Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2024


Stefanb

Recommended Posts

23 hours ago, Marius- said:

absolutt det finnes slike eksempler også. Men igjen, ESR var vel også på 100k i uka omtrent, mens jeg tipper Sepp var på rundt 30k. Og når det da anses som store talenter får man betalt. 

I tillegg er ESR en stor skaderisiko. Hvis han holder seg skadefri,  så har Fulham gjort et varp.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 214
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kan iallefall ikke ta fra oss at det skjer ting!

Calafiori og Merino inn. Vieira, Esr og Nketiah ut. 

Håper virkelig det er en plan framover nå, for vi trenger høyreving og spiss i mine øyner.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, elx said:

Kan iallefall ikke ta fra oss at det skjer ting!

Calafiori og Merino inn. Vieira, Esr og Nketiah ut. 

Håper virkelig det er en plan framover nå, for vi trenger høyreving og spiss i mine øyner.

Jeg har en snikende følelse av at Edu ikke er ferdig. 1-2 allsidige angrepsspillere med ferdigheter vi mangler tror jeg ligger i kortene.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Verminator5 said:

Jeg har en snikende følelse av at Edu ikke er ferdig. 1-2 allsidige angrepsspillere med ferdigheter vi mangler tror jeg ligger i kortene.

Jeg håper virkelig vi får inn en angrepsspiller av høy klasse. Ser det går rykter om Darwin Nunez nå. Selv om kildene for ryktene er ræva så hadde det vært en spiller jeg tror kunne vært fantastisk for oss - særlig nå som han har brukt et par sesonger på å tilvenne seg ligaen. Har dog null tro på at Liverpool vil selge han til oss.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Marius- said:

Nunez hadde vært rått, alle skjønner det er noe alvorlig uforløst der. Men det skjer ikke, pool selger iallfall ikke til oss. 

Helt enig. Kommer ikke, hadde vært digg om jeg tok feil.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Tapapa said:

Helt enig. Kommer ikke, hadde vært digg om jeg tok feil.

Med tanke på at du ofte er veldig positiv, så er dette en av få ganger jeg ønsker du tar feil 😂

Vi har sendt inn et bud på Joan Garcia i dag tilsvarende €20M, men Espanyol vil visstnok ha tilsvarende utkjøpsklausulen (€30M).

Stallen vår generelt sett ser veldig bra ut nå, men vi mangler dekning-/kvalitet på midtbanen og i angrep. Dette for Ødegaard, Saka og Havertz. Nwaneri er vel den eneste offensive midtbanespilleren i klubben sammen med Martin, Jesus klarer jo ikke å holde seg frisk, og Nelson får null tillit. Slik ståa er nå så må Ødegaard, Saka og Havertz i utgangspunktet klare å spille 60 kamper denne sesongen. Hva skjer hvis en av de blir skadet? Da er det milevis ned mtp. nivået til neste mann.

Keepere: Raya, Garcia (hvis han kommer), Setford
Forsvar: Saliba, White, Tierney, Gabriel, Timber, Kiwior, Zinchenko, Tomiyasu, Calafiori
Midtbane: Partey, Ødegaard, Jorginho, Merino, Rice, Nwaneri
Angrep: Saka, Jesus, Martinelli, Trossard, Nelson, Havertz

Jeg har markert førstevalgene i fet skrift, mens i posisjonene hvor det er usikkert mellom to spillere er de i fet skrift, men også i kursiv.

For meg er det åpenbart at vi mangler det lille ekstra offensivt. Nketiah, Smith Rowe og Vieira er ikke store tap basert på antall minutter de spilte forrige sesong, men for meg er det helt vanvittig hvis det ikke gjøres et offensivt kjøp-/lån.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Stefanb said:

Med tanke på at du ofte er veldig positiv, så er dette en av få ganger jeg ønsker du tar feil 😂

Vi har sendt inn et bud på Joan Garcia i dag tilsvarende €20M, men Espanyol vil visstnok ha tilsvarende utkjøpsklausulen (€30M).

Stallen vår generelt sett ser veldig bra ut nå, men vi mangler dekning-/kvalitet på midtbanen og i angrep. Dette for Ødegaard, Saka og Havertz. Nwaneri er vel den eneste offensive midtbanespilleren i klubben sammen med Martin, Jesus klarer jo ikke å holde seg frisk, og Nelson får null tillit. Slik ståa er nå så må Ødegaard, Saka og Havertz i utgangspunktet klare å spille 60 kamper denne sesongen. Hva skjer hvis en av de blir skadet? Da er det milevis ned mtp. nivået til neste mann.

Keepere: Raya, Garcia (hvis han kommer), Setford
Forsvar: Saliba, White, Tierney, Gabriel, Timber, Kiwior, Zinchenko, Tomiyasu, Calafiori
Midtbane: Partey, Ødegaard, Jorginho, Merino, Rice, Nwaneri
Angrep: Saka, Jesus, Martinelli, Trossard, Nelson, Havertz

Jeg har markert førstevalgene i fet skrift, mens i posisjonene hvor det er usikkert mellom to spillere er de i fet skrift, men også i kursiv.

For meg er det åpenbart at vi mangler det lille ekstra offensivt. Nketiah, Smith Rowe og Vieira er ikke store tap basert på antall minutter de spilte forrige sesong, men for meg er det helt vanvittig hvis det ikke gjøres et offensivt kjøp-/lån.

Saka trenger avløser. Han er ofte dønn slutt kjørt når det går mot sesong slutt . Han får lite med hvile tid. Skulle også hatt en spiss som er nærmere 20 mål hver sesong. 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Gunners68 said:

Saka trenger avløser. Han er ofte dønn slutt kjørt når det går mot sesong slutt . Han får lite med hvile tid. Skulle også hatt en spiss som er nærmere 20 mål hver sesong. 

