Jump to content

2018.02.10 Tottenham (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Merkverdig hvor lav terskel noen har når det gjelder medforumister på hatlisten ???

 

Ikke engang vår tidligere medforumist Arshavin havnet på min eksklusive hatliste.

Tottenham er der selvsagt, fulgt av Manure og noen utvalgte fotballspillere, managere og investorer ?

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en voldsomt spennende kamp. Forventningene er selvsagt svært høye, og optimismen er tilbake. Det er gøy!

 

Blir spennende å se hvilken taktisk inngang Wenger velger til denne kampen. Jeg er veldig skeptisk til mange av de formasjonene og taktiske inngangene vi ser rundt på nettet om dagen. Det drømmes om to spisser, og Lacazette på vingen and so on. Jeg er redd for at det vil føre til at vi ender opp et lag uten balanse.

 

Å stille i en 3-4-1-2 formasjon vil enkelt sagt gjøre at vi vil ha trøbbel på et av to områder, enten vil våre to midtbanespillere og vingbacker trygge defensivt, og vi vil slite enormt med å skape spill offensivt, i motsatt tilfelle vil vi kunne ende opp med store rom defensivt, fordi vingbackene ligger for høyt og midtbanespillerne våre ikke evner å være disiplinerte nok. Tilsvarende gjelder forøvrig med en ren 4-4-2 formasjon, det er milevis forskjell på å spille 4-4-2 med Vieira og Gilberto sentralt kontra Xhaka/Ramsey/Wilshere.

 

Jeg håper vi får se et Arsenallag som kommer ut i en 4-3-3 formasjon, med Ramsey, Wilshere og Xhaka/Elneny sentralt, og med Özil og Mkhitaryan på hver sin kant. At Aubameyang skal starte på topp er vel hevet over en hver tvil. Da tror jeg vi kan kombinere trygghet defensivt og nok kreativitet offensivt. Wilshere tar hånd om den offensive kreative rollen, samtidig som Ramsey kan fortsette i den boks til boksrollen han er så god på. Videre vil en slik inngang til kampen gjøre at Xhaka eller Elneny vil kunne fokusere på de defensive pliktene. Om vi går for samme inngang som forrige kamp er jeg redd for at vi gir for mye rom til et svært godt spurslag, vi så tendensene mot Everton også at de offensive spillerne kom i svært kinkige situasjoner for Mustafi og Koscielny. Det må vi unngå i morgen, kvalitetsforskjellen er enorm.

 

Jeg er spent, veldig spent!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også spent før kampen i morgen. Jeg kan vel si med hånden på hjertet at det er få ting i verden som gleder meg mer enn når Arsenal beseirer Tottenham.

 

Jeg må også si at jeg misunner veldig mye den ærlige optimismen som Ben Elfen og Tapapa viser i forkant av slike kamper.

Jeg sliter litt med tilliten til dagens Arsenal og det skal dessverre litt mer til enn en god omgang mot Everton for at optimismen slår rot i gamle Polljen.

 

Det var særdeles mye positivt å i den første omgangen mot Everton, men uansett hvor mye jeg misliker Tottene så sier realisten i meg at det er en stor forskjell på Everton og Tottenham.

 

Jeg blir særdeles glad hvis "gladbrødrene" får rett i morgen og pessimisten Polljen bekymrer seg uten grunn.

Link to comment
Share on other sites

Optimismen kan fort bli pessimisme, hvis vi skal begynne med hjernedød forsvarsspill slik vi viste mot Swansea og delvis mot Everton. Jeg tror og håper at partnerskapet mellom Mustafi og Koscielny bedrer seg nå som de har spilt sammen i noen kamper på rad. Sitter samarbeidet der, så tror jeg vi vinner.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...