Jump to content

Ambisjonsnivået til Arsenal?


mmaelan

Recommended Posts

Vel, å si at Vieira var en bremsekloss for Arsenal er vel og ta i!

At han var en bremsekloss for motstanderen skal jeg gå med på, selv om han ikke har hatt sin beste sesong i Arsenal trøya!

 

Kanskje salget av Vieira nettopp hadde med ambisjoner og gjøre?

 

Vi har nå mer og mer stigende talent i stallen, og 2 av de største talentene spiller på akkurat samme plassen som Paddy gjorde. jeg prater selvfølgelig om Cesc og Flamini.

De to vil være bedre enn de var i fjor, ingen tvil.

 

Og når Vieira hadde vært i klubben i 9 år, og ville ha nye utfordringer, så skjønner jeg Wenger sitt valg, ettersom da gir han mere rom til Cesc og Flamini som kanskje hadde blitt både 4 og 5valg om Vieira hadde blitt og Hleb hadde blitt tildelt sentral midtbane?

 

Det kunne faktisk fått dem til å stagnere...

 

Så kanskje, hvem vet, høres nok dumt ut det her, men salget av Vieira kan ha reddet Arsenal, ikke nå med en gang, men om noen år framover!

 

 

Synspunkter?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Javel. Som jeg sikkert kommer til å si mange ganger.

Vi har idag ingen som kan overta Paddy sin rolle NU.

På sikt vil sikkert Fabregas og Flamini være de som innehar

de sentrale midtbaneposisjonene. Men idag er de ikke

'generaler/sjef' nok til å dominere kamp etter kamp en hel sesong.

Akkurat det er jeg nokså sikker på at Wenger vet og.

 

Mitt inntrykk nå når skuffelsen letter litt i tåka er at

det ser ut som Wenger rett og slett begynner på neste epokes

Arsenallag. Vil ikke forundre meg nå om både Pires og Sol går.

Og yngre spillere blir kjøpt inn.

Tanken er god selv om jeg sliter j...... hardt med salget av Vieira. ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan en som har peiling på hvordan det er bra for noen

med hjertet i Arsenal at vi selger Vieira vennligst fortelle

meg det?! Snart?! 160 millioner er en vits i dagens marked.

Det eneste positive jeg ser er at han ikke havnet hos en

tittelrival. Men jeg har store problemer med å akseptere at

dette er positivt på noen som helst måte ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Helt enig, Morten. Men så har det jaggu ikke kommet mange fornufige innlegg fra Beelzebot heller. "Bremsekloss"; at det går an........

 

Jeg sier det igjen; slike "supportere" trenger vi rett og slett ikke!

13872[/snapback]

 

du kan fokusere på hvem spilte hvor og når; så kan jeg ta meg av det fotballfaglige. noe du har særdeles liten forståelse av...

 

du har aldri presentert saklige argumenter, i stedet kommer du med latterlige personangrep. det sier egentlig ganske mye om deg. nei, hold deg til pompøse hyllester og mimring av the good old days...

Link to comment
Share on other sites

Guest tonton

For meg er salget av vieira nokså greit. Vi har mista ein svært god spelar, mest truleg den nest viktigaste for oss dei ni åra han har vore der ( rankar Dennis som viktigare i desse åra) og vi har mista kapteinen vår. Det skal vere litt av ein spelar som skal fylle plassen til vår ex kaptein.

 

Likvel meiner eg at vieira ikkje har vore på topp dei siste to åra og at det kanskje var det rette tidspunktet at Arsenal og Vieira skilte lag. Eg har lenge meint at vi har slete veldig i mange kampar med kombinasjonen Vieira/gilberto på midten da dei to vert for like og da for trege. No er ikkje toppfarta på nokon av dei ekstremt låg, men på kortare distanser vert det noko seint. Vi har slete veldig mot lag som har hatt aggresive mindre spelara, (døme er at faktisk har phil neville/fortune hatt sine beste kampar mot nettopp arsenal, andre døme er at vi sleit svært mot kjappe midtbanespelara mot ajax i cl for to år sidan) Slik det har vore i det siste når vieira/gilberto har spelt, har vieira prøvd seg som ein playmaker rolle og skal vere ei offensiv drivkraft. Dette har ikkje vieira heilt dei rette dugleikane til, og i iveren etter å etterligne Zidane har vel vieira hatt skyld i ei rekkje mål i mot denne sesongen i det han har mista ballen. Eit anna moment er vel aldre og at han virkar noko meir skadeforfulgt enn han har vore. Det var vel Tony Adams som meinte at han ikkje har ein kropp som vil tåle mange fleire år med topp fotball. Eg veit ikkje kva grunnlag adams har for eit slikt utsegn, men det kan godt vere noko i det. Eg har vanskelig for å tru wenger hadde latt pv4 gå dersom vieira kunne vere på topp i 5 år til...

