Polljen Posted September 10, 2017 Report Share Posted September 10, 2017 Chelsea Arsenal Søndag 17. september 2017, 14:30. Stamford Bridge Premier League - 5. serierunde Kampen blir vist direkte på TV2 Sport Premium Av praktiske grunner (jeg blir bortreise det meste av denne uken), så må jeg starte denne kamptråden alt for tidlig (i forhold til når den spilles), og den vil mangle info om eventuelle skader som forhåpentligvis ikke oppstår i EL-kampen på torsdag. Arsenal har slått Chelsea i de to siste "viktige" oppgjørene (FA-cupen og Community Shield). Arsenal tapte rett nok en treningskamp som disse to lagene spilte i Kina i sommer. Men jeg er ikke i tvil om at dette er en kamp som Chelsea skal vinne, det er for mye prestisje i denne kampen til at Chelsea ikke vil ta den meget alvorlig. Chelsea gikk på et forsmedelig tap mot Burnley i åpningsrunden, men har tatt tre strake seire etter det. Arsenal har vunntet to og tapt to, og har til tider vært meget "shaky" i det spillet de har levert i de tre første kampene. Chelsea er favoritter i denne kampen, men Arsenal har av og til evnen til å ta frem noe ekstra ekstra borte mot slike lag, selv om statistikken totalt sett i slike kamper ikke er noen hyggelig lesning for oss Gooners. Jeg vil ikke komme med noe forslag til lag nå. Hvis jeg får mulighet så vil jeg prøve å oppdatere posten med en forslag til lag i etterkant av EL-kampen på torsdag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulfagrafr Posted September 10, 2017 Report Share Posted September 10, 2017 Vi har ikke vunnet på Stamford Bridge siden 2011. Har ikke store forhåpninger, men skal vi ha mulighet til seier må vi jobbe like godt kollektivt som i går. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1Bergkamp0 Posted September 10, 2017 Report Share Posted September 10, 2017 Vi har ikke vunnet på Stamford Bridge siden 2011. Har ikke store forhåpninger, men skal vi ha mulighet til seier må vi jobbe like godt kollektivt som i går. Vi har vunnet de to siste kampene våre på Wembley mot de dog. Vi har alle forutsetninger som skal til for å klare det på brua også. Tror dette kan gå begge veier, men om vi slipper inn det første tidlig så tror jeg det blir stygt. Scorer vi det første tror jeg fort vi kan vinne med både to og tre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted September 15, 2017 Author Report Share Posted September 15, 2017 Med utgangspunkt i de tilbakemeldingene som har kommet fra Køln-kampen (som jeg valgte å sove meg gjennom), så har jeg følgende forslag til laget mot Chelsea Tre stopper formasjon Cech Kos Mustafi Monreal Bellerin Ramsey Xhaka Kolasinac Øzil Welbeck Lacazette Firebackslinje Cech Bellerin Mustafi Kos Kolasinac Ramsey Xhaka Welbeck Øzil Sanchez Lacazette På midten er jeg mest usikker på Ramsey, men jeg sliter med å finne bedre alternativer. I 4-2-3-1 alternativet så har jeg valgt å ta med Sanchez. Iwobi og Walcott er et par alternativer men ikke gode nok. Vurderte å sjanse med Nelson. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted September 15, 2017 Report Share Posted September 15, 2017 Elneny var meget god i går. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted September 15, 2017 Author Report Share Posted September 15, 2017 Elneny var meget god i går.Han er så absolutt et alternativ til Ramsey, ikke minst defensivt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted September 15, 2017 Report Share Posted September 15, 2017 Elneny var meget god i går. En ting er å være god på hjemmebane mot Tysklands bunnlag. En annen ting er på brua. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pirès#7 Posted September 15, 2017 Report Share Posted September 15, 2017 Elneny stikker i det minste ikke fra posisjonen sin konstant og lar midtbanepartneren sin være alene mot 3-4 mann halve kampen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted September 15, 2017 Report Share Posted September 15, 2017 Elneny stikker i det minste ikke fra posisjonen sin konstant og lar midtbanepartneren sin være alene mot 3-4 mann halve kampen. Og det er helt sant! Jeg bare mener han faller igjennom fort mot gode motstandere. Han er mer pliktoppfyllende enn Ramsey som jeg mener du siktet til. