Jump to content

28.09.20 Liverpool (B)


Simbad

Recommended Posts

52 minutes ago, Verminator5 said:

I det økonomiske klimaet vi nå befinner oss i, ser jeg det som usannsynlig at vi henter både Aouar og Partey. Dersom vi blir kvitt Sokratis, Kolasinac, Guendouzi og Torreira er det kanskje mulig. Dog ser det svært usannsynlig ut. Å hoste opp nærmere en milliard kroner, uten å vite når vi får kampdaginntekter igjen, er ikke lett. 

Jeg er helt enig i det Verminator5 , men de aller fleste klubbene har klart å handle for mer enn oss. Fullstendig klar over at det er tøffe tider der borte , men det er det for alle klubbene.  Vårt store problem er ikke bare inntektene vi vanligvis får , men vi får omtrent ikke solgt en eneste spiller. Arsenal FC har pr dags dato en del spillere som vi vil bli kvitt , men vi klarer det ikke. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

28 minutes ago, Simbad said:

Generelt kanskje ja, men spesielt på det ene målet ligger Niles veldig langt fremme, nesten ved midtstreken, når Keita har ballen(men likevel så langt unna at han så å si ikke er presset). Han har brutt ut for å presse Trent høyt, men er for sent ute(på halvdistanse). Luiz og Xhaka klarer ikke i tospann å stoppe Keita lovlig, ballen faller til Firmino som fører til fordel og han sender Salah ut i en én mot én mot Tierney. Tierney havner ørlite grann på etterskudd og tør ikke takle i fare for rødt kort. 

På det andre målet har Niles tatt løpet helt hjem, men da får Trent stå helt alene(Auba står og ser på) som får prikke ballen til Robertson som verken Bellerin eller Willian har fulgt løpet til. Willian står og ser på utenfor 16-meteren, mens Bellerin følger Mané (burde sluppet og latt Holding plukke opp Mané og selv plukket opp Robertson, men får ingen tegn av Willian om at Robertson har tatt løpet helt opp i boksen.) 

Jeg sier ikke at Niles alltid skulle være der for å hjelpe Tierney, men på det første målet blir han for offensiv og havner på halvdistanse mot Trent som finner Keita. Luiz og Xhaka burde vunnet ballen fra ham, men ballen havnet istedet hos Firmino som kunne sende Salah av gårde i én mot én mot Tierney som ikke hadde støtte.

På det andre målet jobber Niles godt hjem, men Trent for stå alene. Om det er Auba eller Xhaka som bør plukke opp Trent i en slik situasjon kan diskuteres, men det er ikke bra av oss å la Trent få stå så upresset.

Det er, slik jeg ser det, summen av flere småfeil fra mange av spillerne våre defensivt som til sammen fører til disse to målene. 

Støttes absolutt. Summen av mange småting som gir målene. I begge situasjoner er det 50-50 dueller som tapes og som setter opp Poolspillere i gode posisjoner. Det ble nesten ikke taklet i går og da blir det av og til veldig enkle mål i mot. Begge situasjoner hadde vært avklart tidlig med litt mer kynisme i laget

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Gunners68 said:

Jeg er helt enig i det Verminator5 , men de aller fleste klubbene har klart å handle for mer enn oss. Fullstendig klar over at det er tøffe tider der borte , men det er det for alle klubbene.  Vårt store problem er ikke bare inntektene vi vanligvis får , men vi får omtrent ikke solgt en eneste spiller. Arsenal FC har pr dags dato en del spillere som vi vil bli kvitt , men vi klarer det ikke. 

Spillere som ikke er gode nok, på høye lønninger gjør definitivt situasjonen vanskeligere for klubben. Jeg har ikke hørt noe om lønn på Willian, men jeg antar at den er i regionen £100 k i uka. Gabriel kostet oss ca £27 mill. Ny kontrakt til Auba har nok kostet penger. Hadde vi blitt kvitt flere spillere i sommer, hadde vi nok kunnet hente en av våre ønsker. 

Arsenal er visstnok den klubben som er hardest rammet av manglende kampdaginntekter. Jeg er glad det ikke er meg som har ansvaret for dette. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...