Jump to content

2016.04.17 Crystal Palace


Polljen

Recommended Posts

Byttene var å gjøre et svakt angrep enda svakere. :xxx:

 

Å spille en kamp det banespillet (i all hovedsak) går så totalt Arsenals vei, og så ha en såpass ineffektiv offensiv lagdel er rett og slett skremmende. Det som er enda mer skremmende er at Wenger skal ha uttalt i et intervju til en engelsk avis (så derfor må det leses med en god del skepsis) at det ikke skal være behov for å gjøre noen "storkjøp" siden dette laget er godt nok!!

 

 

Byttene fremstår som dårlig fordi vi ikke har gode nok spillere å sette inn. Å bytte offensive spillere som ikke har dagen gir mening. Hvordan hadde vi reagert om byttene aldri hadde kommet?

 

Jeg leste også det intervjuet. Når jeg leser slikt får jeg en økt følelse av at Wenger er styrets enforcer av en økonomisk plan. Han er ikke så naiv at han mener laget er godt nok til å vinne CL/PL. Laget er godt nok til å nå målene satt av styret. Å opprettholde et sportslig nivå som fyller Emirates, gir oss CL spill og kommersiell verdi. Vel, det er det jeg tror i allefall.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Når vi rett og slett eier kampen sånn som vi gjør bør vi absolutt vinne med 3-4 mål. Men neida, vi sovner som vanlig og gir fra oss initiativet mot slutten. Hvorfor vi setter innpå treige og "ute av formspillere" som Ramsey, Giroud og Walcott når vi bare leder 1-0 er utilgivelig. Lurer fortsatt forferdelig på hva det er Joel har gjort som gjør at han ikke får spille foran de tre. Hvorfor har vi ikke med spillere som Jeff eller Gnabry?

 

 

Edit: Nå har det skjedd så mange ganger de siste sesongene at det rett og slett ikke kan betegnes som "arbeidsuhell" lenger...

Link to comment
Share on other sites

Har du hørt om mannen som skøyt seg selv i foten fordi den klødde?

 

Eneste som hadde skjedd om vi røk ut av topp 4 er at vi hadde hatt mindre penger. Wenger hadde ikke tatt hatten sin og gått uansett.. ville bare som du sier vært å skyte seg selv i foten.

 

Men, Wenger er virkelig i ferd med å grave seg et veldig dypt hull. Underpresterende spillere og en generelt sett arrogant holdning ovenfor supportere og pressen. Er veldig redd for at hans renommé i Arsenal blir kraftig ødelagt pga. de siste årene hvor han har "nektet" å gi seg.

Link to comment
Share on other sites

Vi klarer oss helt fint uten top4. Ref ledelsen.

om noen drar uten cl spill er de ikke motiverte nok. Og klarer vi ikke cl med Özil og sanchez kan det være det samme.

 

Få inn noen som maner spillere, noen som ikke sitter med surmuling på sidelinjen. Få inn noen med en plan og plan b. Få inn noen som ikke bare skal ha laget til å sentre 200 ganger utenfor motstanders 16-meter.

 

Detmå være verdens letteste game plan for dårligere lag å møte Arsenal: være tolmodige og ta overgangene som alltid kommer. Noen ganger er Arsenal påskrudd og de har ikke sjanse, mens alt for ofte har de en reell sjanse for å skape ett resultat.

 

Økonomisk over en sesong klarer vi oss uten CL, men jeg tenker mer på de sportslige ringvirkningene som igjen i det lengre løp vil gi økonomiske ringvirkninger.

Om spillere drar uten CL-spill så er de motiverte. De er ikke lojale, men motiverte for å vinne turneringen et annet sted. Spillere med vinnermentalitet drar fra Arsenal fordi de ønsker å vinne mer enn noe annet. Vi hater dem for det, men det er den brutale sannheten. Noen ganger lykkes de, andre ganger ikke. RvP har vunnet ligaen, Nasri har vunnet ligaen, Song har vunnet CL, listen er lang.

 

Men ja, vi spiller håpløst naivt og inneffektivt og Wenger må ta sin del av skylden. For han kan jo legge en solid taktikk når han vil. Laget har vist at vi kan ligge dypt å såre motstander på kontra. Men det skjer så altfor sjeldent.

Link to comment
Share on other sites

 

Økonomisk over en sesong klarer vi oss uten CL, men jeg tenker mer på de sportslige ringvirkningene som igjen i det lengre løp vil gi økonomiske ringvirkninger.

Om spillere drar uten CL-spill så er de motiverte. De er ikke lojale, men motiverte for å vinne turneringen et annet sted. Spillere med vinnermentalitet drar fra Arsenal fordi de ønsker å vinne mer enn noe annet. Vi hater dem for det, men det er den brutale sannheten. Noen ganger lykkes de, andre ganger ikke. RvP har vunnet ligaen, Nasri har vunnet ligaen, Song har vunnet CL, listen er lang.

 

Men ja, vi spiller håpløst naivt og inneffektivt og Wenger må ta sin del av skylden. For han kan jo legge en solid taktikk når han vil. Laget har vist at vi kan ligge dypt å såre motstander på kontra. Men det skjer så altfor sjeldent.

Jeg er egentlig fullstendig enig med deg i det du skriver, problemet er vel at vi har en forskjellig vektlegging ;D . for meg er den uthevede teksten i ditt innlegg noen (av flere) gode argumenter for et bytte av manager :shy:

Link to comment
Share on other sites

Vi har 60 poeng på 33 kamper.... FAEN.

 

Fasiten er her. Det er altfor altfor dårlig.

 

Laget vårt i mine øyne på tross av Giroud burde vært godt nok til å vinne ligaen i år. Sa det tidlig fjor vår at den største sjansen vår til å ta gull var nå denne sesongen. Sjansen var virkelig der.. istedet var det faen meg Leicester som grep den. Og til en viss grad Tottenham.

Link to comment
Share on other sites

Satser på Leicester (som samtlige av oss). Vinner Tottenham så er det rett og slett en tragedie.

 

Da må jeg grave en hule utfor huset... Og ikke komme opp igjen før Arsenal vinner ligaen faktisk.... Fyfaen det hadde vært trist om de skulle vinne...

 

HEIA LEICESTER

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...