Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Jeg sier ikke at det er hans skyld at det ble mål. Men hans oppgaver er å gjøre det vanskeligst mulig for motstanderen å score, i denne situasjonen så gjør han det fryktelig lett. hvis du ser på kampen mot city sist så er det en situasjon som Adebayor skyter utenfor fra 6-7 meter. grunnen til at han gjør det er fordi fabianski gjør det svært vanskelig for ham. Hadde fabianski stått på streken og adebayor hadde bredsidet den inn så hadde ingen klaget på fabianski. Alle ville ha sagt at han var sjanseløs, men det offensive valget han tok var et smartere valg enn å bare stå på strek. Almunia burde ha gått ut noen meter og stoppet, fordi ballen kom fra en vanskelig vinkel for Guiza og det enkleste han kunne gjøre i situasjonen var å lobbe. Derfor gjør Almunia det lett for motstanderen.

 

BE

 

Hadde Almunia gjort som du skrev, og det hadde blitt mål; ja da hadde folk klaget på at han ikke rykket ut i feltet/stod på linja.

Det er greit å være etterpåklok, og finne feil/muligheter på situasjoner. Dette kan man som jeg sa tidligere, diskutere om i alle baklengsmål.

Ser man kampen mot City som du nevnte, så "kunne" Fabianski plassert seg annerledes på 2-0 målet, og evt 3-0 målet..... Det finnes alltid et burde eller et kunne.

 

For min del ser det ut som om Almunia må ta en avgjørelse i et brøkdel av et sekund pga:

Offsidefellen svikter, samt at Song header bakover i et desperat forsøk. Denne "headingen" fører til at en motspiller kommer helt alene med keeper, og som lobber perfekt over en keeper som dekker store soner å skyte i.

 

Vi får være enige om at vi alltid vil være uenig med tanke på Almunia. Begge er enige i at han er det svakeste leddet i laget, men jeg mener at han får alt for mye pepper ut ifra hva han fortjener og presterer.

Link to comment
Share on other sites

Skal en innsnevre til å bruke eksempler, argumenter, episoder der det er faglig enighet blir det ikke mye igjen gitt.

 

Dette er jo ikke poenget. Dessuten skulle det fortsatt være mye igjen å velge i når det gjelder Almunia! ;) Poenget er vel å styre unna de eksemplene der det man KANSKJE heller bør la tvilen bør komme "tiltalte" til gode. Og de mest kontroversielle eksemplene bør man ihvertfall være litt mindre bastante om.

 

 

Kommenterer man de samme feilene for ofte kommer mr. forumsnut Piscator inn og påpeker at det blir usaklig og kritikken mister sin hensikt.

 

Jeg er ingen forumsnut. Jeg bare påpeker at at en diskusjon ikke bare handler om å være enig eller uenig, den handler også om HVORDAN man argumenterer for sitt syn. Så får det bli opp til den enkelte om man vil lytte til slike råd eller ikke.

 

Og ja, jeg mener at det kan virke mot sin hensikt å gjenta de samme argumentene for ofte, særlig når man bruker eksempler som er EKSTRA kontroversielle. Og bare så det er klart, jeg er ikke så blind at jeg ikke ser at jeg selv også har en tendens til å gjenta meg selv litt for ofte...! ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Hadde Almunia gjort som du skrev, og det hadde blitt mål; ja da hadde folk klaget på at han ikke rykket ut i feltet/stod på linja.

Det er greit å være etterpåklok, og finne feil/muligheter på situasjoner. Dette kan man som jeg sa tidligere, diskutere om i alle baklengsmål.

Ser man kampen mot City som du nevnte, så "kunne" Fabianski plassert seg annerledes på 2-0 målet, og evt 3-0 målet..... Det finnes alltid et burde eller et kunne.

 

For min del ser det ut som om Almunia må ta en avgjørelse i et brøkdel av et sekund pga:

Offsidefellen svikter, samt at Song header bakover i et desperat forsøk. Denne "headingen" fører til at en motspiller kommer helt alene med keeper, og som lobber perfekt over en keeper som dekker store soner å skyte i.

 

Vi får være enige om at vi alltid vil være uenig med tanke på Almunia. Begge er enige i at han er det svakeste leddet i laget, men jeg mener at han får alt for mye pepper ut ifra hva han fortjener og presterer.

Jeg vet ikke hvem du snakker for når du bastant sier at folk ville ha klaget uansett hvordan Almunia hadde oppført seg. Jeg hadde ikke klaget på ham dersom han hadde gjort sine bevegelser riktig, og jeg har litt problemer med å forstå på hvilket grunnlag du kan si at andre ville ha klaget uansett.

I city kampen kunne selvsagbt Fabianski ha plassert sg annerledes på de to siste målene, men da hadde han vært feilplassert, så det er jo bare tull det du sier der. Fabianski stod meget godt plassert, men var likevel imponerende nære å redde SWP sitt skudd.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Mmaelan (en som nærmest forguder Almunia) skrev i kamptråden at han var på bærtur på andre målet.

BE

 

Nå må du ærlig talt gi deg. Slutt å tillegg folk meninger de ikke har.

Get over at Almunia tok plassen fra Lehmann snart. Dette blir for dumt.

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ser det er alle enige om at Almunia ikke er god nok, det er bare grader av hvor sterkt vi mener det. Har jeg rett?

