Jump to content

28.09.20 Liverpool (B)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kjempet godt, men når vi ikke klarer å få uttelling på de sjansene vi skaper så kan vi ikke forvente annet. Særlig ikke når vi også selv svikter i kritiske faser av spillet.

Dog: Stor forskjell på hvordan vi opptrer under Arteta. Ingen tvil om det. Håper bare klubben (Kroenke) backer Arteta med de spillerne han vil ha.

Link to comment
Share on other sites

Denne helgen har det vært usedvanlig mange situasjoner rundt hands. Nå gikk ikke situasjonen engang til VAR?

Kjedelig resultat, men i dag møtte vi rett og slett et bedre lag. De var 10 % bedre i alt som foregikk, og summen av det vises på tavla. Tabber i begge enden av banen blir utslagsgivende. Dommeren leverer langt under pari, men det er ikke grunnen til at vi taper.

Link to comment
Share on other sites

Skuffende med tap til slutt, men vi viser glimt av farligheter. Litt for mange defensive feil i denne kampen som Pool utnytter. Leno slår ballen rett til Mané og Willian sovner på målet til Robertson.

Laca burde scoret to i dag, og vi sliter med å få Auba med i spillet. Willian har ikke vist noenting siden debuten. Han må opp veldig mye, hvis ikke tar Pepe eller Nelson plassen hans snart.

Neste kamp er Pool på Anfield igjen. Mest sannsynlig reduserte lag fra begge leirer, det bør være mulig å få til noe i den kampen. 

Link to comment
Share on other sites

 

Skuffende med tap til slutt, men vi viser glimt av farligheter. Litt for mange defensive feil i denne kampen som Pool utnytter. Leno slår ballen rett til Mané og Willian sovner på målet til Robertson.

Laca burde scoret to i dag, og vi sliter med å få Auba med i spillet. Willian har ikke vist noenting siden debuten. Han må opp veldig mye, hvis ikke tar Pepe eller Nelson plassen hans snart.

Neste kamp er Pool på Anfield igjen. Mest sannsynlig reduserte lag fra begge leirer, det bør være mulig å få til noe i den kampen. 

Utfordringen er at Pepe heller ikke imponerer og Nelson er ikke god nok. Pepe må snart begynne å vise litt mer! 

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter igjen med et JÆVLIG stort spm. Hvis spillere ikke er gode nok for Chelsea. Hvorfor er de gode nok for oss?

Willian sluntrer hjem på 2-1 målet. Og Luiz gir bort 3-1 målet på en ELENDIG heading rett ut i farligste området på en fotball bane.

Latterlig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ingenting av handsreglene. Jota dytter ballen med hånden og VAR ser ikke på den. Han var ikke presset og får ikke ballen slått i kroppen. En dårlig ballbehandling og dytter med hånden. Det er helt jævlig at det målet blir stående. 
To veldig kontroversielle avgjørelser mot oss. Hvordan kan et slag være gult kort? Hvorfor går ikke dommer inn og ser den på skjermen? Da vil han se at det er et bevisst slag. Enten frispark for dytt eller rødt for slag. Gult finnes ikke i den situasjonen. 

Fortjent seier ut i fra hvordan kampen var. Samtidig syns jeg ikke dette var helsvart. Mye bra og kunne fått med seg noe ut i fra 2. omgang. 
 

Jeg er ikke enig i kritikken mot AMN. Det er Tierny som bommer gang på gang og AMN må dekke enorme rom hele tiden. Ballbehandlingen er god og den eneste med ro i bakre rekker. Han har en veldig svak avlevering elles redder han og Elneny laget gang på gang. 
Holding, Luiz og Tierny rotet det til uendelig mange ganger. Tierny veldig svak mot Salah og jeg tror ikke han vant en duell. Klarte heller ikke å bryte en enste av langpassene som var annonsert 9 av 10 ganger. Han går jo ikke når ballen går. Det er svakt kampen gjennom. 
 

Jeg svaner også noen skikkelige taklinger. Det er ingen som går i kroppen på Mané eller Firmino. De første 5 min så må det smelle og spesielt når dommer lar det røde ligge etter slaget

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Bekkern said:

Utfordringen er at Pepe heller ikke imponerer og Nelson er ikke god nok. Pepe må snart begynne å vise litt mer! 

Da er det bare å la Saka få spilletid på høyrevingen da. Pepe har kanskje ikke imponert spillemessig, men han fikk seg en god del målpoeng i fjor likevel. Og han er en spiller som kan skape noe helt ut av intet. 

Link to comment
Share on other sites

Det positive i denne kampen er at den ikke var over før første omgang var ferdig. Vi hadde mulighet til å få et resultat med oss helt til slutt. Skal ikke skamme oss over dette. Liverpool har tross alt ikke tapt hjemme på 61 kamper.

Kanskje var det hell i uhell at vi møtte Liverpool nå. At de øverste herrene i klubben ser at vi trenger nytt blod på mb. At de ser at nå må de backe opp Arteta og gi han det han trenger.

Link to comment
Share on other sites

 

Da er det bare å la Saka få spilletid på høyrevingen da. Pepe har kanskje ikke imponert spillemessig, men han fikk seg en god del målpoeng i fjor likevel. Og han er en spiller som kan skape noe helt ut av intet. 

Forventer at en spiller som kommer for 72 millioner pund leverer målpoeng på et stabilt høyt nivå!

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Bekkern said:

Forventer at en spiller som kommer for 72 millioner pund leverer målpoeng på et stabilt høyt nivå!

Selvtillit og spilletid. 
Gutten har alt for å lykkes,  men alt må klaffe for en fotballspiller for å få det ut. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...