Jump to content

2018.02.25 Manchester City (N) Carabao Cup - Finale


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Klagde vi like mye på dommerne under de første sesongene til Wenger?

Jeg vet ikke med andre, men jeg gjorde det. Det toppet seg mot Manure da søstrene Neville sparket Reyes tilbake til Spania og da samme drittlaget divet seg til straffespark som skulle avslutte vår unbeaten run.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke med andre, men jeg gjorde det. Det toppet seg mot Manure da søstrene Neville sparket Reyes tilbake til Spania og da samme drittlaget divet seg til straffespark som skulle avslutte vår unbeaten run.

 

Det var vel da også pila begynte å peke sakte men sikkert nedover. Og helt klart var det en av de værste kampene man har sett med tanke på dømming. Virket som det var avtalt spill.

Men var det like mye klaging i årene før denne? Jeg har mine tvil.

Link to comment
Share on other sites

Som en høyst objektiv ( ;) ) observatør synes jeg Arsenal har blitt urimelig mye straffet av dommerne i perioder. Noen ganger fikk det ikke avgjørende betydning fordi laget var gode nok til å vinne på tross av dette. Verst var det vel når laget egentlig var godt nok, men hvor dommeravgjørelsene fikk avgjørende betydning. I dag er jo ikke det situasjonen; det er fortsatt frustrerende med dårlige dommere, og man har nå opplevd tre av de fire siste kampene mot ManC å få tvilsomme avgjørelser mot seg. Men i dag virker det meningsløst å klage på dommerne, for generelt taper man ikke nå pga dommerne, men fordi laget rett og slett ikke er godt nok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tviler på at det er noen som klarer å finne et fotballag der managere, spillere og fansen ikke klager på dommerne.

 

Dette vil alltid skje og alle vil til tider mene at deres klubb blir mer urettferdig behandlet enn andre klubber.

 

Selvsagt skal vi si fra når vi mener at vi blir urettferdig behandlet, og selvsagt så forekommer det tilfeller da det er åpenbart for alle at en kampleder gjør klare feilvurderinger.

 

Men jeg mener at vi generelt sett (uavhengig av klubb) er kommet til et punkt der vi alt for lett kritiserer dommerne. Vi ser mange tilfeller der vi som ser en kamp via en TV-skjerm og har muligheter til å se situasjoner i reprise fra mange vinkler og da ser "feildømminger".

Kamplederen har ikke denne luksusen og må ta bestemmelsen der og da. Nå er videodømming på vei inn og slik den er tenkt så vil den ikke fjerne alle muligheter for feil fra dommerstanden. Hvis vi skal oppnå en "feilfri" dømming så får vi en fotball der videodømming i så stor grad tar over slik at sjarmen med fotball fullstendig forsvinner.

 

Klag gjerne over dommerfeil, jeg gjør det jeg også, men ikke la dette være en unnskyldning for å ignorere andre årsaker til at resultatene ikke blir slik vi ønsker de skal bli. Av og til så føler jeg at kritikken over diskuterbare dommeravgjørelser overskygger de problemene et lag lager for seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...