Jump to content

Juniorlaget og reservene


Rocky

Recommended Posts

stream? min aotv er ikke helt på bølgelengde

 

Sorry fant ikke. ATVO funket bra her. 2-0 endte det:) Watt med fint mål i 2 omg.

 

Slapp til veldig lite defensivt og mye små-pent offensivt. Traore og Sunu markerer seg med fart og Randall gjorde mye rett i de periodene jeg så på. + Watt farlig med gode løp.

Link to comment
Share on other sites

Sorry fant ikke. ATVO funket bra her. 2-0 endte det:) Watt med fint mål i 2 omg.

 

Slapp til veldig lite defensivt og mye små-pent offensivt. Traore og Sunu markerer seg med fart og Randall gjorde mye rett i de periodene jeg så på. + Watt farlig med gode løp.

Jeg ble ikke imponert over Traore og Randall.

Sunu, derimot, er en diamant som med den rette slipingen vil bli virkelig stor.

Synes også at Barazite var grei.

Link to comment
Share on other sites

Barazite minnet mye om Pires i går. Ikkje bare det lange mørke håret og nummer sju på drakten, men ballbehandlingen og drivet.

 

Coqelin var tidvis MEGET bra.

 

Sunu er uslipt, men virker å ha mye bedre fysikk enn for bare ett år siden. Skal bli spennende å følge med videre.

 

Watt var frisk og et stadig uromoment for unge Chelsea-spillere.

 

Me har lov til å forvente mer av Randall enn det han presterte i går.

 

For ordens skyld så såg eg siste 5 minutt av første + andre omgang i går på Chelsea TV på Viasat Fotball. E

Ikkje usannsynlig at den går i reprise ved senere anledning, sjekk programmbladet ditt.

Link to comment
Share on other sites

Gibbs var veldig sentral i Engalnds U-21 kamp mot Makedoina. Stillingen ble 6 - 3 til England. Gibbs med mål, selvmål og klasseassist: http://www.101greatgoals.com/videodisplay/3612286. Walcott med assist til Gibbs på målet til sistnevnte. Walcott ble senere skadet og ble byttet ut med Hines som scorte to mål. Newcastle talentet Carrol scorte de to andre målene til England. WIlshere spilte også, som forøvrig ble regnet som England beste sammen med Carrol og Gibbs. VI får håpe at Walcott ikke er lenge ute!

 

Høydepunkter fra Arsenal res mot Chelsea res: http://www.101greatgoals.com/videodisplay/3592559/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Haha, og han tror han vil få sjansen i Barcelona. Hvis han er så dum så kan vi bare la han gå. :)

Han er da ikke nødvendigvis dum fordi han vil prøve lykken i verdens beste lag. Han er et helt fantastisk talent, og i følge ryktene vil Barcelona la ham prøve seg i reservelaget med en gang. Jeg håper vi klarer å beholde denne karen, vi vil garantert få god bruk for ham i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Han er da ikke nødvendigvis dum fordi han vil prøve lykken i verdens beste lag. Han er et helt fantastisk talent, og i følge ryktene vil Barcelona la ham prøve seg i reservelaget med en gang. Jeg håper vi klarer å beholde denne karen, vi vil garantert få god bruk for ham i fremtiden.

 

Barcelona er ikke en klubb som er kjent for å slippe til så mange unge spillere i veldig tidlig alder? Den garantien har han i Arsenal, går han til Barcelona nå har han nærmest ødelagt karrieren sin.

Link to comment
Share on other sites

Hvis han tror han er like god som Iniesta og Messi, så kan han bare tro det. God tur til Spania! :)

Er nok ikke det som er grunnen til at han vil bort dit :D

Han er fortsatt veldig ung, og han kan jo lære enormt mye av slike spillere. Skjønner veldig godt hvorfor han kan tenke seg over dit hvis de er interesserte. Spørsmålet er bare hvor mye han egentlig er tjent med det...

:

Pr dags dato er Barcelona en større klubb en Arsenal. Kan sette det litt i perspektiv: Hvis du hadde vært en unggutt i en toppklubb i Tyskland, ville du virkelig ikke en gang ha vurdert å ta turen til Arsenal hvis de var interesserte?

Link to comment
Share on other sites

Hvis han tror han er like god som Iniesta og Messi, så kan han bare tro det. God tur til Spania! :)

Hvordan vet du at han ikke er det? Han herjer for juniorlaget vårt, og jeg tror absolutt han kan bli en spiller i verdensklasse. Jeg vil anbefale deg å lese gjennom dette:

 

England Under 17 International Benik Afobe has gone from strength to strength after exploding onto the scene with 40 goals in 33 appearances for Arsenal’s Under 16’s in 2007.

 

Benik was first introduced to fans on this blog, but he’s now considered one of the best young forwards in the country. The 2008-2009 season saw the Dagenham-born marksman made full time at London Colney despite being a schoolboy. He was also made captain of the Under 16’s.

