Jump to content

Juniorlaget og reservene


Rocky

Recommended Posts

Man bør kanskje stille spørsmålstegn for motivasjonen til reservelagsspillerne når de klarer å tape 10-1 mot Villa med bl.a. JET, Aneke, Eastmond på laget. Tror både Eastmond og JET trenger å komme seg på lån for å klare å utvikle seg både ferdighetsmessig og ikke minst mentalt. Aneke bør også komme seg ut på lån, men det blir nok ikke aktuelt før til neste år. Hvordan det går med reservelaget bryr meg ikke mye, hvordan det går med talentene som stagnerer der derimot.

Link to comment
Share on other sites

Har Wenger spart noen spillere for b-laget nå da og skal bruke dem til Onsdagen tydeligvis.

 

Kan ikke si etter å ha sett lagoppstillingen at han hadde toppa b-lag og reserver?

 

Uannsett tape 10-1 er jo en stor skam da mere patetisk lattelig at serilederen går på en slik kjempe smell.

 

Skal like å se lagoppstillingen til Onsdagen i Coca-Cola Cupen, burde sende på et bra lag i denne kampen ;)

 

Men etter Leeds og topp oppgjør for Reservene der du ble grusa så er det ikke noe som overasker meg med Wenger, Arsenal og sparing av spillere lengere ;)

Link to comment
Share on other sites

Har Wenger spart noen spillere for b-laget nå da og skal bruke dem til Onsdagen tydeligvis.

 

 

Såvidt jeg kan se er det bare reservelagskaptein og midtstopper Ignasi Miquel som ble spart, og han vil vi nok få se i stallen mot Ipswich. Han ble forøvrig erstattet av 16 år gamle Elton Monteiro som ikke hadde en god dag på jobben i sin første reservelagskamp.

 

Som du sikkert vet er det svært sjelden at "voksne" spillere i A-stallen representerer Arsenal på reservelaget. Det laget blir brukt som en utviklingsarena for våre mange unge talenter. En annen 16-åring, George Brislen-Hall ble forøvrig utvist tidlig i første omgang.

 

Allikevel finnes det ingen unnskyldning god nok for et Arsenal-lag som taper med slike sifre. Jeg er enig med reservelagstrener Banfield når han sier det mest skuffende var mangelen på karakter utover i kampen. Mange av de etablerte reservelagsspillerne (18- og 19 åringene) spilte under pari, og ga tilsynelatende opp utover i kampen. DET er kritikkverdig.

Link to comment
Share on other sites

Har tenkt en stund om det er slik at talentene i klubben nå, ikke er så bra som før.

 

- Svært få, om noen, får være med i ligacupen

- Spillere som Gavin Hoyte, Mark Randall, Barazite, Rhys Murphy osv er fortsatt en del av dem. Jeg mener det viser at det er mangel på spillere som kommer opp for å ta over.

Link to comment
Share on other sites

Har tenkt en stund om det er slik at talentene i klubben nå, ikke er så bra som før.

 

- Svært få, om noen, får være med i ligacupen

- Spillere som Gavin Hoyte, Mark Randall, Barazite, Rhys Murphy osv er fortsatt en del av dem. Jeg mener det viser at det er mangel på spillere som kommer opp for å ta over.

 

Tja, de tre første du nevner er jo på utlån, mens Murphy stadig er skadet. Mye tyder på at ingen av disse vil klare steget helt opp til A-stallen.

 

Dersom ungdomssatsingen i Arsenal klarer å produsere èn A-lagsspiller i hvert årskull vil det være fantastisk. Ingen andre toppklubber i Europa klarer vel det?

 

Spillere som ser ut til å få fine karrierer:

 

1990: JET, Lansbury, Eastmond

1991: Henderson

1992: Wilshere, Frimpong

1993: Aneke, Afobe, Rees

 

Men det er klart, dersom du ønsker å fokusere negativt vil du helt klart finne spillere i Arsenals ungdomssatsing som IKKE vil få noen karriere innen fotball.

Link to comment
Share on other sites

- Svært få, om noen, får være med i ligacupen

 

Dette kommer rett og slett av at førstelagsstallen er mye bredere nå enn den har vært. Dersom man skal kunne gi spilletid til alle, må man benytte f. eks. ligacupen til dette. I tillegg tror jeg Wenger denne sesongen har satset på å stille ett sterkere lag, for å kunne tilfredsstille supporternes evige mas om mangel på trofeer.

 

Etter som Arsenal bestemte seg for å melde seg ut av den tidligere reserveligaen, spilles det færre kamper enn tidligere. Dermed har man heller valgt å satse på å sende mange på utlån.

 

Det er rett og slett ikke rom for å satse like mye på unge spillere nå som supporterne har blitt så utålmodige.

 

Spillere som ser ut til å få fine karrierer:

 

1990: JET, Lansbury, Eastmond

1991: Henderson

1992: Wilshere, Frimpong

1993: Aneke, Afobe, Rees

 

Hva med Luke Freeman? Er ikke han også en spiller man har store forventninger til?

