Jump to content

2020.03.14 Brighton & Howe Albion (B)


Polljen

Recommended Posts

Brighton & Hove Albion    crest   Brighton & Howe Albion   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Lørdag 14. mars 2020, kl 16:00, Amex Stadium
Premier League, 30. serierunde 
(
Dette er Arsenals 29. PL-kamp denne sesongen, siden kampen mot Manchester City har blitt utsatt to ganger)
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

Den utsatte kampen mot City som skulle vært spilt i dag (11. mars) er på ny utsatt, grunnet at noen få av våre spillere var i kontakt med 
presidenten i Olympiakos da klubbene møttes i London for knappe to uker siden og vedkommende har fått påvist Covid-19 (Corona) smitte .
På fredag (13. mars) så vil det ha gått over 14 dager siden dette møtet og helsemyndighetene (slik jeg har forstått det) anser at personer som ikke viser tegn på sykdommen
når det har gått mer enn 14 dager siden de var utsatt for en (potensielt) smittet person, anses som "friskmeldte". De gjeldende spillerne
er nå i isolasjon hjemme, men hvis de ikke viser tegn til sykdom innen fredag så vil de på nytt slutte seg til resten av troppen.

PL sin informasjon om den kommende serierunden tilsier at alle kampene i serien kommer til å gå som normalt denne helgen (men intet er helt sikkert i disse tider).

 


Utilgjengelige spillere: Chambers, Torreira (begge ute resten av sesongen) og Kolasinac (tilbake rundt månedsskiftet).
Tierney og Soares skal være tilbake i full trening , og kan begge være aktuelle til denne kampen.

Vår motstander Brighton ligger på 15. plass i ligaen med fire uavgjorte og ett tap på sine siste fem kamper. Arsenal med en kamp mindre spilt enn de fleste lagene rundt oss på tabellen innehar en niende plass med tre seire og to uavgjorte på sine siste fem.

Selv om jeg er klar over at ingen kamper i ligaen er lette, så er dette en kamp Arsenal skal og må vinne hvis de skal ha det minste håp om CL-plass neste sesong. Med Brighton, Norwich og Wolves i de kommende kampene så er det kun vinn eller forsvinn som gjelder angående topp fire/fem.

Hvilke spillere som skal starte denne kampen finner jeg det noe vanskelig å konkludere med, men jeg prøver meg på et oppsett som kanskje er litt på kanten.

Leno
Bellerin/Soares - Luiz - Mari - Tierney
Ceballos - Xhaka
Nelson - Özil - Saka
Aubameyang

Det å sette to nylig friskmeldte spillere på hver sin back er kanskje et sjansespill, men jeg velger Tierney på venstre siden istedet for Saka, rett og slett fordi jeg vil se Saka i en mer offensiv rolle. Jeg kunne selvsagt valgt å forsette med Sokratis på høyre back, men jeg ønsker litt mer offensiv kraft på den siden. Jeg har valgt Nelson fremfor Pepe på kant, da førstnevnte har imponert meg mer i det siste enn sistnevnte, men jeg ser også et alternativ der Auba tar den plassen med Laca eller Nketiah på topp.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

33 minutes ago, Ben Elfen said:

Endelig en positiv nyhet vedrørende Arsenal

 

https://www.dagbladet.no/sport/testet-positivt-pa-coronaviruset/72243071

😂

Håper det går bra med Mikel og resten av gutta. Kan ikke se annet enn at denne kampene og alle kampene i den nærmeste fremtid blir utsatt/avlyst.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Stefanb said:

😂

Håper det går bra med Mikel og resten av gutta. Kan ikke se annet enn at denne kampene og alle kampene i den nærmeste fremtid blir utsatt/avlyst.

Serien er ferdig. Det blir bekreftet i morgen

 

går nok bra med Arteta og gutta  de er neppe i faresonen  håper det går bra med deres familier og de rundt - der kan det potensielt være mer skralt

 

55B91C1A-B1AB-40E3-928E-DC86E1963DAC.jpeg

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites

Problemet er jo nå at Arteta selvsagt har vært i nærkontakt med spillerne, så de burde også isoleres. Men i UK, lukker de øya, fordi borris er livredd for en shutdown nå etter brexit. Da blir det jo totalt kaos der borte. Samtidig lar trompeten på andre siden av dammen UK fly så mye de vil over til han, mens han stenger resten av europa. Snakk om å jobbe mot seg selv :P

 

Jeg er 90% sikker på at all fotball vil bli UTSATT og potensielt avlyst innen ett par uker.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Marius- said:

Problemet er jo nå at Arteta selvsagt har vært i nærkontakt med spillerne, så de burde også isoleres. 

