Jump to content

02.01.21 West Brom (B)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Smith Rowes intreden på laget har gitt Saka enda et løft. Det skal så lite til for å gi denne gruppa litt selvtillit, og hovednøkkelen ser ut til å ha vært å få sendt Willian ut, og ESR og Martinelli inn. Det har gitt en helt annen dynamikk i laget, og nå er det ikke bare tåke å se. Det er skryt.

Willock sin inntreden var flaue greier. Trur nok et lån i championship er bra for ham.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror heller ikke Willock har nivået for å bli en spiller å satse på hos oss. Willock og Eddie er championship. 

ESR , Saka og Martinelli kan bli til noe virkelig stort for oss. De  kommer inn og benytter tilliten og leverer. Det må du i en tøff konkurranse om plass i et lag . Leverer du ikke så venter benken . så enkelt er det. Vi har noe på gang og en klassespiller i dette vinduet og til sommeren så kan det bli moro fremover.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, sas2002 said:

Skryt og syting er ekte fans. Bare posivitet og delvis naiv er det bare 2 av her inne😀

Jeg syns du er glitrende debattant, og jeg er sikker på at du er en hard-core gooner og jeg blir stadig imponert over din evne til å finne negative ting. Det du skriver om Willock i en senere post, er jeg for øvrig helt enig med deg i. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Tapapa said:

Jeg syns du er glitrende debattant, og jeg er sikker på at du er en hard-core gooner og jeg blir stadig imponert over din evne til å finne negative ting. Det du skriver om Willock i en senere post, er jeg for øvrig helt enig med deg i. 

Da er jo jobben gjort😀. Wba var skrale greier men vi spilte bra. Tierney Mom.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Verminator5 said:

Det er sant. Til gjengjeld har jo «+1» blitt en del av stammespråket her inne. Artig å mimre litt. Mon tro hvor @Tusmo og @Toggen har tatt veien.

Kanskje de har konvertert og blitt totter? Eller at de tror det er irrasjonelt å bruke så mye tid på Arsenal, noe som selvfølgelig ikke medfører riktighet. 

Selv har jeg droppet all annen sport, selv mesterskap i fotball, for at jeg ikke skal bruke for mye tid på å se på sport. Arsenal dropper jeg ikke, til tross for at det var en lidelse å se dem spille for veldig kort tid siden. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Tapapa said:

@Verminator5Glem ikke @Chaz. En mann med enorm kunnskap om Arsenal, men som ikke kunne offside-regelen.  Og, som tydeligvis i fullt alvor mente at de som var uenige med ham, rett og slett ikke hadde peiling. 

Du finner flere av de på Facebook. Flere av de har startet en egen gruppe, og enkelte har blokkert andre fordi de har en annen mening enn dem. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Simbad said:

Du finner flere av de på Facebook. Flere av de har startet en egen gruppe, og enkelte har blokkert andre fordi de har en annen mening enn dem. 

Jeg vet, jeg leser litt på Facebook også, og skriver et lite innlegg i ny og ne. 

Her på forumet får alle skrive, enten de vil sparke manageren eller ikke. Artig at Chaz nylig gikk inn for å sparke Arteta rett før vi begynte å vinne. Jeg husker han ble rabiat når noen skrev noe negativt om Wenger! Det sier jeg som var veldig pro-Wenger. 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Tapapa said:

Jeg vet, jeg leser litt på Facebook også, og skriver et lite innlegg i ny og ne. 

Her på forumet får alle skrive, enten de vil sparke manageren eller ikke. Artig at Chaz nylig gikk inn for å sparke Arteta rett før vi begynte å vinne. Jeg husker han ble rabiat når noen skrev noe negativt om Wenger! Det sier jeg som var veldig pro-Wenger. 

