Jump to content

18.09.21 Burnley (B)


Simbad

Recommended Posts

 image.png.dec243b5ffb1ea8cd0f8f48d7baf4225.png Burnley  v    Arsenal arsenal-1.png?itok=7a6a0zug    
Lørdag 18. september 2021, kl 16:00 Turf Moor
Premier League , 5. runde 
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium 2 / Play

Ønsket lag:

Ramsdale

Tomiyasu - White - Gabriel - Tierney

 MØ8 - Partey - ESR 

Pepe - Auba - Saka

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 206
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

31 minutes ago, sas2002 said:

Must win eller? En 6 poengsmatch for å komme vekk fra bunnstriden. Redd Sean Dyche har en stygg og klar plan på lørdag. Umulig å spå utfall.

Det blir en fysisk tøff kamp det. Burnley vet de kan få 3 poeng akkurat som Brentford. Vi får se om lørdagens seier var et vendepunkt eller en knapp seier mot et lag som mest sannsynlig rykker ned. Jeg frykter det siste mest. 

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, sas2002 said:

Must win eller? En 6 poengsmatch for å komme vekk fra bunnstriden. Redd Sean Dyche har en stygg og klar plan på lørdag. Umulig å spå utfall.

 

10 minutes ago, Gunners68 said:

Det blir en fysisk tøff kamp det. Burnley vet de kan få 3 poeng akkurat som Brentford. Vi får se om lørdagens seier var et vendepunkt eller en knapp seier mot et lag som mest sannsynlig rykker ned. Jeg frykter det siste mest. 

Det er en must-win i mine øyne. Med Partey, Gabriel og Tomiyasu i start 11'ern har vi mer fysikk i laget. Vi får håpe det er tilstrekkelig for å demme opp for Burnleys bøller. 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Verminator5 said:

 

Det er en must-win i mine øyne. Med Partey, Gabriel og Tomiyasu i start 11'ern har vi mer fysikk i laget. Vi får håpe det er tilstrekkelig for å demme opp for Burnleys bøller. 

Ja , det er en must win , for ellers blir vi værende nede i sumpen. Vi trenger en seier for selvtilliten i laget. Seier lørdag vil sørge for  ro inn mot Spurs kampen. Taper vi mot Burnley og Spurs så er det game over for Arteta. Da tror jeg ikke ledelsen vi la ham få fortsette. Spørsmålet er kanskje om noen vet hvem som skal si ham opp.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Gunners68 said:

Ja , det er en must win , for ellers blir vi værende nede i sumpen. Vi trenger en seier for selvtilliten i laget. Seier lørdag vil sørge for  ro inn mot Spurs kampen. Taper vi mot Burnley og Spurs så er det game over for Arteta. Da tror jeg ikke ledelsen vi la ham få fortsette. Spørsmålet er kanskje om noen vet hvem som skal si ham opp.

Jeg tror Arteta får mer tid enn som så, uavhengig av resultatene i de neste to kampene. Hvorfor gi han spillere til £140 mill, hvis han ikke skal få tid til å samspille og utvikle troppen med de nye spillerne?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Verminator5 said:

Jeg tror Arteta får mer tid enn som så, uavhengig av resultatene i de neste to kampene. Hvorfor gi han spillere til £140 mill, hvis han ikke skal få tid til å samspille og utvikle troppen med de nye spillerne?

Noen vil hevde at han har hatt tid , at det har vært åpenbart i hvilke posisjoner vi trenger spillere og at de vi signerte kom veldig sent. Hvor mange kamper trenger Arteta med dagens stall for at de skal begynne å prestere ? Er han mannen til å skape et vinnerlag ? Eller er det andre med mer erfaring en Arteta som vil klare det  ? 

Jeg må si meg enig i at å få sparken etter 4 kamper er veldig drøyt , men fotball verden er veldig kynisk.

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Gunners68 said:

Noen vil hevde at han har hatt tid , at det har vært åpenbart i hvilke posisjoner vi trenger spillere og at de vi signerte kom veldig sent. Hvor mange kamper trenger Arteta med dagens stall for at de skal begynne å prestere ? Er han mannen til å skape et vinnerlag ? Eller er det andre med mer erfaring en Arteta som vil klare det  ? 

Jeg må si meg enig i at å få sparken etter 4 kamper er veldig drøyt , men fotball verden er veldig kynisk.

Ingen fare for at han forsvinner denne sesongen - og jeg tror vi kommer til å ha el fin progresjon denne sesongen. 
 

 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Ben Elfen said:

Ingen fare for at han forsvinner denne sesongen - og jeg tror vi kommer til å ha el fin progresjon denne sesongen. 
 

 

Progresjon er vi nødt til å ha for det har vært langt under pari så langt. Mot Norwich kom det seg , men det skulle vel bare mangle. Uten progresjon overlever ikke Arteta sesongen,

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Progresjon er vi nødt til å ha for det har vært langt under pari så langt. Mot Norwich kom det seg , men det skulle vel bare mangle. Uten progresjon overlever ikke Arteta sesongen,

Jeg ser konturene av noe som kan bli allright i alle fall. 
vi starter kampene med full fres - og får vi rask uttelling så har vi ketchup effekten ( 6-0 mot WBAs annet lag, 4-0 i treningskamp mot Brentford). Det er jo i alle fall noe. Vi er ikke vant til slike resultater

Link to comment
Share on other sites

Ja , enig i at det absolutt er konturene av noe på gang. Vi har fått inn noen som har bedre ferdigheter en flere av de vi heldigvis har blitt kvitt. Vi mangler en brikke eller to som går foran og drar hele gjengen med seg. Nå er det opp til Arteta og få det beste ut av de vi har.

