Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2018


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 297
  • Created
  • Last Reply

Smokey? Nei takk. Har aldri vært en fan av ham.

 

Tar gjerne Evans, men har aldri sett et rykte om ham (annet enn her)

 

BE

 

Juventus fansen er veldig fornøyd med han. Det er også klubben.

 

Ganske store sko å fylle etter Buffon, men Szczesny ser ut til å klare det foreløpig hvert fall. Han tok store store steg i Roma. Idiotisk av Arsenal å slippe han når han har luket ut sine største svakheter.

Link to comment
Share on other sites

Begynner Aubameyang-forhandlingene å bli en kopi av Lemar-forhandlingene i sommervinduet?

 

En kjøpende klubb (Arsenal) som vil betale minst mulig og en selgende klubb som blir så forbannet på kjøper for lavt bud at de står steilere og steilere på sitt og at overgangen så risikerer å gå i vasken?

 

Jeg har ingen peiling på hva Aubameyang er verdt og om det er Arsenal eller Borussia som er den mest vanskelige parten i denne saken, men det ligner mer og mer på Lemar-forhandlingene.

Forskjellen er selvsagt at hvis handelen går i vasken så sitter Borussia med en spiller som ikke vil være i klubben og Arsenal går nok en gang glipp av en spiller som kanskje kunne gjort en forskjell.

 

Seks dager igjen av vinduet! Kanskje kommer Aubameyang, kanskje blir det en annen spiller i stedet eller kanskje blir vi nok en gang skuffet over at noe som kunne kommet, ikke kommer.

Link to comment
Share on other sites

Partene er 100 mill i fraverandre ryktes det, burde vært en smal sak å lagt de på bordet.

Av og til så kan en "smal sak" bli ganske bred og umedgjørlig ;D Om hundre mill er småpenger eller ikke er en subjektiv vurdering :genius:

Men av og til er det ikke bare pengene det står på, hvis den ene av partene blir "fed up" av den andre parten så kan viljen til å la det bli enkle forhandlinger lett forsvinne.

 

Greit nok så er det en del år siden og hvert pund var mer verdt da, men kjøpet av Xabi Alonso fra Liverpool strandet vel på en uenighet i pris på £3mill (rett skal være rett £3mill var kanskje mer verdt da enn £10mill nå).

Link to comment
Share on other sites

Av og til så kan en "smal sak" bli ganske bred og umedgjørlig ;D Om hundre mill er småpenger eller ikke er en subjektiv vurdering :genius:

Men av og til er det ikke bare pengene det står på, hvis den ene av partene blir "fed up" av den andre parten så kan viljen til å la det bli enkle forhandlinger lett forsvinne.

 

Greit nok så er det en del år siden og hvert pund var mer verdt da, men kjøpet av Xabi Alonso fra Liverpool strandet vel på en uenighet i pris på £3mill (rett skal være rett £3mill var kanskje mer verdt da enn £10mill nå).

Av og til så kan en "smal sak" bli ganske bred og umedgjørlig ;D Om hundre mill er småpenger eller ikke er en subjektiv vurdering :genius:

Men av og til er det ikke bare pengene det står på, hvis den ene av partene blir "fed up" av den andre parten så kan viljen til å la det bli enkle forhandlinger lett forsvinne.

 

Greit nok så er det en del år siden og hvert pund var mer verdt da, men kjøpet av Xabi Alonso fra Liverpool strandet vel på en uenighet i pris på £3mill (rett skal være rett £3mill var kanskje mer verdt da enn £10mill nå).

Av og til så kan en "smal sak" bli ganske bred og umedgjørlig ;D Om hundre mill er småpenger eller ikke er en subjektiv vurdering :genius:

Men av og til er det ikke bare pengene det står på, hvis den ene av partene blir "fed up" av den andre parten så kan viljen til å la det bli enkle forhandlinger lett forsvinne.

 

Greit nok så er det en del år siden og hvert pund var mer verdt da, men kjøpet av Xabi Alonso fra Liverpool strandet vel på en uenighet i pris på £3mill (rett skal være rett £3mill var kanskje mer verdt da enn £10mill nå).

