Jump to content

Ambisjonsnivået til Arsenal?


mmaelan

Recommended Posts

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply
Guest jensemann
Hadde jeg vært Wenger ville jeg hatt følgende plan:

Jeg ville latt være å bruke penger på kjøp i sommer for at jeg kunne handle inn i overgangsvinduet på nyåret. Da ville jeg tenke at vi hadde lirket oss gjennom til første knockoutrunde i Chl og fremdeles ganske sikkert være med å kjempe om plass i neste års Chl. Jeg ville også tenkt at det sikkert ville være mulig å forsrterke laget neste sommer, da vi skal inn på ny stadion, med 80 prosent flere tilskuere og den vanlige fargen på draktene tilbake på plass. Dessuten ville jeg tenke at Ballack spesielt, kanskje er billigere ved julertider. Dette tipper jeg vil vise Ballack og andre hvilke muligheter som ligger i Arsenal. Og hvilke muligheter som ligger i spillergruppa som allerede er der. Denne pluss Ballack eller tilsvarende til jul, og deretter to spillere av samme kaliber til neste sommer. Det måtte bli bra. Og ved ikke å ha handlet så mye år, har vel faktisk kjøpt for mindre enn vi har solgt for, har vi økonomisk spillerom for å gjøre dette.

Vi er litt skeptiske til Wengers bruk av sommeren, men neste august, når ligaen starter vil vi genierklære han for n'te. Han har jo også sagt ved flere anledninger i sommer: Stol på meg.

La oss gjøre det.

20877[/snapback]

 

 

Good thinking Lakris, jeg stoler på deg ;)

Jeg tror også Wengers master-plan er noe i nærheten av det du skisserer.

I`ll stick with the boss.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Jeg har akkurat sett oppgjøret mellom pool-manu, og jeg må ærlig innrømme at jeg sjelden eller aldri har sett en så kjedelig fotballkamp.

NITRIST.

Hvis dette er fremtiden for vår kjære idrett, en defensivt orientert fotball hvor man ikke våger noe som helst, da ser det virkelig mørkt ut.

Det er vel ikke annet å vente ettersom chelsky lykkes med sin fotball...

Ære være Arsene Wenger og Arsenal som har STORE ambisjoner ang. måten å underholde sitt publikum på.

Blendende fotball med masse mål er vel det vi snakker om.

Vi har en tanke som går på at Gilberto skal balansere vår midtbane, men disse lagene har gudhjelpemeg hele sin tankegang kretset rundt sin egen sekstenmeter, og kun det.

Frykter mange nitriste oppgjør i år, helt på linje med dagens kamp, og det kaller jeg SØPPEL.

Hvor mange mål har disse lagene scoret i år????

Link to comment
Share on other sites

Jeg har akkurat sett oppgjøret mellom pool-manu, og jeg må ærlig innrømme at jeg sjelden eller aldri har sett en så kjedelig fotballkamp.

NITRIST.

Hvis dette er fremtiden for vår kjære idrett, en defensivt orientert fotball hvor man ikke våger noe som helst, da ser det virkelig mørkt ut.

Det er vel ikke annet å vente ettersom chelsky lykkes med sin fotball...

Ære være Arsene Wenger og Arsenal som har STORE ambisjoner ang. måten å underholde sitt publikum på.

Blendende fotball med masse mål er vel det vi snakker om.

Vi har en tanke som går på at Gilberto skal balansere vår midtbane, men disse lagene har gudhjelpemeg hele sin tankegang kretset rundt sin egen sekstenmeter, og kun det.

Frykter mange nitriste oppgjør i år, helt på linje med dagens kamp, og det kaller jeg SØPPEL.

Hvor mange mål har disse lagene scoret i år????

20938[/snapback]

 

 

liverpool har skort 1 mål. på frispark av alonso i premier league

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg Jensemann, det var rett og slett en veldig kjedelig fotballkamp. Vel og bra å ikke slippe inn mål, men når det går så til de graader ut over det offensive, ja da.. Inneholdt kampen en stor sjanse i det hele tatt? Det eneste som var å snakke om var vel hestens lobbforsøk.

