Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2018


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 297
  • Created
  • Last Reply

Sky sport melder At Auba er på feltet nå , da tror eg vi kan puste lettet ut!

kanskje, kanskje ikke.

 

Det er så mange påstander som florerer.

 

Det at Auba nå er på London Colney er nok sannsynligvis riktig. Auba ble observert på flyplassen i Dortmund i dag, kort tid etter så fløy et privatfly derifra til Luton flyplass som ligger nær Colney.

 

Det som blir skrevet er at Auba er der for å ta den medisinske testen, men at den formelle overgangen fremdeles kan gå i vasken hvis Borussia ikke får klar en erstatter.

 

Det er selvsagt mange spekulasjoner, der mange sikkert er feil, men jeg tar ikke overgangen som sikker før den er bekreftet av Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er klar over at det å eventuelt selge Giroud til en konkurrerende klubb ikke blir så godt mottatt av alle her på forumet. Jeg er heller ikke direkte happy hvis det skjer, men for meg er det viktig å se på hele bildet.

 

Hvis denne trekantbyttingen av spillere er det som skal til for å få Aubameyang til Arsenal er det da lettere å akseptere at Giroud eventuelt går til Chelsea?

 

For meg er svaret enkelt. Ja! Hvis alternativet er status quo etter dette vinduet så er jeg for en gangs skyld helt på linje med Pierce Morgan.

"Giroud's a good player & has never given Arsenal anything less than 100% commitment.

But if selling him is the key to signing a top class striker like Aubameyang, I'll drive him to Chelsea myself."

Link to comment
Share on other sites

Good riddance spør du meg.

 

Helt ålreit egentlig, men for første gang på lenge så har vi egentlig hatt en god backup på høyreback. Han har vært veldig stødig i EL.

 

Men, igjen: Høy lønning og dårlig holdninger. Ikke noe tap.

 

Mangler bare Aubameyang inn og Wenger ut nå. Så har dette vinduet (vel minus at vi ikke har fått inn en skikkelig midtbanespiller eller kantspiller) vært latterlig bra.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt om dette vinduet har vært så bra......bra på den måten at vi blitt kvitt spiller(e) som ikke vil være her. Men så langt er vi ikke i nærheten av å løse problemene vi har, og ingen løsning virker være spesielt nærme heller. Hva denne Aubameyang skal tilføre som vi ikke allerede har vet jeg ikke. Han kan sikkert bøtte innpå et par mål, men det vil ikke hjelpe stort når vi slipper inn flere.

 

I dag mot Swansea var ikke forsvaret spesielt imponerende, hadde en del mindre heldige inngripen for å si det mildt. Men å skylde alt på forsvaret vil jeg ikke, for vi har en mer eller mindre fraværende midtbane, og det er der problemet vårt ligger sånn som jeg ser det. Forsvaret vårt blir til stadighet overarbeidet pga en veldig fraværende midtbane, og dytte en midtbanespiller så dypt at det virker som en ekstra stopper er bare med på å forsterke problemene. Elneny hadde en del viktige taklinger i dag, men hadde han ligget litt tettere motspillere, og de øvrige på midtbanen hadde gjort det samme, så hadde det kanskje vært bedre arbeidsvilkår for de foran og de bak. Men så er det dette med fysikken da, et litt aggressivt press så faller Özil og mister ballen pang 1-1, Xhaka sover og følger ikke bevegelsen....sløvt. Vi må stå i mot press, vi må ha litt duellstyrke på midtbanen. En defensiv midtbane trenger ikke ligge rett foran egen 16, trenger ikke en gang ligge i en såkalt DM posisjon. Hadde Wilshere vært større og enda sterkere, da hadde han vært 100% perfekt for jobben. Wilshere er god han, midtbanen med og uten Wilshere er merkbart offensivt og defensivt. Milenkovic-Savic tror jeg også kunne gjort en jobb for oss. Xhaka til Lazio og M-S til oss. Har ikke sett alt av kamper med Lazio så kan være på tynn is her. Men han er ikke redd for å bruke fysikken sin. Det er der vi har mye å gå på, gi tilbake i dueller i stedet for å vifte med armene og forvente frispark for alt.

Link to comment
Share on other sites

Håper på MANGE til! For det trengs :D

Ellers er mellomsesongen heldigvis over imorgen, da kan man ikke skylde på støy fra den lenger.

 

Usikker på om vi er noe særlig styrket med dette kjøpet. Skal vi skrote Lacazette? Tidenes bomkjøp tro? Eller skal ha ut på kanten og spille ving istedefor spiss?

Eller overrasker Wenger oss alle med å kjøre 2 spisser?

 

Disse spørsmålene er det eneste jeg "gleder" meg til å få svar på fremover.

Link to comment
Share on other sites

Özil har signert 3,5 nye år med Arsenal. Lønn 350.000 pund i uka. For en dag

 

BE

Arsenal say that Ozil has not yet signed the new deal but there is an expectation on their side that an announcement is not too far away.

 

Wilshere er visstnok Close han også.

 

https://www.theguardian.com/football/2018/jan/31/mesut-ozil--signs-new-deal-arsenal-jack-wilshere-close

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...