Du vet, alle andres meninger som ikke samstemmer med egne meninger skal forkastes og kommer som regel fra idioter. Er det ikke slik verden er? Jorda er flat! 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig fornøyd Tapapa. Sist jeg skrev var jeg utrolig misfornøyd og begrunnet det med at ting ble for komplisert. Spillerne tvilte og var helt uten selvtillit. Det neste som skjedde var at Arteta gikk ut og sa at han må endre tilnærming og bli mer konkret og mer rett frem. Det defensive satt og nå kunne de slippe fri de offensive. Herregud for en effekt. ESR har Wenger-DNA. Laca har virkelig tatt tak og er ustoppelig. Saka blomstrer og Martinelli har brakt positivitet og smil inn i laget. Fader heller; selv Xhaka smiler og ler- da er ting på stell. Dette er en ren fryd og med tanke på at alle lag famler litt i blinde i år så kan dette bli moro. 
All honnør til Arteta og teamet som har beholdt troen og likevel vært villige til å endre. Alt hva vi har etterspurt de siste 10 årene...

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Det var han som var så begeistret for Alex Song 😂

Hei- Alex var min protegé. Ingen har skrytt så mye av ham som meg. En helt vanvittig spiller som dessverre ble ødelagt av Barca-hypen. Linken Song-vP var til tider helt vanvittig. 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, sas2002 said:

Det verste er at slår vi palace og newcastle så er vi med i topp 4 racet igjen i denne coronarare sesongen 2020/21.

 

Tror det er viktig å ikke ta helt av enda. Joda, vi ser ut til å ha funnet formen akkurat nå, men dette er og blir en rar sesong. Dette WBA-laget spilte uavgjort mot Pool og City for ikke mange kampene siden. Vi har mange unge spillere, og de vil være ustabile. Men jeg er overbevist om at Arteta etterhvert kommer til å få maksimalt ut av laget. Flere spillere kommer til å forsvinne, og det vil være ekstremt viktig at vi er smarte og kyniske nok på overgangsmarkedet. Vi har ikke pengene til å hente på aller øverste hylle, men det trenger ikke nødvendigvis å være der vi finner de spillerne som passer best inn hos oss. 

Link to comment
Share on other sites

Tror det er helt rett å ikke ta helt av . Vi vinner neppe PL 🙂 Hvor vi havner er opp til laget. Nå har de begynt å klatre på tabellen og de 2 neste kampene i PL er hjemme mot Palace og Newcastle. Det skal være to hjemme seire det.

Det som gir grunn til å ta av er etter  min mening snu operasjonen - forvandlingen av laget etter jul. Vi har etter United seieren 1 november hatt vår verste periode i øverste divisjonen siden 1975. Noen justeringer av laget og så våkner vi til liv igjen. Tror , eller er vel helt sikker på , at Arteta hadde for stor tro på enkelte av de etablerte spillerne og de sviktet. Nå har blant annet noen av ungdommene satt fyr i laget igjen. 

Det gir grunn til optimisme igjen det som har skjedd nå. Vi får tøffere kamper etter Palace og Newcastle , men en sterk optimisme / selvtillit i spiller gruppen kan være utslagsgivende i de tøffeste kampene. Det er sikkert andre lag som også vil få en down periode. Lagene over oss avgir poeng de også , så det er mye som er mulig med tanke på hvor vi havner til slutt. 

Opprydding i stallen , en ny klassespiller inn , og en endelig slutt på Øzil historien i januar hadde gjort seg nå.

Det er grenser for hvor dypt ned du kan komme som supporter og vi har fått kjenne på det. Vi har ikke noe å gjøre i nedrykks striden. Vi skal være i det øverste sjiktet 🙂 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Verminator5 said:

Hvis man sammenlikner målpoeng denne sesongen, er det ikke tvil om at Pepe ligger et stykke foran Willian. Har ingen problem med å la Pepe starte, men håper ungdommen for fortsette de gode prestasjonene.

