Jump to content

06.12.21 Everton (B)


Simbad

Recommended Posts

Man blir litt sinna der og da, men idag kjenner jeg at jeg driter litt i det hele. Med andre ord begynner man å bli likegyldig til hele greia, noe som neppe er særlig positivt. Jeg forventet meg egentlig ett Everton slik de fremstod igår, med mye innsats; Og ut fra det regnet jeg med det ville bli vanskelig.

Hva som skjer fremover aner man ikke. Jeg tror nok Arteta får igang laget med noen resultater igjen, men til syvendeogsist havner vi nok utenfor iår også. Var en over her som så perfekt forklarte enkeltes optimismer med ulike statistikker fra dato til data og midt i sesonger. Det er de samme folka som aldri klarer å innse at våre dager som toppklubb er satt på pause. Vi er pr idag rundt midt på tabellen 😕

Southampton neste kamp, hjemme på Emirates. Arsenal rapporterer nok stinn brakke som alltid, men jeg tipper nok det blir mange ledige seter.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 228
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi har det yngste laget i ligaen. Selvsagt kommer prestasjonene til å variere. Spesielt når de eldre ikke er lederemner og ikke står frem når det trengs. Xhaka, Partey, Laca og Auba feiler veldig sånn sett.

Det var dette jeg mente da jeg sa at denne sesongen kom til å bli vanskelig. Vi er fortsatt et stykke unna topp 4 og vi er helt nødt til å handle både i januar og til sommeren. Xhaka er på sikt ikke god nok hvis vi har planer om å komme oss inn i CL igjen. Partey har potensial til å være god nok, men har så langt bare vist det ved sjeldne anledninger. Kanskje han får vist mer med en ordentlig midtbanepartner? Lacazette har fighterviljen, men er ikke god nok. Auba har så langt de to siste sesongene heller ikke vært god nok. Selv om han har begynt å jobbe bedre defensivt. Han har hatt sine problemer det siste året, men vi trenger en som kan lede både ved å putte ballen i nettet selv, men også ved å kombinere med de andre offensive spillerne vi har. 

Forhåpentligvis kan de unge spillerne lære mye denne sesongen, vi får lempet bort de eldre som underpresterer og får hentet inn minimum en ledertype på midtbanen som også har kvalitetene vi trenger, samt minimum en spiss som kan spille ball og også putte ballen i nettet.

Vi er 3-4 sesonger unna topp 4 slik jeg ser det. Men vi bør ha gode muligheter på topp 6 hvis vi klarer å snu den negative trenden vi er i nå allerede på lørdag og klarer tre poeng mot West Ham neste uke. 

Oppryddningen til Arteta/Edu er fortsatt ikke over. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Gunners77 said:

Merkelig at Nketiah kommer inn før kaptein Auba, ikke bra for spillergruppa. Panikk av arteta.

Det viser vel noe helt annet enn panikk? Man kan gjerne mene at Auba burde kommet på før, eller at Pépé skulle vært prioritert først, men når han velger å la to stjerner havne bak en unggutt på vei ut av klubben, så tyder det på at han rolig og rasjonelt sett har kommet til st det var lurt. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Det viser vel noe helt annet enn panikk? Man kan gjerne mene at Auba burde kommet på før, eller at Pépé skulle vært prioritert først, men når han velger å la to stjerner havne bak en unggutt på vei ut av klubben, så tyder det på at han rolig og rasjonelt sett har kommet til st det var lurt. 

Før var vi boring men vant, nå er vi bare boring😄

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tapapa said:

Det viser vel noe helt annet enn panikk? Man kan gjerne mene at Auba burde kommet på før, eller at Pépé skulle vært prioritert først, men når han velger å la to stjerner havne bak en unggutt på vei ut av klubben, så tyder det på at han rolig og rasjonelt sett har kommet til st det var lurt. 

Og med tanke på at han faktisk skapte tre muligheter, og kom til en stor en selv, var det marginer om å gjøre at det lyktes..

Link to comment
Share on other sites

Dere som sitter her å "forsvarer" Arteta.. Hva faen er det dere tenker med/på? 

