Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2023/24


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 353
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Håper alle 3 kommer. Rice hadde vært sinnsykt. 
 

Havertz syns jeg er en klasse spiller, har så mye i spillet sitt. Slitt med å få det ut i det siste på et dårlig Chelsea lag. Syns bare det Stinker Salah og De brunye over heler greien. Han kan Eksplodere vist han stikker til en annen klubb. Er en grunn til at det er oss, Bayern og real som har vært i mixen der

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Rosicky07 said:

Håper alle 3 kommer. Rice hadde vært sinnsykt. 
 

Havertz syns jeg er en klasse spiller, har så mye i spillet sitt. Slitt med å få det ut i det siste på et dårlig Chelsea lag. Syns bare det Stinker Salah og De brunye over heler greien. Han kan Eksplodere vist han stikker til en annen klubb. Er en grunn til at det er oss, Bayern og real som har vært i mixen der

Spennende sammenlikning du gjør med Sala og KDB. Havertz har vel hatt fire ulike managere i sin tid i Chelsea. Da blir det vanskelig å finne sin rolle og beste form.

Link to comment
Share on other sites

Hva tenker dere om alle spillerne som drar til Saudi Arabia nå? Jeg synes det er avskyelig. At spillere i midten av 30 årene drar for å tjene store penger i andre ligaer er greit, men ikke SA, Qatar og lignende land pga brudd på menneskerettigheter. Mine tanker er at spillere som Ronaldo, Benzema osv ødelegger arven sin. At de vil risikere å dra navnet sitt ned i skitten for å tjene masse penger. De har jo allerede spart seg opp store formuer. Det verste er at SA klarer å lokke til seg spillere som Neves som egentlig har fremtiden foran seg og er i sin beste fotballalder. Nå ryktes også Partay til SA. Drar han dit så er fotball arven han har opparbeidet seg i Arsenal ødelagt i mine tanker. Håper dette greiene nede i gulfen bare blir et luftslott som dør bort sånn som det gjorde i Kina.

Edited by Tony
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Simbad said:

Så offisielt(rapportert av pålitelige kilder) skal vi nå være i forhandlinger om både Timber, Rice og Havertz. Bare å krysse fingrene! 

Det vises ganske offensive takter på overgangsmarkedet  for tiden. Arteta vil ha en ny makker til Saliba, 2 midtbane spillere og en spiss. Blir spennende å se hva som skjer. Spørs hvem som forlater oss også.

Få inn de tre som Simbad nevner og behold Xhaka og Partey. Da er vi mestere før sesongen starter 😁

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Gunners68 said:

Det vises ganske offensive takter på overgangsmarkedet  for tiden. Arteta vil ha en ny makker til Saliba, 2 midtbane spillere og en spiss. Blir spennende å se hva som skjer. Spørs hvem som forlater oss også.

Få inn de tre som Simbad nevner og behold Xhaka og Partey. Da er vi mestere før sesongen starter 😁

De samme kildene jeg referer til over sier også at Xhaka skal være enig med Leverkusen. Sannsynligvis blir det offisielt hvis/når Rice til oss blir offisielt.

Det går også rykter om at Partey er på vei ut og at vi fortsatt kan tenke oss Lavia og skal være i forhandlinger der. 

De tre nevnte skal være førsteprioritet, men det sies nå at vårt andre bud på Rice også kommer til å bli avslått. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Tony said:

 

Er man iskald nå, så trekker man seg litt unna. WH tror mange andre skal by mer, det skjer ikke: Så kommer de tilbake å sier ok, vi aksepterer. Derimot da er vårt tilbud lavere.

Hadde vært artig å sett.

Link to comment
Share on other sites

Chelsea sin pengebruk er bare sinnsyk. Nå kommer de også unna ffp ved å selge Ziyech, Koulibaly, Mendy og Kante(free transfer) til Saudi Arabia for 150m£ og spare over 0,9 m£ i uka på lønninger.

 

Edited by Tony
Link to comment
Share on other sites

Du verden så mange ganger de siste 15 årene  jeg har håpet på at scenarioet til Marius skal gå i vår favør. Men , så nådde vi ikke helt opp pga av noen lusne millioner. Andre lag dukket plutselig opp på langsiden og la rette sum på bordet.

