Jump to content

2018.10.07 Fulham (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply
4 minutes ago, Ulfagrafr said:

Auba kom inn i det 62. minutt, resultat etter 90 1 assist og 2 mål. Klassespiller. 

Laca også med to nydelige finish i dag, tenk dere de to på topp sammen resten av sesongen. Krutt. 

Ingen smultring i dag.

Ingen smultring, men en klar defensiv forbedring. Mange med svært god kamp i dag. 

 

Be

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Ben Elfen said:

Tipper du er glad den sjansen faltntilnAuba og ikke Welbz ?

Uten tvil. Avslutningsteknikkene er rimelig forskjellige...

Liker Welbeck godt og syns han er den som har tatt størst steg under Emery. Jobber knallhardt og har  langt oftere målpoeng nå enn under Wenger. 

Ellers godt å se at laget igjen fremstår mer samlet i 2. omgang sammenlignet med 1. Klarer å hente seg inn samt justere mellom finspill og direkte spill. Neste mål må være å opptre på samme måte fra start. Mot de beste så holder det ikke med en god omgang..

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det er helt rett RP7 at vi må opp nivå messig mot de beste. Feilpasningene må vi snart få gjort noe med - spesielt på egen bane halvdel. De koster oss mye.

Vår manager gjør nok en gang bytter til rett tid som utgjør en stor forskjell. Vi har savnet slike kamper som i dag lenge. Nå må vi få alle tilbake etter landskampene. Vi trenger aller minst skader nå.

Syntes dette ser lovende ut. Det er ting på gang.  Kanskje vi til og med skal få slutt på at vi taper mot de beste hver gang. Vi har blitt ydmyket gang på gang mot de såkalt beste. Er lei av å bli pissa på. Øyner håp om bedre tider.  Finn frem kofferten og reise over og støtt laget - ikke sant RP7 :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg, som sikkert av enkelte (kanskje med rette) har blitt sett på som vel en av de mest pessimistiske/negative i perioder her på forumet, må faktisk innrømme at det at Arsenal nå ligger innenfor topp fire var noe jeg ikke trodde selv for få uker siden. 

Men skal Arsenal utover sesongen tabellmessig ligge der de rettmessig hører hjemme så er det likevel mye som gjenstår. 

Pri 1 nå fremover må være konsentrasjon og nøyaktighet. Det er en sak å tape ball når man blir presset av et godt lag, men å miste ball etter svake pasninger som skjer uten at man er presset er rett og slett utilgivelig. 

Jeg hadde sett denne sesongen som en mellomsesong der det var 19/20 som jeg forventet at vi kunne kjempe om topp fire. Jeg er nå en anelse mindre pessimistisk når det gjelder inneværende sesong HVIS laget som helhet får luket bort det meste av de upressede feilene. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Mulig du har vært mer pessimistisk enn meg Polljen , men vi får slåss om tittelen :-) Etter utallige kamper over lang tid med elendig taktikk , fraværende innsats , uforklarlige lag uttak / bruk av spillere på feil plasser så ba jeg til høyere makter om å få slippe mer av dette. Når du får nok kamper med foran nevnte problemer og en manager som ikke evnet å ta tak  i problemene så ble det  fosterstilling i dyp depresjon :-) 

Nå ser jeg lysere på dette her. Vi fremstår nå på en hel annen måte . Vi vinner , det er innsats , det er mer plan over det hele , byttes spillere som utgjør forskjell - engasjert manager på linjen.

Summen er nå 6 seiere på rad i PL. Vi ligger for øyeblikket på en plass jeg ikke forventet etter de to første tapene. Det er langt frem til sesong slutt , men vi seiler i medvind. Det er lenge siden sist.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det var tidenes bombe i England når Leicester vant PL i 2016. Tror det blir lenge til det skjer igjen. Vi har en del å rette opp for å nå opp  på øverste hylle. Tror det blir vanskelig å ha så mye flaks at vi skal vinne PL , Tapapa. Syntes du vi ser så sterke ut så må du ha et syn med  blenderåpning 22 . Bli kvitt alle forsvars feilene og det hjelper . Men , PL tittel er å be om for mye flaks.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Tapapa said:

Skjønner meg ikke på deg Polljen. Vi havner i verste fall på andreplass.

Spådommene dine gir ingen grunn til beroliget. Vi er fremdeles outsidere til top4, mye blir avgjort i kampene mot fuglene innbyrdes. 

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Tapapa said:

Skjønner meg ikke på deg Polljen. Vi havner i verste fall på andreplass.

Her er noe vi har "felles", nemlig en fullstendig manglende evne (eller vilje?) til forstå motparten (I allefall omkring dette spesifikke emnet)????

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig, vi ligger kun 2 poeng fra ledelse i PL. Er dette kun pga bytte av manager, jeg trur det. Fy fan no er det topp å være supporter igjen. Kampbilletter er bestilt  etter lang tid i dvale og oppgitthet. 5-1 er jo helt utrolig. Ser det ikke som en umulighet å vinne PL. Hvorfor ikke? Blir ihvertfall jevnt. Trur ikke vi er ferdig handlet, kommer nok noe i jan. Hilsen 18022, hva sier TerjeB fra gamle forum?

