Jump to content

2018.02.10 Tottenham (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Taper soleklart mot lillebror. Om ikke styrkeforholdet historisk er snudd så er det vi som er lillebror nå siste år :/ De spiller cl, de er langt forran oss på tabell og havnet også langt forran ifjor. Synd trist leit, men top4 er idag ferdig . En sjanse for cl er EL. Men

Link to comment
Share on other sites

Når man skal spille helt på offsidegrensen, så må vi akseptere at det også blir feil.

Det som er skremmende at noen roper på at Iwobi skulle komme innpå å gjøre en forskjell, grøss og gru.

 

Men historien gjentar seg selv, nye spillere, samme system, samme problem. Vi må få noen inn som evner tenke litt annerledes. Everton kampen var vi gode, men mest for at Everton var svake, vi spilte dem svake.

 

Men nå møter vi kvalitetsmotstand og vi bukker under, vi gjør de samme rævva tingene som vi gjør mer eller mindre hele sesongen.

Nå ser jeg kampen på en rævva stream så muligens ser ting verre ut en de er fra mitt ståsted.

Ikke når laca kommer rett fra benk tusler bak forsvaret, ser vi vinner ballen og står i ro i offsideposisjon og drar opp sokken. Så komisk og amatørmessig ut. Friske bein fra benk og rote det sånn til.

Link to comment
Share on other sites

Dårligst i alle spillets faser. Taper alle dueller. Utkjempet av stilen som så mange ganger før. To spisser til over en milliard kroner og vi evner ikke å spille på deres styrker.

Enig. Og hvorfor ikke legge opp spillet akkurat på den milliarden som er brukt? Hvem stiller Wenger spørsmålene rundt det? 2 hårfine offside ja, mulig en av de feil. Men det var alt man fikk se i 90min mot ett lag som rundspiller oss og spiller med HØY baklinje... ganske utrolig hva man egentlig har snakket om før kampen hvis planen var å bli så til de grader defensive og nedpresset (og dermed også utspilt(

 

Top4 er ferdig, nok er nok.

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg ikke tenkt å ta en lang kritisk analyse av Arsenallaget siden det i hovedsak ville blitt ett oppgulp av gammel kritikk, istedet går jeg rett på konklusjonen.

 

Konklusjonen er også kortfattet. Klubben Tottenham er rett og slett bedre enn klubben Arsenal i det meste pr sesongen 2017/18.

 

Noen få ord om grunnlaget til denne konklusjonen:

 

Arsenal v Totteham på banen: Tottenham spiller som et lag, både offensivt og defensivt. Arsenal gjør det ikke!

Wenger v Poccettino. Poccettino klarer å få sitt lag til å fungere som en enhet, Wenger gjør det ikke. Poccettino ser ut til å bygge opp et lag, Wenger evner ikke lenger å bygge opp et lag, de siste sesongene har derimot gitt meg det inntrykket at laget i praksis har gått gjennom en nedbyggingsprosess (selvsagt ikke bevisst nedbygging fra Wengers side)

Eier/styre: Selv om jeg ikke har så mye konkret kjennskap til Levy og hans styre, så virker det i alle fall på meg som at Tottene har en ledelse som bryr seg om det sportslige i forhold til våre styrefjotter og Silent Stan som tydeligvis ikke bryr seg en tøddel om det spillet vi elsker.

 

Det er i alle fall ingen tvil om at mitt ønske om å få Wenger og ideelt sett også amerikaneren ut av klubben så raskt som mulig (sistnevnte klarer vi dessverre ikke å kvitte oss så lett med) bare blir styrket dag for dag.

Link to comment
Share on other sites

En liten brannfakkel her:

 

Ikke en eneste Arsenal spiller trøkker til og går i en susende takling eller fyrer feks Lamela opp når han takler wilshere. Lamela er på kanten heit og jeg savner en Arsenal spiller som går bort å gir han en skikkelig lekse. Savner også en som stykker opp spillet når vi sliter så mye som vi gjør, ved å trøkke til og vise at det faktisk er ett Derby. Tenning i form av aggresjon skal ikke undervurderes lenger. Er en grunn til at vieira var slik.

 

Også se på Wenger etter kampen, går og koser på tottenham manageren. Latterlig med slik koselig stemning. Om jeg ikke husker feil så var godeste MP (tottt manager) grisesur etter tapet på emirates og knapt gav ett håndtrykk.

Link to comment
Share on other sites

 

Hvis han ikke får lov å tilføre laget noe så bør han ha litt ære og trekke seg.

Fullstendig enig.

 

Årsaken til at jeg stilte spørsmålet var at for noen få sesonger tilbake så spilte vi en periode (tror det var om høsten) mer taktisk defensivt, men så fikk jeg følelsen av at Wenger gikk lei og endret spillet i en mer offensiv retning. I denne perioden da laget var litt mer defensivt orientert så var inntrykket utad at Bould fikk mulighet til å påvirke spillet reelt.

 

Nå virker det som Bould bare er en av mange "ja-menn" I Arsenal og det er vel den typen medarbeidere Wenger vil ha.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...