Jump to content

2016.04.17 Crystal Palace


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 crystalpalace.png?2012-13 Crystal Palace

Søndag 17. april , kl 17:00. Emirates Stadium

Premier League, 33. seriekamp

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

Jeg kan ikke se noe som tilsier at skadesituasjonen er endret siden kampen på lørdag.

Arsenal har fremdeles en sjanse (med "hjelp" av andre klubber) til å passere Tottenham på tabellen, selv om det nok kommer til å bli svært vanskelig.

På søndag så møter vi Crystal Palace og dette er en kamp vi skal vinne.

Når det gjelder laget som jeg mener bør starte på søndag så har jeg gjort to endringer, Ospina og Gabriel blir byttet ut til fordel for Cech og Mertesacker. Ospina gjorde jobben sin på lørdag, men årsaken til at jeg velger å vrake han er håpet om at Cech vil skape mer "ro" i forsvaret foran seg. Gabriel har fått mye kritikk etter kampen mot West Ham, og etter min mening så har han fått for stor andel av skylden for baklengsmålene. Selv om jeg har blitt mer kritisk til Mertesacker utover sesongen så håper jeg også at hans erfaring skal være med på å skape den "roen" jeg savner litt av i forsvaret. Har også vurdert å la Gibbs få en kamp fra start på bekostning av Monreal siden vi tross alt skal spille tre kamper på åtte dager, men jeg har ikke bestemt meg når det gjelder det eventuelle byttet.

Ellers så velger jeg å ikke gjøre noen endringer fra det laget som startet mot West Ham, jeg vurderte å "benke" Sanchez og Welbeck, men selv om Sanchez ennå ikke er tilbake i slag så er jeg usikker på om to "unggutter" (Campbell & Iwobi) på kantene er godt nok. Welbeck var ikke like synlig som vanlig mot West Ham, men det Giroud viste i sitt innhopp gjør at jeg fremdeles har mer tro på Welbeck.

Cech

Bellerin - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Elneny - Coquelin

Sanchez - Özil - Iwobi

Welbeck

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

 

Arsenal arsenal.png?2012-13 crystalpalace.png?2012-13 Crystal Palace

Søndag 17. april , kl 17:00. Emirates Stadium

Premier League, 33. seriekamp

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

Jeg kan ikke se noe som tilsier at skadesituasjonen er endret siden kampen på lørdag.

Arsenal har fremdeles en sjanse (med "hjelp" av andre klubber) til å passere Tottenham på tabellen, selv om det nok kommer til å bli svært vanskelig.

På søndag så møter vi Crystal Palace og dette er en kamp vi skal vinne.

Når det gjelder laget som jeg mener bør starte på søndag så har jeg gjort to endringer, Ospina og Gabriel blir byttet ut til fordel for Cech og Mertesacker. Ospina gjorde jobben sin på lørdag, men årsaken til at jeg velger å vrake han er håpet om at Cech vil skape mer "ro" i forsvaret foran seg. Gabriel har fått mye kritikk etter kampen mot West Ham, og etter min mening så har han fått for stor andel av skylden for baklengsmålene. Selv om jeg har blitt mer kritisk til Mertesacker utover sesongen så håper jeg også at hans erfaring skal være med på å skape den "roen" jeg savner litt av i forsvaret. Har også vurdert å la Gibbs få en kamp fra start på bekostning av Monreal siden vi tross alt skal spille tre kamper på åtte dager, men jeg har ikke bestemt meg når det gjelder det eventuelle byttet.

Ellers så velger jeg å ikke gjøre noen endringer fra det laget som startet mot West Ham, jeg vurderte å "benke" Sanchez og Welbeck, men selv om Sanchez ennå ikke er tilbake i slag så er jeg usikker på om to "unggutter" (Campbell & Iwobi) på kantene er godt nok. Welbeck var ikke like synlig som vanlig mot West Ham, men det Giroud viste i sitt innhopp gjør at jeg fremdeles har mer tro på Welbeck.

Cech

Bellerin - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Elneny - Coquelin

Sanchez - Özil - Iwobi

Welbeck

 

 

 

Jeg er nesten enig med deg i laget ditt. Jeg tar Monreal ut, som etter mitt syn hadde en til han å være, svak kamp mot WHU. Gibbs inn. Welbeck har nok godt av en tur på benken han også, så Giroud stepper inn for han. Jeg forventer at vi vinner denne kampen og jeg håper vi vinner stort. Målforskjell kan avgjøre om vi kommer på annen eller tredjeplass. Noen vil si at Tottenham har en alt for god målforskjell sammenlignet med oss, og de har nok rett. Men, det er ikke umulig å ta igjen den. Særlig med tanke på at vi har Aston Villa i siste kamp. Det burde være mulig å slå dem med veldig mange mål.