Liverpool har vel ikke tatt mange poeng i år heller? Like mange som oss, men da er det jammen bedre å ihvertfall prøve å utrette noe, enn å satse på 0-0, og kansje et mål.

Link to comment
Share on other sites

Liverpool har vært kjedelige de siste 3-4 åra, men enig

Arsene Wengers fotballfilosofi er et friskt pust i fotballen

idag. For fotballen sin skyld hadde det vært bra om den

offensive fotballen til Wenger vinner fram.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Jeg har akkurat sett oppgjøret mellom pool-manu, og jeg må ærlig innrømme at jeg sjelden eller aldri har sett en så kjedelig fotballkamp.

NITRIST.

Hvis dette er fremtiden for vår kjære idrett, en defensivt orientert fotball hvor man ikke våger noe som helst, da ser det virkelig mørkt ut.

Det er vel ikke annet å vente ettersom chelsky lykkes med sin fotball...

Ære være Arsene Wenger og Arsenal som har STORE ambisjoner ang. måten å underholde sitt publikum på.

Blendende fotball med masse mål er vel det vi snakker om.

Vi har en tanke som går på at Gilberto skal balansere vår midtbane, men disse lagene har gudhjelpemeg hele sin tankegang kretset rundt sin egen sekstenmeter, og kun det.

Frykter mange nitriste oppgjør i år, helt på linje med dagens kamp, og det kaller jeg SØPPEL.

Hvor mange mål har disse lagene scoret i år????

20938[/snapback]

 

Nå tar jeg heller en 1-0 seier enn en uavgjort 4-4!

Har man glemt: One nil to the Arsenal, one nil to the Arsenal..... :huh:

 

Men ellers så kan jeg meddele min sympati.... Pest - Kolera 0-0.

20966[/snapback]

 

Du betaler vel 400 kr for å se på innkast også du Oskar???

Tror nok vi må gjøre oss klar for å se flere nitriste kamper denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Det er tåpelig rett og slett fordi det som oftest er total mangel på realisme når slike "handlelister" presenteres. Hva hjelper det å sette dem opp når man likevel vet at Wenger aldri vil finne på å kjøpe inn mange spillere for mange millioner i løpet av én sommer?

 

Men for all del, jeg skal ikke frata andre gleden av å leke Championship Manager..

20930[/snapback]

 

det samme kan man si om stort sett alt av diskusjoner som omhandler arsenal. f.eks. diverse lagoppstillinger der man ytrer ønske om at spiller A bør få sjansen, til tross for at det er fullstendig urealistisk.

 

rent prinsippielt er det ingen forskjell på de nevnte diskusjonstema...

Link to comment
Share on other sites

Synes vi skal vere stolte over å holde med ett lag som har vært det mest underholdende i nesten 10 år (tenker hele Wenger epoken).

chelski står bak og lemper ballen frem i håp om at en spiss fanger den , og ligger bak på hele tiden. Lpool er helt det samme ,bare at de ikke får det til...

Man.utd er de som kommer best ut av de 3(desverre) men iforhold til arsenal har de ingenting å stille opp med..

Jeg mener realistiske mål for sessongen bør vere blant topp 3,og ett cuptrofee` eller 2..

Link to comment
Share on other sites

Synes vi skal vere stolte over å holde med ett lag som har vært det mest underholdende i nesten 10 år (tenker hele Wenger epoken).

chelski står bak og lemper ballen frem i håp om at en spiss fanger den , og ligger bak på hele tiden. Lpool er helt det samme ,bare at de ikke får det til...

Man.utd er de som kommer best ut av de 3(desverre) men iforhold til arsenal har de ingenting å stille opp med..

Jeg mener realistiske mål for sessongen bør vere blant topp 3,og ett cuptrofee` eller 2..

