Jump to content

Armand Traoré


Richardinho

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 178
  • Created
  • Last Reply
  • 1 month later...

Traore skrev vel ny kontrakt med oss i sommer, så £3 mill. er jo for det første en latterlig sum.

Han er et stort talent som jeg tror vi kan få nytte av på venstrekanten etterhvert. Et salg vil være en tabbe tror jeg. I tilfelle får de jaggu meg punge ut!

 

Mitt tips er at Wenger sier nei til salg og lar han bli i Portsmouth ut sesongen. Han har vel spilt 22 kamper for dem og må Pompeys selge i januar kan han vel være god å ha i troppen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har akkurat sett førsteomgangen mellom Scum og Pompey. Jeg må si at Traore er vanskelig å bli klok på. Masse fantastiske bevegelser hvor han utnytter den enorme hurtigheten sin og viser også prov på god teknikk ved enkelte anledninger.

 

MEN, som ved stort sett alle andre kampene jeg har sett vår kjære Armand denne sesongen, så mangler han endeprodukt. Ender nesten alltid med at han gir fra seg ballen eller blir løpt opp. Virker varm i topplokket og gjør svake avgjørelser konsekvent.

 

Blir spennende å få han tilbake til Arsenal. Kan være at Wengers spillestil kompletterer Traore bedre. Der vil han ha flere alternativer i pasningsøyeblikkene og flere kreative spillere som kan utnytte Traores løpskraft og smarte løp.

 

Spennende spiller som må få orden på besluttsomheten!

Link to comment
Share on other sites

Så enig, så enig. Er akkurat i samme oppfatning etter å ha sett den første omgangen. Traore er en spiller med et stort potensial, men det er ting som han burde få orden på før han virkelig slår igjennom. Et eksempel i dagens kamp var når han timet løpet perfekt, drar av en mann og burde sentre ut til fri Portsmouth spiller som står i en mye bedre posisjon, men han skyter til ingem nytte. Det er slike ting som må på plass, slik som Bergkampboy påpeker.

 

Det skal sies at Traore har gjort det svært bra i Portsmouth, og kan bli en god backup bak Rosicky/Nasri neste sesong. Blir spennende å følge hans utvikling.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 5 months later...
  • 1 month later...

I Clichy og Gibbs fravær har Traore bekledd vår venstreback i nesten 2 måneder. Han har spilt noen bra kamper, men desverre også noen ganske dårlige kamper.

 

Nå som Clichy er tilbake forventer jeg å se mindre av Traore på venstreback i tiden framover. Jeg håper allikevel at vi får se ham som venstreving, eller kanskje også som indreløper.

 

Etter min mening har han langt flere offensive kvaliteter enn defensive. Kjapp i hodet og i føttene. Meget gode innlegg, flink i vårt kjappe kortpasningsspill og flink til å løpe i rom. Hans problemer defensivt har ofte vært knyttet til posisjonering. Mot Everton og Bolton ble han gang på gang på etterskudd når motparten fikk overganger. Heldigvis rettet han opp det meste med sin eksteme fart, men for meg er han ikke en "natural born defender".

 

Ser ikke bort fra at han kan bli en klasseving for oss om en stund, han har tross alt akkurat fylt 20 år. Hvis vi sammenligner ham med jevnaldrende Walcott, tror jeg kanskje sistnevnte er litt råere i 1-mot-1 og Walcott er muligens en bedre avslutter. Traore har en langt bedre fysikk, større arbeidsområde og kan bidra mye mer defensivt enn det vi er vant til fra Theo. Alt i alt føler jeg at Traore har et større potensiale til å bli en komplett ving. Jeg er glad for at han har fått spilletid i vinter, selv om det kanskje har vært "out of position". Spent på om han kan fortsette utviklingen.

Link to comment
Share on other sites

Blir deilig å få Clichy tilbake ja. Ikke gjort seg bort Traore, men er godt å få inn et tryggere valg nå som storkampene kommer tett i tett.

 

Hva tror folket, kan han bli vår fremtidige venstreback? Selv synes jeg det KAN virke som det høyere opp på banen unge Armand er "ment" for å spille. Sliter nokså grundig med posisjonering og valg på defensiven.

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig i at Traore bør spille ving!

Han har kanskje de beste innleggene på hele laget?

Men det er ganske bra besatt med spillere på venstre ving, tror det blir vanskelig for Traore og få en plass der.

