Jump to content

13.01.22 Liverpool (B)


Simbad

Recommended Posts

5 minutes ago, sas2002 said:

Han spiller ikke uansett.

Kan ikke komme over det Xhaka har gjort igjen. Du vet at vi ikke har midtbanespillere igjen for kommende kamper, og du som erfaren spiller fortsetter med det. Fyren har en hjerne som en 14 åring. 

Det har vi konstatert for lenge siden. Man ser han titter flere ganger på jota der 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er kun Sergio Ramos som har fått flere røde kort i europeisk fotball enn Xhaka de siste 10 årene.

I Premier League så er det Xhaka som har soleklart flest personlige feil som har ført til mål imot.

Han representerer så mye av det som har vært feil med Arsenal og som fortsatt er det. VEKK!!

Link to comment
Share on other sites

Skal han vekk må det virkelig handles først. Tross hannes stadige hjerneblødninger er han en av kun 2 sentrale midtbanespillere som holder noe i nærheten av nivået vi trenger, den andre er Partey selvfølgelig.

Ellers har vi kun en ung og uklar Lokonga og en usannsynlig middelmådig Elneny. Det er tynn suppe

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, sas2002 said:

Han spiller ikke uansett.

Kan ikke komme over det Xhaka har gjort igjen. Du vet at vi ikke har midtbanespillere igjen for kommende kamper, og du som erfaren spiller fortsetter med det. Fyren har en hjerne som en 14 åring. 

Xhaka må vel bare stå over mot Spurs? Får en kamp for å hindre målsjanse, ikke 3 for violent conduct?

 

Merson om Xhaka:

"Also, there are too many players in that whole situation who were in no man's land.

"It ends up with Xhaka getting another red card, but if it was Kieran Tierney who got sent off, we would have said it was unlucky."

Jeg forsvarer ikke taklingen, men er enig med Merson. Det er Tierny som bør spikres på veggen for å sette Xhaka i situasjonen. Faktum er at Xhaka leser situasjonen godt og ville blitt hyllet av alle hadde han fått utsiden av foten på ballen. Da hadde ikke Jota fått noe som helst fordi han skjærer inn i situasjonen og dermed løper på foten til Xhaka (som i utgangspunktet takler bort fra mannen). Dessverre var 0,5 sek andre veien og Jota treffer ball først og dermed rødt. Taklingen er ikke farlig, den er ikke stygg, men den er klønete. 
 

Umulig for Jota å få vondt av en takling som kommer i mindre hastighet enn han selv har og taklingen skjer i fartsretning. Er egentlig ikke verre enn en holding. 

Link to comment
Share on other sites

Xhaka har vært ute og sagt unnskyld på Instagram. Men det hjelper så ekstremt lite når du er 29 år, har vært i klubben siden 2016 og aldri(!) virker å lære av dine feil. Jeg er lei av å forsvare deg. Eneste som kan redde det lille av integritet du har igjen er om du ikke gjør en eneste kampavgjørende tabbe resten av sesongen(i tillegg til å storspille i viktig kamper), at du hjelper oss med å få solgt deg for £15 mill+ til sommeren eller at du enten dette vinduet eller neste terminerer kontrakten din så vi kan bruke lønna di på å oppgradere midtbanen vår. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Satt i hele går kveld og ventet på den forløsende Pool scoringen. Bare viste den skulle komme. Men , de jobbet vanvittig bra og scoringen uteble . 10 mann i store deler av kampen gjorde en kjempe jobb. Frykter innsatsen de la ned går litt ut over søndagens kamp , men kunne de fått en særlig bedre vitamin innsprøytning før NLD. Prestasjonen i går kveld må føre noe bra med seg. De fikk en ny bekreftelse på at innsats belønnes.

Leser for øvrig i dag at vi nå har 11 spillere som ikke kan brukes søndag. Arteta sier at kampen mot Spurs kan bli vanskelig å få gjennomført. 

