Jump to content

05.08.22 Crystal Palace (B)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 166
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Just now, Tony said:

Deilig seier på en vanskelig bortebane. Bare Man c og Liverpool var bedre på hjemmebane enn CP i fjor. 3 poeng, 0 baklengs, perfekt start. Vi har ennå ikke sluppet inn mål med Saliba på banen.

Syntes white gjorde en solid jobb. Det er Zaha for alle penga der i gården. Noen sjanser fikk han, og gult på white. Men det lever vi godt med

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marius- said:

Syntes white gjorde en solid jobb. Det er Zaha for alle penga der i gården. Noen sjanser fikk han, og gult på white. Men det lever vi godt med

White får masse hjelp av Saka. Jeg vet ikke om jeg er like fornøyd med White. Jeg tror nok benken venter han så snart Tomi er helt matchfit.

Link to comment
Share on other sites

 Vi begynte fantastisk i første 30 min så overtok CP mye. Var flere spillere som ble helt borte, zinchenko slet defensivt. En som imponerte enormt var Salabi, konge i forsvaret. Er optimist for det bor mye i dette laget, 18 poeng på de 6 første kampene? Men håper og tror det kommer inn en midtbanespiller.

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Gunners77 said:

 Vi begynte fantastisk i første 30 min så overtok CP mye. Var flere spillere som ble helt borte, zinchenko slet defensivt. En som imponerte enormt var Salabi, konge i forsvaret. Er optimist for det bor mye i dette laget, 18 poeng på de 6 første kampene? Men håper og tror det kommer inn en midtbanespiller.

Han heter Saliba, men Salabi var morsommere

Link to comment
Share on other sites

Syns dette var imponerende. 
CP borte fredag kveld og åpningskamp i PL er bortsett fra Anfield det tøffeste man kan få. Første 30 er helt magiske. At man må hvile litt er naturlig etter det første kjøret. Det kunne lett vært ledelse med 2-3 mål på det tidspunktet. 
At CP kommer til sjanser er naturlig. De er et godt lag. Syns Eze er en helt vanvittig spiller og området han dekker på banen er ekstremt. At han ikke har blitt plukket opp av en større klubb syns jeg er merkelig. 
2. omgang blir som forventet. Bortsett fra kontringen hvor de kommer på blank så skaper de ikke de største sjansene. Mye ball og jevnt trykk, men klarte ikke å skape panikk eller fa Arsenal til å falle fra hverandre. Laget lå kompakt i en tilnærmet 442 siste 30 og de hadde egentlig god kontroll. 

Syns det er mange som er vel kritiske og det er nok pga høye skuldre og nerver. Se 2. omgang igjen og jeg tror inntrykket  vil endre seg noe. 
 

MoM deles mellom Saliba og Xhaka. Førstnevnte pga spilleforståelse, plasseringsevne og duellspill. Sistnevnte for plasseringsevne, frigjøring av ball i vanskelige situasjoner og enorm løpsvilje. Mer enn jeg kan huske å ha sett før. 

Link to comment
Share on other sites

Fra arsenal.com

Saliba's impact

We included three debutants in the starting XI. Summer signings Gabriel Jesus and Oleksandr Zinchenko, as well as William Saliba – who has had to wait three years for his first appearance for the first-team.

The defender was just 18 when he joined from Saint Etienne in 2019, and three successful loan spells since then have only served to increase the excitement among the supporters around the France international.

And when the time came to finally see him in action, he didn’t disappoint. 

He led the way with clearances (seven), won three of four duels, and won possession seven times (only Thomas Partey had more with eight).

What was really impressive was his pass competition rate. William completed 46 out of 49 passes (94 per cent) – higher than anyone else on the team.

It was a true Rolls Royce of a performance, earning him the Sky Sports Man of the Match award, and more importantly helping us to our first Premier League clean sheet for 10 games.

 
 
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...