Hvorfor er vi fornøyde med situasjonen vi er i? Ja. Jeg er fullt klar over at dette er ikke _bare_ Arteta sin feil. 

 

Er helt latterlig å lese alle disse "positive" kommentarene som prøver så inni helvette å gjøre opp for at vi gjør det dårlig... 

Jeg spyr. Vi er Arsenal, ikke Tottenham, eller fuckings West brom.. Skjerpings gutter.

 

Jo før vi ser/styret ser at Arteta sitt prosjekt er allerede tapt,  jo bedre er det. 

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, elx said:

Dere som sitter her å "forsvarer" Arteta.. Hva faen er det dere tenker med/på? 

Hvorfor er vi fornøyde med situasjonen vi er i? Ja. Jeg er fullt klar over at dette er ikke _bare_ Arteta sin feil. 

 

Er helt latterlig å lese alle disse "positive" kommentarene som prøver så inni helvette å gjøre opp for at vi gjør det dårlig... 

Jeg spyr. Vi er Arsenal, ikke Tottenham, eller fuckings West brom.. Skjerpings gutter.

 

Jo før vi ser/styret ser at Arteta sitt prosjekt er allerede tapt,  jo bedre er det. 

 

FB_IMG_1638994855990.jpg

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, elx said:

Dere som sitter her å "forsvarer" Arteta.. Hva faen er det dere tenker med/på? 

Hvorfor er vi fornøyde med situasjonen vi er i? Ja. Jeg er fullt klar over at dette er ikke _bare_ Arteta sin feil. 

 

Er helt latterlig å lese alle disse "positive" kommentarene som prøver så inni helvette å gjøre opp for at vi gjør det dårlig... 

Jeg spyr. Vi er Arsenal, ikke Tottenham, eller fuckings West brom.. Skjerpings gutter.

 

Jo før vi ser/styret ser at Arteta sitt prosjekt er allerede tapt,  jo bedre er det. 

Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg er langt fra fornøyd med situasjonen vi er i, men jeg ser at det prøves å endre mye av det som var feil. Jeg ser også at problemet lå mye dypere enn bare noen få spillere ut og andre inn. Problemet lå i strukturen i klubben der først Wenger hadde altfor mye makt og deretter Sanllehi. Emery måtte ta til takke med spillere han egentlig ikke ønsket(først og fremst Pepe og Torreira). Nå mener jeg ansettelsen av Emery var feil. Han er en ok manager, men han er ikke en toppmanager.

Vi hadde overbetalte spillere som feilet og feilet. De fleste av disse er nå borte fra klubben(Özil, Sokratis, Mustafi etc). Det er fortsatt et par igjen. Men januar for snart ett år siden begynte en gjenoppbygging som både ble forsinket av overbetalte spillere med dårlig salgbarhet, et marked som er delvis ødelagt av korona samt to tidligere spillere som er 'nye'(Arteta/Edu) i jobben. Strukturen i klubben er endevendt sammenlignet med bare ett år siden. Vi måtte inngå avtaler med flere av spillerne for å avslutte kontraktene med dem og betaler fortsatt noe av lønna til dem(spesifikt Özil?). 

Vi har nå ligaens yngste lag, med flust av potensial. To av dem er kommet opp fra eget akademi(Saka og ESR). I sommer kjøpte vi kun spillere som var under 24 år men som har potensial. Tavares blir 22 i januar og Sambi ble 22 i oktober . Hadde det ikke vært for feks Laca(som ikke vil signere ny kontrakt), Auba(som underpresterer kraftig), Kola(som vi prøvde å få solgt), Leno og Xhaka, ville snittalderen på troppen vår vært langt lavere.

Arteta kommer kanskje ikke å lykkes med prosjektet sitt, det vil kun fremtiden vise. Men i det minste bygger han en ung base av spillere som forhåpentligvis er på topp om 3-4 sesonger. Mange klager over at vi ser de samme feilene vi har gjort før. Og ja, vi gjør det. Men med en helt annen base av spillere enn for bare ett år siden. De spillerne som ble anklaget(med rette) for lignende feil var langt mer rutinerte og hadde lengre fartstid i klubben.

