Jump to content

Ambisjonsnivået til Arsenal?


mmaelan

Recommended Posts

Tviler ikke på at Arsenal har samme ambisjoner som tidligere,

men å realisere disse blir vanskeligere ser det ut som.

Å selge vår kaptein som det er kun 2-3 spillere i PL som matcher

er negativt. Utad gir dette et negativt signal. Wenger lovde at ingen

skulle selges, kun kjøpes inn.

Vel, vi har mistet Edu,Vieira er på vei vekk for en slikk og ingen ting

(skal en tro de 1000 rykter som svirrer) ,Pires er på vei vekk for hva??

£3-4 mill??

Det er for lite penger til å kjøpe en kreativ ving som scorer 10-15

mål pr. sesong.

Vi hadde trengt en solid keeper til. En spiss av klasse og går de

to overnevnte må begger erstattes. Tror ikke Hleb er ment som erstatning

for noen av disse.

 

Som jeg ser det pr. idag så matcher ikke spillerkjøp/salg det som

skal være ambisjonsnivået til klubben.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Du synes ikke konklusjonen din er litt vel enkel og tabloid, MM?

 

Greit nok at du ikke liker det som skjer om dagen, men derifra og til å si at Arsenal mangler ambisjoner er å trekke den litt langt. Ok, du stiller vel ikke spørsmål rundt disse egentlig, men overskriften i innlegget får meg til å lure.

 

For å nevne et stikkord; Emirates. Investerer man 4 mrd. i et prosjekt dersom man ikke har ambisjoner om å lykkes? Neppe.

 

Jeg for min del vil ikke svinge noen økser eller trekke noen konklusjoner før jeg ser hvilken stall man står med når sesongen åpner, og hvordan denne vil klare seg utover i sesongen.

Link to comment
Share on other sites

I grunnen ikke. Signalene Arsenal gir som klubb versa Chelsea

sier vel ikke pr. idag at vi har gjort noe for å utfordre de nå.

 

Men jeg uttaler meg om situasjonen pr. idag på transfermarkedet.

Arsenals ambisjoner på å vinne CL og utfordre Chelsea stemmer

ikke helt med det som skjer nå.

 

Men jeg håper at situasjonen er en annen og mer betryggende når sesongen starter.

 

Når det gjelder Emirates stadium jo så er jeg enig i det.

Men så spørs det da hvilken stall og bredde vi har når vi inntar den.

Vi vinner ikke PL selv om en har Englands fineste bane.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener du roter litt. Ambisjoner handler om hvilke mål man setter seg. Tidshorisonten kan jo både være kort og lang.

 

Dersom Robert Pires forsvinner, så er det jo ikke fordi Wenger ikke har klart å holde på ham og slipper ham mot sin vilje. Hadde det vært tilfellet, ville jeg vært tilbøyelig til å si at Arsenal satset feil. Med Edu var tilfellet så enkelt som at han krevde mye i lønn og Wenger følte han ikke var viktig nok for laget til å forsvare lønnskravet.

 

At du personlig ikke er enig i Wengers avgjørelser, betyr jo ikke at Wenger av den grunn ikke har ambisjoner og en plan for det han driver med? Dersom han mener at Pires ikke er en viktig del av klubbens fremtid og mener Arsenal vil tjene på å se etter andre løsninger på litt lengre sikt, så vil jeg i aller høyeste grad si at han har ambisjonene i orden og gjør det rette.

 

At Arsenal på kort sikt (les: neste sesong) ikke vil være tjent med å kvitte seg med Edu og Pires, kan jeg til en viss grad si meg enig i. På litt lengre sikt derimot, vil det kanskje lønne seg.

 

Som sagt, dette med ambisjonene må jo sees i lys av en viss tidshorisont.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig handler ambisjoner om hvilke mål man setter seg.

Det har jeg ingem problemer med.

Når det gjelder fotballklubber så forbereder en seg til sesongen

som kommer. Så også Arsenal.

 

Jeg snakker nå om ambisjonene for neste sesong. At Wenger har en plan

og ambisjoner for videre sesonger stiller jeg ingen spørsmål ved.