Alle i klubben som har vært i kontakt med Arteta er nå isolerte. Det gjelder både spillere og støtteapparat. Klubben har meddelt at Arsenal ikke kan spille de kampene som skulle vært spilt i nær fremtid. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Just now, Polljen said:

Alle i klubben som har vært i kontakt med Arteta er nå isolerte. Det gjelder både spiller og støtteapparat. Klubben har meddelt at Arsenal ikke kan spille de kampene som skulle vært spilt i nær fremtid. 

Bra, eneste fornuftige

Link to comment
Share on other sites

Det her var flotte saker. Hvor mange har ikke Arteta vært i kontakt med. Må nå desinfisere London Colney og Emirates. Kanskje ikke så rent få som har vært innom lokalene på Emirates i det siste , på legende tur eller vanlig stadion tur , som nå er bekymret. 

Nå må folk i styre og stell i PL våkne opp. Disse menneskene må stoppes for de skjønner ikke hvor ille dette kan bli.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sagt det hele tiden; det er enorme mørketall i UK. Det er ingen grunn i verden for at de, men sin strutsepolitikk ang dette, skulle vært forskånet. 
Fotballspillere burde være mindre utsatt enn andre da de stort sett ikke gjør annet enn å oppholde seg i klubben. Når det likevel har spredt seg til flere PL klubber er nok et bevis på at de ikke har kontroll. 
For toppspillere er viruset lite farlig, men enkelte kan få alvorlig lungebetennelse og senere slite med lungefunksjon. Da er de ferdige på toppnivå. 

Ledelsen i PL leker med helsen til spillerne hvis de lar dette fortsette. 

Hele Arsenal er i karantene. Det betyr at de ikke kan trene, de kan ikke gjennomføre noe som helst som er fotballrelaterte. Hvilken form vil spillerne komme tilbake med? De resterende kampene vil ikke kunne spilles på like vilkår. 
 

PL må utsette alle kamper umiddelbart. 

Link to comment
Share on other sites

Dagens rykter, bl.a. fra BBC, sier at PL nå sannsynligvis vil bli utsatt en del uker fremover. Pr. dato så skal en kansellering av årets sesong være aktuelt. 

Jeg blir ikke overrasket om sesongen nå i realiteten er over, men om en endelig avgjørelse om det utsettes ser jeg ikke det som problematisk, så lenge PL tar et første steg nå med å utsette de nærmeste serierundene og FA-cupen. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Ja, man gambler både med fotballspilleres og vanlige menneskers helse i UK. Jeg tror at det eneste mulige utfallet av dagens møte er at ligaen suspenderes inntil videre. Og hvis man ikke klarer å stoppe epidemien i løpet av la oss si en måneds tid, må ligaen i verste fall annulleres. Egentlig bør all felles trening stoppes, og egentrening hos spillere uten symptomer det eneste som godtas, av forebyggingshensyn, men også for at forutsetningene ikke skal bli helt urettferdige dersom man klarer å komme i gang igjen. 

Alvorlig sykdom er lite sannsynlig hos unge og i utgangspunktet friske mennesker. Men det kan skje, og da er det nok stor risiko for karrieren.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Polljen said:

Dagens rykter, bl.a. fra BBC, sier at PL nå sannsynligvis vil bli utsatt en del uker fremover. Pr. dato så skal en kansellering av årets sesong være aktuelt. 