 

 

Forstå meg no rett, som sagt vieira har vore viktig, og han kunne nok fortsatt ha vore viktig i mange år, men eg trur at valget har blitt gjort svært medvite både av Wenger og styret, og eg føle meg sikker på at vi vil klare oss godt uten vieira. Eg er alt svært spent på kombinasjonen Hleb/gilberto på midten, og eg meinar framleis at vår beste kombinasjon i fjor var Cesc/gilberto, så er det berre å krysse fingrane for at gilberto ikkje ryk ut for ein ny skade som i fjor.

 

Det er likevel ein ting som skuffar meg stort når det gjeld overgangen; Var det ikkje mogleg å få fleire £ for en spelar av eit slikt kaliber??? eg er av den formeining at ein pris på rundt £18-20 mill burde vere meir rett

Link to comment
Share on other sites

Som jeg sa i starten på tråden..å selge Vieira gir feil signaler

utad. Nå når til og med spillerne begynner å miste troen på

hva Wenger holder på med. Da er vi ute å kjøre.

Og uansett holder jeg på dette..Å selge Vieira var noe av

dummeste Wenger har gjort og står ikke til Arsenals ambisjoner

om å vinne CL.

Et knippe uttalelser fra spillere:

Cygan: The news comes as Arsenal centre-half Pascal Cygan predicted striker Thierry Henry may quit the club.

Cygan was stunned by the shock £13.7million sale of Patrick Vieira to Juventus.

And Cygan, 31, admitted: “I can foresee the possibility of Thierry leaving as a result of Patrick’s departure.

“Vieira’s given Arsenal so much and this transfer is a fair way of paying him back.”

Hitman Henry, 27, has two years left on his Highbury contract and is currently negotiating a longer deal.

But Cygan would not be surprised if those talks now stall.

The Frenchman rapped: “I’ve heard people say that boss Arsene Wenger wants to sign two international-class players.

“But if it means losing Pat, what the hell is the point?

“Patrick will leave behind a huge gap and I don’t see who will be able to replace him.

“The training ground will be a sad place without him.”

 

Gunners winger Robert Pires reckons fellow Frenchman Vieira’s departure is a hammer blow to Arsenal’s title hopes.

 

Og endelig Vieira sjøl: PATRICK VIEIRA quit Arsenal with a devastating parting shot, declaring Arsene Wenger has NO CHANCE of winning the Champions League.

 

Alle som har spilt fotball vet at har du ikke troen på det manageren din

gjør kan det fort rakne.

Her har Wenger mye å ta tak i.

 

Dette vil bli Arsene Wengers viktigste sesong som manager er det lite tvil om.

 

Kilde:Sola http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...5320748,00.html

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, Morten. Men så har det jaggu ikke kommet mange fornufige innlegg fra Beelzebot heller. "Bremsekloss"; at det går an........

 

Jeg sier det igjen; slike "supportere" trenger vi rett og slett ikke!

13872[/snapback]

 

du kan fokusere på hvem spilte hvor og når; så kan jeg ta meg av det fotballfaglige. noe du har særdeles liten forståelse av...

 

du har aldri presentert saklige argumenter, i stedet kommer du med latterlige personangrep. det sier egentlig ganske mye om deg. nei, hold deg til pompøse hyllester og mimring av the good old days...

13933[/snapback]

 

 

Beelzebot, når du sier at Vieira var en bremsekloss for Arsenal, nei da... da skjønner jeg ikke hvorfor du sier du har så god peiling på fotball i forhold til Chaz her1

 

Ikke den skarpeste kniven i skuffen du!

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Helt enig, Morten. Men så har det jaggu ikke kommet mange fornufige innlegg fra Beelzebot heller. "Bremsekloss"; at det går an........

 

Jeg sier det igjen; slike "supportere" trenger vi rett og slett ikke!

