Jump to content

06.12.21 Everton (B)


Simbad

Recommended Posts

10 minutes ago, Simbad said:

Vi hadde minst fire gode sjanser i tillegg til målet i dag. Men klarte ikke å få uttelling. Eddie sin heading og Auba på slutten skal sitte. Martin sine to ble blokket.

Hadde vi 4 gode sjanser mot et everton lag som lekker som en sil? Gratulerer med dagen. Liverpool hadde 5 , 100 prosent sjanser mot de før det var spilt 10 min. Eddie hadde fått spille i 3-4 pl klubber kanskje, hvorfor skal han da spille ute av posisjon For Arsenal ? Pepe kan hvertfall avgjøre kamper på en god dag. Skape overtall og ubalanse.  Byttene til Arteta er jo Sci fiction gang på gang når kampene koker. 
 

Det finnes folk det ute som kunne skvist mer ut av dette mannskapet, det er jeg overbevist om. Men det er jaggu mye begrensete spillere her fortsatt.

Edited by Rosicky07
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 228
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

5 minutes ago, RP7 said:

Vi tapte ikke fortjent. Vi har flere store sjanser enn hva de har. Dette kunne tippet begge veier. 

Jepp. Lett å se seg blind på resultatet. Det er åpenbart et skuffende resultat, men med litt mer effektivitet i andreomgangen vinner vi denne. 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Rosicky07 said:

Hadde vi 4 gode sjanser mot et everton lag som lekker som en sil? Gratulerer med dagen. Liverpool hadde 5 , 100 prosent sjanser mot de før det var spilt 10 min. Eddie hadde fått spille i 3-4 pl klubber kanskje, hvorfor skal han da spille ute av posisjon For Arsenal ? Pepe kan hvertfall avgjøre kamper på en god dag. Skape overtall og ubalanse.  Byttene til Arteta er jo Sci fiction gang på gang når kampene koker. 
 

Det finnes folk det ute som kunne skvist mer ut av dette mannskapet, det er jeg overbevist om. Men det er jaggu mye begrensete spillere her fortsatt.

Vi er ikke Liverpool. Hvorfor sammenligner du oss med dem? Vi er ikke i nærheten av dem offensivt, det vet alle. Det er få lag som er det.

Angående Pepe så virker det som at det kan ha skjedd noe på bakrommet. Han forsvinner nok i januar hvis vi finner en kjøper. Senest til sommeren. 

Link to comment
Share on other sites

Hadde det vært noe større med Pépé så hadde han ikke vært i tropp. Kan være noe så enkelt som etterslep av sykdom eller fullstendig manglende kampform. Skal ikke alltid lete for mye etter forklaringer når det ikke kommer info. Nketia kan faktisk ha fått et løft etter at han tok en beslutning om å dra. Samme som skjedde med AMN. Litt lavere skuldre og alt kan flyte. 
Auba derimot ser helt grusom ut. Virker som han er helt ute av form og all selvtillit er blåst bort. Helt forferdelig å se på. Den siste sjansen i dag er så gedigen. I form setter han den 99 av 100 ganger. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Simbad said:

Jepp. Lett å se seg blind på resultatet. Det er åpenbart et skuffende resultat, men med litt mer effektivitet i andreomgangen vinner vi denne. 

Vi er ofte enige, men her er jeg litt uenig med deg og @RP7. Everton hadde to i nota. Ja, det var offside men det hadde ingenting med vårt forsvarsspill å gjøre. Pur flaks. Det som skuffer meg aller mest i dag er totalprestasjonen. Vi la inn minst innsats, tapte masse dueller og slurvet svært mye. Jeg stod i oppvaskkummen når Eddie og Auba brente sine sjanser, så det påvirker kanskje mitt syn. Men at de to brenner sjanser har dessverre blitt normen. Jeg syns vår prestasjon tilsier at vi fortjener 0 poeng i dag.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, RP7 said:

Hadde det vært noe større med Pépé så hadde han ikke vært i tropp. Kan være noe så enkelt som etterslep av sykdom eller fullstendig manglende kampform. Skal ikke alltid lete for mye etter forklaringer når det ikke kommer info. Nketia kan faktisk ha fått et løft etter at han tok en beslutning om å dra. Samme som skjedde med AMN. Litt lavere skuldre og alt kan flyte. 
Auba derimot ser helt grusom ut. Virker som han er helt ute av form og all selvtillit er blåst bort. Helt forferdelig å se på. Den siste sjansen i dag er så gedigen. I form setter han den 99 av 100 ganger. 