Det var egentlig ikke før i januar jeg begynte å få troa på Arteta, da han og Edu gikk hardt mot hardt og begynte en skikkelig 'resett' av troppen ved å lempe ut spillere som har underprestert over lengre tid.

Det er langt i fra sikkert at jeg får rett angående Arteta, men han er også ung og urutinert og han vil forhåpentligvis feile(noe han har gjort mye av) og lære sammen med laget.

Så selv om jeg ikke er fornøyd med tilstanden på klubben vår, så ser jeg at vi prøver å gjøre det rette. Grunnlaget Arteta evt etterlater seg hvis han skulle bli sparket i løpet av sesongen er langt bedre enn det han overtok.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, elx said:

Dere som sitter her å "forsvarer" Arteta.. Hva faen er det dere tenker med/på? 

Hvorfor er vi fornøyde med situasjonen vi er i? Ja. Jeg er fullt klar over at dette er ikke _bare_ Arteta sin feil. 

 

Er helt latterlig å lese alle disse "positive" kommentarene som prøver så inni helvette å gjøre opp for at vi gjør det dårlig... 

Jeg spyr. Vi er Arsenal, ikke Tottenham, eller fuckings West brom.. Skjerpings gutter.

 

Jo før vi ser/styret ser at Arteta sitt prosjekt er allerede tapt,  jo bedre er det. 

Det er mange av oss som ser noen positive ting. Det betyr ikke at vi er fornøyd med alt i Arsenal. 

Det kom vel 4 - 5 nye spillere i siste vindu. Vil si at de har mye bra i seg. Det har defensivt sett bedre ut en på lenge , men det er fortsatt forbedrings potensiale. 

I noen kamper ser vi mange positive ting , men dessverre så kan de i neste kamp se ut som et pub lag. Spillerne svikter - ansvaret og skylden får selvfølgelig Arteta. Han er manageren og den som kan få sparken. 

Hva som skyldes disse variable prestasjonene vet jeg ikke . Merkelig at vi ikke kan prestere bedre over tid. 

Arteta har ledet laget i kamper hvor vi har vært veldig høyt oppe. Det har haglet med superlativer i noen av disse.  Men , det har også vært kamper med merkelige bytter , starter kamper med et lag som vi stusser på , og kamper hvor vi taktisk har blitt grisebanket. Sannheten er at han har vært griseheldig som har fått gå læretiden sin i Arsenal.

Vi har lenge ønsket Kroenke fjernet.I siste vindu brukte han såpass mye penger på nye spillere at vi for en gangs skyld ikke kunne angripe ham. Nå er det muligens sånn at Kroenke jr ikke vet hva han skal gjøre med Arteta. Kan hende at Arteta overlever denne sesongen også.

Det har tatt tid å bli kvitt all daukjøttet etter Wenger. Nå begynner det å hjelpe på med det og noen positive tendenser ser vi. Skjønner at mange er frustrerte. Vi er vel litt skuffet i og med at vi var såpass nærme og entre topp 4. Vi er ikke noe topp 4 lag. Men , vi er ikke langt unna. 

Link to comment
Share on other sites

Det er vanskelig å ha tålmodighet med prosjektet til Arteta. Hva er det tenkt å bli? Hvordan skal fotballen spilles under dette systemet? Hvor lang tid skal det ta? Man får tåle opp- og nedturer i et prosjekt, men etter 2 år må man kunne forvente at kurven, når alt er summert, peker LITT oppover. Det synes jeg ikke den gjør. Det er ikke resultatet i seg selv, men måten det kommer på. Potensialet i laget virker veldig mye større enn det Arteta klarer å forløse. Får ikke Arteta Auba igang igjen så er Arteta gone før mai er jeg redd. Kroenke har brukt eksremt mye penger denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, sas2002 said:

Det er vanskelig å ha tålmodighet med prosjektet til Arteta. Hva er det tenkt å bli? Hvordan skal fotballen spilles under dette systemet? Hvor lang tid skal det ta? Man får tåle opp- og nedturer i et prosjekt, men etter 2 år må man kunne forvente at kurven, når alt er summert, peker LITT oppover. Det synes jeg ikke den gjør. Det er ikke resultatet i seg selv, men måten det kommer på. Potensialet i laget virker veldig mye større enn det Arteta klarer å forløse. Får ikke Arteta Auba igang igjen så er Arteta gone før mai er jeg redd. Kroenke har brukt eksremt mye penger denne sesongen.