13872[/snapback]

 

du kan fokusere på hvem spilte hvor og når; så kan jeg ta meg av det fotballfaglige. noe du har særdeles liten forståelse av...

 

du har aldri presentert saklige argumenter, i stedet kommer du med latterlige personangrep. det sier egentlig ganske mye om deg. nei, hold deg til pompøse hyllester og mimring av the good old days...

13933[/snapback]

 

 

Beelzebot, når du sier at Vieira var en bremsekloss for Arsenal, nei da... da skjønner jeg ikke hvorfor du sier du har så god peiling på fotball i forhold til Chaz her1

 

Ikke den skarpeste kniven i skuffen du!

14320[/snapback]

 

hvorfor? jeg har skrevet hvorfor jeg mener vieira var en bremsekloss(husker ikke helt hvor, men det var i en eller annen tråd her på forumet). likevel kan jeg mate deg med teskje og forklare hvorfor vieira var en bremsekloss:

 

1.nærmet seg 30 år og, som wenger sa, det ville kanskje oppstått kontraktsproblemer etterhvert. dette var siste sjanse for å tjene litt penger på et salg.

 

2.arsenals sentrale midtbane var for statisk og manglet presisjon i pasningsspillet og overblikk. wenger vil sannsynligvis gjøre taktiske endringer sentralt på midtbanen. i går spilte både hleb og pires ved siden av flamini sentralt på midtbanen. noe som kan tyde på at wenger ønsker å gå vekk fra det tidligere systemet med to defensive midtbanespillere. med hleb eller pires sentralt på midtbanen, vil man heller ikke trenge en hengende spiss a la bergkamp. dette fordi den offensive midtbanespilleren vil i praksis overta mange av arbeidsoppgavene til bergkamp. dette er bergkamps siste sesong og jeg mener det er så og si umulig å finne en fullgod erstatter for bergkamp.

 

så i stedet for å erstatte vieira og bergkamp, gjør wenger noen taktiske endringer. arsenals interesse i baptista bekrefter også dette. en kraftplugg som representerer noe helt nytt i arsenal. en stor og sterk spiss, men som også er god med ball. det betyr igjen at henry får langt større rom, da forsvarende lag også må konsentrere seg om baptista(eller noen andre...).

 

3.det chaz skriver om meg og vieira er helt feil. jeg har kun kommet med saklig kritikk. ingen kan vel nekte for at vieira gjennomførte en skuffende fjorårssesong eller at han har opptrådt vinglete hver sommer de siste 4-5 årene...?

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius
Statisk? Arsenal`s midtbane? Du viser deg igen som et makaløst fotballgeni, Beelzebot.

 

Saklig kritikk? Fra deg om Paddy? Ja, da lurer jeg genuint på hvordan din USAKLIGE kritikk fremstår........

14326[/snapback]

Vet du hva Chaz. Utrolig lenge siden man så dine egne vurderinger og meninger om ting.(Med mindre det er historiske oppgulp.) Stort sett kommenterer du bare andres innlegg, og bare det du kan hudflette. Og selv da blir det galt.

 

Når det gjelder Arsenal og Arsenalspillere virker det som om du ikke evner å stoppe opp litt og inta en objektiv holdning. Å kalle Vieira en bremsekloss er ikke et hån mot spilleren. Men en ganske treffende bemerkning om en spiller, der både klubb og spiller vil komme vinnende ut etter et salg.

 

Man kan fremdeles mene Vieira er en av verdens beste midtbanespillere, men mene Arsenal gjør riktig i å selge han. Man signaliserer ikke at man mener Vieira er dårlig, og at man ikke er fornøyd med det han har gjort for klubben, selv om man argumenterer for salg.

Link to comment
Share on other sites

Tenker jeg skal ta meg av det fotballfaglige også, jeg. Din måte å fremstå på er i hvertfall lite gangbar. Hverken som Gooner eller som "fotballekspert".

13935[/snapback]

 

En ting som kan sies med 100% sikkerhet er at dine fotballkunnskaper ikke står i stil med din selvgodhet. Hvis du visste like mye som du konstant påstår så hadde du uten tvil vært manager for Brasil. Når vi da vet at du sitter som en bitter mann på Jæren som må få frem sin egen fortreffelighet på diverse fotballforum ved å slå ned på alle som har andre meninger enn deg, så sier vel det alt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Statisk? Arsenal`s midtbane? Du viser deg igen som et makaløst fotballgeni, Beelzebot.

