Jump to content

2017.09.17 Chelsea (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

God kamp. Mustafi dominerer mot Morata, mens det blir vanskelig for Pedro og Willian å utrette noe mot Koscielny og Monreal.

 

Syns Ramsey og Iwobi hadde en meget god førsteomgang. Lest gjennom tråden her og sett at et par var veldig uenig i å bruke Iwobi, men er han som går ned i rommet Ramsey forlater ofte. Med Alexis, Lacazette og Welbz der fremme ville det blitt for lite kreativitet mener jeg.

 

Welbeck og Lacazette jobber bra, uten stort hell.

Vingbackene var også meget bra. Alonso-Bellerin-duellen var kanskje like vill som Mustafi mot Morata.

 

Hater når vi spiller mot Chelsea. Laget er fullt av drittsekker som David Luiz, Fabregas og Moses (Ny dive mot Arsenal idag rett etter Kolas første gule). Sitter med hjertet i halsen til enhver tid.

 

Den gløden og innsatsen vi viser idag må vi vise i hver eneste kamp. Da blir det MANGE poeng i år.

Link to comment
Share on other sites

Alltid synes Luiz har vært ganske artig å se på, men dette var helt klart ufint og korrekt direkte rødt. Bra med ett poeng på Brua, kunne tatt tre. Nå har vi fem overkommelige kamper å plukke trepoengere på før vi møter City i november.

Luiz er en artig spiller, helt syke prestasjoner men følger også med mye annet! Liker'n! Liker også at han fikk direkte rødt og at de må bruke svensken fremover

Link to comment
Share on other sites

Luiz er en artig spiller, helt syke prestasjoner men følger også med mye annet! Liker'n! Liker også at han fikk direkte rødt og at de må bruke svensken fremover

 

Svensken? Tenker du på Andreas? Han er isåfall dansk.

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi ca halvannen måned med på papiret overkommelig motstand før vi møter City og Tottene i november.

 

Disse seks kommende ukene er på mange måter en eksamen for "nye" Wenger der han må få satt laget skikkelig.

 

Med seks gode uker så kan troen på fjerdeplassen komme snikende, men så var det dette med stabiliteten gjennom en sesong da som Wenger har slitt med så alt for lenge.

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi ca halvannen måned med på papiret overkommelig motstand før vi møter City og Tottene i november.

 

Disse seks kommende ukene er på mange måter en eksamen for "nye" Wenger der han må få satt laget skikkelig.

 

Med seks gode uker så kan troen på fjerdeplassen komme snikende, men så var det dette med stabiliteten gjennom en sesong da som Wenger har slitt med så alt for lenge.

Jeg ser ingen grunn til å at vi ikke kan vinne serien. Laget har heldigvis litt kvitt uromomenter noe som gjør at vi framstår som et lag. Takk gud for at Ox ble solgt oh at Sanchez er en benkers.

Link to comment
Share on other sites

Tapapa, selv med min beste vilje så ser jeg ikke noe i dagens Arsenal som tilsier at laget KAN vinne serien. Der er en positiv utvikling de siste kampene og kombinert med at et par av de andre topp fire kandidatene også sliter, så er fjerdeplassen ikke umulig. Men å tro at vi er nær Manchester-lagene, det klarer jeg pr dato ikke.

 

Jeg mener at det akkurat nå er riktig å benke Sanchez, men vi trenger han fremover, ikke minst hvis Welbeck blir ute en stund.

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen grunn til at Sanchez skal inn i varmen grunnet Welbz skade. Vi har andre alternativer.

 

BE

Joda vi har maaange andre alternativer, men det betyr ikke at vi har mange alternative "kvalitetsspillere".

 

Jeg har rent prinsipielt noe problem med at Sanchez sitter på benken resten av sin tid i Arsenal, men hvis et "Sanchez-hat" eventuelt skal forhindre oss i å stille det til enhver tid beste laget vi kan stille da er det noe som er galt. Walcott er pr dato så dårlig at han ikke en gang burde sitte på benken.