Å si at 'prosjekt' Arteta har pågått i 2 år blir litt feil. Da Arteta tok over trodde han at han hadde et grunnlag han kunne bygge videre på. Mye pga at han hadde spilt med flere av spillerne selv og at vi klarte å vinne FA-cupen etter seire mot City og Chelsea. Men i løpet av første halvdel forrige sesong fant han ut at grunnlaget var for dårlig. Han begynte å bruke ESR og endret formasjon. Som nevnt flere ganger ble dermed januarvinduet en viktig start på det nye prosjektet. Dette prosjektet har snart pågått i ett år, og det er fortsatt ikke ferdig/på null. Det er et par spillere til som må ut og forhåpentligvis noen potensielle klassespillere inn. Vi kan bare krysse fingrene for at vi får inn minimum en spiss og en midtbanespiller inn i januar. Potensielt må vi vente til sommeren. 

Link to comment
Share on other sites

Mye jeg ikke forstår med Arteta og valgene han gjør og det er en del ting som imponerer meg. 
 

jeg synes han gjorde rett i å fokusere på å tette igjen bakover og der har han lyktes godt - på tross av at vi jevnlig blir pult av de antatt bedre lagene. 
 

tøffe valg han har gjort er å være litt «ruthless» ovenfor dovendyrene med gigalønninger. Kjøpet av Ramsdale var for meg uforståelig - men ser nå i ettertid at Arteta visste bedre enn meg. Jeg liker godt kjøpene han gjorde i sommer og at vi satser ungt. Bakover har han hatt en plan og den har han gjennomført godt. På midten er jeg ikke like imponert og fremover er det ganske ræva. Jeg tror de to leddene henger sammen og at det først blir bra når vi også er ferdige med Auba og Laca. Flotte spillere, for all del, men keg ønsker en fornyelse likevel. Av alle gode kjøp vi har gjort i sommer tror jeg det beste er vår egen Martin. Her har vi fått en kreativ spiller som i tillegg er hardarbeidende. Jeg har klokkertro på at han blir en av våre aller viktigste brikker de kommende årene. 
 

det jeg har forstått lite av er hans behandling av Saliba. Litt det samme med Håret men det virker tydelig at det har vært disiplinproblemer - men disse to hadde vi virkelig trengt. Jeg synes også at Martinelli og AMN har fått for lite tillit og jeg skjønner ikke hva som har skjedd med Pepe. 

Jeg er stort sett fornøyd med hvordan klubben drives om dagen. Jeg ser forbedringer og jeg tror vi kan komme topp 4 allerede i år, men de neste årene er jeg nesten sikker på det. 
 

for øvrig er jeg ikke en tilhenger av «quick fix» løsninger ala Cunte og Mourinho. Jeg er glad vi ikke går den veien og jeg er glad for at vi gir våre tillit over tid

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Ben Elfen said:

jeg synes han gjorde rett i å fokusere på å tette igjen bakover og der har han lyktes godt

Vel, det synes ikke jeg. Det stemmer at vi på mirakuløst vis har holdt nullen i flere kamper, det friskmelder ikke forsvaret vårt. Vi slipper motstander til gedigne sjanser i hver eneste kamp, mot alle motstandere. Jeg klarer dessverre ikke å se at forsvaret vårt er så fantastisk. 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Tapapa said:

Vel, det synes ikke jeg. Det stemmer at vi på mirakuløst vis har holdt nullen i flere kamper, det friskmelder ikke forsvaret vårt. Vi slipper motstander til gedigne sjanser i hver eneste kamp, mot alle motstandere. Jeg klarer dessverre ikke å se at forsvaret vårt er så fantastisk. 