100% enig angående Saka. Når det gjelder spiss så tror jeg Havertz kommer opp i 20 mål og 10 målgivende hvis han spiller spiss fra nå av. Det jeg dog ønsker er et alternativ til Havertz i kamper hvor ting ikke fungerer. Kampen mot Bayern var et godt eksempel på hvor vi manglet det lille ekstra når Havertz ikke fungerte.

Jeg er for øvrig ekstremt fornøyd med Havertz som spiss. Syntes han er fantastisk god, og han vil bare bli bedre.

Link to comment
Share on other sites

Havertz har absolutt levert sakene han. Forhåpentligvis så blir han enda bedre.

Vi begynner å få forholdsvis bra dekning på de fleste plasser. Dekning for Havertz på en dårlig dag eventuelt når han skulle bli skadet hadde ikke vært å forakte. En som scorer 20 mål pr sesong koster, men et lag som skal kjempe om PL og CL titelen koster penger. Derfor vil jeg ha en dobbel dekning på spiss plassen 😁

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Hvis det stemmer, sparer vi nok penga til noe større 

Vi forsøkte å hente inn Joan Garcia, men Espanyol ville ikke selge for under €30m, så da ble det Neto i stedet. Personlige betingelser var allerede avklart med Garcia.

Eneste linkene vi har til offensive spillere er Sterling og Coman p.t., så vi får se hva som skjer.. noen må inn føler jeg hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Stefanb said:

Vi forsøkte å hente inn Joan Garcia, men Espanyol ville ikke selge for under €30m, så da ble det Neto i stedet. Personlige betingelser var allerede avklart med Garcia.

Eneste linkene vi har til offensive spillere er Sterling og Coman p.t., så vi får se hva som skjer.. noen må inn føler jeg hvertfall.

Gordon i Newcastle snakkes det også om. Heller han en Sterling. 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Gunners68 said:

Gordon i Newcastle snakkes det også om. Heller han en Sterling. 

Dessverre er det ingen ordentlige linker til Gordon i motsetning til Sterling og Coman. Ville foretrukket Gordon ovenfor begge de to selv.

Coman er den beste spilleren p.t. av de tre i mine øyne, men høye lønninger og skadeproblemer gjør at jeg er skeptisk.

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Gunners68 said:

Gordon i Newcastle snakkes det også om. Heller han en Sterling. 

 

5 minutes ago, Stefanb said:

Dessverre er det ingen ordentlige linker til Gordon i motsetning til Sterling og Coman. Ville foretrukket Gordon ovenfor begge de to selv.

Coman er den beste spilleren p.t. av de tre i mine øyne, men høye lønninger og skadeproblemer gjør at jeg er skeptisk.

Ryktene angående Gordon skal visstnok være at vi ser på mulighetene for å hente ham neste sommer.

Neto og Sterling på ett års lån hadde ikke vært dumt, for så å gå all in for Garcia og Gordon neste sommer. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Marius- said:

Utseende til en tottenham spiller, nei takk 🤓

Sant. Han har et rottetryne, men samtidig så er det viktig å ha noen rasshøl i klubben også. Skulle selvfølgelig heller hatt Kvaratskheila eller Rodrygo, men tror ikke det er aktuelt 😅

Link to comment
Share on other sites

On 8/27/2024 at 9:53 PM, Verminator5 said:

Jeg har en snikende følelse av at Edu ikke er ferdig. 1-2 allsidige angrepsspillere med ferdigheter vi mangler tror jeg ligger i kortene.

Det ser ut til at jeg må bite i meg disse ordene. Har vi virkelig gjort oss ferdig, uten å forsterke angrepsrekka?

Link to comment
Share on other sites

Ryktene vil ha det til at vi ferdig handlet. Er vi det gir jeg overgangsvinduet 3/10. Vi har et ekstremt sterkt forsvar. Vi er godt dekt på 6 og 8 plassene. Men vi har ikke dekning for Ødegård og Saka. Jesus kan vi ikke stole på siden han er skadet hele tiden, så da står vi igjen med Havertz. Vi har hentet inn en second keeper som er cuptied. Det var vel i carabao cupen Neto kom til å få spilletid så vi kunne hvile Raya. Vi har kvittet oss med Elneny, Smith-Rowe, Nketiah, Vieira, Ramsdale. Sånn som jeg ser det er vi sterkere i bakre rekker  men svakere spent i fremre rekker. Hvis vi er ferdig handlet gir jeg overgangsvinduet 3/10. Henter vi Sterling gir jeg overgangsvinduet 1/10.

Link to comment
Share on other sites

I underkant av 5 timer igjen av vinduet nå. Merino og Calafiori er gode signeringer, men ellers er jeg skuffet. Status er at vi er ekstremt sårbare fremover i banen. Det som har vært et stort problem i flere sesonger nå er fortsatt ikke fikset - dette er da at vi ikke har noen brukbar Saka rotasjon-/erstatter.

Jeg gir dette vinduet 4/10 eller terningkast 2. Rett og slett fordi vi feilet å hente flere av førstevalgene våre. Tenker da på Sesko, Williams og Garcia.

Link to comment
Share on other sites

Jeg spør meg selv: har klubben gjort alt i sin makt for å tette gapet til City dette vinduet? Har vi gjort alt vi kan for å hente inn de ferdighetene og kvalitetene troppen trenger? Det får vi aldri svaret på, men fra en supporters ståsted ser det ut som at vi kunne gjort mer.

Tror dog Edu har vært under press mtp på spillersalg. Vi har brukt vanvittig mye penger de siste årene, så det kan tenkes at vi har hatt noen økonomiske begrensninger.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...