Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2018


Polljen

Recommended Posts

Jeg tror vi kan glemme Aubameyang i troppen mot Swansea, mot Everton kommende helg er en annen sak. Det kan bli en "trivelig" kamp, med Theo som skal "herje" med vårt forsvar?.

 

Hvis Giroud skulle gå til Chelsea, noe jeg sliter med å tro, blir det da ramaskrik fra oss da når det gjelder å selge til våre motstandere? Årsaken til at jeg betviler dette ryktet er at det ikke er måte på hvor mange "benkeslitere" som er linket til rubelklubben, bl.a. Crouch!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 297
  • Created
  • Last Reply

Perfekt dette. Nå får vi enda en spiller som er god til å løpe i et bakrom vi aldri får :-)

 

Gleder meg til resten av sesongen. Nå gjenstår det å få Wilshere og Özil til å forlenge sine avtaler.

 

Det ryktes forresten at Giroud takket nei til å være en del av byttehandelen. Han ønsker å bli i London (og da er det mulig han ender opp i Chelsea).

 

BE

 

Jeg er også bekymret for at vi skaffer nok en spiller som er god i bakrom, når vi aldri spiller slik at vi får disse bakrommene.. En får håpe man har en plan ved dette. Jeg har store tvil om at det blir to spisser, og laca skal nok nå ut å spille venstre kant fremover. Liker at man viser muskler og henter en virkelig god spiller, men om det virkelig var det viktigste vi trengte nå vet jeg ikke. Eneste logiske er jo at Miki og PEA var enorme sammen tidligere, og at man kanskje skal bygge litt på dette, kryddret med Özil? Men jeg deler din skepsis...

Link to comment
Share on other sites

Nytt nå er at vi har andre som forhandler spillere, det har nok vært slik tidligere også men da har Wenger vært mer delaktig enn nå. Wenger har selvsagt som manager ønsker om spillere inn, så får teamet med Gladizis forhandle det frem. Går det i vasken kan ikke Wenger skyldes på der nei.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel mye som tyder på at denne overgangen nå skal bli en realitet og på papiret så vil Arsenal nå ha en særdeles slagkraftig tropp.

 

Det som gjenstår å se om vi så klarer å få denne slagkraftigheten til å fungere i praksis. Hvis laget skal forsette å kjøre mye av det tregt oppbyggende inn i midten angrepet, så vet jeg ikke om det vil fungere uavhengig av hvor slagkraftig laget er på papiret.

Link to comment
Share on other sites

BILD , en av Tyskland største og mest troverdige aviser skriver at medisinske testen er gjort i Tyskland og at han blir presentert som Arsenal spiller IDAG! Kan han da være med i troppen i morgen?

 

Bild er seriøst verre enn The Sun.. så ville tatt det de sier med en grei andel salt. Håper dog det er sant. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er mer enn litt snakk om å selge Giroud til Chelsea. Hva er det klubben tenker med? Skal vi selge til United og Chelsea i samme overgangsvindu?

 

Greit nok at Giroud ikke blir førstevalg her, men han er et særdeles bra våpen å ha på benken. Pluss hvorfor skal vi forsterke rivalene våre?

 

Link to comment
Share on other sites

Det er mer enn litt snakk om å selge Giroud til Chelsea. Hva er det klubben tenker med? Skal vi selge til United og Chelsea i samme overgangsvindu?

 

Greit nok at Giroud ikke blir førstevalg her, men han er et særdeles bra våpen å ha på benken. Pluss hvorfor skal vi forsterke rivalene våre?

 

Jeg er glad i Giroud. Såpass glad i ham at jeg aksepterer at han får dra til Chelsea dersom han og kona ønsker det. Er 31 år og blir i realiteten tredjevalg i Arsenal fra og med dette vinduet, men kan fortsatt krige mot Morata i startelleveren til Chelsea.

 

Er vel også snakk om £35 millioner inn.

Link to comment
Share on other sites

Giroud er 31, 350 mill bør være noe alle parter er fornøyd med. Denne sesongen ser veien inn på laget lang ut for han, Welbeck ser mer fornøyd ut med å være squad player en det Giroud gjør, i tillegg kan han brukes i flere posisjoner. Men enig i at Giroud er bedre fotballspiller.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok at Giroud fortjener meir enn å være eit tredjevalg... men det beste ville ha vore om han vart solgt til Tyskland eller Frankrike. Likar ikkje tanken på å møte Giroud i Chelsea drakt. Nei dette likar eg ikkje, me snakkar om førstevalget til Frankrike.

Link to comment
Share on other sites

Giroud er 31, 350 mill bør være noe alle parter er fornøyd med. Denne sesongen ser veien inn på laget lang ut for han, Welbeck ser mer fornøyd ut med å være squad player en det Giroud gjør, i tillegg kan han brukes i flere posisjoner. Men enig i at Giroud er bedre fotballspiller.

 

 

350 mill er absolutt gode penger... Men å selge til en av våre største rivaler er jo tull.. Men vi har jo blitt utrolig flinke til det etterhvert..

Link to comment
Share on other sites

Uansett hva hver enkelt av oss måtte mene om Giroud så må man innse at han sannsynligvis vil bli mindre å se på banen hvis han blir i Arsenal. Jeg liker ikke et salg til Chelsea og skulle helst sett at han heller gikk til kontinentet, men Oliver har tjent oss godt så uansett hvor mye jeg hater det så vil jeg personlig akseptere at han drar nærmere elva hvis det er det han ønsker. Jeg er litt usikker på hva Chelsea vil med Giroud, men samtidig så vil hans styrker kanskje fungere bedre der enn i Arsenal slik vi har fungert det siste året.

 

Når det gjelder Giroud v Welbeck så er sistnevnte som Rosicky07 skriver en mer anvendelig squadplayer. Som ren backup som spiss så er jeg ikke i tvil om at Giroud er et vesentlig bedre alternativ enn Welbeck, men samtidig så er Giroud mye mindre utenfor spissrollen enn det Welbeck er. Jeg tipper samtidig at Welbecks dager i klubben også nærmer seg slutten og jeg blir ikke forundret om han forsvinner til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Uansett hva hver enkelt av oss måtte mene om Giroud så må man innse at han sannsynligvis vil bli mindre å se på banen hvis han blir i Arsenal. Jeg liker ikke et salg til Chelsea og skulle helst sett at han heller gikk til kontinentet, men Oliver har tjent oss godt så uansett hvor mye jeg hater det så vil jeg personlig akseptere at han drar nærmere elva hvis det er det han ønsker. Jeg er litt usikker på hva Chelsea vil med Giroud, men samtidig så vil hans styrker kanskje fungere bedre der enn i Arsenal slik vi har fungert det siste året.

 

Når det gjelder Giroud v Welbeck så er sistnevnte som Rosicky07 skriver en mer anvendelig squadplayer. Som ren backup som spiss så er jeg ikke i tvil om at Giroud er et vesentlig bedre alternativ enn Welbeck, men samtidig så er Giroud mye mindre utenfor spissrollen enn det Welbeck er. Jeg tipper samtidig at Welbecks dager i klubben også nærmer seg slutten og jeg blir ikke forundret om han forsvinner til sommeren.

Og ikke minst er han engelsk, som automatisk gjør han meg attraktiv som squadplayer

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...