Vi har en plan. Ingen plan B. Den største utfordringen til Arteta som jeg merker er man management underveis i matcher. Vi ligger vel 3 sist på tabellen hvis man baserer seg på 2 omgangen. De fleste matchene avgjøres gjerne de siste 30 minuttene av kampene. Der har Arteta store utfordringer, men det kommer av erfaring. Der får han læreprosssen hos oss.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Tapapa said:

Vel, det synes ikke jeg. Det stemmer at vi på mirakuløst vis har holdt nullen i flere kamper, det friskmelder ikke forsvaret vårt. Vi slipper motstander til gedigne sjanser i hver eneste kamp, mot alle motstandere. Jeg klarer dessverre ikke å se at forsvaret vårt er så fantastisk. 

Forsvaret vårt var mye bedre generelt sett i fjor, spesielt fra boxing day og utover. Men nesten hele forsvaret er byttet ut siden da. Vi har hentet inn Tomi, Ramsdale, White og Tavares i sommer. Gabriel var mye skadet i fjor.

Tierney var den eneste av vår bakre femmer som spilte fast i fjor og så langt i år har han slitt med skader(forhåpentligvis er han ferdig med de nå) og Tavares gjorde en god jobb en liten stund. Men Nuno er ung og har blitt preget av kampene mot lagene over oss. Han trenger en pause og Tierney vil nok få mer spilletid nå. 

Så vi har sett ustabile ut bakover denne sesongen. Det mener jeg kan forklares med at forsvaret vårt er ungt, spillerne trenger tid på å bli kjent, og at midtbanen vår har slitt med mye utskiftninger og ustabile prestasjoner(Sambi er også blant de unge, og Partey har underprestert). Likevel har vi sett i glimt et veldig stort potensial av forsvaret vårt. Utover sesongen må målet være å bli mer stabile bakover OG fremover. 

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, Simbad said:

Forsvaret vårt var mye bedre generelt sett i fjor, spesielt fra boxing day og utover. Men nesten hele forsvaret er byttet ut siden da. Vi har hentet inn Tomi, Ramsdale, White og Tavares i sommer. Gabriel var mye skadet i fjor.

Tierney var den eneste av vår bakre femmer som spilte fast i fjor og så langt i år har han slitt med skader(forhåpentligvis er han ferdig med de nå) og Tavares gjorde en god jobb en liten stund. Men Nuno er ung og har blitt preget av kampene mot lagene over oss. Han trenger en pause og Tierney vil nok få mer spilletid nå. 

Så vi har sett ustabile ut bakover denne sesongen. Det mener jeg kan forklares med at forsvaret vårt er ungt, spillerne trenger tid på å bli kjent, og at midtbanen vår har slitt med mye utskiftninger og ustabile prestasjoner(Sambi er også blant de unge, og Partey har underprestert). Likevel har vi sett i glimt et veldig stort potensial av forsvaret vårt. Utover sesongen må målet være å bli mer stabile bakover OG fremover. 

Joda, forsvaret er generelt sett bedre enn i fjor og det stemmer at vi har mange nye spillere. Jeg er enig med deg i at de kan bli gode, men forsvaret som sådan er per dags dato ikke så mye å hoppe i taket for.

Vi har blitt klart bedre på defensive (og offensive) dødballer.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Joda, forsvaret er generelt sett bedre enn i fjor og det stemmer at vi har mange nye spillere. Jeg er enig med deg i at de kan bli gode, men forsvaret som sådan er per dags dato ikke så mye å hoppe i taket for.

Vi har blitt klart bedre på defensive (og offensive) dødballer.

Det jeg mener er at forsvaret fra start av forrige sesong til boxing day var ok, bedre enn tidligere sesonger, men vi slet veldig offensivt. Fra boxing day og frem til sommeren ble vi bedre offensivt og bedre balansert som lag etter at ESR og MØ8 kom inn i laget. Kun Tierney og Gabriel(som slet med en del skader, fullførte 21 kamper i serien) er pr dags dato/er nær førstevalg(selv om Nuno har fått spille og til tider gjort det bra i Tierneys fravær så er jeg overbevist om at vi kommer til å se mer av Kieran fremover). 

Forsvaret vi har nå er ikke like bra(selv om vi har en del clean sheets, men som du sier en del av dem er veldig heldige) nettopp fordi det er kommet inn så mange nye. Forhåpentligvis kan Tierney tilføre litt mer rutine og lederegenskaper enn Nuno fremover. Og forhåpentligvis forbedres kommunikasjonen og samspillet(gjennom hele laget) utover sesongen. 

