Jump to content

Gabriel Jesus


Simbad

Recommended Posts

 “I’m a number nine,” said Jesus, when asked what Arteta had said to him about where he will play for Arsenal. “I’m a striker and I thank God every day that I can be alive, and that I can play in three or four different positions - but I think my position is nine."

“I followed Arsenal when I was young because of [Thierry] Henry. Obviously I didn’t follow too many European teams but when I saw some of the players that played here, I was like: ‘Wow, this club is big’. I’m so happy to sign for this big club. Since day one when I knew I could come to play for Arsenal, I was happy.”

“We spoke a couple of times about the club, the players, the project and the future,” said Jesus. “I believe 100 per cent in Mikel. I had a very good time with him before, he’s a very good guy and a very good coach as well."

“He helped me a lot [at Manchester City]. We would always stick together after the training sessions and do some finishing or something. He’s a very intelligent guy and was an amazing player, so if he knows something he can teach me or the young players.”

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...
1 hour ago, Stefanb said:

Gleder meg så vanvittig til han er tilbake.

Xhaka og særlig Martinelli har slitt i fraværet til Jesus. Håper han kommer tilbake i fyr og flamme for å vinne ligaen for oss!

Ditto 2

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

I denne artikkelen så spekuleres det i at Jesus er tilbake om kun noen uker. Vi får håpe det er sant.

Vi trenger han i innspurten, både på topp og som backup for Saka, hvis han skulle trenge en pust i bakken eller om, god forbid, Saka skulle bli skadet.

https://www.tribalfootball.com/articles/gabriel-jesus-due-to-play-again-for-arsenal-within-weeks-4448728

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg skjønner at det er en del forumister som nekter å se sannheten, Gabriel Jesus er ikke god nok. Ian Wright ser det og han burde vite noe om denne posisjonen.

Jesus var skader og det hadde knapt noen innvirkning på våre resultater. Han kan være en nyttig back-up som spiss og som kantspiller.

Jeg ønsker meg Kane til neste sesong. 

https://footballwebb.com/today-you-saw-ian-wright-suggests-45m-arsenal-player-isnt-good-enough/

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Tapapa said:

Jeg skjønner at det er en del forumister som nekter å se sannheten, Gabriel Jesus er ikke god nok. Ian Wright ser det og han burde vite noe om denne posisjonen.

Jesus var skader og det hadde knapt noen innvirkning på våre resultater. Han kan være en nyttig back-up som spiss og som kantspiller.

Jeg ønsker meg Kane til neste sesong. 

https://footballwebb.com/today-you-saw-ian-wright-suggests-45m-arsenal-player-isnt-good-enough/

Kane hadde blitt en populær overgang 😁

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Jeg skjønner at det er en del forumister som nekter å se sannheten, Gabriel Jesus er ikke god nok. Ian Wright ser det og han burde vite noe om denne posisjonen.

Jesus var skader og det hadde knapt noen innvirkning på våre resultater. Han kan være en nyttig back-up som spiss og som kantspiller.

Jeg ønsker meg Kane til neste sesong. 

https://footballwebb.com/today-you-saw-ian-wright-suggests-45m-arsenal-player-isnt-good-enough/

Wright sier sikkert mye bra han, men ikke rent lite rør også. Jeg tror ikke på din sannhet, men tar gjerne inn en ny makker/avlaster til Jesus med litt andre egenskaper, så kan Nkethia selges i samme slengen. Alt bør dreie seg om bredde i troppen neste sesong, og med kvalitet. Noen steder mangler både startspiller og backup, mens andre steder er vi bedre dekt opp. Jeg er mest nysgjerrig på hva i alle dager som skjer med Smith Rowe, er han ferdig alt?

Link to comment
Share on other sites

I mine auge gjorde Jesus, spesielt fram til VM-pausa, ein kanongod jobb som fysteforsvarar og vant viktige ballar og laga det svært vanskeleg for motstandar i sin oppbyggande del av spelet. Det må gå på bekostning av noko, og det noko er nok at han ikkje er klar i boksen slik Haaland oftare er som berre har eit touch pr mål han scorar, satt litt på spissen. Om det er han som er gitt den rolla av Arteta eller han som påtar seg det ekstra ansvaret, så er det uansett Arteta som må inn og korrigere og gi han friareal rolle slik Rashford har til dømes i United og Haaland har i City. 
Men eg er med på å stille spørsmålsteikn om Jesus er kapabel til å score 25 mål som rein spiss i friare rolle. Men han får absolutt godkjent for denne sesongen av meg.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

interessante tall! viser jo hvor stor Henry var! Og for all del, Jesus har ingenting å skamme seg over, men brukes han optimalt av Arteta? For øvrig mange goonere som kommer bra ut på denne lista. Ser at de har satt 10 000 spilte minutter som minstekrav, noe som tilsvarer omtrent tre sesonger. Kunne jo vært interessant å se hvor brauten er i dette terrenget.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

The Guardian beskriver elegant det jeg har prøvd å si om Gabriel Jesus i lang tid.

