Jump to content

Armand Traoré


Richardinho

Recommended Posts

  • Replies 178
  • Created
  • Last Reply

Benfica har trukket seg og Armand virker litt gretten.

 

Benfica trakk seg pga lønnskravene til Traore, det er det jeg har hørt.

 

http://younggunsblog.co.uk/2010/08/benfica...-armand-traore/

 

Ikke bra å komme i søkelyset med denne saken, for de neste to årene kan avgjøre mye for fremtiden til Traore. Alt av utenomsportslige saker, vil minske muligheten for fast spill i en toppklubb for fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Unggutta tjener ganske godt i Arsenal og selv om han har spilt lite på toppnivå er det sjelden spillere sier ja takk til halvering av lønn (Hvis Benfica faktisk har tilbudt det). Til tross for at han trolig får førstelagsfotball i en mindre liga, men ganske stor klubb i europeisk sammenheng.

Om han får særlig sjanser utenom cupene i Arsenal er vel tvilsomt og et nytt utlån eller et salg til en annen klubb enn Benfica er nok mest trolig.

 

Men som jeg har nevnt før. Han burde blitt drillet kun som venstreving og slippe å være et tredjevalg som venstreback. Han har ikke mange gode defensive fibre i kroppen og burde heller fått videreutviklet teknikk, innlegg og potensialet på vingposisjon.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Traoré er i dag blitt koblet til en rekke klubber, både i inn og utland, men alltid på lån... Jeg vet ikke om det er riktig løsning, men han er dessverre ikke god nok for oss som back, samtidig som han havner langt bak i køen framover på banen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg leser nå på Juventus' norske diskusjonsforum at Armand Traore i dag mistet sin far, og at han nå har reist tilbake til Frankrike for å være sammen med sin familie. Kondolerer så mye, Armand.

 

Traore har slitt med skader etter at han kom til Juve og har vel bare to-tre opptredener for den italienske klubben. Men på torsdag var han en av lagets beste spillere i 2-1-tapet for Lech Poznan.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

http://younggunsblog.co.uk/2011/06/loanee-...-armand-traore/

 

What would you consider his highlights this season?

 

“It is very difficult to provide a ‘highlight’. He has been a consistent performer and done well when he has been available. His defensive play, positioning and tactical intelligence are much improved and it is no small compliment to say he fits in well among Serie A defenders. The game against Milan, a 1-0 defeat, was probably his best performance, showcasing his closing down, recovery pace and newfound defensive attributes.”

 

Hvis han har blitt bedre defensivt så forhåpentligvis får han en sjanse til å vise seg frem i preseason. Syntes han ikke var så ille forrige sesong når han fikk sjansen bortsett fra Chelsea kampen hvor han var temmelig elendig.

 

Lynrask, gode innlegg og god teknikk er de sterke sidene til Traoré mens det defensive ikke akkurat har vært imponerende, men hvis han virkelig har blitt betydelig bedre på det defensive så kunne han blitt en spennende spiller med tiden.

Link to comment
Share on other sites

Som kantspiller så tviler jeg på at han vil lykkes i Arsenal, men hvis han får orden på det defensive så kan han faktisk lykkes som venstreback. Det samme med Botelho og Gibbs. Dog må Traoré og Gibbs for det første holde seg nogenlunde skadefrie i et par sesonger først mens Botelho først må få arbeidstillatelsen i orden :D

Link to comment
Share on other sites

Gibbs er engelsk og av den grunnen vil han trolig få en god del sjanser de kommende sesongene. Tror at hvis han holder seg skadefri og motivert (samt med riktig støtteapparat) så kan han bli en meget god venstreback.

 

Tror det samme om Traoré som har større ferdigheter enn Gibbs, men som ikke er en like naturlig forsvarsspiller som det Gibbs er (og det sier vel litt når Gibbs ikke akkurat er spesielt god defensivt heller). Utifra hva han viste som 17-18-åring i Carling Cupen så var jeg sikker på at vi hadde med et helt utrolig talent å gjøre, men han har virkelig slitt med å få ut potensialet sitt. Utrolig synd.

 

Botelho har jeg ikke sett så mye av, men har hørt utrolig mye positivt om han. Har vel vært Cartagena's beste spiller i år og er en høy (1,88) og meget eksplosiv spiller med god teknikk og et herlig venstreben. Dog blir det kanskje for mye å forvente at en 21 år gammel gutt skal komme inn fra Segunda Divison og gjøre venstrebacken til sin egen, men utifra hva jeg har sett og hørt er han trolig det mest spennende valget vi har internt hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg ble litt tatt på senga da jeg oppdaget at Armand Traore er kalt inn til Senegals tropp til kampen mot Marokko. Han har jo representert Frankrike på diverse U-lag, men han har altså valgt Senegal på seniornivå. Jeg tipper han etablerer seg der, og at han må en tur til Afrika på nyåret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble litt tatt på senga da jeg oppdaget at Armand Traore er kalt inn til Senegals tropp til kampen mot Marokko. Han har jo representert Frankrike på diverse U-lag, men han har altså valgt Senegal på seniornivå. Jeg tipper han etablerer seg der, og at han må en tur til Afrika på nyåret.

 

Som Frimpong har han tydeligvis valgt å representere sitt "moderland". Greit nok det, men en dum ting å gjøre når man er ung og vil slå igjennom på klubblaget sitt og dermed mest sannsynligvis mister en måned +/- etter nyåret og Kieran Gibbs er din eneste konkurrent pdd.

Link to comment
Share on other sites

Som Frimpong har han tydeligvis valgt å representere sitt "moderland". Greit nok det, men en dum ting å gjøre når man er ung og vil slå igjennom på klubblaget sitt og dermed mest sannsynligvis mister en måned +/- etter nyåret og Kieran Gibbs er din eneste konkurrent pdd.

 

Dette kan jo faktisk tvinge Wenger til å hente ny venstreback likevel? Men Gibbs som eneste mulighet, burde vi vel hatt inn en til? Hvertfall med tanke på skadehistorien hans

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...