tillegg til de vi allerede har.

 

Wenger er ikke den som kjøper et panikk-kjøp, derfor er d vanskelig å si om en midtbanespiller blir hentet før sesongstart eller om han ser an terrenget å slår til i Januar.....

Han har mange alternativer på midtbanen allerede (Pires, Toure og Hleb kan også spille sentralt utenom Gilberto, Fabregas, og Flamini), så det er ingen stor skandale om han ikke får tak i den spilleren han ønsker før sesongstart.

 

Et annet punkt jeg vil ta opp er at vi snart får ny stadion, noe som betyr STØRRE inntekter. Altså: Arsenal har større muligheter i fremtiden til å bruke midler på spillerkjøp og lønninger, som gjør at vi kan konkurrere mot de aller største klubbene i verden.

 

Altså: kombinasjonen av ny stadion, mange unge spillere i stallen, et par forsterkninger og Wenger....ja for meg virker det som om fremtiden ser MEGET lys ut, ja kanskje det aldri har vært en så spennende tid i klubbens historie noengang??

 

Chelsea kan bli vanskelige å slå, noe som sier seg selv. Likevel har vi muligheter til å tenke strukturert og systematisk for fremtiden uten å ødelegge alt av økonomien i klubben, samtidig som vi er med å kjemper om trofeer.

Arsenal har en sjarm, noe som dessverre Chelsea har mistet. Hvor lenge sitter russer-mafiaen å styrer, og hva skjer etter den tid? Nei, jeg synes Arsenal har en meget spennende fremtid, og jeg har aldri vært så spent for sesongstart som jeg er nå. Tenk om en gjeng talenter som spiller fantastisk fotball slår en klubb som kjøper spillere uten å tenke økonomisk, bare fordi de har uendelig med penger hos en russer........

 

Nei, vinner vi tittelen neste år vil det bli en fantastisk glede, og et stort sjokk for den arrogante Mourinho......

 

 

 

 

Wenger knows ;)

Link to comment
Share on other sites

Vieira var jo bare 20 år når han kom til klubben. Jeg føler egentlig litt panikk over at vi ikke kjøper noen ny stjerne til å erstatte han, men når jeg tenker meg om så kan jo det allerede være Flamini, Fabregas, eller noen andre unggutter. Man må bare stole på Wenger, fordi han vet hva han gjør ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Må si at jeg har store forhåpninger for fremtiden, men tror nok det kan bli vanskelig å ta noe neste år, men fotball er forball, jeg mener bare se på det at Liverpool vant champions league, vi er absolutt kanditater til alle trofeene, blir uansett kjempe morro å se arsenal spille igjen, virker som en evighet siden jeg så dem sist!

Vi vil uansett kanskje få se et lite glimt av fremtiden mot Chelsea om litt over 2 ukers tid.. :D

Link to comment
Share on other sites

Jensemann:

Meget bra skrevet Vieira04, håper du aldri forandrer nicket ditt.

 

Takker :D

 

Nei, nicket vil jeg nok ikke skifte på lang tid (om j noensinne gjør det), er jo tross alt en spiller som jeg virkelig har satt pris på siden han ankom Highbury. For meg er fortsatt Vieira en Gud på fotballbanen, og ber om at han en dag i fremtiden dukker opp i Arsenal drakt igjen....men, slik er livet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kaiza
Selge Vieira et signal om man man er på sportslig nedtur? Hvorfor det? Tror du virkelig Wenger hadde gått med på et salg dersom han mente det ikke var det rette? Og tror du Wenger frivillig gir et signal om manglende satsing utad?

 

Du må huske at situasjonen er annerledes i år enn i fjor. Denne gangen har faktisk Wenger gitt grønt lys for forhandlinger. Denne gangen er det ikke Patrick Vieira som har "skreket" seg til det.

 

Sånn sett kunne et salg i fjor blitt oppfattet på måten du beskriver, men ikke i år. I fjor holdt Wenger på å miste kapteinen mot sin vilje. Det er ikke tilfellet i år.

13672[/snapback]

 

Hvorfor tror du Real Madrid og Juve vil ha Vieira???

Fordi de mener han er en av verdens beste midtbanespillere.

Å kvitte seg med en slik spiller er hvordan du vender og vrenger på det

et negativt signal fra klubben.

13684[/snapback]

 

 

Vi greiede oss selv om vi solge Petit og Overmars til barca.

Og Petit var en utmerket spiller for oss, selv om han sleit litt i Barca.

