Jump to content

Juniorlaget og reservene


Rocky

Recommended Posts

Ja, da blir det: Jay Extra-Terrestrial.

 

Jay kan feks bety skravlebøtte/nøtteskrike på engelsk. Og alle vet vel hva Extraterrestrial betyr? ;)

Jeg vet hvertfall at Extraterrestrial life betyr at du ikke er fra jorden, så med fare for å skyte meg selv i feil fot, så vil jeg tippe det har noe med det å gjøre? :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Må si vi stilte med en meget sterkt mannskap i dag. Nordtveit, Szczesny, Hoyte, Miquel, Eastmond og Emmanuel Thomas er bare noen av de som starta

 

Ikke for å pirke, men Szczesny spilte ikke. ;) Det var Mannone som stod i målet. Tror ikke det er lenge til Emmanuel-Thomas er med på førstelaget eller på utlån, for reserveligaen er nok et alt for lavt nivå for JET.

Link to comment
Share on other sites

De fant sikkert ut at de kun hadde en keeper i morges, og de trengte nok en keeper som kunne steppe inn på meget kort varsel. Det er neppe pga kvaliteten på engelske keepere. Hadde det stått på det så hadde nok også Almunia kommet forran Shea i køen. Og det er slettes ikke sikkert at West Ham ville slippe Green på så kort varsel for en treningssamling.

 

Men det er sikkert en god erfaring for vår unge herremann. ;)

Link to comment
Share on other sites

U18-laget har startet sesongen i uvant stil resultatmessig. De fikk en overhøvling borte mot Man City (5-2), slo Sunderland knepent 2-1 og reddet uavgjort, 2-2 mot Reading nå i helga. Steve Bould er veldig klar på at resultatene i Premier Academy League er underordnet, og at hovedmålsettingen er å produsere spillere som skal bli A-lags materiale om noen år.

 

Laget består i hovedsak av ”First Years”, altså 16-åringer. Ikke overraskende mener Bould at laget møter fysisk sterkere motstandere, og at det er hovedgrunnen til de litt labre resultatene. 17 og 18-åringene Aneke, Afobe, Yennaris, Ozyakup og Miquel er flyttet opp på reservelaget, men det er ventet at disse kommer til å forsterke U18 laget når FA Youth Cup starter. Fortsatt litt prestisje å vinne den. Klarer vi 3 år på rad?

 

Hvilke spillere kan vi forvente blir ’hot prospects’ fra dette unge U18-laget?

 

På keeperplassen virker det som om norske Sean McDermott har havnet litt bak i rekkefølgen. Unge Reice Charles-Cook spilte solid siste kamp. Shea er muligens flyttet opp på reservelaget? Jeg mener å ha lest at ”the best teenage argentine goalie”, Damian Martinez er lovet arbeidstillatelse når han fyller 18 senere i år. Han vil nok også fortjene en del spilletid.

 

I forsvaret er Boateng en klippe, som også spilte U18 i fjor. George Brislen-Hall er en bitteliten intens rødtopp på venstreback som av en eller annen grunn gir meg assosiasjoner til Kenny Sansom. Ben Glaskow på høyreback virker sterk. Sveitsiske Martin Angha har også store forventninger på seg.

 

Bouldys lag spiller selvfølgelig 4-3-3, og jeg har merket meg ved et par-tre av de sentrale midtbanespillerne. Johs Rees debuterte på England U16 som 14-åring, og er kanskje den største snakkisen på dette laget. Hans samarbeid med Callum Webb har utviklet seg på U16-laget og begge disse er teknisk gode, offensive midtbanespillere. Jeg kommer heller ikke utenom hollandske Kyle Ebecilio som er noe mer defensivt anlagt. Arsenal klarte å signere dette stjerneskuddet i sommer, i sterk konkurranse med bl.a. Chelsea.

 

På venstreving er Jeremy Meade ganske ’hot’, mens min største favoritt er høyrevingen Jeffrey Monakana. Kraftig bygget, rask, teknisk og med et øye for mål, minner han meg en del om JET, og det rapporteres at han kan bekle alle offensive posisjoner i laget.

 

Spissplassen er vel tenkt for Zak Ansah som har hamret inn mål for U16-laget, men han vil nok få hard konkurranse fra Nigel Neita (ex. Milwall) og nyinnkjøpte Phillip Roberts (ex. Norwich).