Jeg blir ikke overrasket om sesongen nå i realiteten er over, men om en endelig avgjørelse om det utsettes ser jeg ikke det som problematisk, så lenge PL tar et første steg nå med å utsette de nærmeste serierundene og FA-cupen. 

inntil videre kan man utsette avgjørelse om en annullering av hele sesongen. Hvis ligaen må stoppes la oss si en måneds tid, kan den spilles ferdig utover sommeren (EM blir ganske sikkert utsatt til neste sommer). Men jo lenger ligaen utsettes jo mer urettferdig kan avslutningen bli hvis enkelte klubber ikke får trent.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, piscator said:

inntil videre kan man utsette avgjørelse om en annullering av hele sesongen. Hvis ligaen må stoppes la oss si en måneds tid, kan den spilles ferdig utover sommeren (EM blir ganske sikkert utsatt til neste sommer). Men jo lenger ligaen utsettes jo mer urettferdig kan avslutningen bli hvis enkelte klubber ikke får trent.

Helt enig. Det viktigste er å ta en pause i programmet NÅ, deretter kan man begynne å vurdere de langsiktige virkningene. 

6 minutes ago, Gunners68 said:

Gjenstår nok å se om det blir en ny sesong til høsten ??

Dette er en reell problemstilling, og av den grunn så ser jeg det også som ganske meningsløst akkurat nå å diskutere "uviktige" ting som f.eks. sommervinduet. 

(Jeg sier ikke at sommervinduet skal avlyses, bare at det er bortkastet å diskutere det nå før vi vet mer om de langsiktige virkningene av corona) 

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Polljen said:

Helt enig. Det viktigste er å ta en pause i programmet NÅ, deretter kan man begynne å vurdere de langsiktige virkningene. 

Dette er en reell problemstilling, og av den grunn så ser jeg det også som ganske meningsløst akkurat nå å diskutere "uviktige" ting som f.eks. sommervinduet. 

(Jeg sier ikke at sommervinduet skal avlyses, bare at det er bortkastet å diskutere det nå før vi vet mer om de langsiktige virkningene av corona) 

Myndighetene har ikke gitt noen/anbefaling råd om å ha lukkede vunduer Polljen. Ikke overreager 🙂

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Myndighetene har ikke gitt noen/anbefaling råd om å ha lukkede vunduer Polljen. Ikke overreager 🙂

Overreagere 🙄. Jeg har ikke bedt om at vinduet lukkes, jeg gidder bare ikke å diskutere det som potensielt kan skje i det nevnte vindu (akkurat nå) 😎😎  😋

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RP7 said:

Hahaha BE. Den var faktisk ganske bra. 
Tror Polljen skal lese den en gang til😄

Trenger ikke det, jeg tok nok poenget ved første lesing av hans kommentar, jeg mangler dog BE sin humoristiske evner når jeg skal returnere ett svar (det er et åk, jeg må bære i slike sammenhenger) 😋

Jeg skal dog ta høyde for at jeg kan ha misforstått da jeg antok at ordet "vunduer" var en skrivefeil, men i så fall hjelper det ikke uansett hvor mange flere ganger jeg leser innlegget. 🤔😲😉

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Polljen said:

Trenger ikke det, jeg tok nok poenget ved første lesing av hans kommentar, jeg mangler dog BE sin humoristiske evner når jeg skal returnere ett svar (det er et åk, jeg må bære i slike sammenhenger) 😋

Jeg skal dog ta høyde for at jeg kan ha misforstått da jeg antok at ordet "vunduer" var en skrivefeil, men i så fall hjelper det ikke uansett hvor mange flere ganger jeg leser innlegget. 🤔😲😉

Så feigt å gå etter en utlending med skrivefeil. Skam deg

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, Ben Elfen said:

Så feigt å gå etter en utlending med skrivefeil. Skam deg

Verbet burde vært på plass to i setningen og du har glemt punktum etter siste setning. De har mange gode norskkurs på Oslo voksenopplæring Skullerud, rett ved siden av jobben din. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Så feigt å gå etter en utlending med skrivefeil. Skam deg

Tja, kanskje skal jeg skamme meg, eller kanskje skal jeg ikke skamme meg 😂, jeg heller til det siste 😉

Nå er jeg i den "heldige" situasjon at jeg ikke ser på etnisitet når jeg skriver, så kanskje er det godeste Ben Elfen som bør skamme seg når han drar "utlending" (motsatt rasisme???) inn i diskusjonen 😋.

PS!! skrivefeil har intet med innlending eller utlending å gjøre, de fleste lider av "tastaturskrivefeil-viruset" 😝

PS! PS! Jeg innser at det er svært lite å skrive om når det gjelder Arsenal, akkurat nå, som fører til slike diskusjoner.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...