Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2018


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 297
  • Created
  • Last Reply

Hadde Nzonzi eller noe i den gaten ramlet inn på slutten så hadde det vært det beste vinduet jeg kan huske på lang tid. Denne er nok kjørt, kan Berge den med Max uttelling i PL å klare topp 4 eller vinne Europa leauge. Men med tanke på neste sesong ser dette bra ut, et godt vindu til i sommer så begynner vi å snakke

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg vet har Arsenal ett tak på 200.000.- pund i uka. Men Ozil skal ha fått en klekkelig "sign on fee" som gjør at totalen kommer opp i nevnte summer.

Slike lønnstak vil alltid være "midlertidige" og hvis det er nødvendig så blir det som ordtaket "ingen regel uten unntak".

Link to comment
Share on other sites

Jeg antar at med salget av Giroud så er vinduet over for denne gang for Arsenal.

 

Jeg vil likevel ta med ett rykte som har pågått en stund, og selv om det ikke er så alt for sannsynlig så er det vel en mikroskopisk sjanse for at det kan skje.

Jonny Evans fra West Brom var et rykte både i sommervinduet og i dette vinduet. Det ryktet har gått på de siste dagene er at dette eventuelle kjøpet skulle finansieres med salget av Giroud. Et eventuelt kjøp av Evans ville da føre til at Holding gikk på utlån.

 

Som sagt jeg tror ikke at dette ville skje, og jeg tror det skjer lite på Arsenalfronten de siste timene av dette vinduet,men vi trenger forsterkning bak. Selv om Evans ikke ville være den klassestopperen vi ønsker, så ville han forsterket vår defensive stall.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal skal ha en stor pluss i margen for at de har ryddet i stallen og fjernet lønnsutgifter, slik at vi kan beholde Özil. Det er det viktigste vi har gjort i januar.

 

BE

 

Hiver meg på denne, når sant skal sies er det lovlig sent, burde vært gjort før seriestart. Men bedre sent enn aldri

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med de to foregående innleggene, og jeg håper denne "ryddejobben" forsetter i sommer og skaper grunnlag for at laget kan gjøre noe med de defensive flaskehalsene.

 

Der bør i alle fall ikke være spillermateriellets "kapasitet" som er problemet hvis laget forsetter å slite offensivt fremover, men bakover så kan spillermateriellet så absolutt oppgraderes.

Link to comment
Share on other sites

Trist at vi selger Giroud...

 

Vel. Se det som at vi har erstattet han med Aubameyang. Det er absolutt ingenting å være lei seg over! :)

 

Er forresten snakk om at vi er interessert i flere spillere. Vært litt snakk om at vi er villige til å utløse utkjøpsklausulen til Kostas Manolas. Det hadde vært noe! :)

Link to comment
Share on other sites

En av få menn i laget er solgt, aldri noe klaging på noe som helst. Bare en enorm vilje! Fortjener å spille mer, så det er greit at han får dra.

 

Blir å score masse i Chelsea, de har faktisk spillere som er kapable til å slå innlegg...

Fortsetter Azpilicueta å fòre Giroud med pasninger som Morata kan han virkelig levere.

Jeg likte Giroud som type, men var ikke effektiv nok spesielt med bena, rå fysikk og duellstyrke, spilte altfor lite på den. Lykke til skal han uansett ha.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Sky News så har Arsenal prøvd seg på Jonny Evans, men siden tilbudt beløp var merkbart lavere enn det West Brom kunne akseptere så ble det ikke innledet reelle forhandlinger.

Evans er ikke med på WBA-laget som spiller i kveld, men det skal vel skyldes en skade.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver meg på en samlepost for spillere inn/ut i januarvinduet.(kilde: arsenal.com).

Når det gjelder spillere ut så har jeg tatt med alle som er nevnt på Arsenals nettside, også "ukjente" unggutter.

 

Spillere INN:

 

Mkhitaryan fra Manchester United - Kjøp

Aubameyang fra Borussia Dortmund - Kjøp

Mavropanos fra PAS Giannina - Kjøp

 

 

 

Spillere UT:

 

Giroud til Chelsea - Salg

Sanchez til Manchester United - Salg

Walcott til Everton - Salg

Coquelin til Valencia - Salg

Debuchy til Saint-Etienne - Salg (gratis)

 

Akpom til Sint-Truidense - Lån

Reine-Adelaide til Angers - Lån

Bielik til Walsall - lån

Pleguezuelo til Gimnastic de Tarragona - Lån

McGuane til Barcelona - Salg

Sheaf til Stevenage - Lån

Nwakali til MVV Maastricht - Lån

Moore til Wycombe - Lån

Mavididi til Charlton - Lån

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...