 

Jeg forventer ikke førsteplass i Premier Academy League, men jeg håper dette er et lag som utvikler seg godt i høst og vinter, og at de kan komme med noen riktig gode kamper på vårparten. FA Youth Cup har jeg større tro på, og det ville vært fantastisk for Akademiet og tatt pokalen 3 år på rad.

Link to comment
Share on other sites

Arsenals reservelag vant 4-3 mot Blackburns reservelag i dag. Det var mange førstelagsspillere på begge lag. Blackburn spilte bl.a. med N'zonzi, Dunn og Bejani.

Squillaci fikk sin første kamp i en arsenaltrøye, mens Djorou og Denilson fikk en gjennomkjøring etter skade. Fabianski var keeper, og måtte plukke tre baller ut fra nettet. Det første målet scorte Benjani, han chippet ballen over Fabianski etter en tabbe av Djorou. Blackburn gikk opp til 2-0 etter et langskudd fra David Dunn. Aneke skåret det viktige målet rett før pause.

 

Etter 59 minutter dribler JET seg nedover høyresiden før han legger inn til Afobe som enkelt kan utligne til 2-2. Etter 72 minutter får Blackburn straffe etter at Djorou holder Roberts inne i feltet. Dunn setter straffen forbi Fabianski. Afobe kan igjen utligne i det 81. minutt, etter at Aneke spiller han gjennom med en flott chipp. Etter 87 minutter blit JET matchvinner når han finner nok rom i feltet til å fyre av et skudd som går nede i hjørnet til Blackburns keeper.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Reservene vant 4 - 1 mot West Ham. JET med hattrick, det siste målet et langskudd fra rundt 30 meter. Vela spilte kampen uten å score, men hadde mange fine kombinasjoner med JET.

Fatter ikke hvorfor JET får såpass få sjanser på førstelaget. Synes han var utrolig god i pre-season. Fikk jo ikke spille i Mikke Mus cupen heller

Link to comment
Share on other sites

Hva synes dere om spillere som Hoyte, Randall og Murphy? Er det ikke på tide å la de gå, slik at man kan la ansdre ta deres plass i reservelagstroppen?

Randall er vel den eneste jeg har sett nok til å kunne uttale meg om. Er forundret over at han fortsatt er i klubben. Syns han mangler tempo i hodet og beina. Av en eller annen grunn har Wenger vært svært tålmodig med han, så det kan hende han innehar enkelte kvaliteter vi "dødlige" ikke legger merke til. Jeg er i hvertfal skeptisk..

Link to comment
Share on other sites

Hva synes dere om spillere som Hoyte, Randall og Murphy? Er det ikke på tide å la de gå, slik at man kan la ansdre ta deres plass i reservelagstroppen?

 

Det virker som det ikke blir noe av Randall. Han har blitt 21 år, og er milevis unna førstelaget kvalitetsmessig. I fjor var han også på utlån i MK Dons, som holder til i League one, heller ikke der klarte han å imponere nok til å spille fast. Hoyte har jeg ikke sett for mye av, men det virker som også han er et stykke unna førstelaget. Han er vell pdd et fjerdevalg på høyreback plassen. Virker ikke som han blir noe særlig bedre enn broren. Rhys Murphy har jeg aldri sett spille.

Tror både Arsenal og disse spillerne hadde tjent med å la dem gå.

Link to comment
Share on other sites

Hva synes dere om spillere som Hoyte, Randall og Murphy? Er det ikke på tide å la de gå, slik at man kan la ansdre ta deres plass i reservelagstroppen?

Jay Simpson var også i samme gruppe før han ble solgt i sommer. Jeg hadde vel aldri tro på at Jay skulle ta steget og nå står han med 0 mål på 10 kamper for Hull... Det kan være mange grunner til at nevnte spillere blir holdt igjen av klubben; skal ikke spekulere mye, men de er jo alle engelske og har alle lang fartstid i klubben, som kan ha en del å si. Dog er det et stykke igjen til noen av dem slår Ryan Garry, som spilte EN ubetydelig 1.lagskamp og ble endelig solgt til Bournemouth, etter flere skadeavbrekk, da han var 24 år gammel.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wenger kjører samme løp som tidligere, kan jeg ikke skjønne noe annet enn at laget mot Newcastle i CC blir noe slikt som dette:

 

Keeper: Szczezny (eller Almunia om Wenger mener det er en soft way tilbake etter skade)

Forsvar: Eboue, Nordtveit, Koscielny, Gibbs

Midtbane: Lansbury, JET, Denilson, Diaby, Vela

Spiss: Bendtner

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...