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Gunners68 said:

Ja , enig i at det absolutt er konturene av noe på gang. Vi har fått inn noen som har bedre ferdigheter en flere av de vi heldigvis har blitt kvitt. Vi mangler en brikke eller to som går foran og drar hele gjengen med seg. Nå er det opp til Arteta og få det beste ut av de vi har.

Vi har nok av folk som går foran og dear folk med seg. Gabriel, White, Tierney, tomiyaso, Partey, Ødegaard, ESR er eksempler på disse

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Gunners68 said:

Ja , enig i at det absolutt er konturene av noe på gang. Vi har fått inn noen som har bedre ferdigheter en flere av de vi heldigvis har blitt kvitt. Vi mangler en brikke eller to som går foran og drar hele gjengen med seg. Nå er det opp til Arteta og få det beste ut av de vi har.

Som BE sier, vi har nå flere spillere som går foran. Og av gjengen som gjør det, er det bare 4-5 spillere som ikke(!) er hentet av Arteta. ESR, Saka(begge kommet opp gjennom akademiet) og Tierney. Og hvis du ser på innsatsen til Auba i det siste, spesielt mot WBA og Norwich, så er det lite som tyder på at han er umotivert denne sesongen. I tillegg vet vi at Laca kommer til å jobbe sokkene av seg når han får spilletid selv om han ikke er på nivået til Auba kvalitetsmessig. 

Link to comment
Share on other sites

Lagnyheter:

Elneny er muligens tilbake i full trening neste uke. 

Holding er tilbake i trening etter en kneskade han pådro seg i trening før kampen mot Norwich, men er ikke klar mot Burnley. 

Xhaka fortsatt ute pga sitt røde kort mot City. Mister også kampen mot Wimbledon av samme grunn. 

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Gunners68 said:

Noen vil hevde at han har hatt tid , at det har vært åpenbart i hvilke posisjoner vi trenger spillere og at de vi signerte kom veldig sent. Hvor mange kamper trenger Arteta med dagens stall for at de skal begynne å prestere ? Er han mannen til å skape et vinnerlag ? Eller er det andre med mer erfaring en Arteta som vil klare det  ? 

Jeg må si meg enig i at å få sparken etter 4 kamper er veldig drøyt , men fotball verden er veldig kynisk.

Jeg har ikke noe godt svar på dine spørsmål. Fotballen er kynisk, og det finnes ingen garantier for at Arteta er rett mann, eller får fortsette i sin rolle. Jeg tror han kan dra laget og klubben i riktig retning. Han har fått mange utfordringer med umotiverte spillere, Covid-19 med mer. Nå som klubben har investert masse penger i Artetas prosjekt, håper jeg han får sesongen til å vise hva han er laget av. Å hente inn en ny manager nå, som skal påbegynne et nytt overhalingsprosjekt, høres ut som sløsing i mine ører. 

Det finnes helt sikkert managere der ute, som raskere kunne skapt resultater. Mange viser til Moyes sin innsats i West Ham. Andre trenger mer tid, jfr. OGS i United. Han har hevet laget og fått de tilbake i CL. 

Jeg er glad det ikke er meg som må ta slike avgjørelser. Det kan ikke være lett. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Oh-To-Be-A-Gooner said:

Usikker på om det plass til både MØ og ESR mot Burnley? Det blir sannsynligvis en fysisk kamp, og skal vi da prøve å stå opp mot dem eller spille rundt dem.  Kanskje Sambi inn som erstatter for enten MØ eller ESR?

Vi setter inn MØ og ESR og spiller på våre styrker så får heller motstanderen tilpasse seg. Begge disse tør å bidra i dueller og begge er klare for å få juling. Lukter mange Burnleykort her. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ben Elfen said:

Lukter mange Burnleykort her.

Tja, Jeg ser heller for meg et scenario der Burnley får lov å bølle på som de ønsker og idet vi prøver å ta igjen litt, så er det vi som blir fargelagt. Anthony Taylor er vel ikke den verste vi kunne fått som dommer her og håper han klarer å dømme balansert.

Link to comment
Share on other sites

Vi får håpe det er lys i tunnelen og at det blir nye 3 poeng lørdag. Vet ikke hvor bra sist ukes seier er mot et svakt Norwich lag. Får håpe seieren betyr et vendepunkt for oss. Ben Elfen og kameraten over her har to litt forskjellige scenarioer for kampen lørdag. Det er vel ingen tvil om at Burnley vil bruke fysikken i allefall. Det er flere lag som har lykkes med det mot Arsenal. Hvor vidt vi kan spille på vår styrker gjenstår å se . Dyche i Burnley er en ringrev og frykter han vet hvordan de kan stoppe oss. 

Ellers så er jeg enig med deg Verminator at et manager skifte nå vil være uheldig . Spørsmålet er bare hvor lenge han kan sitte hvis resultatene uteblir. Det er mange som roper på Conte , men han sa nei til Spurs og gjør sikkert det samme til Arsenal. Seier lørdag så får vi en bra inngang mot Spurs kampen. Seier der så er det ro i rekkene igjen 🙂 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Oh-To-Be-A-Gooner said:

Tja, Jeg ser heller for meg et scenario der Burnley får lov å bølle på som de ønsker og idet vi prøver å ta igjen litt, så er det vi som blir fargelagt. Anthony Taylor er vel ikke den verste vi kunne fått som dommer her og håper han klarer å dømme balansert.

Vi får se. 
 

satser på to raske mål etterfulgt av 8 trege og årets første 0-10 seier. 
 

Vi har hatt en katastrofal start. Tottenham har hatt en fantastisk start og likevel er vi kun 3 poeng bak dem etter denne helgen

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...