Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2018


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 297
  • Created
  • Last Reply

Jeg sitter igjen med to veldig gode minner fra Kim Källström. Det første var straffen i semifinalen mot Wigan. Den var så sikkert satt som jeg har sett noen straffe før, og bidro til at vi vant vårt første trofé på ni år den våren.

 

Den andre kom vel mer fram i forbindelse med ryktene at han skulle til Arsenal, enn noe han gjorde i Arsenal, men det involverte en veldig fin gest i en landskamp mot Tyskland høsten i forkant.

Link to comment
Share on other sites

Synes Kim var en helt ok handel.

 

BE

Tja, om den var ok eller ikke beror forsåvidt på øyet som ser.

 

Källström ble hentet inn i januarvinduets siste dag og var vel bare ment som en nødløsning da både Wilshere og Ramsey var skadet. Ryggproblemene hans ble oppdaget i den medisinske undersøkelsen og Arsenal valgte likevel å gå videre med låneavtalen.

 

Källström kom først på banen nesten to måneder senere og fikk tre eller fire kamper, hvorav de to første var korte innhopp.

 

Källström var nok helt sikker en meget "ok" spiller, om lånedealen var "ok" er jeg litt mer usikker på.

Link to comment
Share on other sites

Er vel fremdeles rimelig usikkert på alle som er linka. Såvidt jeg så er Armeneren nærmest, fulgt av BvB spissen og tilslutt Brassen. 70-60-30 var vel prosentene flere «eksperter» satt.

 

Så vi får nå se, en av de kommer nok. United kjøper heller ikke Alexis hvis armeneren ikke vil til oss.

Link to comment
Share on other sites

Noe som det faktisk er mulig at kan skje de neste dagene er dette;
Mkhitaryan nekter å gå til oss, men Manchester United vil fortsatt ha Sanchez, så de kjøper ham for £25-30 mill. Vi bruker disse pengene + det vi får for Walcott for å hente inn Aubameyang og Dortmund bruker disse pengene igjen for å hente Mkhitaryan.

Link to comment
Share on other sites

Noe som det faktisk er mulig at kan skje de neste dagene er dette;

Mkhitaryan nekter å gå til oss, men Manchester United vil fortsatt ha Sanchez, så de kjøper ham for £25-30 mill. Vi bruker disse pengene + det vi får for Walcott for å hente inn Aubameyang og Dortmund bruker disse pengene igjen for å hente Mkhitaryan.

 

BvB har åpent gått ut og sagt at de skal ikke hente noe i Januar, men kan jo endre seg om vi faktisk henter Auba..

Link to comment
Share on other sites

Litt vekk fra ryktene om Aubameyang, Mkhitaryan og Malcom. Det sies at vi er interesserte i å hente Köln sin målvakt Timo Horn.

 

Han har visstnok en klausul i kontrakten sin som sier at hvis Köln rykker ned så vil han være tilgjengelig for så lite som €5m. Köln ligger rimelig dårlig ann for å si det slik, så det kan se ut til at dette blir en realitet.

 

Horn regnes for å være en av de beste keeperne i Tyskland sammen med Neuer og har vært Kölns desidert beste spiller denne sesongen. Personlig vet jeg ikke en dritt om han annet enn hva jeg har lest og sett på Youtube, men det virker som om klubben aktivt har gått inn for å styrke stallen i tiden som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Horn regnes for å være en av de beste keeperne i Tyskland sammen med Neuer og har vært Kölns desidert beste spiller denne sesongen. Personlig vet jeg ikke en dritt om han annet enn hva jeg har lest og sett på Youtube, men det virker som om klubben aktivt har gått inn for å styrke stallen i tiden som kommer.

 

 

Etter hva jeg vet har han konkurrert med Bernt Leno (Leverkusten) og ter Stegen (Barca) om plassene på Tysklands aldersbestemte landslag opp gjennom og har alltid blitt sett på som et bra talent. Ser for meg at han har blitt holdt til tilbake i uttaksammenheng av nivået til Koln i forhold til de to andre. Litt som på vårt landslag der utenlandsproffer får klippekort uavhengig av prestasjoner..

