Jump to content

Armand Traoré


Richardinho

Recommended Posts

Ved sesongslutt konkluderte jeg med at vi hadde et stort problem på venstreback. Aldri hadde jeg i min villeste fantasi forestilt meg at jeg skulle sitte her i slutten av august og bare måtte konkludere med at løsningen var å så godt som eliminere hele venstrebackposisjonen.

 

Ja, ja. Det er fortsatt over 57 timer igjen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 178
  • Created
  • Last Reply

Ved sesongslutt konkluderte jeg med at vi hadde et stort problem på venstreback. Aldri hadde jeg i min villeste fantasi forestilt meg at jeg skulle sitte her i slutten av august og bare måtte konkludere med at løsningen var å så godt som eliminere hele venstrebackposisjonen.

 

Ja, ja. Det er fortsatt over 57 timer igjen.

 

Som Ben Elfen har foreslått mange ganger så kunne vi kjørt 3-5-3 :rolleyes:

 

Det som svir så vanvittig er at når ryktene om Clichy begynte å svirre så sa jeg med en gang at det måtte komme en erstatter fordi Gibbs ikke er god nok og skadet mesteparten av tida. Deretter begynte preseason og Gibbs (selv om han var til tider god offensivt) så var han ikke mye å skryte av defensivt og var konstant feilposisjonert. Allikevel fortsetter Wenger med Gibbs til tross for store store mangler som venstreback og henter ei heller inn en erfaren venstreback som kan avlaste/konkurrere med Gibbs.

 

Helt awesome management av Wenger. Job well done son!

Link to comment
Share on other sites

Som Ben Elfen har foreslått mange ganger så kunne vi kjørt 3-5-3 :rolleyes:

 

Det som svir så vanvittig er at når ryktene om Clichy begynte å svirre så sa jeg med en gang at det måtte komme en erstatter fordi Gibbs ikke er god nok og skadet mesteparten av tida. Deretter begynte preseason og Gibbs (selv om han var til tider god offensivt) så var han ikke mye å skryte av defensivt og var konstant feilposisjonert. Allikevel fortsetter Wenger med Gibbs til tross for store store mangler som venstreback og henter ei heller inn en erfaren venstreback som kan avlaste/konkurrere med Gibbs.

 

Helt awesome management av Wenger. Job well done son!

Ben Elfen kan telle. 3-4-3/evt 3-5-2 har han foreslått.

 

Og han står fortsatt ved at det hadde vært bedre enn formasjonen som i disse tider brukes.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ben Elfen kan telle. 3-4-3/evt 3-5-2 har han foreslått.

 

Og han står fortsatt ved at det hadde vært bedre enn formasjonen som i disse tider brukes.

 

BE

 

Selvfølgelig var det 3-4-3. Skrev det først, men endret det rett før jeg postet. Er også enig i at det ville vært en bedre formasjon som ville sikret oss flere poeng enn hva dagens formasjon gjør siden vi under Wenger faktisk ikke er i stand til å forsvare oss skikkelig, men vi har alltid vært gode fremover og når 4-2-3-1 ikke fungerer offensivt så kan man hvertfall ikke vinne kamper med et elendig forsvar og et elendig angrep. Det beste man kan håpe på er uavgjort om dagen føler jeg.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje Wenger kommer til å bruke Sagna som høyre og Carl Djenginson som høyreback?

Selv om Clichy gjorde masse rart hadde han vært gull verdt for oss nå!

 

Regner med du mente Sagna som venstreback?

Så lenge vi ikke har alternativ må det nesten bli Sagna på venstre og Jenkinson på høyre, men over tid er det ikke ideelt. Jenkinson er i utgangspunktet læregutt og bør ikke spille så voldsomt mye i starten etter min mening. Jenkinson har gode innlegg, men er mer rotete med ballen enn Sagna og svakere defensivt. Han måtte hatt en fryktelig følelse utpå Old Shitford nå sist. Han trenger tid på å bli mer vant til nivået og laget. Vi må bare håpe han blir bedre.

 

At vi selger Traore er kanskje ingen overraskelse siden han langt ifra er god nok som venstreback. Jeg har alltid ment han burde blitt drillet som venstreving pga. hurtigheten og gode innlegg, men sånn totalt er han nok ikke god nok for oss uansett.

Det som er hårreisende er hvis det ikke hentes en erstatter før deadline. En nesten konstant skadet Gibbs er ikke mye nytte for oss.

Vi får gi Wenger et par dager å se om han finner en, men må innrømme jeg tviler på det blir en i toppklasse. Og hvis det blir kjøp i forsvaret blir det neppe både en stopper og en back. Vi trenger begge deler og burde også solgt Squillaci for lenge siden.

 

Baines bør fortsatt være en aktuell mener jeg. Vet han blir dyr, men hvem ellers med PL-erfaring skal vi hente som holder omtrent samme eller bedre nivå?

Link to comment
Share on other sites

 

Baines bør fortsatt være en aktuell mener jeg. Vet han blir dyr, men hvem ellers med PL-erfaring skal vi hente som holder omtrent samme eller bedre nivå?

 

 

Av de vi realistisk har en sjanse til å signere så er nok Baines den eneste som virkelig ville være en forbedring ja. Når det er sagt så trenger vi uansett en ny back up i denne posisjonen, og da må det vel finnes noen med PL-erfaring der ute som er milevis foran Traore defensivt?