Mulig du har rett angående Pepe. Vi får evt se om han får noen kamper fremover. Programmet er tett og hvis vi skal klare å komme oss positivt ut av det trenger vi alle spillerne. 

Jeg trodde vi kom til å få se en bedre Auba denne sesongen. Spesielt etter kampen mot Wimbledon hvor han la ned en kjempejobb. Han jobber fortsatt bra i presset, men er veldig ute av det foran kassa. Det er helt klart at vi trenger en ny spiss både pga formen til Auba, men også pga at Laca og Nketiah mest sannsynlig er borte til senest sommeren. Forhåpentligvis finner Auba noe av målscorerformen igjen veldig snart. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Simbad said:

Vi er ikke Liverpool. Hvorfor sammenligner du oss med dem? Vi er ikke i nærheten av dem offensivt, det vet alle. Det er få lag som er det.

Angående Pepe så virker det som at det kan ha skjedd noe på bakrommet. Han forsvinner nok i januar hvis vi finner en kjøper. Senest til sommeren. 

Vi er ikke Liverpool , det er helt forbanna riktig. Det er det som er så trist. Vi er blitt en klubb som er gjennomsyret av at det akseptabelt å tape fotball kamper. 
 

som klubb skal Arsenal sammenligne seg med Liverpool. Vi skal være i toppen av engelsk fotball. Vi skal være et flaggskip og en trendsetter. Det som er skummelt er at vi er blitt komfortabel med situasjonen vi er i. I steden for å se hvor satans dårlig prestasjonene våre til tider er, så leites det etter unnskyldinger. 
 

offensivt er det 13 lag i ligaen som er bedre en oss, Arteta har fått tid, han har fått midler. Men prestasjoner og resultater uteblir. Vi får noen gode perioder innemellom , men vær du sikker på vi kløner det like fort vært år. Vi kan ikke ha det slik. Vi er ikke i nærheten av stabile nok til å vinne / prestere i nok kamper på laget. Og jeg syns ikke dette laget e blitt  så veldig mye bedre på 2 år skal jeg være ærlig. Hadde vi skapt mye sjanser , hatt mye ugli, dominert banespillet i mesteparten av kampene så skulle jeg hatt tro på «prosjektet» . Men når klubben og manager virker fullstendig handlingslammet får de ikke meg til å kjøpe denne arsenal utgaven. Når vi bikker nyttår , så tipper jeg vi ligger på 10ende. Men Arteta sitter like trygt skal du se.

 

Denne sesongen e kjørt. Skulle vi hatt topp 4 så burde vi hatt 4 poeng på de 2 siste. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Simbad said:

Mulig du har rett angående Pepe. Vi får evt se om han får noen kamper fremover. Programmet er tett og hvis vi skal klare å komme oss positivt ut av det trenger vi alle spillerne. 

Jeg trodde vi kom til å få se en bedre Auba denne sesongen. Spesielt etter kampen mot Wimbledon hvor han la ned en kjempejobb. Han jobber fortsatt bra i presset, men er veldig ute av det foran kassa. Det er helt klart at vi trenger en ny spiss både pga formen til Auba, men også pga at Laca og Nketiah mest sannsynlig er borte til senest sommeren. Forhåpentligvis finner Auba noe av målscorerformen igjen veldig snart. 

Ser du gjentar at Auba er god i presset eller god defensivt. Jeg må ærlig talt innrømme at det har ikke jeg sett så mye av. 
 

håper han finner formen igjen. Det er vi helt avhengige av

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Ben Elfen said:

Ser du gjentar at Auba er god i presset eller god defensivt. Jeg må ærlig talt innrømme at det har ikke jeg sett så mye av. 
 

håper han finner formen igjen. Det er vi helt avhengige av

Statistikk så langt denne sesongen for Auba sammenlignet med andre spisser. Tatt fra Fbref. 

