Jump to content

2018.02.10 Tottenham (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Tror vi skal slappe av med sammenligningen. Vi spilte en drittkamp som så mange ganger før i år, og taper fortjent. Bare synd vi ikke greier å straffe et lag med diving cheats.

 

Tottenham er lillebror og vinner ingenting. Dersom vi er usigelig ræva greier de å komme foran oss på tabellen. Jeg er ingen Wenger out, men mener som sagt han bør trekke se dersom ståa er slik den er nå når vi kommer til sommeren. EL vil selvsagt endre på det, vi får se hva vi holder til. Det jeg begynner å blilei av er det manglende defensive fokuset. Tapet i dag er ingen krise, men det har blitt så jævlig mange i år. Av samme grunn. Og det holder ikke.

Link to comment
Share on other sites

En liten brannfakkel her:

 

Ikke en eneste Arsenal spiller trøkker til og går i en susende takling eller fyrer feks Lamela opp når han takler wilshere. Lamela er på kanten heit og jeg savner en Arsenal spiller som går bort å gir han en skikkelig lekse. Savner også en som stykker opp spillet når vi sliter så mye som vi gjør, ved å trøkke til og vise at det faktisk er ett Derby. Tenning i form av aggresjon skal ikke undervurderes lenger. Er en grunn til at vieira var slik.

 

Også se på Wenger etter kampen, går og koser på tottenham manageren. Latterlig med slik koselig stemning. Om jeg ikke husker feil så var godeste MP (tottt manager) grisesur etter tapet på emirates og knapt gav ett håndtrykk.

-----

 

Nettopp. Det er noe tafatt over stort sett hele linja. Ikke overraskende, men hadde håpt viktigheten av gårsdagens kamp skulle tenne en gnist. Det er NLD ffs!

Flere har det, men det er altfor mange som ikke har det. Og i den sammenheng trenger vi lederskikkelser - deriblant vår manager - som pisker frem

denne gløden.

 

Bellerin. Det ser ut som fotooppdrag, instagram og tv-intervjuer og den slags er viktigere enn å blø for laget sitt i derbyet!! Viker unna og trekker seg fra dueller. Forferdelig å bevitne fra en Arsenal-forsvarer i NLD. Han spiller i tillegg meget dårlig kamp, men det hadde vært glemt - hvertfall av meg - hvis innsatsen i det minste lå i bånn. I denne type kamper hadde vi hatt bruk for Debuchy! Mangler der også, men han trøkka hvertfall til, satt hodet inn der det gjorde vondt ! Dette er en STOR mangelvare i dagens Arsenal og en undervurdert del av spillet i mine øyne. Spesielt uvurdelig i denne type tette toppkamper.

 

Xhaka og Elneny på midten. Allerede her kunne man lukte at vi ville slite. Xhaka ser ut som han løper i sirup. Elneny løper mye, men for det meste i mellom.

Ingen aggressivitet, ingen glød, og med ballen i bena går det jo baare bakover og korte på tvers...

Ingen god kamp av de offensive heller, her også kunne det selvsagt vært langt bedre innsats, men de er litt prisgitt av at trioen på midten klarer å ta mer tak enn hva de gjør for å skinne i denne type kamper.

 

Wilshere var i det minste positiv, igjen. Herlig å se det gamle drivet med ballen. Fine stikkere. Kriger.

 

Det er mange det kunne vært skrevet om. Det store utropstegnet er den manglende innsatsen. Og her mener

jeg ansvarsforholdet er tydelig. Spesielt når problemer gjentar seg nesten annenhver uke....

Tottenham har dessverre blitt et meget bra lag, så at vi ikke skaper allverdens kunne man nesten forvente, men møt da for f%&n opp til kamp!

Link to comment
Share on other sites

Flott at andre også er ræva, men vi er 11p enda mer ræva enn United og 9p til Liverpool. Så det hjelper ikke en dritt at de taper kamper innimellom. Gullet var avgjort i november.

 

Klarer vi bragden med å komme over 30p bak ligamesteren denne sesongen tro? 10 tap bak det, i en liga det er 37? kamper... og det er da bare differansen. Usj!

Link to comment
Share on other sites

For å ta et meget naivt regnestykke.

 

Pr. dato er vi 27 poeng bak etter 27 serierunder, d.v.s. i snitt ett poeng pr runde. Det spilles 38 serierunder, og da ser hver enkelt hva antatt poengdifferansen blir med et slikt naivt regnestykke :genius:

 

Når det gjelder tabellen så tror jeg at personer som klarer å utvise et snev av objektivitet leser følgende:

Gullet er avgjort.

Sjetteplassen er bortimot avgjort.

Når det gjelder plassene fra to til fire så er intet avgjort.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil si det er 'dårlig gjort' å sammenlikne oss med City denne sesongen. City har en helt sinnssyk sesong, noe avstanden mellom første og andreplass bekrefter. 16 poeng er det nå.

 

Synes det er både mer rettferdig(og riktig) å sammenligne vår poengsum med Manures poengsum denne sesongen. Vi er 11 poeng bak der vi bør kreve at vi skal være i nærheten med 11 kamper igjen å spille. Det er rett og slett ikke godt nok. Alle de andre lagene vi skal kjempe mot har rundet 50 poeng allerede. Vi har 45. Forhåpentligvis kan vi begynne å ta litt mer poeng på bortebane når Mkhitaryan og Auba blir varme i trøya.
Mkhi hadde en fantastisk debut fra start mot Everton mens han derimot hadde en kamp i motsatt ende av skalaen mot Tottene.