Link to comment
Share on other sites

endelig løsnet det! En utrolig sterk andreomgang. Men det er alt for tidlig å si om dette betyr at Arsenal er en tittelutfordrer, eller om dette forteller mer om Fulhams defensive problemer. Det er fortsatt mye å rette på for Arsenal; mange slurvefeil, og manglende presisjon og samhandling i første omgang. Men pila peker oppover. Det er en stor fordel at laget er i angrepsposisjon og at forventningene fortsatt er ganske lave. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Hadde vi trynet skikkelig så langt i sesongen så hadde Emery fått skylden for det, Gunners 77 . Går det galt så må manageren svare for det. Da gir vi Emery kreditten så langt. Det er innsats , det byttes spillere på rett tid - de kommer inn og utgjør en forskjell , spillere som vi lenge har kritisert presterer bedre enn noen gang. Det er engasjement på sidelinjen i forhold til saltstøtten vi hadde . Det er ting å rette på fortsatt ,men det er positive tendenser all over. Savner de gamle Gunners 77 / 18022.

Håper TerjeB gleder seg også - selv om gullgutten er borte. Han skal ha det at han var usedvanlig sterk og klar i sin støtte til Wenger. Goonerrolf og ikke minst Champ . Hvor er de ?

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt skal Emery ha svært mye av æren for det som skjer. Samtidig så tror jeg at "bakrommet" også fungerer bedre nå når det ikke lenger er en enehersker i klubben. Det er ikke personen Arsene Wenger jeg er glad vi er kvitt,  men jeg savner ikke "eneherskeren" Wenger. Det at en person har så mye makt og ansvar i en så stor bedrift vil i lengden ikke være til det gode for en slik organisasjon. Mislintat og Sanllehi kom til klubben i løpet av Wengers siste sesong og nå når han er borte og Ivan også har "forsvunnet" (har vel ikke formelt gått av ennå, tror jeg) så får disse to ressurspersonene en større mulighet til å reorganisere klubben enn de hadde i sine første måneder i jobben.

Nei, Gunners77, Arsenal tar ikke ligatittelen denne sesongen, men det er vel heller ikke det viktige. Selv om jeg sikkert mistolker ordtaket, så mener jeg at det er viktig at klubben "skynder seg langsomt" og bygger sten på sten. 
Vi må ikke bli for oppstemte etter en bra høst, vi må også se bak 5-1 resultatet mot et svakt lag. Selvsagt skal vi juble over resultatene så langt, men vi kommer til å møte hardere motstand og vi kommer til å slite i enkelte kamper.

For meg er det sesongen 2019/20 som er det store målet og klarer vi å skaffe en CL-plass i løpet av denne sesongen så er det en fantastisk bonus. 

Det er mye positivt som skjer nå, det er samtidig en god del å rette opp i fremdeles, men gløden er faktisk sakte men sikkert på vei tilbake også hos gamle Polljen.

PS!! det positive med å være noe skeptisk og litt negativ, samt å ha enkelte masocistiske tendenser, er at vi faktisk reiser på kamp også når det går til hel**te ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Gunners77 og undertegnede har i lang tid vært sterke kritikere av Wenger regimet. Inne på dette forumet har tydeligvis også du hatt ditt på hjertet , Polljen. Fellesnevneren var vel et ønske om store forandringer. Nå skjer det en del i driften av laget / klubben - som du nevner i første avsnittet over her , Polljen. Det var PÅ TIDE.

Vi supportere har mange meninger om ting i en klubb. Ære være de som ville ha Wenger i flere år til - det var deres mening. Det er lov å ha forskjellige meninger. Men , jeg er hellig overbevist om at vi hadde gått i avgrunnen med Wenger som manager. De skjønte alvoret til slutt når folk ikke kom på kamp lenger. Når vi var inne i en av de verste periodene sist vinter som endte med tap for Østersund på Emirates var det game over for Wenger. Da fikk han beskjeden om at det var over. I perioder var det bånn i bøtta over hele linjen.

Nå er det ny ledelse rundt laget. Det skjer positive ting for tiden. Vi scorer mål , vi avgjør kamper til vår fordel , skjer taktiske ting vi har savnet lenge - bytter til rett tid. Vi har ikke slått noen topp 4 lag ennå , vi spiller ikke mot de beste i CL - men vi er godt på vei til å få tilbake et lag vi er stolte av . De av oss som er utstyrt med godt pessimistisk fotball syn etter de siste årene  med Wenger vet at vi ikke vinner PL. Vi vet det kan komme skader og mot bakker. Jeg gir faen så lenge manager og laget gjør så godt de kan.

Skulle vi gå til topps så ville jeg glede meg enormt over det. Tro det eller ei :-) Og yes - jeg reiser på kamp selv om vi taper , Polljen :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Sas2002

Synes det er litt trist at TerjeB ikke er her lengre. Han var jo wenger elsker på samme nivå som Ty fra Arsenal fan tv?. At klubben har fått et løft kan vi takke Emery for. Han gjør grep som Wenger ikke bidro med på 10 år. Så alle ser nå at Wenger faktisk ikke kunne bidra mer for klubben. Har faktisk ikke tenkt på Wenger siden i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...