21018[/snapback]

 

Synes ikke vi har spilt veldig underholdene det siste halve året... Vi har vel vært blandt de mest underholdene lagene hvis man ser på de siste 10 årene, men det siste året har ikke vært av samme kvalitet. Personlig mener jeg det er bevegelsen det står på. Alt for ofte står vi bare å spiller ball mellom midtbane og forsvars leddet uten noen sikkelige løp forover.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Synes vi skal vere stolte over å holde med ett lag som har vært det mest underholdende i nesten 10 år (tenker hele Wenger epoken).

chelski står bak og lemper ballen frem i håp om at en spiss fanger den , og ligger bak på hele tiden. Lpool er helt det samme ,bare at de ikke får det til...

Man.utd er de som kommer best ut av de 3(desverre) men iforhold til arsenal har de ingenting å stille opp med..

Jeg mener realistiske mål for sessongen bør vere blant topp 3,og ett cuptrofee` eller 2..

21018[/snapback]

 

Synes ikke vi har spilt veldig underholdene det siste halve året... Vi har vel vært blandt de mest underholdene lagene hvis man ser på de siste 10 årene, men det siste året har ikke vært av samme kvalitet. Personlig mener jeg det er bevegelsen det står på. Alt for ofte står vi bare å spiller ball mellom midtbane og forsvars leddet uten noen sikkelige løp forover.

21023[/snapback]

 

Det henger nok nøye sammen med at motstanderne våre, inkludert chelsky og scumchester, ligger med 6-7 mann i forsvar hele kampen.

Vanskelig å kontre da sjø.

Det viktigste er at vi holder med en klubb som legger vekt på å angripe med mye folk, bygger opp angrep langs bakken med stor fart (noe som krever teknikk, presisjon og hurtighet) og ikke minst at vi faktisk lykkes med dette spillet og scorer haugevis med vakre mål.

Det er dette som er artig å se på ;) .

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Så du vil heller ha 4-4 bare for å få mål på billetten, enn at Arsenal vinner 1-0?

I København spilte Arsenal såkalt "destruktiv" fotball, og vant 1-0 over Parma.

Gjett om jeg heller ville hatt 4-4...... ;)

1-0 seieren ble en knallopplevelse, og Arsenal vant e-cupen for cupvinnere. ...og det var mange innkast....

21007[/snapback]

 

 

Jeg vil helst at Arsenal VINNER kampene sine, altså heller 1-0 enn 4-4.

Samtidig synes jeg ikke det er uvesentlig hvordan man vinner kampene sine, her må man altså ha to tanker i hodet samtidig.

Det er mange måter å vinne 1-0 på.

Oskar, dette handler om en filosofi og ikke om man ønsker at Arsenal skal vinne eller ikke.

Jeg ønsker meg DEFINITIVT IKKE tilbake til GG-fotballen.

Jeg er utrolig stolt og lykkelig over AW-fotballen vi spiller, og håper vi fortsetter med det uavhengig av hva chelsky, pool og scumchester legger opp til.

Jeg har klokketro på at den offensive fotballen i det lange løp betaler seg i form av resultater, og da gjelder det som Wenger sier og gjør, å ikke miste troen underveis når andre lykkes med en annen form for fotball.

I det lange løp, min venn, kommer Arsene Wenger alltid til å være Mourinho overlegen. B)

Link to comment
Share on other sites

Slik situasjonen er nå, så vil jeg heller at Arsenal skal få orden på forsvarsspillet, og tar til takke med 1-0 seiere. Det viktigste nå, er at laget får en fin rekke med seiere, slik at vi kan legge press på Chelsea, samt at laget får den selvtilliten som trengs. Så da får heller den fantastiske angrepsfotballen vi vet vi kan prestere komme i andre rekke.

Link to comment
Share on other sites

Slik situasjonen er nå, så vil jeg heller at Arsenal skal få orden på forsvarsspillet, og tar til takke med 1-0 seiere. Det viktigste nå, er at laget får en fin rekke med seiere, slik at vi kan legge press på Chelsea, samt at laget får den selvtilliten som trengs. Så da får heller den fantastiske angrepsfotballen vi vet vi kan prestere komme i andre rekke.