Link to comment
Share on other sites

 

vi har Aston Villa i siste kamp. Det burde være mulig å slå dem med veldig mange mål.

Jepp, min første og eneste kamp på Highbury endte med en fem-målseier til Arsenal, så jeg satser selvsagt på en reprise av det når jeg forhåpentligvis sitter på Emirates i sesongens siste kamp (mot Villa)..... Bare knappe 3 døgn til billettene kommer i salg (for de røde medlemmene) og forhåpentligvis så er både Polljen og billettsystemet oppegående når salget skal åpne ;D slik at billetter blir sikret :D

Link to comment
Share on other sites

Monreal har i mine øyne kanskje vært vår beste spiller denne sesongen sammen med Özil. Så at han benkes etter en dårlig kamp er ikke helt rett syntes jeg. Er han 100% så burde han starte.

 

Gabriel er ræva og fortjener ikke å starte. Mener fortsatt at Chambers burde være foran han i køen, men dessverre så skal han ikke få en sjanse på midtstopperplassen igjen av Wenger virker det som. Så da er det tilbake til Mertesacker og Koscielny igjen (noe som er helt OK bare vi tar hensyn mtp. forsvarslinja).

 

Vil virkelig ikke se Giroud fra start da vi scorer langt færre mål med han på banen. Selv om Welbeck ikke har vært helt på hugget i det siste så kan ingen benekte at bevegeligheten hans og evnen til å strekke motstanderens bakre firer ikke påvirker det offensive spillet vårt på en positiv måte. Iwobi blant annet har virkelig fått nyte Welbeck sin bevegelighet og arbeidsmoral.

 

Når det gjelder Sanchez så tar jeg gjerne Campbell foran han i denne kampen.

 

Cech

Bellerin - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Coquelin - Elneny

Campbell - Özil - Iwobi

Welbeck

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke enig i at Gabriel er ræva. Han har mangler ja, men han er 25 år gammel og fortsatt ganske ny i laget. Kan fortsatt lære mye, men innehar egenskaper jeg mener laget vårt har manglet i den bakre firer siden Campbell. Gabriel har en oppofrende spillestil og en vinnerskalle som jeg ikke har sett hos verken Per eller Chambers. Han kan etterhvert slik jeg ser det bli en veldig god og viktig stopper for oss. Da først og fremst om han får sjansen til å danne et skikkelig samarbeid med Koscielny(evt en ny stopper om et par-tre sesonger). I tillegg til å være knallhard har også Gabriel farten som både Chambers og Per mangler.
Er viktig å huske på at han til sommeren kun har vært i klubben halvannet år og fikk veldig få sjanser første halvåret. Koscielny slet ganske mye han også de første sesongene han var i klubben, men han er nå blitt vår beste stopper(selv om han også fortsatt gjør en del feil).

Link to comment
Share on other sites

Koscielny sitt toppnivå var milevis bedre med en gang han kom til klubben enn et Gabriel sitt er.. Gabriel er helt OK, men han slet benken i Villarreal og burde slite benken i Arsenal også.

 

Koscielny var yngre og bedre når han kom. Pluss at han har/hadde en teknikk og spilleforståelse som Gabriel rett og slett ikke er i nærheten av.

 

Har som sagt null tro på at Gabriel skal bli god nok. Hjelper ikke om han har en "vinnerskalle" når han rett og slett ikke er god nok.

Link to comment
Share on other sites

Koscielny sitt toppnivå var milevis bedre med en gang han kom til klubben enn et Gabriel sitt er.. Gabriel er helt OK, men han slet benken i Villarreal og burde slite benken i Arsenal også.

 

Koscielny var yngre og bedre når han kom. Pluss at han har/hadde en teknikk og spilleforståelse som Gabriel rett og slett ikke er i nærheten av.

 

Har som sagt null tro på at Gabriel skal bli god nok. Hjelper ikke om han har en "vinnerskalle" når han rett og slett ikke er god nok.

 

Av det jeg har sett tar jeg Gabriel 10 av 10 ganger føre Chambers som du vil ha inn i midten. Jeg også liker Gabriel, han har sine utfordringer men jeg vil heller beholde han enn klossmajoren Chambers. Dessuten innehar han fart til å rette opp egene feil, noe både Per og Chambers ikke har.

 

MEN, jeg sier ikke nei takk til en ennå bedre midtstopper i sommer for å si det slik.