Link to comment
Share on other sites

Ryktene forsetter å svirre rundt de spillerne som har blitt linket til/fra Arsenal.

 

Sanchez skal være enig med United om sin personlige kontrakt og han skal visst nok få den "syke" summen av £500.000 i uken i United.

Surinho i Manure har etter ryktene et sterkt ønske om å få Sanchez registrert som Unitedspiller i morgen (fredag) slik at han er spilleklar til kampen mot Burnley på lørdag.

Byttehandelen der Mkhitaryan går til Arsenal som en del av betalingen for Sanchez skal visst nok også være nørt forestående.

 

Aubameyang skal også være ening med Arsenal om en kontrakt som går til juni 2021 med opsjon for å forlenge den med ett ekstra år.

Overgangen står på at Sanchez blir solgt fra Arsenal og at klubbene blir enige seg i mellom .

Det er også her snakk om en mulig byttehandel der Oliver Giroud kan bli en del av denne "betalingen" for Aubameyang. Arsenal skal visst nok ikke ha noe problem med denne byttehandelen hvis det gjør overgangen til Aubameyang lettere å få gjennom.

Aubameyang er IKKE med i troppen som i dag reiste til Berlin før kampen mot Herta i morgen (fredag). I følge Borussias sportsdirektør så er tankene til Aubameyang opptatt med helt andre ting enn Borussia akkurat nå.

 

Ryktene svirrer fremdeles om at nye kontrakter for Wilshere og Özil er nært forestående, men de ryktene kan like gjerne være gamle rykter som blir gjenfortalt.

 

Ett annet rykte som har fått nytt liv i dag er Welbeck til Besiktas. Representanter for Besiktas skal nå være i London for å prøve å få i gjennom en låneavtale for Welbeck.

Link to comment
Share on other sites

Ryktene forsetter å svirre rundt de spillerne som har blitt linket til/fra Arsenal.

 

Sanchez skal være enig med United om sin personlige kontrakt og han skal visst nok få den "syke" summen av £500.000 i uken i United.

Surinho i Manure har etter ryktene et sterkt ønske om å få Sanchez registrert som Unitedspiller i morgen (fredag) slik at han er spilleklar til kampen mot Burnley på lørdag.

Byttehandelen der Mkhitaryan går til Arsenal som en del av betalingen for Sanchez skal visst nok også være nørt forestående.

 

Aubameyang skal også være ening med Arsenal om en kontrakt som går til juni 2021 med opsjon for å forlenge den med ett ekstra år.

Overgangen står på at Sanchez blir solgt fra Arsenal og at klubbene blir enige seg i mellom .

Det er også her snakk om en mulig byttehandel der Oliver Giroud kan bli en del av denne "betalingen" for Aubameyang. Arsenal skal visst nok ikke ha noe problem med denne byttehandelen hvis det gjør overgangen til Aubameyang lettere å få gjennom.

Aubameyang er IKKE med i troppen som i dag reiste til Berlin før kampen mot Herta i morgen (fredag). I følge Borussias sportsdirektør så er tankene til Aubameyang opptatt med helt andre ting enn Borussia akkurat nå.

 

Ryktene svirrer fremdeles om at nye kontrakter for Wilshere og Özil er nært forestående, men de ryktene kan like gjerne være gamle rykter som blir gjenfortalt.

 

Ett annet rykte som har fått nytt liv i dag er Welbeck til Besiktas. Representanter for Besiktas skal nå være i London for å prøve å få i gjennom en låneavtale for Welbeck.

Her sier jeg ja takk til alt jeg.

 

Per, du vet du er høyt elsket på dette forumet, men for å gi deg selv legendestatus er det fint om du legger ved linker til ryktene dine fremover.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...