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pirès#7 Posted September 15, 2017 Report Share Posted September 15, 2017 Og det er helt sant! Jeg bare mener han faller igjennom fort mot gode motstandere. Han er mer pliktoppfyllende enn Ramsey som jeg mener du siktet til. Indeed. Mot Liverpool f.eks var xhaka helt sinnsykt alene... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted September 15, 2017 Report Share Posted September 15, 2017 Er en grunn til at jeg maste om en midtbanespiller i sommer.. ingen av de alternativene vi har er gode nok. Dessverre.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted September 15, 2017 Report Share Posted September 15, 2017 Er en grunn til at jeg maste om en midtbanespiller i sommer.. ingen av de alternativene vi har er gode nok. Dessverre.. Jepp for å si det sånn. Tottenhams dembele hadde vært så vanvittig sammen med xhaka. Fått inn en slik type så hadde laget sett mye bedre ut.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosicky07 Posted September 15, 2017 Report Share Posted September 15, 2017 Vanvittig viktig kamp . Forskjellen på å ligge 4 eller 7 poeng bak toppen etter 5 kamper er stor. Kan definere resten av sesongen for oss Link to comment Share on other sites More sharing options...
elx Posted September 16, 2017 Report Share Posted September 16, 2017 Har desverre ikke mulighet å se denne direkte i morgen, er det noen mulighet å se den noen plass i reprise? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted September 16, 2017 Author Report Share Posted September 16, 2017 I etterkant av Køln-kampen så uttalte Wenger at det var en liten usikkerhet om Ramsey og Øzil ble klare til kampen mot Chelsea (småskader). Ramsey skal ha deltatt på dagens trening, Øzil deltok ikke, og jeg antar da at det er en reell mulighet for at sistnevnte ikke spiller i morgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosicky07 Posted September 17, 2017 Report Share Posted September 17, 2017 Merkelig lagoppstilling . Hvor e ozil ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted September 17, 2017 Author Report Share Posted September 17, 2017 Merkelig lagoppstilling . Hvor e ozil ??Hvis du hadde lest siste post før den du skrev, så hadde du forstått at skade er årsaken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted September 17, 2017 Report Share Posted September 17, 2017 Deilig med Alexis på benken. BE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted September 17, 2017 Author Report Share Posted September 17, 2017 Iwobi i Øzil-rollen, ellers som forventet. Cech, Mustafi, Kos, Monreal, Bellerin, Kolasinac, Ramsey, Xhaka, Iwobi, Welbeck, Lacazette Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted September 17, 2017 Report Share Posted September 17, 2017 Sikkert deilig at vi kjøper en spiss for å spille han på midtbanen istede også. Dette er så latterlig. En alexis på 10% danker ut Iwobi hver dag. Kuleramme frem igjen mån tru? Link to comment Share on other sites More sharing options...
elx Posted September 17, 2017 Report Share Posted September 17, 2017 Hvor er Øzil ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Safe Hands Posted September 17, 2017 Report Share Posted September 17, 2017 2 minutter spilt, og vi har allerede mistet ballen og blitt tatt i ubalanse ved flere anledninger. Jeg er redd dette blir stygge sifre, når og hvis Chelski får nesen foran. Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius_blok Posted September 17, 2017 Report Share Posted September 17, 2017 Bellerin: den fødte wingback. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elx Posted September 17, 2017 Report Share Posted September 17, 2017 2 gode løp og innlegg av Bellerin nå! Kjør på. De skudda til Kolasinac er det trykk i gitt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted September 17, 2017 Report Share Posted September 17, 2017 Bedre allerede enn hele Liverpool kampen. Er da noe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.