 

Saklig kritikk? Fra deg om Paddy? Ja, da lurer jeg genuint på hvordan din USAKLIGE kritikk fremstår........

14326[/snapback]

 

hvis du lurer på hva usaklig kritikk er, kan du lese dine egne innlegg. av en eller annen merkelig grunn evner du ikke å føre saklige diskusjoner...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er helt utrolig at nesten alle tråder her utvikler seg til å bli idiotisk krangling, og ikke reflekterte diskusjoner. Så var det sagt.

 

Uansett, salget av Vieira er noe som har ligget i luften i 2-4 år(kan diskuteres/krangles om). Han har hatt en dalende formkurve i de siste to sesongene, og det er ingen grunn til ikke å tro at den fortsetter. For alt vi vet kan neste sesong bli hans siste. Det ene beinet er lenger enn det andre, og knærne hans holder neppe så mye lenger.

 

Når det gjelder ambisjonsnivået til Arsenal så er jeg rimelig sikker på at det er å komme på andre plass.(selv om ingen sier det høyt) Det er utrolig vanskelig for de andre klubbene i PL å konkurrere med Chelsea. De har et forsvar på nivå med vår back four under GG, og et angrep som minner om Arsenal sist vi vant ligaen. De har også englands beste keeper, og spenn å brenne. Ingen kan konkurrere med det.

 

Så med ambisjoner om 2. plass, og vanlig Arsenal innsats i Europa så har vi en god nok stall.

 

Husk også andre salg av AW. Spillere som ble solgt som superstjerner, men hadde mildt sagt en dårlig avslutning på livet som fotballspillere.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius
Keep it up lads, jeg står for ALT jeg har skrevet.

14346[/snapback]

Det vet jeg så inderlig godt. Og det er nettopp det som er så skremmende/fasinerende.

Link to comment
Share on other sites

Statisk? Arsenal`s midtbane? Du viser deg igen som et makaløst fotballgeni, Beelzebot.

 

Saklig kritikk? Fra deg om Paddy? Ja, da lurer jeg genuint på hvordan din USAKLIGE kritikk fremstår........

14326[/snapback]

 

hvis du lurer på hva usaklig kritikk er, kan du lese dine egne innlegg. av en eller annen merkelig grunn evner du ikke å føre saklige diskusjoner...

14336[/snapback]

 

Vi kan starte med følgende sitat:

 

Beelzebot [3776] 24.11.04 22:22 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre

vieira kapteinsemne? hah, narr meg ikke til å le. jævla idiot, det er det han er...

 

Saklig? javisst......

 

Neste:

 

Beelzebot [4159] 18.12.04 05:01 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre

dette er en tåpelig myte som har fått grobunn på vgd. arsenal er bedre med pires; alt annet er idiotisk tøvprat. sjekk statistikken, før du driter deg loddrett ut.

 

ps.

send gerrard til arsenal, dump vieira på første og beste tog til noen...

 

Skal vi ta en til?

 

Beelzebot [3476] 06.11.04 20:23 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre

Vieira - forferdelig. elendig. søppel. en skam for kapteinsbindet. et eksempel: det er ti minutter igjen, stillingen er 1-1. vieira mister ballen ved midtlinjen på arsenals høyreside. han snur seg, rister på hodet og GÅR sakte inn mot midten. palace setter fart mot arsenals mål. jeg er rystet og forferdet!!!

 

 

Og dette kalles saklig kritikk? I rest my case.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Statisk? Arsenal`s midtbane? Du viser deg igen som et makaløst fotballgeni, Beelzebot.

 

Saklig kritikk? Fra deg om Paddy? Ja, da lurer jeg genuint på hvordan din USAKLIGE kritikk fremstår........

14326[/snapback]

 

hvis du lurer på hva usaklig kritikk er, kan du lese dine egne innlegg. av en eller annen merkelig grunn evner du ikke å føre saklige diskusjoner...

14336[/snapback]

 

Vi kan starte med følgende sitat:

 

Beelzebot [3776] 24.11.04 22:22 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre

vieira kapteinsemne? hah, narr meg ikke til å le. jævla idiot, det er det han er...

 

Saklig? javisst......

 

Neste:

 

Beelzebot [4159] 18.12.04 05:01 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre

dette er en tåpelig myte som har fått grobunn på vgd. arsenal er bedre med pires; alt annet er idiotisk tøvprat. sjekk statistikken, før du driter deg loddrett ut.

