Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2024

Stefanb

Recommended Posts

• Replies 214
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

3 hours ago, Ulfagrafr said:

Kjenner ikkje til bortsett fra at han er føydd i 07 (!) 😳

Kjenner ikke til han jeg heller. Vet bare at Arsenal skal satse tungt på akademilaget fremover.

• 1 month later...

Det som er så herlig at alle vi har og som vi vil ha med videre blir i Arsenal og signerer nye kontrakter videre.. Klubben satser langsiktig og vi er allerede i toppen og der kommer vi til å bli så lenge Arteta og gjengen forsetter.

10 hours ago, Gunners77 said:

Det som er så herlig at alle vi har og som vi vil ha med videre blir i Arsenal og signerer nye kontrakter videre.. Klubben satser langsiktig og vi er allerede i toppen og der kommer vi til å bli så lenge Arteta og gjengen forsetter.

Det er veldig positivt. Det går rykter om at Gabriel er i samtaler om ny kontrakt også. Satser på at den går i orden, og det er veldig fortjent.

Ellers har det gått noen rykter de siste ukene om både Alexander Isak og Bruno Guimaraes fra Newcastle. Må si at selv om jeg ikke tåler trynet til sistnevnte, så skulle jeg ønske at vi hadde hentet han før han gikk til Newcastle. Hadde vært en perfekt signering for oss, og ville vært det nå også. Isak er også veldig god, og ble linket mye til oss før han forsvant fra Real Sociedad til Newcastle, men føler fortsatt at han har en del mangler i linkup-spillet sitt. Han ville dog fortsatt vært en vanvittig spiller å signere, men jeg tviler sterkt på at vi hadde hentet begge fra Newcastle. De ville også kostet ganske så mye penger.

Blir en spennende sommer i møte. Potensielt er vi akkurat kronet seriemestere for første gang siden 2004, hvis ikke så kan fristelsen om at "runners-up" to år på rad i PL mangler en "talisman" på topp og på midten. Det kan være en utfordring som kan være for spennende å si nei til for eksempel.

• 3 weeks later...

Tenkte det kunne vært kjekt med en liten oppdatering her.

Basert på rykter og "ITK's" så virker det som om følgende spillere er på Arsenals radar:

Spiss: Benjamin Sesko. Jeg har tidligere ønsket denne spilleren, og nevner han også i åpningsinnlegget her. Jeg ønsker fortsatt Gyökeres personlig, men jeg forstår tanken bak Sesko, og med Havertz som rett og slett har vært veldig imponerende etter at han har spilt på spissplassen så tror jeg dette er et riktig valg. Isak, Osimhen og Gyökeres vil alle koste rundt £100m +/-. Sesko vil være rimeligere, og i tillegg vil han ikke kreve å starte med en gang da han bare er 20 år - dette gjør også at han vil få tid til å tilvenne seg ligaen. Hvis vi ikke signererer Sesko denne sommeren så vil han nok om 2-3 år koste godt over £100m han også hvis han fortsetter å utvikle seg i samme tempo.

Midtbane: Bruno Guimaraes. Mye rykter om at vi er interessert i brasilianeren for rundt £80m. Zubimendi vil visstnok ikke forlate Sociedad, og hvis Bruno er tilgjengelig så mener jeg dette er en bedre signering. Fyren er en kødd, men han ville vært vår kødd. I mine øyne så burde han vært signert av oss fremfor Newcastle når han forlot Lyon, og det var også mye rykter om at Arsenal var interessert og i samtaler med Lyon om kjøp av Bruno. Ville vært et ganske så perfekt kjøp i mine øyne.

Når det gjelder kantspillere så er min favoritt Nico Williams visstnok en spiller Barcelona sjef Xavi er "besatt" av, så regner med at han ender opp der hvis de er interessert. Dessverre har jeg ingen gode alternativer å foreslå for han for øyeblikket, men vi trenger en spiller med fart og innleggsfot.

Har ikke tenkt så mye på nye spillere, Timber blir vel som en ny signering som styrker laget. Synes ikke eddie, jesus, smth rowe, viera styrker laget hvis vi sliter. Skal vi ha inn noen må det være noen som hever laget og kan gjøre en forskjell. Vi kommer til å kjempe helt i toppen de neste åra.