Selv med Tierney som førstevalg vil forsvaret vårt fremover se slik ut:

Ramsdale(23 år), Tomi(23 år), White(24 år), Gabriel(24 om 10 dager) og Tierney(24). Dette gir en gjennomsnittsalder på 23,6 år. 

Poenget: Den bakre femmeren er for det meste endret fra i fjor og de er mindre rutinerte. De kommer til å gjøre mange feil i løpet av en sesong både pga manglende egen rutine, samt manglende rutine(Sambi) og underprestering fra midtbanen(Partey først og fremst så langt).

Så jeg er enig i at forsvaret vårt nå ikke er til å hoppe i taket for, men de har i perioder vært veldig gode og de har potensial. Arteta har vist at han kan få forsvar til å forbedres før. Selv med et par klovnerier i fjor så Luiz mye bedre ut under Mikel enn under Emery feks.

Link to comment
Share on other sites

Mulig forsvaret er bedre, men det skulle jaggu ikke mye til. Ellers er jeg ikke så sikker på at det faktisk er så mye bedre jeg heller. Hva har vi i målforskjell nå i kampene mot city,liverpool og chelsea? 0-11 eller noe slikt.

Dessuten har ramsdale stått så bra, og hatt redninger bak der av en annen verden som gjør at vi dro med oss noen poeng. Nei, jeg syntes det er ganske så ræva i år også, mulig bittelitte granne bedre (som jo nevnt ikke skulle mye til).

 

Link to comment
Share on other sites

En av de bedre diskusjonene på lenge. Jeg ser både forbedringer og tildeles endringer fra i fjor. Samtidig går det sakte sakte og jeg hadde forventet mer. 
Tre enkle punkter:

-alle lag i PL med unntak av Norw, Spurs og Newc har vært bedre enn Arsenal i kollektivt press i våre oppgjør så langt. Det er rett og slett skremmende all den tid Arteta har blitt flasket opp med dette under Pep. Hvorfor fungerer det ikke? Hvorfor klarer de ikke å holde laget mer kompakt både fremover og bakover? Det er veldig rart. 
 

- skifte av spillere fra kamp til kamp. Dette er som Emery på sitt verste. Helt umulig å bygge relasjoner. Midtbanen er kaos i annenhver kamp. Hvordan kan han la Xhaka spille 90 i sin første kamp når han åpenbart er helt tom etter 60 min?? Elneny var god mot United. Hadde nesten ikke spilt et minutt før det og deretter borte mot Everton. Merkelige valg.. Lukonga endelig funnet seg ril rette og begynt å levere. Deretter borte de neste to kampene. Partey er kaos i alle kamper og har underprestert i hele sesongen. Kan ikke huske en kamp hvor han har vært god i 90 min og ikke hatt kritiske balltap. Han har kostet oss dyrt i år. Spiller likevel alt.. AMN har imponert hver gang, men er ikke prioritert. Jeg skjønner det ikke  

- spissene.. Laca og Auba er fantastiske på sitt beste og burde utfylle hverandre. En bryter og oppspillspunkt, den andre rask og bakromsspiller. Det fungerer så og si aldri på den måten. Enten møter begge eller så ligger begge å trykker. Det er så statisk og forutsigbart. Pépé blir ikke brukt der han er best og jeg frykter han har gitt opp og ønsker seg bort. Det er synd for han har et ekstremt potensiale og kan terrorisere en motstander med løpene sine.
Tar motstander ut MØ og ESR så er det en mot en med Saka eller et sjeldent overlapp fra Tomiyasu. Det er så lett og så forutsigbart. Middelmådige forsvarsspillere elsker å møte en slik formasjon siden de alltid rekker å komme i balanse og ha spillet foran seg. 
 

I mine øyne er mer disiplin i kollektivt og samlet press, både høyt og lavt, samt en strukturert og stabil sentrallinje nøkkelen. Nå blir det tilfeldig fra kamp til kamp hvordan vi fremstår. 