Arteta vil tydeligvis ha Rice. Legg rette sum på bordet nå. Signer de vi trenger så de er klare til pre season. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Gunners68 said:

Du verden så mange ganger de siste 15 årene  jeg har håpet på at scenarioet til Marius skal gå i vår favør. Men , så nådde vi ikke helt opp pga av noen lusne millioner. Andre lag dukket plutselig opp på langsiden og la rette sum på bordet.

Arteta vil tydeligvis ha Rice. Legg rette sum på bordet nå. Signer de vi trenger så de er klare til pre season. 

Ja at vi ikke bare kan betale 50 mill kroner her, og 50 mill ekstra her for spillere. Da hadde vi sikret oss Aouar, Mudryk, Lisandro Martinez, Vlahovic og alle de andre klassespillerne som andre klubber bare trådde til å betalte for. Se så bra det går for Chelsea. Der trår man til å betaler det som kreves. Hakk i plata, @Gunners68.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Verminator5 said:

Ja at vi ikke bare kan betale 50 mill kroner her, og 50 mill ekstra her for spillere. Da hadde vi sikret oss Aouar, Mudryk, Lisandro Martinez, Vlahovic og alle de andre klassespillerne som andre klubber bare trådde til å betalte for. Se så bra det går for Chelsea. Der trår man til å betaler det som kreves. Hakk i plata, @Gunners68.

Jeg bryr meg ikke om hvem andre lag egentlig kjøper og ikke kjøper . Jeg ønsker at vårt lag skal ta steget videre opp. Da skader det ikke å gjøre det ved å kjøpe klasse spillere. 

Pengene rant inn i klubb kassa sist sesong. Enda mer kommer vi til å tjene denne sesongen.

Hvorfor kan vi ikke kjøpe en engelsk landslags spiller på 24 år som kan gå rett inn på de fleste lag. Syntes vi godt kan bruke mye penger på en spiller som Rice. 

Syntes vi også har kjøpt nok av spillere som ikke har rette nivået. Vi ender opp med ikke å få solgt de som regel. 

 

Link to comment
Share on other sites

Det å sammenligne Mudryk med Rice når det gjelder overgang blir etter min mening feil.  Å betale 1 milliard for en spiller har prestert på et høyt nivå i tre-fire år i PL og er bankers på landslaget til England er noe helt annet enn å betale det samme for en som har vært god i ukrainsk liga og har gjort gode kamper i CL. Heldigvis er vår overgangsfilosofi bedre enn London vest der de bare henter inn uten å ha noe mål og mening. Sikker på at Rice vil ta oss et steg videre. Partey har vært god, men fylt 30 og tempoet i PL er høyt og kan gjøre han enda mer skadeutsatt. Får vi inn Rice, Havertz og en stopper som kan spille back i tillegg er dette meget bra. Seff kunne vi beholdt Xhaka, men må respektere at han vil ha en lengre kontrakt og det er i år vi kan få litt igjen for han. Han avslutta ihvertfall med en knallsesong for oss. 

Link to comment
Share on other sites

 

16 hours ago, Verminator5 said:

Ja at vi ikke bare kan betale 50 mill kroner her, og 50 mill ekstra her for spillere. Da hadde vi sikret oss Aouar, Mudryk, Lisandro Martinez, Vlahovic og alle de andre klassespillerne som andre klubber bare trådde til å betalte for. Se så bra det går for Chelsea. Der trår man til å betaler det som kreves. Hakk i plata, @Gunners68.

 

Altså... Lisandro har gjort det jævlig bra..  

Tror forsåvidt vi var lengre unna enn 50 m kroner for Mudryk...

Og hvem vet hva de kunne gjort for oss de andre du nevner. Selv om det har vært katastrofe i f.eks Chelsea, så betyr ikke det at de hadde vært katastrofe hos oss? Eller andre plasser for den saks skyld. 