Det er greit , men klubben er i en mer prikær situasjon nå en da. At Abba vil til oss uten CL er merkelig , vi bør bare si ja takk og slå til
Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med deg Rosicky07, jeg vil også ha Aubameyang, men Arsenal har vel ikke et rykte for å ha de beste forhandlerne. Så hva du og jeg ønsker er ikke nødvendigvis det Gazidis og co klarer å levere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil mye heller fått styrket det defensive på midtbanen, alt det andre kan komme i andre rekke. Det finnes offensive spillere i klubben fra før, men vi har veldig store mangler i det defensive på midtbanen. Det vises kamp etter kamp, men som fortsatt gjøres lite med. Hjelper ikke med en spiss inn når vi blir overspilt på midtbanen i de aller fleste kampene. Vi har fått noen heldige resultater mot f,eks Chelsea. Vi kan takke en uheldig Morata for at det endte 2-2 i ligamøtet. Midtbanen til Chelsea fikk spilt Morata fri gang på gang. Vi så tendenser i ligacupen også, men vi fikk et heldig resultat der. Vi hadde en god andre omgang, men vi er langt fra stabile over tid i det defensive arbeidet på midtbanen. Så det er en plass som skulle vært prioritert etter min mening. Bruk de 60mill pundene på slike spillere i stedet for en spiss som kanskje må bruke et par sesonger på å venne seg til premier league. Vi klarer ikke utnytte styrkene til Lacazette hvorfor skal løsningen være å kjøpe en til?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med deg Rosicky07, jeg vil også ha Aubameyang, men Arsenal har vel ikke et rykte for å ha de beste forhandlerne. Så hva du og jeg ønsker er ikke nødvendigvis det Gazidis og co klarer å levere.

 

Kan se ut som denne muligens går i vasken nå. PEA virker mindre sannsynlig nå enn for noen dager tilbake. Samtidig som Wenger hinter mer og mer til at laget er mer enn godt nok som det er. Skremmende begge deler, men ikke overraskende. Håper jeg tar feil... :/

Link to comment
Share on other sites

Stille helg på ryktefronten såvidt meg beskjent. Håper på Abba inn før vinduet stenger onsdag. Merklig om vi ikke får inn hvertfall 1 spiller, pengene må nå være der? Vi har siste 2 vinduene selgt unna gabriel, Ox, Walcott ,Coq og alexis . Disse er da erstatte med foreløpig Mkhi og Laca. Men stallen hadde hatt godt av 2-3 signering av høy kaliber spør du meg. Får inn Abba , noe jeg håper og tror. Så bør Pri 1 til sommeren være et beist av en DM. Og Pri 2 bør være en stopper av kvalitet

Link to comment
Share on other sites

Da smalt det på twitter. Borussia Dortmund og Arsenal har kommet til enighet vedrørende Aubameyang. 55 mil pund/63 mill euro er prisen. Kilden er Kicker (og nå resten av Twitter).

 

Fett.

 

BE

 

Fikk det med meg jeg også, da er der vell bare å vente. Hadde vi klart å fått han i troppen mot swansea hadde det vært rått! Da har vi kansje den farligste duoen i europeisk fotball for 1,5 år tilbake. I mkhi og Auba. Måtte førstnevnte finne seg selv etter å kunn løpt hjemover siste sesongen. Auba har levert gjevt og trutt på et høyt nivå de siste årene, la oss håpe det fortsetter her!

Link to comment
Share on other sites

Fikk det med meg jeg også, da er der vell bare å vente. Hadde vi klart å fått han i troppen mot swansea hadde det vært rått! Da har vi kansje den farligste duoen i europeisk fotball for 1,5 år tilbake. I mkhi og Auba. Måtte førstnevnte finne seg selv etter å kunn løpt hjemover siste sesongen. Auba har levert gjevt og trutt på et høyt nivå de siste årene, la oss håpe det fortsetter her!

Perfekt dette. Nå får vi enda en spiller som er god til å løpe i et bakrom vi aldri får :-)

 

Gleder meg til resten av sesongen. Nå gjenstår det å få Wilshere og Özil til å forlenge sine avtaler.

 

Det ryktes forresten at Giroud takket nei til å være en del av byttehandelen. Han ønsker å bli i London (og da er det mulig han ender opp i Chelsea).

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...