 

Jeg tror personlig topp 4 er langt fra umulig(siden flere av lagene foran oss også er rimelig ustabile) men vi må begynne å gå på en seiersrekke nå, hvis ikke har vi rett og slett ikke sjans.

 

Östersund bør slås med B-laget, men etter den første utslagsrunden begynner det å bli vanskeligere. Da er sjansen stor for at vi etterhvert møter lag som har spilt i CL denne sesongen. Likevel, cup er cup og hvis de to nevnte herremennene som sagt blir varme i trøya, kan det fort hende at vi spiller oss langt i denne turneringen.

 

Ligacupfinalen er også noe vi bør satse på denne sesongen. Vår beste (og kanskje eneste?) sjanse til å slå årets ligamester.

Link to comment
Share on other sites

@Simbad. Jeg innrømmer gjerne at jeg er noe urimelig når jeg sammenligner Arsenals poengfangst med City. Selvsagt er det mer riktig å sammenligne Arsenal med United, Pool, Tottene igjen Chelsea. Men det var tross alt satt litt på spissen.

 

Du har også rett i at de nevnte lagene over oss er noe ustabile denne sesongen (det er jo årsaken til differansen til United). Men når man vurderer muligheten for en topp fire plass så må man også ha i tankene at Arsenal denne sesongen har vært enda mer ustabile og etter min mening så er det lite som tyder på at vi kommer til å bli mer stabile den kommende tiden.

For å kapre topp fire så holder det ikke at ett lag av de foran oss får en dårlig vårsesong, det må to slike lag til.

Umulig? På ingen måte. Sannsynlig? Tvilsomt.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal må snu trenden på bortebane skal me ha eit snev av sjanse til å avslutte sesongen med verdighet. Mot Tottenham virka det som om frykten for å tape var større enn viljen til å vinne. Mål pregar kampar, hadde Aubameyang fått gått etter 20 minutt og gitt oss 1-0 kunne sluttresultatet vore i vår favør. Dette får me sjølvsagt ikkje svar på. Eit godt resultat mot City er enormt viktig slik dette har vorte.

Link to comment
Share on other sites

Tror neppe city kampen har så mye å si. Det var denne kampen som var viktigst, det var en direkte rival om en plassering.

 

Det var et vagt håp om top4 før kampen, det håper forsvant iallefall for meg med tapet. Vi er avhengig av at motstandere taper 4 fler kamper enn oss slik det kan se ut nå. De aktuelle lagene har tapt 5,3,5 og 6 kamper hver seg hitill. De må med andre ord falle rimelig totalt igjennom helt plutselig samtidig som vi plutselig skal vinne alt.

 

Null tro dessverre

Link to comment
Share on other sites

Vi bygde Emirates for å kjempe mot de beste også finansielt. Dette har ikke skjedd. Vi er milevis unna de beste i Europa og blir lenger og lenger bak for hvert år wenger styrer. Vi har vel blant de dyreste billettene og tjener penger til stan. Jeg skjønner at vi ikke kan sammenligne oss mot de beste i Europa med det laget vi har nå men det var det vi ble lovet. En så stor klubb skal ikke ligge snart 30 poeng etter City. Sjelden vi vinner mot de beste i PL. Føler meg lurt av wenger. Vi skal opp på nivå med City, RM, BM, Barcelona.

For at det skal bli en realitet må wenger og stan vekk. Er redd det tar mange år og før vi er i nærheten av å kjempe om PL og CL. Alle ser at forsvaret, målvakt og midtbanen er for dårlig uten wenger og nikkedukka Bould.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal - den største klubben i den største byen i Europa, med et av de fineste stadion-anleggene, som nå vel er nedbetalt, eller i hvert fall så godt som. Har mer enn nok inntekter til å hevde seg, og er en klubb med et potensiale de dessverre ikke er i nærheten av å få ut. Egentlig bare trist. Vanskelig å skylde på noe annet enn ledelsen; eierne og manager. Greit at spillerne ikke leverer, det kan de kritiseres for i enkelte kamper. Men det er ledelsen og manager som er ansvarlige for å ta tak i dette og til enhver kamp stille med et godt nok lag. Det som skjedde i januarvinduet var på mange måter positivt, men som vi nå har sett i flere år; de egentlige problemene til klubben handler om andre ting enn de man ordnet opp i da.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal - den største klubben i den største byen i Europa, med et av de fineste stadion-anleggene, som nå vel er nedbetalt, eller i hvert fall så godt som. Har mer enn nok inntekter til å hevde seg, og er en klubb med et potensiale de dessverre ikke er i nærheten av å få ut. Egentlig bare trist. Vanskelig å skylde på noe annet enn ledelsen; eierne og manager. Greit at spillerne ikke leverer, det kan de kritiseres for i enkelte kamper. Men det er ledelsen og manager som er ansvarlige for å ta tak i dette og til enhver kamp stille med et godt nok lag. Det som skjedde i januarvinduet var på mange måter positivt, men som vi nå har sett i flere år; de egentlige problemene til klubben handler om andre ting enn de man ordnet opp i da.

----

 

Godt oppsumert, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...