Jeg er enig i at vi ikke skal betale alt vi har på en spiller, men må da være måte på hvor tilbaketrukne vi skal være på overganger. Det er ofte snakk om 1-5m pund, som i det store og det hele er lite for en klubb som Arsenal.

 

Det er også tonnevis bedre å bruke 100m på en spiller som Rice.. 

En at vi bruker 40-50m pund for en spiller som Vieira.. Vi ser jo hvordan det har gått 😛

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, elx said:

Det er også tonnevis bedre å bruke 100m på en spiller som Rice.. 

En at vi bruker 40-50m pund for en spiller som Vieira.. Vi ser jo hvordan det har gått 😛

Vi brukte €35 mill på Fabio Vieira. Rett skal være rett.

https://www.transfermarkt.co.uk/arsenal-fc/transfers/verein/11/saison_id/2022

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Gunners68 said:

Jeg bryr meg ikke om hvem andre lag egentlig kjøper og ikke kjøper . Jeg ønsker at vårt lag skal ta steget videre opp. Da skader det ikke å gjøre det ved å kjøpe klasse spillere. 

Pengene rant inn i klubb kassa sist sesong. Enda mer kommer vi til å tjene denne sesongen.

Hvorfor kan vi ikke kjøpe en engelsk landslags spiller på 24 år som kan gå rett inn på de fleste lag. Syntes vi godt kan bruke mye penger på en spiller som Rice. 

Syntes vi også har kjøpt nok av spillere som ikke har rette nivået. Vi ender opp med ikke å få solgt de som regel. 

 

 

17 hours ago, Bekkern said:

Det å sammenligne Mudryk med Rice når det gjelder overgang blir etter min mening feil.  Å betale 1 milliard for en spiller har prestert på et høyt nivå i tre-fire år i PL og er bankers på landslaget til England er noe helt annet enn å betale det samme for en som har vært god i ukrainsk liga og har gjort gode kamper i CL. Heldigvis er vår overgangsfilosofi bedre enn London vest der de bare henter inn uten å ha noe mål og mening. Sikker på at Rice vil ta oss et steg videre. Partey har vært god, men fylt 30 og tempoet i PL er høyt og kan gjøre han enda mer skadeutsatt. Får vi inn Rice, Havertz og en stopper som kan spille back i tillegg er dette meget bra. Seff kunne vi beholdt Xhaka, men må respektere at han vil ha en lengre kontrakt og det er i år vi kan få litt igjen for han. Han avslutta ihvertfall med en knallsesong for oss. 


Poenget her var ikke at vi IKKE skal kjøpe Rice eller andre gode spillere med høy prislapp. Poenget er at klubben må være gode forhandlere. De kan ikke tenke som oss utålmodige, følelsesstyrt supportere. «Splash the cash» funker ikke. De vil selgende klubb bare kreve mer. Vi har ikke råd til å være uansvarlige med pengene. @Gunners68 sier at pengene bare rant inn i fjor. Vel, de rant enda fortere ut for klubben gikk i tap med £45 mill. Året før var underskuddet på £107 mill. Vi må smøre oss med tålmodighet og stole på at klubben ikke betaler overpris for de spillerne vi ønsker.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Tapapa said:

Vi brukte €35 mill på Fabio Vieira. Rett skal være rett.

https://www.transfermarkt.co.uk/arsenal-fc/transfers/verein/11/saison_id/2022

 

Om det er 35 m eller 40, så var det 35m rett i dass.

 

Kai Havertz skal være done deal - Here we go. 65m pund

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Rosicky07 said:

Da melder ornstein at City har lagt inn bud på Rice. Vi hadde 2 uker på å få landet denne uten konkurranse, men denne overgangen ryker nok for oss da. Da må vi begynne å Leite andre plasser

Rice ryker nok, og det er trist. For jeg tror reserve planen har vært Caicedo, som også ser ut til å ryke til Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Blir nok City som signerer Rice. Nå har de sittet på gjerde og slår til og kjøper nok en mann fra øverste hylle. 

Da gjenstår det å se hvilke ess Edu og Arteta har i fortsettelsen. Spesielt om både Partey og Xhaka forsvinner. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...