 

ps.

send gerrard til arsenal, dump vieira på første og beste tog til noen...

 

Skal vi ta en til?

 

Beelzebot [3476] 06.11.04 20:23 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre

Vieira - forferdelig. elendig. søppel. en skam for kapteinsbindet. et eksempel: det er ti minutter igjen, stillingen er 1-1. vieira mister ballen ved midtlinjen på arsenals høyreside. han snur seg, rister på hodet og GÅR sakte inn mot midten. palace setter fart mot arsenals mål. jeg er rystet og forferdet!!!

 

 

Og dette kalles saklig kritikk? I rest my case.....

14353[/snapback]

 

krass, ja visst. usaklig? egentlig ikke. det eneste usaklige her var betegnelsen idiot, som kanskje ikke var fryktelig gjennomtenkt. at vieira er en skam for kapteinsbindet står jeg for. slik han har vinglet hver sommer, er han ikke verdig den rollen. på samme måte som cole ikke er verdig den jobben.

 

hjemme mot city var vieira søppeldårlig. kanskje vieiras verste kamp noensinne i arsenaltrøya. direkte skyld i baklengsmål og spilte generelt forferdelig kampen gjennom .

 

edit:

likevel er dette et brudd på god debattskikk. hente frem gamle sitater, som gjerne er tatt ut av sammenhengen, bidrar ikke til god og saklig debatt. jeg står for det jeg skriver, men på vgd har jeg en langt mer tabloid og provoserende stil. her på gunners.no prøver jeg å holde tonen litt mer sivilisert og, ikke minst, saklig...

Link to comment
Share on other sites

Dette er bare noe av det du har skrevet om Paddy. Ord og setninger som "jævla idiot", "dump vieira på første og beste tog til noen..." og "søppel" hører ikke hjemme i en Gooners vokabular om en spiller som har gitt 110% i samfulle 9 år han har vært i klubben.

 

Uttalelsene er rett og slett en skam! Ingen Gooner, INGEN, uttaler seg slik om en av klubbens spillere. Du har misforstått totalt!

 

Tatt ut av sammengenhengen? Så vidt jeg vet kopierte jeg HELE innlegg, stemmer ikke det?

 

God eller dårlig debattskikk? Jeg viser hva du har skrevet om Paddy. Det gamle forumet vårt er borte. Det kan ikke brukes som referanse. Også der oppførte du deg simpelt overfor Paddy. Det viser hvordan du er. Fullstendig uavhengig om det er her eller på VGD. "Tabloid og provoserende stil"? Give me a break.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

Beelzebot: Så lenge det du skriver på Gunners.no er av den kvaliteten du har ført i det siste, så er det ikke noe problem. Chaz er den som har mest å vinne på at det skilles mellom VGD og dette forum. Vet at han også tidligere har poengtert dette.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

for det første bryr det meg midt i katta hva du måtte mene er en gooner verdig. for det andre omtaler jeg vieiras innsats i kampen mot city som "søppel". at du ikke klarer å skille sak og person, er intet nytt. kanskje derfor du har så mange personstrider gående på samtlige forum du frekventerer...

 

dette er forresten mitt siste ord i denne debatten. som jeg har skrevet tidligere; det er helt umulig å føre en saklig og nøktern debatt med deg. straks noen har andre meninger enn deg, angriper du person og ikke sak. du kommer aldri med objektive argumenter. i stedet presenterer du stadig vekk selvhøytidelige og flåsete påstander. når man konfronterer påstandene får man "slik er det, basta bom!" til svar...

Link to comment
Share on other sites

Hvis en setning, for deg, lyder som følgende: "Vieira - forferdelig. elendig. søppel" omhandler spillet, og ikke personen, så må du kontakte din gamle norsklærer. Og be om ekstratimer.

 

Det å være Arsenal supporter krever en viss form for stil og verdighet. Det har du vist at du ikke har. Derfor ser jeg ikke på deg som en Arsenal supporter. Det er noe som heter å "støtte laget i tykt og tynt". Dette gjelder selvsagt også enkeltspillere. Det er lov å kritisere, men innenfor sømmelighetens grenser. De grensene har du passert for lenge siden. Du er IKKE en Gooner i mine øyne, Beelzebot.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...