On 5/16/2024 at 1:49 PM, Stefanb said:

Tenkte det kunne vært kjekt med en liten oppdatering her.

Basert på rykter og "ITK's" så virker det som om følgende spillere er på Arsenals radar:

Spiss: Benjamin Sesko. Jeg har tidligere ønsket denne spilleren, og nevner han også i åpningsinnlegget her. Jeg ønsker fortsatt Gyökeres personlig, men jeg forstår tanken bak Sesko, og med Havertz som rett og slett har vært veldig imponerende etter at han har spilt på spissplassen så tror jeg dette er et riktig valg. Isak, Osimhen og Gyökeres vil alle koste rundt £100m +/-. Sesko vil være rimeligere, og i tillegg vil han ikke kreve å starte med en gang da han bare er 20 år - dette gjør også at han vil få tid til å tilvenne seg ligaen. Hvis vi ikke signererer Sesko denne sommeren så vil han nok om 2-3 år koste godt over £100m han også hvis han fortsetter å utvikle seg i samme tempo.

Midtbane: Bruno Guimaraes. Mye rykter om at vi er interessert i brasilianeren for rundt £80m. Zubimendi vil visstnok ikke forlate Sociedad, og hvis Bruno er tilgjengelig så mener jeg dette er en bedre signering. Fyren er en kødd, men han ville vært vår kødd. I mine øyne så burde han vært signert av oss fremfor Newcastle når han forlot Lyon, og det var også mye rykter om at Arsenal var interessert og i samtaler med Lyon om kjøp av Bruno. Ville vært et ganske så perfekt kjøp i mine øyne.

Når det gjelder kantspillere så er min favoritt Nico Williams visstnok en spiller Barcelona sjef Xavi er "besatt" av, så regner med at han ender opp der hvis de er interessert. Dessverre har jeg ingen gode alternativer å foreslå for han for øyeblikket, men vi trenger en spiller med fart og innleggsfot.

Er alle de samme ryktene jeg også har lest.

Kunne Zaha vært noe? Som en backup spiller selvfølgelig. Kan spille på begge kanter og kunne vært en bra rotasjons spiller.

1 hour ago, Stefanb said:

Da behøver vi to nye midtbanespillere. Dessverre tror jeg ikke det finnes en spiller der ute med Partey's kvaliteter, hvertfall kjenner jeg ikke til noen.

Den eneste jeg kan se for meg har noenlunde de samme kvalitetene, er mer tilgjengelig i løpet av en sesong og er faktisk bedre, er Rodri. Men han får vi aldri. En annen som kunne vært noe, er Tchouameni, men også han er nok utilgjengelig. 

Så da blir det nok å finne noen andre som kanskje kan rotere med Rice om å være #6 og #8. Tror vi får mindre problemer med progresjon neste sesong nå som Timber er tilbake, Tomi og White til dels har lært seg å invertere og Saliba får lov til å vandre mer (fordi Gabriel har lært seg rollen som bakerste mann). Zinny, hvis han ikke blir solgt, tror jeg også kan være en fin spiller i enkelte kamper hvor vi trenger mer og raskere progresjon av ballen. Kanskje Zinny kunne spilt mer i den venstre #8-rollen?

Har troa på at Arteta/Edu ser etter noen som kan forbedre kvaliteten på troppen vår betraktelig, og kanskje til og med forbedre førstelaget på sikt. Nå ser det ut som at både Partey, Lokonga og Elneny forsvinner i løpet av sommeren. Får vi inn én som er god nok til å kunne rotere, og som ikke er ute halve sesongen med skade, da bør det hjelpe veldig godt. 

• 2 weeks later...