Han har jo sjansen til og bli en bra venstre back og, men han mangler mye på det defensive.

Tror vi får se mye til Traore i årene som kommer!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser helt klart på Traore som ving hvis han skal spille i vår 4-3-3 formasjon. Tror også han ville vært som skapt for å spille venste midtbane i vår tidligere 4-4-2 formasjon, der han kunne brukt både det offensive til det fulle, og i tillegg hjulpet Clichy defensivt. Ving i dagens 4-3-3 formasjon er mer spiss enn midtbane, og derfor trenger man god teknikk og gode avslutningsferdigheter. Traore har en voldsom fart, men han er litt lik Walcott i teknikken. Det er ikke noen "skikkelige" finter, men heller bare venstre-høyre, og det kan bli lett å lese i lengden. Det gjorde Bolton-angrepet, og der ble Armand hardt straffet.

 

Jeg vet selv at det er lettere å slippe seg fri jo lengere opp i banen man kommer, og konsekvensene vil ikke bli like farlige som for forsvarsrekken og den defensive midtbanespilleren. Trener vi Armand som ving tror jeg vi vil ha en førsteklasses vingspiller om to-tre år. Og dette av en annen type enn dagens vinger i dag. Han kan rett og slett bare løpe alt han har langs sidelinjen, legge inn til en forhåpentligvis stor og sterk spiss og vi scorer. Dette vil gi oss variasjon i angrepsspillet.

 

Vi får se hva som skjer videre. Han er trossalt 3. valg på backplass, og jeg tror ikke at vi får våre to beste venstrebacker ute med skader samtidig ved senere anledninger. Skal han ta opp kampen må han virkelig terpe det defensive. Vi skal heller ikke glemme at Clichy var litt av den samme typen. Han er heller ikke en gud i posisjoneringen, men tar i likhet med Traore igjen på farten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurte litt på Traore under Boltonkampen.

Jeg mener bestemt at han får litt urettferdig kritikk.

Det som var tydelig under Boltonkampen var hvor sørgelig alene Traore var defensivt.

Ikke nok med at han var med framover,men defensivt fikk han liten støtte av midtbanen. Kanskje også av Eduardo/Arshavin som dekket venstresiden.

 

Jeg tror faktisk Clichy og Gibbs ville slitt litt med de samme arbeidsvilkårene Traore hadde under denne kampen. Alt skjedde nemlig nesten på Trores side, og støtten var minimal.

Da er det jaggu meg ikke enkelt å spille back.

 

Fant også en fin analyse på dette:

 

http://desigunner.wordpress.com/2010/01/19...against-bolton/

Link to comment
Share on other sites

(For å svare for meg selv) Når jeg skriver det vil være godt å få Clichy tilbake, er ikke det på bakgrunn av hva som skjedde i Bolton-kampen. Armand har gjort mye bra og hatt noen solide kamper, men det er ikke uten grunn motstanderne velger å "kjøre" mye på akkurat den siden. Han sliter med å posisjonere seg, og jeg må si jeg synes han ofte er veldig svak en mot en i forsvar. Til Traore`s forsvar så er det viktig å huske som du sier at han nok har fått litt lite hjelp fra midtbanen. Alt i alt er jeg egentlig kjempefornøyd med at vi har en såpass bra mann som 3 valg på venstre back

Link to comment
Share on other sites

Var nok litt lite hjelp å få for traore, men han gjere sjølv mange taktiske bommerta...

 

1: Han er ofte feilplassert

2: Han blir veldig lett lokka ut av bakre firar

3: Han er svak på å orientere seg kvar han har motstandarar.

 

Dette gjer i sum at han veldig ofte får dårlege odds imot seg når han blir utfordra. Han er på feil plass samt at han ikkje har full oversikt over situasjonen. Nå er han såpass hurtig samt god 1 mot 1 at han ikkje blir fullstendig avkledd, men han slit.

 

Det positive med dette er at dette er moment som ofte kjem med erfaring og at ein kan tileigne seg dette lettare enn til dømes hurtighet og ferdigheiter 1 mot 1.

 

Traore er ein spennande spelar som fort kan bli ein svært habil PL back eller ving. Han har vore varierande i prestasjonane når han no har fått sjansen, og det er vel tydeleg at han er bak Clichy og Gibbs. Det blir derfor spennande om vi får behalde han, med tanke på han treng ein del speletid dei nærmaste åra....

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...