Akkurat det poenget er jeg enig med deg i, men Pepe v Willian var ikke mitt hovedpoeng (for meg er akkurat det relativt uvesentlig). Selv om Pepe også for meg er godt foran Willian hvis jeg måtte velge mellom de to så står jeg fast på at ingen av de to stiller langt framme i min kø når våre elleve som skal starte plukkes ut.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Tror det er helt rett å ikke ta helt av . Vi vinner neppe PL 🙂 Hvor vi havner er opp til laget.

Fullstendig enig.

Ja vi har hatt en meget god periode når det gjelder jul/nyttår. Kampen mot Chelsea var imponerende. Tre poeng mot Brighton var gledelig, men spillet i den kampen var det mye å utsette på. Mot WBA, så var resultatet meget bra, spillet i store deler av kampen var oppløftende, men i all gledesrusen så bør vi ha i mente at motstanden ikke var all verdens.

Jeg prøver ikke "å helle malurt i begeret", for jeg gleder meg stort over Arsenals jule-/nyttårsperiode og forhåpentligvis så har Arteta nå sett en vei ut av det uføret vi var inne nå i høst. Selv om jeg nok her fremstår som mitt gamle jeg når det gjelder det å slite med å slippe optimismen løs, så mener jeg at laget har spillere som er gode nok til at laget kan ende nær topp fire denne sesongen (lenger tør jeg ikke å dra det).

Sett fra mitt ståsted så betyr det at Arteta må forsette å satse på en lag som både består av en blanding av erfaring og ungdommelig pågangsmot. Hvis han derimot går tilbake til å starte kamper der ungdommen blir skjøvet ut til fordel for spillere som f.eks. Willian, Pepe og Luiz så frykter jeg at vi kan komme til å ta et steg tilbake.
Jeg mener selvsagt ikke at de nevnte spillerne skal settes ut av laget, men spesielt offensivt tror jeg vi vil slite hvis vi igjen starter kamper med både Pepe og Willian på banen samtidig.

Jeg skal selvsagt ta inn over meg at den perioden vi nå snart går inn i inneholder et tøft kampprogram der Arsenal, forutsatt at laget avanserer både i FA og EL, skal spille syv kamper i januar (WBA i går inkludert) og åtte kamper i februar. Dette vil nødvendigvis medføre en viss rotasjon. Et alternativ for denne rotasjonen kan selvsagt være å gamble litt med laguttaket i FA/EL, men samtidig så er det nok i de turneringene vi har størst sjanse til å ta en eventuell pokal.

Jeg gleder meg til den perioden vi skal inn i, jeg kommer fortsatt til å være forsiktig optimist for det kommer til å bli jævla tøft for våre

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Ben Elfen said:

Skulle ønske syterne tenkte slik atter 3 dårlige kamper også, men neida. Da skal de snakkes om Arteta ut, nedrykk osv

Nå skriver jeg "mot bedre vitende" siden jeg ikke har lest hva som ble skrevet i den dårlige høstperioden, men jeg tipper på at det vil være vanskelig å finne mange (om noen) her på forumet som vil sparke Arteta etter "bare" 3 dårlige kamper 😊.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Ben Elfen said:

Skulle ønske syterne tenkte slik atter 3 dårlige kamper også, men neida. Da skal de snakkes om Arteta ut, nedrykk osv

Sånn er fotballen BE. I høst har vi hatt noen forferdelige kamper. Da kommer kritikken. Så kommer det kamper som i går , mot Chelsea og United , og da kommer superlativene. Noen er optimister , andre realistiske pessimister. Nå peker pilen oppover og så venter vi spent på fortsettelsen. Dessverre så har jeg ikke helt glemt alle de 4 hjemmetapene på rad. Dessverre så husker jeg også alle de gangene hvor en seier i neste kamp betyr full  kontakt med tet lagene. Hva har skjedd med Arsenal da ? Jo , da går vi selvfølgelig på en blemme.

Derfor er jeg spent på fortsettelsen. Klarer vi å gjenta de gode prestasjonene i det siste. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...