 It still isn’t clear why Jesus spends so much time lurking in strange areas, in a team that already has so many other players drifting between the lines. Then again, Jesus is at least versatile, retaining the ability to be largely invisible in not just one but several positions.

Link to comment
Share on other sites

On 1/2/2024 at 10:19 AM, Tapapa said:

The Guardian beskriver elegant det jeg har prøvd å si om Gabriel Jesus i lang tid.

 It still isn’t clear why Jesus spends so much time lurking in strange areas, in a team that already has so many other players drifting between the lines. Then again, Jesus is at least versatile, retaining the ability to be largely invisible in not just one but several positions.

Synd han er eneste alternativet da. Nketiah har ikke tilstedeværelse for fem flate øre og i forhold til Jesus er det som å spille med 10 mann. Vi trenger ny spiss øyeblikkelig. 

Link to comment
Share on other sites

Eddie har jeg aldri hatt troen på. Han skal ha det at han har spilt seg litt opp, han legger til tider inn akseptabel innsats , og scorer noen mål. Men , for en klubb som har PL titel som mål , så holder ikke Eddie nivået. Det samme gjelder i CL selvfølgelig. 

Vi trenger en skikkelig spiss fort som faen. Problemet er hvem som tilgjengelig og vi må vel selge før vi kan kjøpe. 

Jesus har mer å by på en Eddie ,men det blir lite mål på Jesus også dessverre. 

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

Enig gunners. Jesus kan vi bruke overalt fremme fordi han er utrolig god med ballen, unikt sterk med mann i rygg og veldig kreativ. Eddie er en ok avslutter og desverre lite annet. Vil ha en klassespiss så kan vi bruke Jesus i rotasjon i alle posisjoner fremme.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Pirès#7 said:

Enig gunners. Jesus kan vi bruke overalt fremme fordi han er utrolig god med ballen, unikt sterk med mann i rygg og veldig kreativ. Eddie er en ok avslutter og desverre lite annet. Vil ha en klassespiss så kan vi bruke Jesus i rotasjon i alle posisjoner fremme.

Jepp. Helt enig. Jesus er fantastisk god på så og si alt minus avslutninger og det å holde seg sentralt som en spiss burde gjøre store deler av tiden. Med Martinelli, Saka og Ødegaard som kan komme inn i hans sentrale posisjon og bidra med mye mål så er ikke dette så merkbart, men når det ikke fungerer så er det utrolig synlig som det har vært den siste måneden.

Jeg er usikker på om Toney er riktig fyr for oss. Ja han er bedre enn Nketiah, men samtidig så er han litt som Jesus med at han liker å vandre en del. Personlig tror jeg at det var en grunn til at Arteta var ute etter Vlahovic når han spilte i Fiorentina. Klassisk "nier" som er stor, sterk og klinisk foran mål, men han gikk til Juventus og har vel aldri helt klart å leve opp til potensialet sitt der.

En ting er hvertfall klinkende klart for meg: Vi trenger en spiss til som alternativ/konkurranse for Jesus, men som også kan spille sammen med Jesus.

Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, Stefanb said:

Jepp. Helt enig. Jesus er fantastisk god på så og si alt minus avslutninger og det å holde seg sentralt som en spiss burde gjøre store deler av tiden. Med Martinelli, Saka og Ødegaard som kan komme inn i hans sentrale posisjon og bidra med mye mål så er ikke dette så merkbart, men når det ikke fungerer så er det utrolig synlig som det har vært den siste måneden.

Jeg er usikker på om Toney er riktig fyr for oss. Ja han er bedre enn Nketiah, men samtidig så er han litt som Jesus med at han liker å vandre en del. Personlig tror jeg at det var en grunn til at Arteta var ute etter Vlahovic når han spilte i Fiorentina. Klassisk "nier" som er stor, sterk og klinisk foran mål, men han gikk til Juventus og har vel aldri helt klart å leve opp til potensialet sitt der.

En ting er hvertfall klinkende klart for meg: Vi trenger en spiss til som alternativ/konkurranse for Jesus, men som også kan spille sammen med Jesus.

Jepp! Jeg tror Vlahovic hadde vært bra. Han har ikke levert voldsomme tall i Juve nei, men han spiller under en trener (Allegri) som er utrolig defensiv. Juve har knapt sjanser iløpet av en kamp, de bare slipper til enda mindre. Hos oss hadde han fått myyyye mer å jobbe med ☺️

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...