Link to comment
Share on other sites

Koscielny sitt toppnivå var milevis bedre med en gang han kom til klubben enn et Gabriel sitt er.. Gabriel er helt OK, men han slet benken i Villarreal og burde slite benken i Arsenal også.

 

Koscielny var yngre og bedre når han kom. Pluss at han har/hadde en teknikk og spilleforståelse som Gabriel rett og slett ikke er i nærheten av.

 

Har som sagt null tro på at Gabriel skal bli god nok. Hjelper ikke om han har en "vinnerskalle" når han rett og slett ikke er god nok.

 

Koscielny var 2 mnd fra å fylle 25 da han signerte for oss(Født i september 1985, signerte i juli 2010) . Gabriel var 24 år og 2 mnd gammel da han signerte(født i november 1990 signert i januar 2015), så det at Koscielny var yngre er faktisk faktafeil.

Toppnivået til Koscielny var kanskje mer imponerende, men Laurent gjorde også mer og større/avgjørende feil enn Gabriel har gjort for oss så langt. I tillegg var bunnivået til Koscielny langt verre enn det Gabriel har stått for.

19 kamper fra start for Villareal fikk Gabriel i sin siste sesong for "The Yellow Submarine" og de slapp inn bare 17 mål på de kampene.

 

At du ikke har tro på at Gabriel skal bli god nok er din mening, jeg ser en spiller som kan utvikle seg på lik linje, og kanskje til og med bli bedre enn Koscielny.

 

Edit: Må heller ikke glemme at med Gabriels inntog i laget vårparten av forrige sesong så oss gå veldig mange kamper uten å slippe inn mål.(Ospina skal også ha sin del av æren her).

Link to comment
Share on other sites

At du ikke har tro på at Gabriel skal bli god nok er din mening, jeg ser en spiller som kan utvikle seg på lik linje, og kanskje til og med bli bedre enn Koscielny.

Jeg har ikke trua på at Gabriel skal bli bedre enn Koscielny fordi han ikke ser ut til å ha nok fotball-intelligens (men det så det ikke ut til at Koscielny hadde heller)

Tror Gabriel kan bli en veldig nyttig spiller, har en herlig innstilling og er tøff i spillestilen og vi har trengt en spillertype som han, har trua på at Chambers har det høyeste potensiale av de fire stopperne våre og at Mertesacker er på tur ned.

 

Problemet med de som par er vel kanskje at de begge er litt for proaktive i spillestilen og at de aldri klarer helt å bli enige om hvem som støter og hvem som faller av.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke trua på at Gabriel skal bli bedre enn Koscielny fordi han ikke ser ut til å ha nok fotball-intelligens (men det så det ikke ut til at Koscielny hadde heller)

Tror Gabriel kan bli en veldig nyttig spiller, har en herlig innstilling og er tøff i spillestilen og vi har trengt en spillertype som han, har trua på at Chambers har det høyeste potensiale av de fire stopperne våre og at Mertesacker er på tur ned.

 

Problemet med de som par er vel kanskje at de begge er litt for proaktive i spillestilen og at de aldri klarer helt å bli enige om hvem som støter og hvem som faller av.

Ser absolutt poengene, men jeg tror mye av grunnen til at de til tider har slitt med samarbeidet er kommunikasjonsproblemer. Ser man på statistikkene er de ganske like alt i alt, men begge to har egenskaper de er bedre enn den andre på og dermed kanskje utfyller hverandre godt. Det blir uansett spennende å se hvordan de spiller sammen fremover. Jeg mener de to pr dags dato er våre klart beste stoppere (Per over toppen, Chambers fortsatt store mangler og uerfaren). Så er spørsmålet om det kommer inn en annen type stopper i løpet av sommeren.

 

Jeg ser iallefall en potensiell ledertype i Gabriel, samme med Coq. Og får de lov til å fortsette å utvikle seg tror jeg de kan danne en sterk sentrallinje fremover.

Link to comment
Share on other sites

cech

bellerin - gabriel - kos - monreal

elneny - coq

Campbell/Iwobi - Özil - Sanchez/Iwobi

Welbeck

 

Bør være godt nok til hjemme mot CP, om man bare gidder å gi jernet... Skal man sove seg til seier taper vi nok så det smeller.

Link to comment
Share on other sites

Det blir for omstendelig, det skal sentres og flikles x10 før man prøver noe. Hva med å spille litt direkte eller skyte mer så de må ut å presse? Det virker liksom ikke som man skal spille annerledes uansett kampforløp. Jeg driter i ant passninger og ballinnehav... Skap sjanser og mål vil komme...

 

Og da kom første sjansen

 

Edit: og der kom CP til kampens største sjanse... Svak heading

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...