Link to comment
Share on other sites

Regner med du mente Sagna som venstreback?

Så lenge vi ikke har alternativ må det nesten bli Sagna på venstre og Jenkinson på høyre, men over tid er det ikke ideelt. Jenkinson er i utgangspunktet læregutt og bør ikke spille så voldsomt mye i starten etter min mening. Jenkinson har gode innlegg, men er mer rotete med ballen enn Sagna og svakere defensivt. Han måtte hatt en fryktelig følelse utpå Old Shitford nå sist. Han trenger tid på å bli mer vant til nivået og laget. Vi må bare håpe han blir bedre.

 

At vi selger Traore er kanskje ingen overraskelse siden han langt ifra er god nok som venstreback. Jeg har alltid ment han burde blitt drillet som venstreving pga. hurtigheten og gode innlegg, men sånn totalt er han nok ikke god nok for oss uansett.

Det som er hårreisende er hvis det ikke hentes en erstatter før deadline. En nesten konstant skadet Gibbs er ikke mye nytte for oss.

Vi får gi Wenger et par dager å se om han finner en, men må innrømme jeg tviler på det blir en i toppklasse. Og hvis det blir kjøp i forsvaret blir det neppe både en stopper og en back. Vi trenger begge deler og burde også solgt Squillaci for lenge siden.

 

Baines bør fortsatt være en aktuell mener jeg. Vet han blir dyr, men hvem ellers med PL-erfaring skal vi hente som holder omtrent samme eller bedre nivå?

Naa er vel Traore solgt til QPR (2Mill?) og denne Santos kan vaere paa vei inn. Haaper det er en god oppgradering. Jeg har hatt troen paa Traore da han har virket som et utrolig fysisk talent, men etter det jeg har sett i aar saa tror jeg han mangler det beroemte fotball-hodet.

Lykke til videre!

Link to comment
Share on other sites

En helt håpløs lav sum for en spiller som besitter ekstremferdigheter.

 

BE

 

Vet ikke helt om jeg synes han har noen ekstremferdigheter. Han er særdeles dårlig til å lese spillet, og om mulig, enda dårligere til å posisjonere seg. Selv om vi har regnet han for en rask spiller, ble han parkert flere ganger i helga. Helt greit å kvitte seg med denne spilleren. Nasri og Cesc derimot...

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt om jeg synes han har noen ekstremferdigheter. Han er særdeles dårlig til å lese spillet, og om mulig, enda dårligere til å posisjonere seg. Selv om vi har regnet han for en rask spiller, ble han parkert flere ganger i helga. Helt greit å kvitte seg med denne spilleren. Nasri og Cesc derimot...

Ganske enig med Refser, Walcott sine ekstremferdigheter(farta) blir supplementert med grei teknikk og forståelse, samt innsats. Traore har bare fart. Vi har nok også fått solide sell on clauses som vi bruker å få.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Queens Park Rangers manager Neil Warnock described Armand Traore as "an absolute disgrace" after his dismissal in Sunday's 1-1 draw with Aston Villa.

 

"I just thought he was a disgrace, said Warnock. I will fine him as much as I possibly can. I told him to his face 'you've let me down and you've let the team down'."

 

Du verden. Sjelden en ser managere uttale seg slik om egne spillere. Og forskjellen mellom Warnock og Wenger er slående. Hvordan vil dette påvirke Traore? Det skal bli spennende å se!

Link to comment
Share on other sites

Tror Traore er typen som trenger en Wenger i ryggen som støtter han fremfor en manager som uttaler seg slik. Når det skal sies har han ikke vært dårlig på QPR-kanten i år!

 

Tja. Uten å vite hva som skjer i klubbens indre liv er det vel mye som kan tyde på at denne type klare meldinger kan være mangelvare hos Arsene med tanke på både det ene og andre. Evnen til å ta korrektiver og lære virker i alle fall å vere relativt beskjeden til tider. Uten at det skal skje i offentlighet. Selvsagt skal det ikke det.

 

Traore selv skrøt uhemmet av oppholdet i Juve og om hvor mye han lærte om defensiv posisjonering etc. Når han kom tilbake til Arsenal var han shit på det, men som spiller i QPR er han plutselig på rundens lag i PL (etter Wolveskampen). Noe som igjen penser oss inn på et annet tema som en kan lure på hva som skjer eller ikke skjer i lagets indre liv.

 

Når det gjelder Traore så vet jeg ikke helt hva han trenger, men han fikk det tydeligvis ikke i Arsenal hva det enn er.

Link to comment
Share on other sites

Skal sies at Traoré fikk en feilaktig straffe og gult kort mot seg først før han deretter nærmest på overtid fikk rødt kort etter han prøvde å bryte høyt oppe slik at QPR kunne opprettholde presset på Villa.

 

Ikke akkurat imponerende av Warnock å skjelle han ut som han gjør og da særlig utlevere han til media også, men "tough love" kan fungere det :P

Link to comment
Share on other sites

Synes straffen var helt grei. Utenom straffen og det røde kortet var han god, men jeg tror

ikke vi har så stor grunn til å angre på salget. Vi trenger en som er stødigere på det defensive da Wenger ikke ser hensikten i å trene, korrigere og dirigere sine backer.

Gutten hører hjemme på vingen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...