Screenshot_20211206-234637_Opera.jpg

Til sammenligning: Michail Antonio så langt denne sesongen. 

 

Screenshot_20211206-235443_Opera.jpg

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Verminator5 said:

Vi er ofte enige, men her er jeg litt uenig med deg og @RP7. Everton hadde to i nota. Ja, det var offside men det hadde ingenting med vårt forsvarsspill å gjøre. Pur flaks. Det som skuffer meg aller mest i dag er totalprestasjonen. Vi la inn minst innsats, tapte masse dueller og slurvet svært mye. Jeg stod i oppvaskkummen når Eddie og Auba brente sine sjanser, så det påvirker kanskje mitt syn. Men at de to brenner sjanser har dessverre blitt normen. Jeg syns vår prestasjon tilsier at vi fortjener 0 poeng i dag.

Den første offsiden var en god defensiv linje som førte til. Den andre var vi heldige med.

Totalt sett spilte vi ikke veldig bra i dag, men vi hadde likevel flere store sjanser enn Everton. Hadde vi vært effektive nok hadde vi vunnet. Martin hadde to i tillegg til målet som ble blokket. Den ene av Godfrey som skulle vært utvist i førsteomgangen. 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Simbad said:

Den første offsiden var en god defensiv linje som førte til. Den andre var vi heldige med.

Totalt sett spilte vi ikke veldig bra i dag, men vi hadde likevel flere store sjanser enn Everton. Hadde vi vært effektive nok hadde vi vunnet. Martin hadde to i tillegg til målet som ble blokket. Den ene av Godfrey som skulle vært utvist i førsteomgangen. 

Den første offsiden var griseflaks. Tomi var en meter innafor linja og klarte akkurat å snuble seg ut. Den andre var også bare flaks, men det viktigste er at begge var rett dømt. 
 

jeg skjønte ikke så mye av stistikkene du sendte over der

Link to comment
Share on other sites

Synes problemet er at vi ikke har så mange fremoverretta spillere når ESR, Lokonga og Tavares ikke starter. Når Xhaka, Tierney, Lacazette og delvis Ødegaard spiller blir det spilt mye bakover og sideveis. Lite rytme i spillet med en gang Xhaka er på banen. Martinelli har vel ikke fått det til å fungere en eneste kamp han har startet etter skaden. 

Link to comment
Share on other sites

Dagen derpå og nok en gang tap for et lag som er i fritt fall. Supporterne er i harnisk og truer med sanksjoner mot laget sitt. Men , mot Arsenal vinner de. Når Arsenal er på vei mot topp 4 og skal ta de siste skrittene så taper de - like sikkert som amen i kirken.

Hvordan kan så mange spillere svikte i et lag samtidig ? Auba som nå er havnet i samme situasjon som Øzil er ubrukelig for tiden. Ble benket i går. Når vi trengte en til å score så satte Arteta inn en som skal forlate oss. Pepe får ikke et eneste minutt. Tierney skulle være jævlig spille sugen sammen med Xhaka og vise seg frem. Det var en audition til stryk. Finner nesten ikke ord for Partey sin innsats. Dette her holder ikke til topp 6 hvis dette fortsetter. Vi har lenge slitt med black november. Nå tror jeg det kan bli en enda verre black desember . Mulig vi kan få til noe mot Soton på lørdag. Mot WHU i neste uke kan det bli tøft. De fremstår som lag mye bedre en oss. Etter det skal vi møte både Leeds og Norwich som trenger poeng i bunnen - det ordner seg nok mot Arsenal. 

Link to comment
Share on other sites

Arteta: her en spillestilen din

Fra Ramdale, til Gabriel, ut til Tierney, så videre til Xhaxa, vender spillet på tvers til Martin, som sentrer ballen til Saka. Saka trur det kommer en overlapp fra japanern, men han holder igjen etter beskjed fra Arteta. Saka slår på tvers til Partey som mister ballen.

 

To be cont..