 

Almunia har gjort en og annen god kamp, men jeg klarer ikke å huske noen spesielle. Jeg mener ikke å hetse enkeltspillere, men jeg har fått så nok av han og jeg syntes det er så viktig å ha en god keeper at jeg ikke klarer å holde meg.Ingen vinner ligaen med en middelmådighet i mål. Jeg syntes Almunia har bevist over tid at han ikke er god nok, samtidig som jeg har liten tro på at Wenger kommer til å hente en etablert toppkeeper.

 

Da syntes jeg det er i god Wenger ånd å la en av de unge og lovende slippe til. Når førstekeeperen har en redningsprosent på 39 i ligaen hitil i sessongen syntes jeg timingen er perfekt også. Spessielt Fabianski, men også Mannone synes jeg viser at de vil bli bare bedre og bedre jo mere de får stå.

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ser det er alle enige om at Almunia ikke er god nok, det er bare grader av hvor sterkt vi mener det. Har jeg rett?

 

Almunia har gjort en og annen god kamp, men jeg klarer ikke å huske noen spesielle. Jeg mener ikke å hetse enkeltspillere, men jeg har fått så nok av han og jeg syntes det er så viktig å ha en god keeper at jeg ikke klarer å holde meg.Ingen vinner ligaen med en middelmådighet i mål. Jeg syntes Almunia har bevist over tid at han ikke er god nok, samtidig som jeg har liten tro på at Wenger kommer til å hente en etablert toppkeeper.

 

Da syntes jeg det er i god Wenger ånd å la en av de unge og lovende slippe til. Når førstekeeperen har en redningsprosent på 39 i ligaen hitil i sessongen syntes jeg timingen er perfekt også. Spessielt Fabianski, men også Mannone synes jeg viser at de vil bli bare bedre og bedre jo mere de får stå.

 

jeg tror du er inne paa noe der!! har vel ikke sett noen si at almunia er sinnsykt god, almunia var banens beste bla bla bla osv..

 

jeg synes ikke han er god nok, forventer hoyere stander paa keeperplass i arsenal, hvert fall soleklart daarligst av saakalte top4 og hadde byttet han mot 80 % av keepre kjennerelt i PL.

 

han hadde en sesong der han tok noen steg, husker ikke vilken det var

Link to comment
Share on other sites

Almunia overasker ikke! Som vanlig på sitt aller mest usikre når vi møter motstand av ett vist kaliber. Det skal ikke være mulig å være så dårlig og være førstekeeperen på ett lag med tittelambisjoner. Punktum.

Nå er også Ray Parlour enig i at Almunia er en svak keeper. Han gikk så langt som å foreslå at Wenger burde hente en keeper i januar!

Link to comment
Share on other sites

Almunia overasker ikke! Som vanlig på sitt aller mest usikre når vi møter motstand av ett vist kaliber. Det skal ikke være mulig å være så dårlig og være førstekeeperen på ett lag med tittelambisjoner. Punktum.

Nå er også Ray Parlour enig i at Almunia er en svak keeper. Han gikk så langt som å foreslå at Wenger burde hente en keeper i januar!

 

Først burde Fabianski få sjansen mellom stengene, deretter hvis han ikke holder mål må Wenger hente en keeper.

 

Forøvrig artig at vi trenger forsterkninger i alle ledd, keeper, midstopper, DM og spiss..

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 13 2009, 07:13 PM) 182886[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Forøvrig artig at vi trenger forsterkninger i alle ledd, keeper, midstopper, DM og spiss..

 

Ingen Song i januar, Silvestre og Senderos som backup på stopperplass? Jo, vi trenger virkelig en spiller som kan bekle begge posisjonene.

Link to comment
Share on other sites

Nå må vi slutte med denne heksejakta mot almunia, kan man ikke være fornøyd med at vi vant. herregud blir oppgitt at vi ikke kan være fornøyd med dem som starter til en hver tid.

Vi er jo med for fullt i tittelkampen og det med mange skader som alltid.

Hvis almunia er så dårlig får dere komme med en keeper som aldri gjør feil, blir nok vanskelig for dem finnes garantert ikke.....!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi ikke kan diskutere enkeltspilleres innsats på forumet her så blir det vel ett noe spesielt forum.

Almunia er som de aller fleste inne på forumet her er enige om en helt grei keeper. Det er dessverre ikke godt nok for en toppklubb som Arsenal. Om Fabianski er bedre er jeg usikker på, med andre ord trenger vi en ny keeper. At vi ikke hentet Given for 7 millioner £ var en tabbe.

Link to comment
Share on other sites

Nå må vi slutte med denne heksejakta mot almunia, kan man ikke være fornøyd med at vi vant. herregud blir oppgitt at vi ikke kan være fornøyd med dem som starter til en hver tid.

Vi er jo med for fullt i tittelkampen og det med mange skader som alltid.

Hvis almunia er så dårlig får dere komme med en keeper som aldri gjør feil, blir nok vanskelig for dem finnes garantert ikke.....!!!!!!!!!!!!!!

 

Huff da...

 

Strålende fornøyd med at vi vant. Alle keepere gjør feil, av og til - Almunia har gjort 1 eller flere store tabber i bortimot ALLE kamper han har spilt denne sesongen. Tar du poenget?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...