Link to comment
Share on other sites

Skulle helst sett han i en PL-klubb (hehe, og ikke minst hadde han kanskje blitt en god investering på fantasy ;)?). Selv om det er arbeidskapasiteten til JET ofte blir påpekt som svakheten hens, føler jeg også at det er viktig at han får kjenne på tempoet i PL. Tempoet i Championsship er i alle fall høyere enn i resvereligaen, og han kommer til å bli pisket rundt på banen tenker jeg meg. I kontrakten er det sannsynligvis et krav om at JET skal få spille et visst antall minutter / kamper. JET er en spiller jeg lenge har hatt troen på, og jeg håper at han har en framtid i klubben vår. En spiller med både fantastisk styrke og teknikk som kan skyte med begge bein og spille i mange posisjoner.

 

JET på twitter: Off on loan today ... Bye Arsenal ... Hello Cardiff City ☺ !!!

Link to comment
Share on other sites

Verken Chelsea eller Arsenal har gode nok lag til å vinne cupen, dessverre. Det er bare å se hvordan det går med Arsenal i U18-serien, i forhold til tidligere sesonger. Noen spillere utmerker seg, men det vil nok ta mange år før vi får se noe i nærheten av 08/09-laget med folk som Lansbury, JET, Frimpong, Bartley, Wilshere osv. Synd.

Link to comment
Share on other sites

Cedric Evina forlater Arsenal

 

Ingen bombe, og er bare en av mange Arsenalprodukter som (trolig) må nøye seg med lavere divisjoner videre i karrieren. Evina signerer for Oldham, med Paul Dickov som manager, hvor han har vært på utlån den siste tiden. Venstrebacken kom til Arsenal i 2000, da han var ni år gammel. Han var på benken i Youth Cup-finalen i 2009 og var kaptein på laget året etter. Han er fremdeles bare 19 år gammel. Lykke til videre!

Link to comment
Share on other sites

Bartley til Rangers på lån

Har hørt at han er et stort stoppertalent, og han skal visst ha vist store kvaliteter i Championship. Får håpe han klarer å spille seg inn på et såpass godt lag som Rangers, så vil han nok være i førstelagsplanene til Wenger neste sesong. Så får vi erstattet Squillaci til sommeren med en egenprodusert engelskmann! :)

Link to comment
Share on other sites

Kan virkelig ikke skjønne hvorfor Bartley gikk på lån til Rangers. For det første så var han jo på utlån resten av sesongen til Sheffield United og spilte fast på laget. Så det Arsenal da altså har gjort er å tilbakekalle Bartley for så å sende han ut på lån igjen allerede samme dag?

 

Det var rykter om at Madjid Bougherra skulle gå motsatt vei på lån (kan spille midtstopper og DM), men dette har da altså ikke skjedd. Og forøvrig så kan jo det bare tyde på at Bartley er en bedre midtstopper uansett hvis de var villig til å ta inn han istedet for denne Bougherra.

 

Uansett så er det veldig veldig merkelig.. Wenger snakket jo også om å kanskje tilbakekalle nettopp Bartley hvis vi slet for mye med skader og suspensjoner.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Gavin Hoyte er jo på utlån til Lincoln City. På denne ukens "Loan Watch" på arsenal.com står det:

 

Gavin Hoyte played 12 minutes for Lincoln City before being replaced as they lost 2-0 against Chesterfield on Saturday.

 

12 minutter? så byttet ut? Hvis han tabba seg ut, og blir bytta ut så fort så har dem offisielt tatt knekken på det han eventuelt hadde av selvtillit.

Link to comment
Share on other sites

Avtalen Arsenal kunne tilby var sikkert mer verdt enn det Barcelona kunne tilby. Er jo en del skriking å hyling om "tyveri" av talenter, men i og med at man ikke har lov til å skrive kontrakt før man blir 17 så er det jo denne avtalen som får folk til å flytte på seg

Link to comment
Share on other sites

Avtalen Arsenal kunne tilby var sikkert mer verdt enn det Barcelona kunne tilby. Er jo en del skriking å hyling om "tyveri" av talenter, men i og med at man ikke har lov til å skrive kontrakt før man blir 17 så er det jo denne avtalen som får folk til å flytte på seg

Og kanskje han har lyst til å satse på det Engelske landslaget fremfor det spanske? Mulig han ser større muligheter i England...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Lansbury kommer inn for Norwich på 1-1 i kveld etter 81 minutter. Scorer og avgjør kampen. Sterkt.

Hvorfor startet han ikke? Regnet med at han var fast på laget, rapportene har fått det til å virke slik..

legg merke til at Mannonne er ubenyttet reserve for Hull, likevel tviler jeg på at tigrene lar oss hente han tilbake som vår backup.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor startet han ikke? Regnet med at han var fast på laget, rapportene har fått det til å virke slik..

legg merke til at Mannonne er ubenyttet reserve for Hull, likevel tviler jeg på at tigrene lar oss hente han tilbake som vår backup.

 

Lansbury har startet så og si hver bidige kamp, men han ble hvilt mot Bristol City. Han ble kun byttet på fordi de slet :huh:

 

Mannone sitter på benken fordi Hull har ingen andre friske keepere bortsett fra Guzan som ble hentet inn på nødlån nettopp pga. alle skadene til keeperne deres. Forøvrig var/er Mannone førstevalg hos Hull under utlånet. Det tok litt tid før han spilte seg inn, men etter det holdt han så og si rent bur i de fleste kamper og var meget god før skaden inntraff.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...