Vi har lovende ungutter på vei opp.

 

Syns du virkelig at Arsenal pr. idag gir signaler utad som

matcher ambisjonsnivået til Arsenal for kommende sesong?

Hvis Pires forsvinner er det pga en kontraktsordning at en ikke vil

signere spillere over 30 år for mer enn en sesong.

Det kunne Arsenal gjort noe med.

Vieira sier jeg ikke noe mer om men poenget mitt er som jeg

har sagt nå flere ganger er at Arsenal sine utalte ambisjoner utad

stemmer ikke med hva de gjør på transfermarkedet akkurat nå.

Arsenal vil være svekket i forhold til forrige sesong skulle Vieira,Pires gå.

Link to comment
Share on other sites

Selge Vieira et signal om man man er på sportslig nedtur? Hvorfor det? Tror du virkelig Wenger hadde gått med på et salg dersom han mente det ikke var det rette? Og tror du Wenger frivillig gir et signal om manglende satsing utad?

 

Du må huske at situasjonen er annerledes i år enn i fjor. Denne gangen har faktisk Wenger gitt grønt lys for forhandlinger. Denne gangen er det ikke Patrick Vieira som har "skreket" seg til det.

 

Sånn sett kunne et salg i fjor blitt oppfattet på måten du beskriver, men ikke i år. I fjor holdt Wenger på å miste kapteinen mot sin vilje. Det er ikke tilfellet i år.

Link to comment
Share on other sites

Selge Vieira et signal om man man er på sportslig nedtur? Hvorfor det? Tror du virkelig Wenger hadde gått med på et salg dersom han mente det ikke var det rette? Og tror du Wenger frivillig gir et signal om manglende satsing utad?

 

Du må huske at situasjonen er annerledes i år enn i fjor. Denne gangen har faktisk Wenger gitt grønt lys for forhandlinger. Denne gangen er det ikke Patrick Vieira som har "skreket" seg til det.

 

Sånn sett kunne et salg i fjor blitt oppfattet på måten du beskriver, men ikke i år. I fjor holdt Wenger på å miste kapteinen mot sin vilje. Det er ikke tilfellet i år.

13672[/snapback]

 

Hvorfor tror du Real Madrid og Juve vil ha Vieira???

Fordi de mener han er en av verdens beste midtbanespillere.

Å kvitte seg med en slik spiller er hvordan du vender og vrenger på det

et negativt signal fra klubben.

Link to comment
Share on other sites

Selge Vieira et signal om man man er på sportslig nedtur? Hvorfor det? Tror du virkelig Wenger hadde gått med på et salg dersom han mente det ikke var det rette? Og tror du Wenger frivillig gir et signal om manglende satsing utad?

 

Du må huske at situasjonen er annerledes i år enn i fjor. Denne gangen har faktisk Wenger gitt grønt lys for forhandlinger. Denne gangen er det ikke Patrick Vieira som har "skreket" seg til det.

 

Sånn sett kunne et salg i fjor blitt oppfattet på måten du beskriver, men ikke i år. I fjor holdt Wenger på å miste kapteinen mot sin vilje. Det er ikke tilfellet i år.

13672[/snapback]

 

Hvorfor tror du Real Madrid og Juve vil ha Vieira???

Fordi de mener han er en av verdens beste midtbanespillere.

Å kvitte seg med en slik spiller er hvordan du vender og vrenger på det

et negativt signal fra klubben.

13684[/snapback]

 

 

Vi greiede oss selv om vi solge Petit og Overmars til barca.

Og Petit var en utmerket spiller for oss, selv om han sleit litt i Barca.

Hvorfor skal vi da ikke klare oss uten Vieira??

Har alltid vært i mot ett salg, men han begynner og dra på åra.

Skal vi selge er det ett bra tidspunkt og gjøre det på.

ikke imponer han like mye lengere heller.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor tror du Real Madrid og Juve vil ha Vieira???

Fordi de mener han er en av verdens beste midtbanespillere.

Å kvitte seg med en slik spiller er hvordan du vender og vrenger på det

et negativt signal fra klubben.

