Jump to content

2018.02.10 Tottenham (B)


Polljen

Recommended Posts

Tottenham Hotspur tottenham.png?itok=DDAA10oK arsenal.png?2016-2017 Arsenal


Lørdag 10. februar, 13:30. Wembley Stadium


Premier League - 27. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium,




Skadesituasjonen: Det er foreløpig ikke noe nytt vedrørende Welbeck.


To av våre spillere måtte byttes ut mot Everton p.g.a. skade/sykdom. Monreal ble byttet ut i pausen i den kampen og det var p.g.a. sykdom og ikke p.g.a. en skade. Vi må anta at han er klar til lørdag.


Cech fikk en spark på baksiden av leggen (calf) og i skrivende stund så har jeg ingen informasjon om dette vil påvirke lørdagens kamp.



Arsenal hadde en superb førsteomgang mot Everton sist helg, men de viser samtidig i andre omgang at det ikke alltid skal så mye til før gamle synder kommer tilbake.


Mot Tottenham på lørdag så møter vi et lag som vet å ta vare på feil som blir gjort av våre, så her trengs det full skjerping fra Arsenal i samtlige 90 minutter (og litt til).


Tottenham er inne i en ganske bra periode, der de i sine to sist kamper slo United og spilte uavgjort mot Liverpool. Når Arsenal i tillegg har slitt på bortebane så kan dette bli tøft. Samtidig så har Arsenal svært gode minner fra sine siste kamper på Wembley, selv om disse ikke var PL-kamper.



Når det gjelder laget som startet mot Everton så er det ikke noen som direkte spilte seg ut av laget, men jeg vurderer likevel en eller to endringer i mitt forslag.


Det første spørsmålstegnet er sentral midtbane. Ramsey hadde en fantastisk førsteomgang mot Everton, og jeg vil gjerne ha han med også mot Tottenham men ikke i en rolle som har et såpass defensivt ansvar. Xhaka er også et spørsmålstegn, men alternativet Elneny er også et like stort spørsmålstegn. Under tvil velger jeg å ta med Xhaka og han spiller da sammen med Wilshere sentralt.


Når det gjelder Ramsey så er den alternative posisjonen for han en kantrolle og jeg velger (også under en viss tvil) å benke Iwobi til fordel for Ramsey.


Mange har nok lyst til å se Laca sammen med Auba i Arsenals angrep, det har også jeg, men ikke i denne kampene.



Mitt forslag til lag:


Cach/Ospina


Bellerin - Kos - Mus - Monreal


Wilshere - Xhaka


Özil - Mhiki - Ramsey


Auba

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Ospina

Hecto®-Mus-Kos-Nacho

Mkhi-Elneny-Jack

Özil

Laca-Auba

 

Men formasjonendring skjer mest sannsynlig ikke...

så:

Ospina

Hecto®-Mus-Kos-Nacho

Jack-Xhaka

Mkhi-Özil-Iwobi

Auba

 

Aaron og Laca inn i andreomgang for Iwobi og Xhaka.

 

Dette er en skikkelig '6-poengskamp' og for oss er kun tre poeng godt nok. Det blir hardt, Tottene er gode og det er vanskelig å demme opp for PLs kanskje beste spiss.

Link to comment
Share on other sites

Enig med trådstarter i at jeg også ønsker å se to spisser, MEN at dette ikke er kampen å teste det ut i. Jeg mener vi bør stille så tilnærmet likt som forje gang, mulig bare med Wilshere inn på Ramsey sin plass, og Ramsey tar over Iwobi sin høyere i banen.

 

Enormt viktig å ikke tape denne etter de horrible kampene vi hadde nylig. Taper vi tror jeg top4 sitt siste livstegn er borte.

Link to comment
Share on other sites

Litt off-topic så vil jeg nevne at dette er den siste PL-kampen i februar. Resten av måneden består av cup-turneringene.

15. og 22. er det opgjørene borte/hjemme mot Östersund i EL og 25. er det finalen i "Mikke Mus cupen" mot City.

 

Det er også litt usikkerhet rundt den etterfølgende PL-kampen mot CIty. Denne kampen skulle opprinnelig blitt spilt 25. februar på Emirates, men den datoen blir istedet nå brukt til det nevnte finaleoppgjøret mellom de samme to klubbene.

PL-kampen ble så flyttet til torsdag 1. mars, men denne kan igjen bli flyttet hvis City må må spille omkamp i FA-cupen. Arsenals "fixture"-side kan tolkes slik at denne kamen allerede er bestemt flyttet (siden de bruker ordet "will" istedet for "can" eller "may"), men slik jeg tolker det jeg ellers leser på arsenal.com og på PL sine hjemmesider så spilles denne kampen 1. mars så sant City ikke må ut i omkamp i FA.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ospina

Hecto®-Mus-Kos-Nacho

Mkhi-Elneny-Jack

Özil

Laca-Auba

 

Men formasjonendring skjer mest sannsynlig ikke...

så:

Ospina

Hecto®-Mus-Kos-Nacho

Jack-Xhaka

Mkhi-Özil-Iwobi

Auba

 

Aaron og Laca inn i andreomgang for Iwobi og Xhaka.