Mauro Bandeira
Omari Benjamin
Luis Brown
Catalin Cirjan
Noah Cooper
Sabrina D’Angelo
Henry Davies
Ovie Ejeheri
Mohamed Elneny
Taylor Foran
Hubert Graczyk
James Hillson
Henry Jeffcott
Tyreece John-Jules
Alex Kirk
James Lannin-Sweet
Kaylan Marckese
Vivianne Miedema
Arthur Okonkwo
Kamarni Ryan
Cedric Soares
Kido Taylor-Hart

Disse er nå frigitt av klubben 🤗

• 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Eddie Nketiah er ønsket av Marseille. Fulham skal ha lagt inn et bud på Smith Rowe, men som var for lavt , 30 millioner pund. Kjekke gutter som har gått gradene i Arsenal, men som ikke får det til på høyeste nivået. Dermed får de ikke spilletid nok av Arteta og sitter på benken. Selg.

24 minutes ago, Gunners68 said:

Ryktes at vi har fått til en avtale vedrørende Calafiori fra Bologna.

Jepp. Ornstein og Romano melder dette.

• Ellers har visstnok følgende også skjedd de siste dagene:Marseille er interessert i Eddie Nketiah og er villige til å by rundt £20M, men vi ønsker nærmere £30M.
  • Fulham har lagt inn et bud på Smith Rowe for rundt £25M, men vi ønsker nærmere £35M.
  • Reiss Nelson har vært i samtaler med West Ham og er visstnok enig med personlige betingelser, men klubbene har ikke hatt kontakt. Vi ønsker rundt £15-20M.

Litt dårlige nyheter er at Chido Obi-Martin er på vei vekk. 16-åringen er et stort spisstalent, men har visstnok takket nei til å fortsette videre i Arsenal. Er visstnok nærme Manure av alle ting.

49 minutes ago, Stefanb said:

• Ellers har visstnok følgende også skjedd de siste dagene:Marseille er interessert i Eddie Nketiah og er villige til å by rundt £20M, men vi ønsker nærmere £30M.
  • Fulham har lagt inn et bud på Smith Rowe for rundt £25M, men vi ønsker nærmere £35M.
  • Reiss Nelson har vært i samtaler med West Ham og er visstnok enig med personlige betingelser, men klubbene har ikke hatt kontakt. Vi ønsker rundt £15-20M.

Litt dårlige nyheter er at Chido Obi-Martin er på vei vekk. 16-åringen er et stort spisstalent, men har visstnok takket nei til å fortsette videre i Arsenal. Er visstnok nærme Manure av alle ting.

Crystal Palace forbereder også et bud på ESR, skal ryktene ha det til. Om vi først skal selge, er det perfekt med en budrunde.

1 hour ago, Stefanb said:

Både Inter og AC Milan skal visstnok være interesserte i Kiwior. Bologna var også interessert, men Kiwior skal ha takket nei til dem fordi han vil til en større klubb. 

1 hour ago, Simbad said:

Både Inter og AC Milan skal visstnok være interesserte i Kiwior. Bologna var også interessert, men Kiwior skal ha takket nei til dem fordi han vil til en større klubb. 

Juventus også visstnok. Har dog vært litt stille den siste tiden rundt han nå, men det var jo snakk om dette med Bologna selvfølgelig for et par-tre-fire dager siden. Får håpe vi klarer å få en liten fortjeneste på han. Han har vært ganske god.

35 minutes ago, Pirès#7 said:

Føler virkelig vi trenger kiwior som rotasjonspiller som kan bekle de fleste roller. Kvalitet er han òg.

Om Riccardo Calafiori kommer så har vi helt latterlig god dekning hvis Zinchenko beholdes. Timber og Tomi kan begge bekle begge backer til et høyt nivå + midtstopper plass. Kiwior er et nivå under alle sammen og er samtidig en spiller det er interesse for. Vi kan fint selge han _hvis_ Calafiori kommer.

49 minutes ago, Stefanb said:

Om Riccardo Calafiori kommer så har vi helt latterlig god dekning hvis Zinchenko beholdes. Timber og Tomi kan begge bekle begge backer til et høyt nivå + midtstopper plass. Kiwior er et nivå under alle sammen og er samtidig en spiller det er interesse for. Vi kan fint selge han _hvis_ Calafiori kommer.

I teorien enig. Men Tomi og Zinchenko er 2 kjekser som er ute halve sesongen plutselig. 

• Create New...