13684[/snapback]

 

 

Uansett hvordan du snur og vender på det, er dette et salg som ikke går på tvers av Wengers vilje. Selges Vieira, er det med managerens samtykke. Poenget er at du er uenig med Wenger, ikke at Wenger har manglende ambisjoner.

 

Han vil sikker at Arsenal skal ha suksess minst like mye som deg, men velger altså en annen vei enn den du ønsker.

Link to comment
Share on other sites

Noe av det livsfarlige med at vieira drar,er at når først en franskmann stikker,så kan godt 1 komme like etter. :unsure:

13654[/snapback]

 

Ja, så hvis også Pires går...så er det to av de beste på laget borte og da kan Arsenal rykke lengre ned på tabellen, og da gidder jo ikke Henry å være her mer...så da er alle de gamle, rutinerte osv. borte..(utenom Campbell, Cole, Bergkamp da... :lol:

 

Men nå trenger vi ikke tenke på om Vieira går eller ikke, for nå er det jo sikkert...eller..?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke sett hva andre synes om dette her, så dette kan kanskje bli en kopi av noen andres innlegg, men...:

 

Jeg tror at det kan være at Emirates Stadium ble mye dyrere enn Arsenal hadde tenkt, og derfor må AFC ha et "utsalg" av spillere for å tjene penger. Men det er da helt på trynet å selge Paddy så billig, fordi 15 mill euro er ikke mye for en spiller av hans kaliber, og nå som AFC er i penge-nød så skulle de hatt mer penger for ham tror jeg.

 

Og med Pires, så tror jeg han blir i klubben, hvis han reiser til Galatasaray, or Tyrkia, så blir det bare tull...fordi i Tyrkia så handler ikke fotball om fotball, det handler mer om slossing og tull og vas..jeg mener på tribunene nå altså, men det går jo utover fotballen og. Så det hadde bare vært galt for Robert å dra til Galatasaray...!

 

Jeg mener at Wenger MÅ ha en plan når han våger å selge Vieira, han er jo tross alt kaptenien på laget, og det er ikke for ingenting at han har blitt kaptein heller! Så Wenger må halst ha forsterkninger i bakhånd nå...! HÅPER JEG!

Link to comment
Share on other sites

Trur ikkje det er noko gale med ambisjonsnivået hjå Arsenal. Det heile kokar ned til oppfatning om korleis ein skal nå målet, og NÅR ein skal nå målet.

 

Klubben jobbar ut i frå eit langsiktig perspektiv.

 

Likevel er det viktig at Wenger kjem i hug eit kjent utsegn: "You cant win the league with kids"

Link to comment
Share on other sites

Det er ganske enkelt,vi blir svakere på midten i år enn ifjor!Vieira er ikke en spiller vi erstatter på etpar år så det er sagt.en annen ting jeg frykter nå er at henry skal

miste trua på at laget vil bli blandt di størst,å dermed forlate oss!

Regner med vi blir å slippe inn enda flere mål på cornere ,vieira er jo en av få som er over 1.80 på strømpen!

Link to comment
Share on other sites

Det er lett å gjøre Patrick Viera enda bedre enn han faktisk har vært de siste to-tre årene. Som med dem som har gått bort, tenderer man mot å huske det positive og fokusere på det.

 

Noe av den mest spektakulære fotballen Arsenal har spilt de senere årene har faktisk vært uten Patrick Vieira på banen.

 

Dette skal uansett bli en spennende tid fremover. En ny æra er i emning. Post-Vieira. Før eller senere måtte den begynne. To år fra nå. Tre år fra nå. Eller nå. Og Wenger mente tydeligvis at nå var det rette tidspunktet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Det er lett å gjøre Patrick Viera enda bedre enn han faktisk har vært de siste to-tre årene. Som med dem som har gått bort, tenderer man mot å huske det positive og fokusere på det.

 

Noe av den mest spektakulære fotballen Arsenal har spilt de senere årene har faktisk vært uten Patrick Vieira på banen.