 

Mitt drømmescenario er at Reise Nelson skal få sjansen og overskygge både Sanchez og Walcott.

Link to comment
Share on other sites

årets beste kamp for Arsenals del. Så mye av den innsatsen de viste i cupfinalen, og som totalt manglet mot Liverpool. Og de fleste dumme feil var eliminert. Kunne fort ha vunnet selv om uavgjort var greit totalt sett. Her var det mye positivt å bygge videre på, men spørsmålet er om laget klarer å mobilisere slik i hver kamp fremover, særlig når de møter topplag?

 

Det røde kortet var naturligvis helt korrekt, men synes ikke Luiz generelt er grisete. Tvert i mot er han utrolig god. Det må respekteres. Det var mye hans ære at Arsenal ikke vant denne kampen.

 

Ad diskusjonen om Sanchez. Per i dag er han ikke i toppslag, og helt greit at han benkes. Kan jo være et smart taktisk grep å la ham komme inn i andre omgang da motstanderne begynner å bli møre. Og hvis han ikke viser toppinnsats fremover kan han bli sittende på benken. Samtidig er han utvilsomt den fremfor noen på dette laget som kan skape det helt store ut av ingenting, og en slik spiller kan man ikke holde på benken BARE fordi vi TROR han ønsker seg vekk. At han ønsker seg vekk er jo forståelig og ærlig nok, og det er ikke Sanchez feil at det ikke ble noe salg. Forutsatt at han er i form og viser god innsats og ikke skaper for mye intern uro i garderoben, har jeg ikke noe problem med at han spiller. Omvendt, hvis han driver og surmuler og skaper dårlig stemning bør han selges i januar. Men først og fremst er det hans prestasjoner på banen som er avgjørende. Såpass pragmatiske bør vi være.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk Sanchez litt oppe i halsen rundt februar (tror jeg) forrige sesong. Han misset ballen jævlig ofte, tok ikke defensive løp og hadde en sutrerte framtoning. En sånn "jeg er større enn laget" holdning. I mine øyne er han jævlig mindre enn laget og bør ikke starte med mindre han bidrar defensivt også. Per i dag er vi bedre med Øzil, Iwobi og Wellbeck. Jeg hadde fan meg startet Walcott før han. Walcott hadde for øvrig en glitrende annenomgang mot Køln, selv om mange her ikke vil innse det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk Sanchez litt oppe i halsen rundt februar (tror jeg) forrige sesong. Han misset ballen jævlig ofte, tok ikke defensive løp og hadde en sutrerte framtoning. En sånn "jeg er større enn laget" holdning. I mine øyne er han jævlig mindre enn laget og bør ikke starte med mindre han bidrar defensivt også. Per i dag er vi bedre med Øzil, Iwobi og Wellbeck. Jeg hadde fan meg startet Walcott før han. Walcott hadde for øvrig en glitrende annenomgang mot Køln, selv om mange her ikke vil innse det.

 

----

for all del, hvis Sanchez ikke presterer, og ikke bidrar defensivt skal han ikke spille. Og det siste laget trenger er spillere som tror de er større enn laget. Men jeg synes heller ikke Özil er den som kjemper hardest, og Iwobi og Welbeck har sine klare begrensninger. De er ikke i nærheten av Sanchez sine avslutteregenskaper, eller evne til å ta tak i begivenhetene. For øvrig enig i at Walcott hadde en god annenomgang mot Køln, og er ikke enig med de som vil kvitte seg med ham. Men han har en vei å gå før han kan sies å være et fast inventar på førstelaget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk Sanchez litt oppe i halsen rundt februar (tror jeg) forrige sesong. Han misset ballen jævlig ofte, tok ikke defensive løp og hadde en sutrerte framtoning. En sånn "jeg er større enn laget" holdning. I mine øyne er han jævlig mindre enn laget og bør ikke starte med mindre han bidrar defensivt også. Per i dag er vi bedre med Øzil, Iwobi og Wellbeck. Jeg hadde fan meg startet Walcott før han. Walcott hadde for øvrig en glitrende annenomgang mot Køln, selv om mange her ikke vil innse det.