21040[/snapback]

 

Helt korrekt Kim. Er den defensive tryggheten i bånn så kommer

det andre nokså greit. Viktig at laget nå får bygget seg en skikkelig selvtillitt.

Derfor tror jeg også Sols inntreden kan være med å fikse den biffen.

Link to comment
Share on other sites

Synes vi skal vere stolte over å holde med ett lag som har vært det mest underholdende i nesten 10 år (tenker hele Wenger epoken).

chelski står bak og lemper ballen frem i håp om at en spiss fanger den , og ligger bak på hele tiden. Lpool er helt det samme ,bare at de ikke får det til...

Man.utd er de som kommer best ut av de 3(desverre) men iforhold til arsenal har de ingenting å stille opp med..

Jeg mener realistiske mål for sessongen bør vere blant topp 3,og ett cuptrofee` eller 2..

21018[/snapback]

 

Synes ikke vi har spilt veldig underholdene det siste halve året... Vi har vel vært blandt de mest underholdene lagene hvis man ser på de siste 10 årene, men det siste året har ikke vært av samme kvalitet. Personlig mener jeg det er bevegelsen det står på. Alt for ofte står vi bare å spiller ball mellom midtbane og forsvars leddet uten noen sikkelige løp forover.

21023[/snapback]

 

Enig i vi ikke har vært like gode det siste halvåret, MEN, vi ligger fortsatt langt forran de andre når det gjelder den offansive fotballen. Vi lider for øyeblikket av at flere av spillerene ikke er i form, og at forsvaret ikke er like bra som i de andre storklubbene...Men forhåpentligvis ville det sette seg om ikke alt for lenge, og tenker vi på de tekniske spillerene vi har, så blir det utrolig spennende når de når toppformen...

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Slik situasjonen er nå, så vil jeg heller at Arsenal skal få orden på forsvarsspillet, og tar til takke med 1-0 seiere. Det viktigste nå, er at laget får en fin rekke med seiere, slik at vi kan legge press på Chelsea, samt at laget får den selvtilliten som trengs. Så da får heller den fantastiske angrepsfotballen vi vet vi kan prestere komme i andre rekke.

21040[/snapback]

 

 

Veldig viktig å huske på at det ikke ligger noen motsetningsforhold i det å ha en offensiv filosofi og samtidig opptre trygt defensivt, dette hører veldig nøye sammen.

Eller for å si det sånn, det ene påvirker ofte det andre.

Vår sjanse i premier league dette året, ligger i at vi får til angrepsspillet vårt enda bedre enn det vi har gjort så langt i sesongen.

Dette er nemlig det vi kan bedre enn noen andre i England.

Ellers så godtar jeg glatt 1-0 seire fremover, så lenge vi ikke prøver å etterligne chelsky, pool og scumchester i måten vi vinner dem på.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det som slår meg er følgende.

Spillere i Lørenskog linkes til Vålerenga, spillere i Vålerenga linkes til Ipswich, spillere i Ipswich linkes til Arsenal, spillere i Arsenal linkes til Barcelona, mens spillere i Barcelona kun kan linkes til Real Madrid eller Chelsea.

Dette er et tenkt eksempel kanskje litt flåsete, men jeg mener det kan stå som et mål på hvor Arsenal befinner seg på en slags statuslinje.

Arsenal må for å ha ambisjoner ikke være en klubb som lekker til de klubbene på neste stadium. Får vi en spiller på retur, ala Morientes eller Guti, mener jeg dette er tegn på dårlig ambisjonsnivå. Mister vi de sterkeste spillere uten å erstatte de, er dette tegn på litt manglende ambisjonsnivå. Hvorfor er det ikke mulig å tenke tilsvarende som Barcelona gjør. Hvorfor må Henry gå den veien. Hvorfor kan ikke Ronaldhino gå motsatt vei.