 

Having single handily dragged the Gunners through two Nike Cup tournaments, he claimed the top scorer prize during the Zinédine Zidane Tournament and played a key part in the Atalanta Cup win. Benik’s quantity of strikes was only matched by the quality of his finishes.

 

With 120 goals under his belt for the Under 16’s, Steve Bould inducted the powerful forward into his ranks. His debut brought a vital equaliser against Fulham, and to really show his quality, the physically imposing striker added the icing to the Gunners cake when he scored on his Youth Cup debut at Sunderland. He finished the campaign as a bit part player for the Under 18’s but still managed 12 goals, making him the Reserves and Youth’s top scoring striker.

 

England recognition has followed, and with a pedigree of 4 goals in 3 games, the Under 16’s claimed the SkySports Victory Shield in convincing fashion. He went on to eclipse Jack Wilshere’s Reserves debut record, when he entered the field aged 16 years and 4 days. Yet the best from the 2008-2009 season was still to come.

 

Afobe shone when given a once-in-a-life-time opportunity to train with the Brazilian National team at Emirates Stadium. He got stuck in while rubbing shoulders with the likes of Ronaldinho, Robinho and Kaka, even bagging a classy brace against Inter Milan stopper Julio Cesar in a training game.

 

A powerful, energetic, strong and pacy forward, Benik, who was one of the players Arsène Wenger famously said ‘had nothing left to learn technically’, signed scholarship terms in June 2009.

 

Dessuten har han til sammen scoret 7 mål i år, og er vår mestscorende spiss på junior- og reservelag, sammen med Luke Freeman.

Link to comment
Share on other sites

Jeg stoler såpass på rykter fra YoungGuns at jeg velger å skrive dette innlegget.

 

Jeg vet ikke hvordan Barca har fått interresse i Afobe (og Aneke). Noen tror det er "hevn" de er ute etter... Snakk om drittklubb i så tilfelle! ;)

 

Poenget jeg vil fram til er nettsiden YoungGuns (og Jorge Bird's)... Hørte for noen uker siden at Liam Brady har vært sterkt imot disse sidene. Skjønner forsåvidt hvorfor, men kan disse sidene være en av grunnene til at Barca har fått opp øynene for nettopp Afobe og Aneke?

 

Sidene er gjengangere på NewsNow, samtidig som Afobe og Aneke er de som har blitt mest skrytt opp i skyene av J. Sanderson. Arsenal er vel også så og si eneste klubben i PL med så bra dekning av ungdommene og reservene på nettet.

 

Kan det være en teori, eller er bare Afobe og Aneke så sinnsykt gode, og at Barca-speiderne tilfeldigvis kom over dem i Arsenal? Da har vi hvertfall noe og se fram til, om de ikke går og ødelegger seg i Barca da.

 

Jeg kan ikke huske noen andre klubber gjøre noe lignende med 16-åringer i Arsenal. Enten så har de speidere på Arsenal-nivå, fortsatt bitre for Cesc/Merida eller en blanning av den siste og hørt så mye om Afobe og Aneke at de så det som et mulig svakt punkt i Arsenal.

 

Det spøker litt her, og jeg hadde gjerne hørt Platini's reaksjoner på dette. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

England U21 v Portugal U21

 

...the Under 21 chief has called up Dan Gosling, Henri Lansbury, Ciaran Clark and Kyle Walker for the clash.

 

All are receiving their first call-ups to the U21s but Gosling does boast plenty of Premier League experience with Everton this season.

 

Meanwhile Lansbury [Arsenal] and Walker [Tottenham] have both impressed on loan in the Championship this term with Watford and Sheffield United respectively.

 

gun__1217934487_player_lansbury.jpg

 

Henri Lansbury klar for større oppgaver..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Spennende kamp i dag. Slår de Aston Villa i kveld, inntar de førsteplassen i Barclays Premier Reserve League.

Arsenal squad for the match:

 

Lukasz Fabianski

Kerrea Gilbert

Thomas Cruise

Fran Merida

Kyle Bartley

Craig Eastmond

Jack Wilshere

Francis Coquelin

Sanchez Watt

Jay Emmanuel-Thomas

Gilles Sunu

Luke Ayling

James Shea

Mark Randall

Benik Afobe

Emmanuel Frimpong

 

Fabianski tilbake fra skade. Wilshere tilbake fra skade. Emmanuel-Thomas tilbake fra suksess-lån i Blackpool. Det blir spennende å se om noen av DMene i dette laget blir backup når Song blir borte. Tenker på Eastmond, Coquelin og JET. Veldig talentfulle tenåringer.

Link to comment
Share on other sites

Gikk ikke særlig bra i kveld. Sanchez Watt scoret Arsenals mål i det som endte med en 2-1-seier til Villa. Fran Merida ble utvist.

 

kansje Watt burde fått en sjanse i RVP sitt skade fravær??

 

ser jo ut til at det blir for puslete der med Vela eller Eduardo

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...