 

Jeg har hatt Sanchez oppe i halsen omtrent like lenge som deg. Vi er et bedre lag uten han på banen. Med den sutringa og kjeftinga på andre spillere som han har bedrevet i mange måneder, samtidig som han selv er ansvarlig for fryktelig mange balltap som fører til sjanser i mot så bør han benkes. Det er nok av andre spillere som kan bekle forskjellige roller der fremme.

 

Håper inderlig ikke skaden på Welbeck er alvorlig. Han jobber steinhardt for laget om dagen og er i ferd med å bli fryktelig viktig for oss.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har hatt Sanchez oppe i halsen omtrent like lenge som deg. Vi er et bedre lag uten han på banen. Med den sutringa og kjeftinga på andre spillere som han har bedrevet i mange måneder, samtidig som han selv er ansvarlig for fryktelig mange balltap som fører til sjanser i mot så bør han benkes. Det er nok av andre spillere som kan bekle forskjellige roller der fremme.

 

Håper inderlig ikke skaden på Welbeck er alvorlig. Han jobber steinhardt for laget om dagen og er i ferd med å bli fryktelig viktig for oss.

Word!!

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Godt man kan være uenige om dette ;) Hate så intenst en spiller som scoret 45% av alle målene våre ifjor og som er troppens udiskutable beste spiller. En spiller som ja har ønsket seg til en klubb med mer ambisjoner i sitt siste kontraktsår, men samtidig ikke klaget eller streiket mot klubben.

 

Men for noen er han bare en dritt som sutrer og gjør laget dårligere, jeg forstår det ikke ;)

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Sanchez så har jeg som sagt ingen problemer med at han blir benket hvis vi har andre alternativer som gjør at laget fungerer som bedre.

 

Jeg blir likevel litt "provosert" når man nå trekker fram hans spill og oppførsel tilbake til februar. Jeg er enig i at det er deler av hans spill i den perioden som så absolutt kan kritiseres.

Men når jeg reagerer litt på uttalelsene til andre her på forumet så skyldes det at mitt inntrykk var at Sanchez var en spiller som ville der andre spillere syntes å ikke ville like mye. Da er det faktisk greit med litt kjefting, om det i enkelte tilfelle gikk over grensen er dog en mulighet.

 

Men i et lag der lite fungerte, med en manager som ikke tok grep og en Sanchez som så absolutt ville, så er det faktisk greit å bli forbannet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er litt todelt.

 

Vår beste spiller og en som ikke leverte inn transfer request. Han er 28 år og ønsker trofeer og burde ikke straffes med benk utfra dette.

 

På den andre siden ble ikke Arsenal bedre da Sanchez kom på banen i går. Det gjorde Chelsea når en rusten Hazard kom på, og det burde vel få ham til å tenke.

 

Helt greit for meg at han starter på benk for tiden, men det er mer totalpakka for min del. Motivasjon og profesjonell holdning må være der for at han skal levere til førstelagsspill.

Link to comment
Share on other sites

Om man klarer å få den store sjansen til Ramsey og lacca til å bli at han ler av lagkamerater har man Googla litt mye konspirasjonsteorier i det siste.. han fulgte jo med som en hauk og var en av de første opp av benken for å heie.

Som sagt er det noen som ser til med alexis som iallefall ikke jeg ser...

Link to comment
Share on other sites

jeg og sitter med en følelse at det er vel mye konspirasjonsteorier om Alexis ute og går. Han virket svært engasjert på benken i går, og selv om han ikke er i form, ikke spiller på sitt beste om dagen, og gjør en del rart på banen, synes jeg vi skal la tvilen komme ham til gode - enn så lenge. Samtidig må han innse at han er nødt til å levere, men det gjelder jo for så vidt alle spillere... at han er på utgående kontrakt er mer klubbens skyld enn Alexis sin feil.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...