Xhaka bidro igjen med en hjerneblødning. Man kan gjerne hevde at han er en , om ikke til tider den beste midtbane spilleren vi har. Han har overlevd det mest i Arsenal. Har alltid hevdet at den gjengen som tapte 10 - 2 mot Bayern sammenlagt skulle ha vært sendt på dør en etter en. Men , Xhaka er i Arsenal fremdeles. Vi har sett fremgang denne sesongen , det er mye positivt nå , grunnet blant annet bidrag fra våre nye spillere denne sesongen og sultne fremad stormede ungdommer. Bli kvitt de siste fra Wengers tid og få inn nye , men bedre spillere. Tro meg -vi klarer oss uten Xhaka.

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Gunners68 said:

Leser for øvrig i dag at vi nå har 11 spillere som ikke kan brukes søndag. Arteta sier at kampen mot Spurs kan bli vanskelig å få gjennomført. 

 

Håper vi får utsatt kampen. Det blir dobbel-fordel for oss hvis vi får det til. For det første så får vi mange spillere tilbake til returkampen. For det andre så sørger vi for at Tottenham får et helsikes tett kampprogram.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Tapapa said:

Xhaka er en nøkkelspiller for oss, jeg ønsker at han blir i klubben i mange år til.

Det at han er en nøkkelspiller for oss er et problem. Av den grunn at det finnes faktisk bedre midtbane spillere en Xhaka. Få inn en midtbane spiller som kan bidra med mer en Xhaka. Vi har fått inn flere nye spillere dennes sesongen og de er bedre en de vi hadde fra før av. Resultatet av de signeringene er at vi ser enda bedre ut en før. 

Xhaka har bidratt med røde kort og straffer til motstanderne. Det vil han gjøre så lenge han spiller for oss.

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Tapapa said:

Xhaka er en nøkkelspiller for oss, jeg ønsker at han blir i klubben i mange år til.

Det er riktig. Han er førstevalget til alle managere. Det er mer bak dette enn røde kort og hodemist. 
 

Det er mange grunner til at de unge skinner. En av dem er Xhakas bidrag av og på banen. Tror mange ikke forstår dynamikken i en toppklubb og i en garderobe. I vanskelige perioder må en trener ha støttespillere som tar tak, guider og setter regler. Dette må komme fra innsiden og er ofte de eldre eller et kapteinsteam som står for. Uten at jeg skal pårope meg å kjenne garderoben så er jeg ikke i tvil om at Xhaka er en av grunnene til samhold, ærgjerrighet og stolthet. Det som ble vist i går etter utvisningen var bunnsolid av en gjeng unge gutter. Dette har de fått banket inn av internjustis og ikke av manageren. 

Link to comment
Share on other sites

Siden Xhaka er en av de med lengst fartstid så håper jeg at han bidrar på flere områder. Når det gjelder superlativene som du bruker RP7 , som samhold , ærgjerrighet og stolthet , så har vel det til tider vært helt fraværende i Arsenal. Overbetalte spillere som aldri har blødd for drakten. 

Internjustisen har vel sviktet ved flere anledninger. Tror den var knallhard i gamle dager når v i hadde Adams , Vieira & Co. I disse tider med Bellerin , Øzil & Co så har de levd herrens glade dager. En guttunge som Guendouzi har ikke vist respekt for noen. Med interjustis som fungerer så hadde han blitt vinge klippet tvert.

Xhaka er sikkert en som bidrar på feltet. Han har sikkert mange positive bidrag å komme med , men jeg står ved at vi kan finne en midtbane spiller som er bedre. 

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, sas2002 said:

Tenk om Edu blar opp for Vlahovic og en midtbane før 1.feb. Da er det håp for topp 4.

Det er håp for topp-fire uansett. Hvordan vil du argumentere for at vi ikke har håp om topp-fire uten nye spillere? Vi ligger per dags dato på femteplass, med en kamp mindre spilt en WHU. Formen vår har vært stigende etter en forferdelig start. 

Hvorfor er det helt umulig at denne gruppen av spillere skal klare topp-fire? 

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, Tapapa said:

Skulle ikke du bli mer positiv? 