Hvorfor skal vi da ikke klare oss uten Vieira??

Har alltid vært i mot ett salg, men han begynner og dra på åra.

Skal vi selge er det ett bra tidspunkt og gjøre det på.

ikke imponer han like mye lengere heller.

13690[/snapback]

 

Enig!

Vieira har vært en kjempe for Arsenal, men Wenger vet nok hva han driver med. Vi har mistet

store spillere tidligere, uten at det har satt en stopper for klubbens fremgang.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kaiza

Arsenals ambisjonsnivå kan vel neppe sies å være noe mindre en tidligere på grunn av et par spillersalg. Når det sies, så har jo Vieira vært en solid brikke i Arsenalmaskineriet. Å erstatte han er derimot ikke umulig. Vi har en rekke gode spillere i stallen som med tid og stunder vil kunne bekle den midtbanerollen med glans.

 

Vieira blir heller ikke yngre med åra og dette tidspunktet var nok bra med tanke på å få max utbytte for han. Hvem vet, kanskje er han over toppen. Noe må det være ettersom Wenger såg ut til å la han dra uten kamp.

 

Vi har mistet storheter tidligere: Adams og Wright er kanskje de som kommer best til minne i nyere tid. Fullgode erstattere er kommet og har faktisk hevet klubben til nye høyder.

 

Noen innlegg har nevnt det å følge Chelseas ambisjonsnivå. Etter min mening kan ikke ambisjonsnivå sees som en paralell til uklok pengebruk. Chelsea har lagt seg på en linje som fører til kunstige høye priser på spillere, Arsenal gjør klokt i å ikke følge etter.

 

Nye spillere vil nok skinne i klubben, om de heter Ronaldhino og Adriano og koster 1 mrd. eller om de heter Fabregas og Lupoli og kommer fra egne rekker spiller ingen rolle. Det vesentlige er at de passer inn i Arsenals unike måte å spille ball på.

 

Ambisjonsnivå! Don`t worry Wenger vet hva han gjør!

Link to comment
Share on other sites

Guest Tobias

Ikke for å være bråkjekk på mine første dager på forumet, men jeg mener det er direkte dumt å stille spørsmål med klubbens ambisjoner. Arsenal har de siste årene vært den beste klubben på øyen og har nr. 2 som dårligste plassering under Wenger. Arsenal går hvert år for alle titler og dette året er intet unntak.

 

Salget av Vieria var en skuffelse for de fleste. Vi mistet en bauta av en spiller på midten, ikke minst vår kaptein. Spørsmålet er om det ikke var best for begge parter å selge Vieira denne sessongen:

 

* Denne sessongen kunne vi få en del penger for han

* De siste sessongene har han etter min mening ikke spilt på sitt beste

* Å komme til en ny klubb som Juve kan gi han de utfordringene han trenger til å blomstre skikkelig igjen.

 

Når det er sagt er Vieira en spiller som alltid vil han en spesiell plass i hjerte mitt uansett hvor han spiller.

 

Pr. idag har vi fått Hleb som ser ut som en meget god signing, og han blir nok ikke det siste nye fjeset å se på THOF før PL sparkes igang. Klubbens mange talenter fikk mye spilletid i fjor og har antagelig "vokst" til denne sessongen.

 

Som mange bruker å si/skrive: "Wenger knows", og det gjør han. Han og DD. Salget av Vieira var nok ikke deres tegn på at de kaster inn årene. De selger ikke vår kaptein uten å en plan. Vær dere sikker!! Emirates Stadium er vel også et klart tegn på ambisjon, eller??

 

MVH Tobias som ser lyst på Arsenals ambisjonsfulle fremtid :D

Link to comment
Share on other sites

Dumt å stille spørsmålstegn ved ambisjonene til

neste sesong???

Jeg har alltid vært positiv til hva Wenger har foretatt seg,

men skjer det ikke noe snart på transfermarkedet er

jeg ikke optimist foran denne sesongen.

Vi hadde en for svak stall foran forrige sesong.

Denne sesongen har vi kvittet oss med Vieira og Edu dermed

er stallen svekket selv med kjøpet av Hleb.

Vi har Alumunia som 2. keeper. Vel hva hvis Lehmann blir skadet??

Vi trenger en keeper,en midtbanespiller og en spiss.

Vi kan ikke bare stole på Henry skal levere varene uke etter uke.

Skal vi kjempe mot Chelsea og United må stallen forsterkes.

En skal være ganske naiv og blåøyd tror en vi skal vinne CL

eller PL med dagens stall.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...