Mener Manu er i samme kategori som oss. Men chelsea er i egen klasse. Synd penge rår i så stor grad.

Vet ikke om det er feil på ambisjonsnivået, men det bringer oss ikke dit hvor vi kan betegnes som en megaklubb. Ikke så langt i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om jeg er 100% uenig med deg, men ikke helt uenig heller.

Vi så det spesielt under GG tiden at vi hadde problemer med å få store spillere til Arsenal.

Tror nok det hadde litt med Arsenals lønnsnivå å gjøre.

Men vi har nå kjøpt storspillere som Charlie Nicholas og Dennis Bergkamp

som var store begge da de ankom Arsenal.

Vi ser under Wenger at Campbell valgte Arsenal. Reyes ikke minst.

Klarer vi å få inn en spiller som Torres har vi gjort et varp.

Tror også årsaken til at Ronaldinho ikke kommer til oss er penger. Tror

ikke Arsenal vil lønne spillere så høyt.

At Arsenal allikevel har valgt å gi Henry et tilbud om 1,2 mill i uka vitner i mine øyne om

ambisjoner på et høyt nivå.

Er vel en stund siden vi har kjøpt spillere fra Ipswich nå? ;)

Link to comment
Share on other sites

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/t...nal/4362998.stm

 

Endelig noen i spillergruppa som sier ifra!

Syns det er riktig av Henry som vår kaptein å fremheve dette nå.

Han ser bredden til våre konkurrenter (Juve, Milan, Chelsea, Bayern) og det er helt klart at vi trenger mer bredde i troppen og flere nøkkelspillere...

Henry ser det, vi supportere ser det, men Wenger ser det tydeligvis ikke og mener laget vi har nå er bra nok... :D

Wenger er en glimrende manager og den beste vi kan få, men overraskende og skuffende å se at han er så beskjeden på transferfronten og veldig naiv. Tenker KUN potensiale og fremtid med våre unge spillere og ikke ser på situasjonen pr. i dag.

Klart vi kan bli god med de vi har, men vi må også oppnå gode resultater nå..ellers drar de beste spillerne våre til andre klubber allerede i sommer.

Vi trenger jo å være topp 2 i ligaen og komme enda lenger i CL for å beholde spillerne våre.

Holder heller ikke å si at vi KUNNE kjøpt de og de i ettertid..

Etterpåklokskap forandrer ikke på resultatene i fotball! ;)

 

Skal Henry bli i Arsenal så MÅ det skje noe.. Helst i januar! Vi har jo £60 mill. å handle for!!

Link to comment
Share on other sites

Skal Henry bli i Arsenal så MÅ det skje noe.. Helst i januar! Vi har jo £60 mill. å handle for!!

23997[/snapback]

Trur neppe vi har så mykje. Trur uansett ikkje finn spelarar av nok kvalitet til å bruke opp så mykje. Wenger har jo uttalt at han ser problemet med ubalansen i troppen, og han prøvar kontinuerlig å rette på den.

Link to comment
Share on other sites

Beskjedene fra Henry og bl. a Ljungberg begynner å bli

ganske tydelige for alle nå ,også Wenger vil jeg tro.

Et eksempel:

I fjor sa bla Wenger at Fabregas skulle matches forsiktig.

Det har ikke skjedd. Årsak:for liten spillerstall.

Mange glemmer unge Fabregas kun er 18 år. Jeg håper ikke at

han blir utbrent selv om han virker veldig moden for alderen.

 

Når vi nå sliter med skader tror jeg de fleste ser at stallen vårs ikke

er bred nok.

Det er bra å satse på ungguttene,men vi vinner ikke PL,CL med

å ikke ha en del rutine innad i spillerstallen.

En blanding av rutine og unge spillere er bra.Men ikke det ene eller det andre.

Hva Henry vil ha er topp spillere, og hva Arsenal trenger er akkurat det, da nytter det ikke med spillere på 17-18 som en knapt har hørt om.