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, RP7 said:

En av de bedre diskusjonene på lenge. Jeg ser både forbedringer og tildeles endringer fra i fjor. Samtidig går det sakte sakte og jeg hadde forventet mer. 
Tre enkle punkter:

-alle lag i PL med unntak av Norw, Spurs og Newc har vært bedre enn Arsenal i kollektivt press i våre oppgjør så langt. Det er rett og slett skremmende all den tid Arteta har blitt flasket opp med dette under Pep. Hvorfor fungerer det ikke? Hvorfor klarer de ikke å holde laget mer kompakt både fremover og bakover? Det er veldig rart. 
 

- skifte av spillere fra kamp til kamp. Dette er som Emery på sitt verste. Helt umulig å bygge relasjoner. Midtbanen er kaos i annenhver kamp. Hvordan kan han la Xhaka spille 90 i sin første kamp når han åpenbart er helt tom etter 60 min?? Elneny var god mot United. Hadde nesten ikke spilt et minutt før det og deretter borte mot Everton. Merkelige valg.. Lukonga endelig funnet seg ril rette og begynt å levere. Deretter borte de neste to kampene. Partey er kaos i alle kamper og har underprestert i hele sesongen. Kan ikke huske en kamp hvor han har vært god i 90 min og ikke hatt kritiske balltap. Han har kostet oss dyrt i år. Spiller likevel alt.. AMN har imponert hver gang, men er ikke prioritert. Jeg skjønner det ikke  

- spissene.. Laca og Auba er fantastiske på sitt beste og burde utfylle hverandre. En bryter og oppspillspunkt, den andre rask og bakromsspiller. Det fungerer så og si aldri på den måten. Enten møter begge eller så ligger begge å trykker. Det er så statisk og forutsigbart. Pépé blir ikke brukt der han er best og jeg frykter han har gitt opp og ønsker seg bort. Det er synd for han har et ekstremt potensiale og kan terrorisere en motstander med løpene sine.
Tar motstander ut MØ og ESR så er det en mot en med Saka eller et sjeldent overlapp fra Tomiyasu. Det er så lett og så forutsigbart. Middelmådige forsvarsspillere elsker å møte en slik formasjon siden de alltid rekker å komme i balanse og ha spillet foran seg. 
 

I mine øyne er mer disiplin i kollektivt og samlet press, både høyt og lavt, samt en strukturert og stabil sentrallinje nøkkelen. Nå blir det tilfeldig fra kamp til kamp hvordan vi fremstår. 

Enig i mye her, men hva mener du med potensiale? Det forstod jeg ikke. 
 

synes, som med deg det er synd med Pepe. Jeg liker gutten. Han har stort potensial. Liker også Laca, Auba, men er ikke de hovedproblemet vi har med kollektivt press? 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Ben Elfen said:

Enig i mye her, men hva mener du med potensiale? Det forstod jeg ikke. 
 

synes, som med deg det er synd med Pepe. Jeg liker gutten. Han har stort potensial. Liker også Laca, Auba, men er ikke de hovedproblemet vi har med kollektivt press? 

Potensiale til Pépé er enormt. Han har nærteknikk, fart, gode avslutningsegenskaper og har vært god i det defensive i år. Samtidig helt ute og spiller ikke. Da mener jeg manageren feiler. 

Link to comment
Share on other sites

Vi har en del spillere som vi har sett har det berømte potensialet. Noen kommer til Arsenal og potensialet slukner etter et par kamper. Vi har talenter som har kommet opp gjennom akademiet og de slukner også. 

Arteta fikk skryt for at han var så flink med mange av spillerne i City. 

Hva har skjedd med Auba , Pepe , AMN , Nelson , Saliba , Guendouzi etc ? Når det gjelder sistnevnte så har det vært disiplin problemer og det i alle klubber han har vært. Han blir muligens ikke bedre 🙂 

For meg så dreier det seg mest om de varierende prestasjonene , samt det at han har ikke fått det beste ut av spillerne.

 

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, RP7 said:

Potensiale til Pépé er enormt. Han har nærteknikk, fart, gode avslutningsegenskaper og har vært god i det defensive i år. Samtidig helt ute og spiller ikke. Da mener jeg manageren feiler. 

Skjønner ikke hva du mener med potensiale

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...