 

Link to comment
Share on other sites

Project youth versjon 3.0 har de samme åpenbare svakhetene som versjon 1.0 (Fabregas, RvP, Senderos, Song, Diaby, Eboue ++) og 2.0 (Ramsey, Wilshere, Gibbs, Jenkinson, Ox, Chambers ++). Laget har masse talent, og kan tidvis spille glitrende fotball. Når det blir virkelig tøft på en regnfull kveld i nord har ikke laget lederen som trekker laget med seg. Kapteiner som Gallas, Vermaelen og Auba har mer enn nok med seg selv, og presterer dårligere etter kapteinsutvelgelsen. Laget leverer best uten press. Lagene kan ofte vise til god statistikk som "flest poeng i ett kalenderår", eller flest scorede mål til jul, men totalen uteblir. Sesongene består ofte av en god og en dårlig halvdel. Det er akkurat nok til å gi supporterne et snev av optimisme før ny sesong. Versjon 1.0 sikret oss fjerdeplass år etter år. Versjon 2.0 sikret oss ett par FA-cup trofeer. I mellomtiden har konkurransen i PL blitt vanvittig sterk og standarden er hevet med mange hakk. Det ser ut til å bli vanskeligere og vanskeligere å lykkes med Project Youth for hvert år som går. 

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Verminator5 said:

Project youth versjon 3.0 har de samme åpenbare svakhetene som versjon 1.0 (Fabregas, RvP, Senderos, Song, Diaby, Eboue ++) og 2.0 (Ramsey, Wilshere, Gibbs, Jenkinson, Ox, Chambers ++). Laget har masse talent, og kan tidvis spille glitrende fotball. Når det blir virkelig tøft på en regnfull kveld i nord har ikke laget lederen som trekker laget med seg. Kapteiner som Gallas, Vermaelen og Auba har mer enn nok med seg selv, og presterer dårligere etter kapteinsutvelgelsen. Laget leverer best uten press. Lagene kan ofte vise til god statistikk som "flest poeng i ett kalenderår", eller flest scorede mål til jul, men totalen uteblir. Sesongene består ofte av en god og en dårlig halvdel. Det er akkurat nok til å gi supporterne et snev av optimisme før ny sesong. Versjon 1.0 sikret oss fjerdeplass år etter år. Versjon 2.0 sikret oss ett par FA-cup trofeer. I mellomtiden har konkurransen i PL blitt vanvittig sterk og standarden er hevet med mange hakk. Det ser ut til å bli vanskeligere og vanskeligere å lykkes med Project Youth for hvert år som går. 

I project youth versjon 3.0 er det ikke ungdommene det skorter på, heller de etablerte. Det er Auba, Partey, Laca som svikter synes jeg. 

Jeg håper Martinelli får mer tillit, gjerne på topp, og Sambi og AMN får lov å spille seg inn i midten. 

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Verminator5 said:

Project youth versjon 3.0 har de samme åpenbare svakhetene som versjon 1.0 (Fabregas, RvP, Senderos, Song, Diaby, Eboue ++) og 2.0 (Ramsey, Wilshere, Gibbs, Jenkinson, Ox, Chambers ++). Laget har masse talent, og kan tidvis spille glitrende fotball. Når det blir virkelig tøft på en regnfull kveld i nord har ikke laget lederen som trekker laget med seg. Kapteiner som Gallas, Vermaelen og Auba har mer enn nok med seg selv, og presterer dårligere etter kapteinsutvelgelsen. Laget leverer best uten press. Lagene kan ofte vise til god statistikk som "flest poeng i ett kalenderår", eller flest scorede mål til jul, men totalen uteblir. Sesongene består ofte av en god og en dårlig halvdel. Det er akkurat nok til å gi supporterne et snev av optimisme før ny sesong. Versjon 1.0 sikret oss fjerdeplass år etter år. Versjon 2.0 sikret oss ett par FA-cup trofeer. I mellomtiden har konkurransen i PL blitt vanvittig sterk og standarden er hevet med mange hakk. Det ser ut til å bli vanskeligere og vanskeligere å lykkes med Project Youth for hvert år som går. 