Henry trenger avlasting på topp.

En midtbanemann hadde ikke vært ueffent heller.Konkurranse om plassene

er bare sunt.

Link to comment
Share on other sites

Skal Henry bli i Arsenal så MÅ det skje noe.. Helst i januar! Vi har jo £60 mill. å handle for!!

23997[/snapback]

Trur neppe vi har så mykje. Trur uansett ikkje finn spelarar av nok kvalitet til å bruke opp så mykje. Wenger har jo uttalt at han ser problemet med ubalansen i troppen, og han prøvar kontinuerlig å rette på den.

24004[/snapback]

 

Klart vi ikke skal bruke opp alt, men bare fremhever at det er penger å handle for og vi kan lett betale £15-20 mill. for en klassespiller hvis det er prislappen. Må regne med å betale såpass i dagens transfermarked.

Vi kan ihvertfall bruke halvparten av de £60 mill. på 2-3 gode spillere.

Link to comment
Share on other sites

Beskjedene fra Henry og bl. a Ljungberg begynner å bli

ganske tydelige for alle nå ,også Wenger vil jeg tro.

Et eksempel:

I fjor sa bla Wenger at Fabregas skulle matches forsiktig.

Det har ikke skjedd. Årsak:for liten spillerstall.

Mange glemmer unge Fabregas kun er 18 år. Jeg håper ikke at

han blir utbrent selv om han virker veldig moden for alderen.

 

Når vi nå sliter med skader tror jeg de fleste ser at stallen vårs ikke

er bred nok.

Det er bra å satse på ungguttene,men vi vinner ikke PL,CL med

å ikke ha en del rutine innad i spillerstallen.

En blanding av rutine og unge spillere er bra.Men ikke det ene eller det andre.

Hva Henry vil ha er topp spillere, og hva Arsenal trenger er akkurat det, da nytter det ikke med spillere på 17-18 som en knapt har hørt om.

Henry trenger avlasting på topp.

En midtbanemann hadde ikke vært ueffent heller.Konkurranse om plassene

er bare sunt.

24005[/snapback]

 

 

Helt enig i hva du skriver der mmaelan!

Fabregas er som du sier kun 18 år og trenger litt skikkelig konkurranse om plassen, det har han definitivt ikke, og det kan føre til "klippekortmentalitet", som igjen fører til at han ikke lenger føler det sterke behovet for å yte maks! Da blir han ikke bedre, men stabiliserer seg på det nivået han er nå!

 

Henry har helt rett! Det må handles inn et par ETABLERTE stjerner da trandfervinduet åpnes igjen i januar, ellers så kan det i verstefall ende med at Arsenal blir en middelhavsfarer i engelsk fotball med stor stadion de ikke greier å fylle opp. Dette er jeg helt overbevist om at kommer til å bli gjort noe med, men faren er at hvis Wenger ikke gjør noe med dette nå så kan han risikere at både Henry, Cole, og Freddie forsvinner, og da er spørsmålet: Hvem skal erstatte så store stjerner når det ikke engang er sikkert om noen store stjerner vil til Arsenal nettopp på grunn av at storspillerene forsvinner?

Må si til slutt si at dette er en "worst case scenario"

Link to comment
Share on other sites

http://www.sportinglife.com/football/news/...l&TEAMHD=soccer

 

Fin artikkel for å oppsummere mitt forrige innlegg: Pires venter å ser om Arsenal har noen ambisjoner før han skriver under ny kontrakt!!!

24021[/snapback]

 

Nettopp ja. Er ikke bare Henry som betviler ambisjonene her nei.. Ambisjonene til Wenger og Arsenal er sikkert skyhøye, men det er utførelsen det skorter på...

Nå skal vel kanskje Pires være litt forsiktig å uttale seg så mye for han har vært elendig denne sesongen og er vel litt på hell nå..

Men han nøler sikkert ikke med å finne seg nye utfordringer hvis ikke Arsenal holder det nivået som trengs for å nå helt til topps.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...