 

Dette er en skikkelig '6-poengskamp' og for oss er kun tre poeng godt nok. Det blir hardt, Tottene er gode og det er vanskelig å demme opp for PLs kanskje beste spiss.

tipper Ramsey er ett av første navnene på blokka for Wenger til denne kampen.

 

Tror vi ser dette:

 

..............Cech

Bellerin-Kos-Mus-Nacho

......Wilshere-Ramsey

.................Özil

..Mkhitaryan-Auba-Iwobi

 

 

Altså ingen Xhaka.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

BE, jeg tror Xhaka er soleklart først på blokka av våre midtbanespillere selv om jeg personlig er uenig i at han skal være det. En midtbaneduo med Ramsey som en av de to tror jeg vil være å skyte seg selv i leggen mot Tottene. Midtbanen vår vil bli overkjørt og forbiløpt så til de grader.

Link to comment
Share on other sites

BE, jeg tror Xhaka er soleklart først på blokka av våre midtbanespillere selv om jeg personlig er uenig i at han skal være det. En midtbaneduo med Ramsey som en av de to tror jeg vil være å skyte seg selv i leggen mot Tottene. Midtbanen vår vil bli overkjørt og forbiløpt så til de grader.

Det trodde vi om Øaca og forsåvidt Kola også. Webger har blitt mer kynisk og jeg tror han foretrekker Wilshere/Ramsey fremfor å bruke Xhaka til helgen

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det trodde vi om Øaca og forsåvidt Kola også. Webger har blitt mer kynisk og jeg tror han foretrekker Wilshere/Ramsey fremfor å bruke Xhaka til helgen

 

BE

Uenig. Lacazette har nesten ikke fått spille 90 min hele sesongen og Kolasinac har heller ikke fått mange kamper sammenhengende. Xhaka har spilt nesten samtlige minutter i PL. Veldig ulik bruk av spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Xhaka har spilt alt ja, mens de andre har vært inn og ut av laget. Dessverre tror jeg også han starter, men det kan fort vise seg bedre enn wilshere/Ramsey duo på midten der. Det har man forsøkt før med skrekkelig resultat. Etter Coq forsvant og ingen ble hentet inn ser jeg dessverre Inger alternativ til xhaka. Tror han og wilshere er de som passer «best» sammen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper også en litt mer defensiv oppstilling med Wilshere for Iwobi og trekke han ned på Ramsey-plassen og Ramsey ut på kant. Blir marginale forskjeller, men innbiller meg Ramsey litt bedre defensivt enn Iwobi. Blir opp til Auba, Mhki og Øzil å score mål, med Ramsey på løp inn i boksen.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan tillate oss en mer defensiv oppstilling, blant annet fordi vi har Aubameyang på topp som vil få plenty med boltreplass på den store banen på vår andre hjemmebane.

 

Jepp. Generelt burde vi "baite" (eller lure på norsk) motstanderen til å komme lenger inn på vår halvdel slik at vi kan utnytte ubalansen og bakrommet dette skaper. Har snakket om dette i åresvis, men dessverre har det kun blitt gjort i noen fåtalls kamper fra vår del. Det har dog fungert ekstremt godt hver gang det har blitt gjort skikkelig.

 

Jeg vil for øvrig ikke se Iwobi bli droppet her. Ei heller Xhaka for Wilshere. Sistnevnte kommer inn for Ramsey for min del hvis han skal inn i startellveren mot Tottene. Samme lag som mot Everton evt. Wilshere inn for Ramsey er det jeg vil se.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan tillate oss en mer defensiv oppstilling, blant annet fordi vi har Aubameyang på topp som vil få plenty med boltreplass på den store banen på vår andre hjemmebane.

Helt enig! Og dette har jeg savnet også med lacazette på topp. Vi gjør ofte det motsatte ved å aldri skape bakrom. Kan selvsagt henge sammen med at enkelte lag knapt tør gå fremover mot oss. Men litt luring med press burde vært oftere benyttet syntes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Det synes som at vi er "heldige" med kamplederen mot tottene. Den gang fjerdedommer (Anthony Taylor) som Wenger slengte en meget sint "fuck off" til, noe som førte til at vår manager måtte besøke tribunene i tre kamper, er oppnevnt som dommer i vår kamp førstkommende lørdag.

Link to comment
Share on other sites

På facebookgruppa vår ryktes det at ikke Cech blir klar til helgens kamp mot Tottene. Hva er deres kommentarer til det? For meg er det litt ett fett hvem som står. Ospina er en bedre "shotstopper" enn Cech men Cech oser mer stabilitet enn Ospina. Personlig tror jeg at Ospina vil ose trygghet om han får nok kamper på rad og tillit og jeg skulle likt å se ham imponere og få lov å stå videre.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Her er jeg faktisk enig med deg BE. Vi så det siste halvdel av sesongen før Cech ble hentet inn. Da var Ospina god over en lengre periode. På streken er Ospina i form en supergod keeper.

Faktisk? Ingen overraskelse at folk er enige med meg. Jeg oser jo av fornuft :-)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Ospina har vært undervurdert i hele sin Arsenalkarriere, samtidig så har han enkelte sprell ute i feltet som gjør at totalt sett så er fremdeles Cech den beste totalt sett. Men avstanden er ikke stor og det bekymrer meg på ingen måte at det et Ospina som blir vår sisteskanse på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...