Sant. Arteta får muligheten til å prøve å feile uten konsevenser. Har gjort mye grep vedrørende kulturbygging og utskiftning av lønnsluk som han skal ha kred for, men på banen så er det på stedet hvil. 2 års ledelse, masse penger brukt og vi er ikke i nærheten egentlig. Når vi har muligheten til å ta et nytt steg så feiler vi gang på gang. Fotballen som spilles er under en hver kritikk. 

Er Spurs sin stall så mye bedre en oss? Når Levy så at laget underpresterte så vipps så var Nuno borte og en bedre manager kom inn og resultatene blir snudd. Hva gjør Kroenke framover INGENTING!

Skal 8-9 plass denne sesongen også godtas av Kroenke. Jeg trur faktisk det.

 

Link to comment
Share on other sites

Arteta sitter trygt en så lenge. Ledelsen i klubben har ikke peiling på hva de skal gjøre. En hel haug med folk hvor alle er på læring .

Kroenke familien var villig til å selge seg og klubbens sjel inn i den europeiske super ligaen for å tjene mer penger. I det øyeblikket hvor det blir dramatisk nedgang i antall folk på tribunene så kan det hende de våkner. Det gjorde de i Wengers siste sesong også. 

Vi får nok bare godta at tingene er som de er. Vi har hatt noen gode perioder i høst , men det har også vært noen skikkelige nedturer. Vi har en jævlig lang vei opp til de 3 beste lagene. Vi har spiller for spiller kortere vei til lagene rundt oss , men Arteta evner ikke å orden på problemene i laget. Det blir alt for varierende prestasjoner. 

Vi er nå skikkelig langt nede grunnet tapet mot United og mot Everton. Men , vi har i perioder sett at det har kladdet skikkelig og at det vil ta tid å få orden på laget vårt. 

Det som  forundrer meg er de varierende prestasjonene. Det er ikke snakk om noe kontinuitet i prestasjonene. Vi er høyt oppe i en kamp og så er det rett på ræva i neste. 

Nå lurer jeg på hvor mange kamper Partey skal få før han havner på benk ? Ser ut som om det blir de yngste vi må støtte oss på denne sesongen også. Partey , Laca , Auba og Xhaka skremmer ingen motstandere nå. Same old Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ben Elfen said:

I project youth versjon 3.0 er det ikke ungdommene det skorter på, heller de etablerte. Det er Auba, Partey, Laca som svikter synes jeg. 

Jeg håper Martinelli får mer tillit, gjerne på topp, og Sambi og AMN får lov å spille seg inn i midten. 

Det kom kanskje ikke tydelig frem i mitt innlegg, men det mener jeg også om tidligere prosjekter. Man kan ikke klandre den yngre garde. Det er de rutinerte som må gå frem som et godt eksempel. Husker du Gallas borte mot Birmingham? Han oppførte seg som en klovn, når han i stedet skulle vært den en lederskikkelse. 

I går savnet jeg en som grisetaklet Godfrey. Han fikk kveste Saka gang på gang. Dommeren gjorde ingenting. Flamini truet en tottenhamspiller med å stikke ut øynene til vedkommende, dersom Wilshere ble taklet stygt en gang til. Hvem stod opp for Saka i går?

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Verminator5 said:

Det kom kanskje ikke tydelig frem i mitt innlegg, men det mener jeg også om tidligere prosjekter. Man kan ikke klandre den yngre garde. Det er de rutinerte som må gå frem som et godt eksempel. Husker du Gallas borte mot Birmingham? Han oppførte seg som en klovn, når han i stedet skulle vært den en lederskikkelse. 

I går savnet jeg en som grisetaklet Godfrey. Han fikk kveste Saka gang på gang. Dommeren gjorde ingenting. Flamini truet en tottenhamspiller med å stikke ut øynene til vedkommende, dersom Wilshere ble taklet stygt en gang til. Hvem stod opp for Saka i går?

Husker Gallas godt ja 🙂

Enig i at laget fremstår som for snille, men problemet er ikke at vi ikke taklet Godfrey. Problemet er at vi spilte ræva

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...