Jump to content

2018.02.25 Manchester City (N) Carabao Cup - Finale


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Hele sesongen, tar heller ikke løp hjem igjen. Selg til sommeren.

Sånn som jeg ser det så er det så ufattelig mye som må skje til sommeren.

 

Ny manager og nye førstevalg i følgende posisjoner: Keeper, 2 midtstoppere, høyreback, 2 sentral midtbanespillere, venstre kantspiller.

 

Så ille er det.

Link to comment
Share on other sites

Dette ble jo som forventet, regna med 3 eller 4 i sekken. City er ikke bare bedre, de er oss overlegne. Vil tro de hadde vunnet 9av10 slike finaler Iår om ikke fler.

 

Det som derimot var begredelig idag er hvordan man totalt kollapser i andre omgang. Det var vi som skulle ut av startblokkene og angripe, men det ser ut som det er city som ligger under. Klarer knapt holde i en ball før de leder 3-0 å skrur av gasspedalen. Hadde de giddi tror jeg de fort kunne vunnet med mer enn 5 mål idag.

 

Torsdag er det kamp mot de igjen. Forventer meg samme ulla, 3-4 mål i sekken men at vi kanskje klarer å putte en eller to selv.

 

Ellers blir nok dette nå tidenes dårligste sesong for Wenger i liga sammenheng, toppa bunnen ifjor. Samt at det ikke blir noen cup triumf som alibi. EL tror jeg aldri vi klarer, der er vi heller ikke gode nok.

Link to comment
Share on other sites

Patetisk er ordet.

 

Wenger må innse at han ikke klarer dette og rett og slett gjør vondt verre ved å fortsette. Elsker han denne klubben så må han gi slipp på den.

 

Spillerne burde skamme seg. Innsatsen i denne og forrige kamp er faen meg det mest ynkelige og patetiske jeg har sett. Null innsats og hjerte.

Link to comment
Share on other sites

Det er to sider av denne finalen. Først Arsenal, som er i ferd med å skli ut av premier league-toppen til et mellomsjikt. Og så er det City, som synes å ha tatt steget fra topp pl-nivå til super-nivået til en håndfull andre, Barcelona, Real, Bayern og kanskje PSG.

 

Jeg synes ikke det var noe å si på innsatsen til våre gutter i dag. City er bare veldig, veldig mye bedre.

 

Vi må først konsentrere oss om å ta igjen den øvrige pl-nivå toppen, city ekskludert. Superlagene er vi mange år unna.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Arsenal er langt unna å bli en topptoppklubb i Europa og jeg tror ikke det skal være det vi skal hige etter foreløpig.

 

Men Arsenal SKAL være en toppklubb i England. Med det så mener jeg ikke "City-nivå" men et nivå der det er en selvfølge at Arsenal blir nevnt som en reell utfordrer til en ligatittel. Det bør være ambisjonene til Arsenal. Ambisjonene skal ikke være å kjempe om en fjerdeplass år etter år.

Med flere toppklubber så vil det selvsagt bli vanskelig å ta ligatittel, og da kan det fort ende opp med fjerdeplasser, men ambisjonene må være at laget skal være godt nok til å utfordre de andre topplagene i gullkampen (hvert år).

 

Hva ambisjonene til dagen Arsenal er, er særdeles utydelig for meg og jeg er usikker på om klubbens ledelse egentlig har klare sportslige ambisjoner.

 

Arsenal kan nok ikke slå City og United når det gjelder pengebruk, men det er mye å hente ved å profesjonalisere de som driver klubben.

Forhåpentligvis så er klubben på vei gjennom de ansettelsen som er gjort det siste året, men det er ett kritisk punkt som gjenstår.

Dette punktet er ikke først og fremst fjerningen av Wenger som manager, men derimot at profesjonaliseringen også når styrerommet. Vi trenger et styre som også har medlemmer som har en reell kunnskap om det sportslige, vi trenger styremedlemmer som kan utfordre den sportslige ledelsen, vi trenger styremedlemmer som har klare ambisjoner for denne klubben.

Dagens styre har ingen av disse kvalitetene.

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett kampen, prioriterte bursdagsfest i familien, tydeligvis et glimrende valg av meg i går...

 

Er dessverre bare blitt sånn at man rister oppgitt på hodet og småflirer når resultatet tikker inn på TLS-appen.... Fy søren, nå er det stusselige resultater vi får. Og høres ut som våre viktigste menn "ikke møter opp" til kamp... Stemmer det?

 

Ser at blant annet Xhaka får en del tyn, men kan noen fortelle meg når vi så han blomstre i en kamp sist? Jeg tror ikke jeg har sett han gjøre det i Arsenal-trøya...!?

Link to comment
Share on other sites

Stemmer bra at vi ikke møtte opp i andre omgang. Første var ikke så halvgærent faktisk, men en kamp består som alle vet av to.

Xhaka har vært en enorm skuffelse, og ennå værre blir han all den tid han skal spille i en posisjon han ikke takler. Så hvis vi ikke legger om formasjonen, eller spiller xhaka i en annen posisjon, tror jeg vi må belage oss på de samme prestasjonene.

 

Eneste jeg husker fra kampen som viste noe som helst tegn til vilje var Wilshere. Han kriget og prøvde på mye bra. Skapte også vår største sjanse i kampen. Av de startende ble jeg dypt skuffet over særlig: Ozil, Xhaka, Ramsey, Auba, Chambers og Mustafi. De nevnte var direkte svake.

Link to comment
Share on other sites

Det var klasseforskjell i går, og det er ikke for at City har så veldig mye bedre spillere enn oss. Vi har spillere med høyt ferdighetsnivå vi med. Vi slår feil passninger og det gjør City også, men den store forskjellen er hva vi gjør med det. Når vi slår en feil passning, vi slår oppgitt ut med armene, City de går ut i 100 for å vinne den jævla ballen tilbake. Vi mister ballen vi jobber 1 eller 2 etter for å vinne den tilbake, City jobber med "hele" laget for å vinne den tilbake.

 

Når City angriper så har de en plan på hvordan de skal gjøre det, og hvem som gjør hva og hvor. Når de mister ballen så har den en plan på hvordan de skal løse det, Når de har offensive dødballer så har de en plan, når de har defensive dødballer så har de en plan. Og selvsagt gjør de feil de også og går på en smell nå og da.

 

Varemerket til Guardiola er vel å vinne ballen hurtig tilbake når de mister den, vi så det i Barcelona, vi så det i Bayern og vi ser det i City. Og vinner de den hurtig tilbake, så tar du jo ofte motstander på senga og ute av balanse. Men ingenting er idiotsikkert, de taper de også............av og til.

 

Men i går så var Wenger totalt utmanøvrert av Guardiola. Wenger hadde ingen nye kort å spille.

 

Danny Welbeck hva skal vi si, du jobber godt men kommer ingen vei. Skal vi kanskje omskolere deg til midtbanespiller, du løper stort sett vekk fra målet uansett. Så defensiv midtbane er vel kanskje din plass. Du jobber og sliter, du har relativt gode ferdigheter med ball, men foran mål har du minimalt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...