Er ikke det å være positiv at vi ønsker en bedre erstatter for sveitsern. Vi er jo i en positiv progresjon og da er det viktig at en mann fra Wenger generasjon som ble hentet i 2016 må fases ut😀

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tapapa said:

Det er håp for topp-fire uansett. Hvordan vil du argumentere for at vi ikke har håp om topp-fire uten nye spillere? Vi ligger per dags dato på femteplass, med en kamp mindre spilt en WHU. Formen vår har vært stigende etter en forferdelig start. 

Hvorfor er det helt umulig at denne gruppen av spillere skal klare topp-fire? 

Det er fult mulig å oppnå topp 4 med gruppen vi har i dag. Men , da tåler vi ikke mange tapene. Jeg antar at det bli bli close race inn til de siste kampene om topp 4. Det vil bli et helsikes kjør og vi har ikke vært i denne posisjonen på en god stund. Å kjenne  presset om å levere hele veien ellers så ryker CL er ganske tøft. Vi får se hvordan de håndterer det. Skulle de ikke lykkes så har de en erfaring med seg om hvordan det er å forsvare en plass i topp 4 . Det er en verdifull erfaring.

Nå har de hatt flere positive opplevelser i den senere tid. Senest i går kveld . Jeg tror at et nytt positivt resultat mot Spurs vil bli veldig avgjørende. Klarer vi det så er absolutt alt mulig. Jeg tror ikke United blir vår farligste motstander. Der er det for mye uro internt og de får ikke ryddet opp i det. West Ham tror jeg ikke holder distansen helt inn.

Ser på Conte og Spurs som vår argeste konkurrent. Får vi som tidligere nevnt et positivt resultat mot de så vil spillerne for alvor få troen på at dette kan gå. 

Men , forsterkninger vil vi alltid trenge. Vi ser hva de siste signeringene har betyd for oss. Å få inn et par nye som har det ekstra nivået er ikke å forakte. En skikkelig spiss og en midtbane mann , bedre en Xhaka , vil løfte oss som lag.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Gunners68 said:

Siden Xhaka er en av de med lengst fartstid så håper jeg at han bidrar på flere områder. Når det gjelder superlativene som du bruker RP7 , som samhold , ærgjerrighet og stolthet , så har vel det til tider vært helt fraværende i Arsenal. Overbetalte spillere som aldri har blødd for drakten. 

Internjustisen har vel sviktet ved flere anledninger. Tror den var knallhard i gamle dager når v i hadde Adams , Vieira & Co. I disse tider med Bellerin , Øzil & Co så har de levd herrens glade dager. En guttunge som Guendouzi har ikke vist respekt for noen. Med interjustis som fungerer så hadde han blitt vinge klippet tvert.

Xhaka er sikkert en som bidrar på feltet. Han har sikkert mange positive bidrag å komme med , men jeg står ved at vi kan finne en midtbane spiller som er bedre. 

Jeg snakket ikke om før, jeg snakker om hvorfor de unge er så gode som de er nå. De aller fleste eksperter er fulle av lovord om våre unge gutter og er imponert over at de presterer så godt som de gjør. I tillegg er de overrasket over stabiliteten og voksenheten i laget. Det er det jeg prøver å få frem mellom all hetsen av Xhaka. Han har noe langt mer med seg enn hodemist og røde kort. 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, RP7 said:

Jeg snakket ikke om før, jeg snakker om hvorfor de unge er så gode som de er nå. De aller fleste eksperter er fulle av lovord om våre unge gutter og er imponert over at de presterer så godt som de gjør. I tillegg er de overrasket over stabiliteten og voksenheten i laget. Det er det jeg prøver å få frem mellom all hetsen av Xhaka. Han har noe langt mer med seg enn hodemist og røde kort. 

Forsåvidt, men han fortsetter å svikte i avgjørende øyeblikk på banen. Kanskje han passer bedre som trener.

Tror også du gir ham litt vel mye skryt. Vi har spilt kamper uten ham, feks med ham ute med korona og likevel stått frem som et lag med ganske 'modne' spillere. 

Flere av de unge spillerne virker generelt som personer som har beina plantet godt på bakken. Xhaka kan kanskje ta noe av æren, men jeg tenker det handler mer om oppveksten(familie og vennene) deres samt at Per Mertesacker(som var en langt bedre leder på banen enn Xhaka) er leder for akademiet. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...