 

Dette skal uansett bli en spennende tid fremover. En ny æra er i emning. Post-Vieira. Før eller senere måtte den begynne. To år fra nå. Tre år fra nå. Eller nå. Og Wenger mente tydeligvis at nå var det rette tidspunktet.

13797[/snapback]

 

endelig et fornuftig innlegg. slik jeg ser det, har vieira utviklet seg til å bli en bremsekloss for arsenal. det samme kan nesten sies om dennis bergkamp, som forøvrig er en av mine absolutte favorittspillere. likevel er nostalgi fullstendig nytteløst; her må man se på det som er best for laget og klubben.

Link to comment
Share on other sites

Å kalle Vieira for en bremsekloss er det mest vanvittige jeg har hørt så langt.

Har lyst å bruke sterke ord her, men lar det være av respekt

for forumet.

 

Arsenals stall er nå svekket etter salget av Vieira. Det blir spennende

om Wenger henter inn en erstatter av topp klasse. For nå har vi kun Gilberto

som en ballvinner på midten.

Jeg er spent hva som skjer nå, men er deppa etter salget av Vieira.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, Morten. Men så har det jaggu ikke kommet mange fornufige innlegg fra Beelzebot heller. "Bremsekloss"; at det går an........

 

Jeg sier det igjen; slike "supportere" trenger vi rett og slett ikke!

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, Morten. Men så har det jaggu ikke kommet mange fornufige innlegg fra Beelzebot heller. "Bremsekloss"; at det går an........

 

Jeg sier det igjen; slike "supportere" trenger vi rett og slett ikke!

13872[/snapback]

Hvorfor ikke chaz, jeg er faktisk litt enig med Beelzebot, og det må Wenger også være ettersom han selger Paddy.

 

Tror nok at Wenger har følt at Paddy ikke har den rette innstillingen for oss lenger og at han faktisk har en plan for å ta laget enda et steg videre. Og da er det mulig at han føler at Vieira har vært en bremsekloss for denne utviklingen ved at han mulig ikke har hatt 100 % korrekt innstilling for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Hva Wenger tenker her Kjellus vet både du og jeg lite om

foreløpig.

Hva Wenger har følt vet du og jeg ennå mindre om.

Å kalle Vieira for en bremsekloss er hårreisende og det er

utrolig lite sannsynlig at Wenger har gjort eller vil noen gang se på Vieira som det.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, Morten. Men så har det jaggu ikke kommet mange fornufige innlegg fra Beelzebot heller. "Bremsekloss"; at det går an........

 

Jeg sier det igjen; slike "supportere" trenger vi rett og slett ikke!

13872[/snapback]

Hvorfor ikke chaz, jeg er faktisk litt enig med Beelzebot, og det må Wenger også være ettersom han selger Paddy.

 

Tror nok at Wenger har følt at Paddy ikke har den rette innstillingen for oss lenger og at han faktisk har en plan for å ta laget enda et steg videre. Og da er det mulig at han føler at Vieira har vært en bremsekloss for denne utviklingen ved at han mulig ikke har hatt 100 % korrekt innstilling for Arsenal.

13875[/snapback]

 

Det må du gjerne mene, Kjellus. Jeg er i så fall uenig med dere begge, samt Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Hva Wenger tenker her Kjellus vet både du og jeg lite om

foreløpig.

Hva Wenger har følt vet du og jeg ennå mindre om.

Å kalle Vieira for en bremsekloss er hårreisende og det er

utrolig lite sannsynlig at Wenger har gjort eller vil noen gang se på Vieira som det.

13877[/snapback]

Godt poeng, ingen av oss vet det. Derfor kan det også hende at Wenger mener at Vieira på en måte har blitt en bremsekloss. Eller hur ? Han bruker nok ikke det ordet, men siden han nå selger PV så kan nok Wenger mene det. Wenger har nok en plan som han i sine øyne mener er mer gunstig for Arsenal enn om Paddy ville blitt i klubben. Og ingen spiller er større enn klubben !? Måten Paddy har vinglet, som Oscar som så godt kalte det i fjor, har ikke vært gunstig for klubben.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...