Jump to content

2016.04.02 Watford


Polljen

Recommended Posts


Arsenal arsenal.png?2012-13 watford.png?2012-13 Watford

Lørdag 2. april, 2016, kl. 16:00. Emirates Stadium


Premier League, 31. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Premium / Sumo



Først en kort oppsummering (mine tolkninger av det jeg leser på nettet) av spillere som har vært på internasjonale oppdrag (i spoiler):


 


Welbeck: Spilte en av to kamper. Hadde noen gode løp, ingen mål.


Walcott Kom inn som innbytter i ca en halvtime. Hadde ingen klar påvirkning på kampen, med unntak av et skudd som ble blokkert av utespiller.


Giroud: Spilte mot Nederland. lagde et spetakulert mål og gjorde et godt inntrykk. Spilte de siste 10 minutter i kamp nr 2


Koscielny: spilte hele kampen mot Nederland. Spilte ikke kampen mot Russland.


Sanchez: Spilte begge kampene og var "medvirkende" til to av målene i kamp nr 2.


Özil: Hadde en assist mot England, men slet i den kampen. Var mer imponerende i seieren mot Italia og lagde straffemål.


Ospina: Spilte begge kampene til Columbia.


Elneny: Startet kamp 1 og spilte hele kamp 2.


Iwobi: Kom inn som innbytter i begge kampene


Campbell: I dobbelkampene mot Jamaica så spilte han 89 minutter i første kamp og hele andre kamp.


Bellerin: spilte hele kampen for U21 mot Croatia og var også på banen mot Norge.


 



Det er bare noen uker siden Watford slo oss ut av FA-cupen og det er på tide å vise hvor skapet skal stå. Watford er også relativt trygge på tabellen i "ingenmannsland".


Jeg har ennå ikke sett noen fersk skadeoppdatering, men i forbindelse med siste seriekamp så¨vart det skrevet at Cech og Ramsey skulle være klar når landslagspausen var over.



Oppdatert skadesituasjon: Det er ikke overveiende sannsynlig at Cech blir klar til lørdag, men han skal være tilbake i trening. Ramsey blir ikke klar til denne helgen, men sannsynligvis til neste helg. Det samme gjelder Flamini. Wilshere og Rosicky er tilbake i full trening og det går fremover, ikke kampklare ennå. Cazorla har startet løpetrening så det blir bare trening for han de neste tre fire ukene (minst). Det går fremover med OX.



Jeg ser ikke noe ute på nettet som tyder på at det har oppstått nye skader, men jeg las tidligere noen rykter om at Welbeck slet litt i forkant av kamp 2 i den internasjonale pausen. Siden Giroud også fikk godfølelsen mot Nederland så velger jeg Franskmannen på topp. I mål så er sannsynligvis Cech klar igjen, men Ospina har gjort en god figur så det er ingen krise om andrevalget må starte denne kampen. I midtforsvaret så er det den vanlige avveiningen om hvem som skal være partner til Kos, jeg har ikke bestemt meg.



Mitt forslag:


Ospina


Bellerin - Per/Gabriel - Kos - Monreal


Elneny - Coq


Campbell - Özil - Sanchez


Giroud



(har endret målvaktsvalget mitt siden Cech ikke er klar likevel)


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Cech

Bellerin - Per/Gabriel - Kos - Monreal

Elneny - Coq

Campbell - Özil - Sanchez

Giroud

 

 

Mitt lag:

Ospina

Bellerin-Gabriel-Kosc-Monreal

-----Elneny----Coq

Ramsey---Özil----Alexis

---------Welbeck

 

Om Ramsey/Welbz sliter med skader er det vel inn med Giroud og Campbell, kanskje Theo også kunne vært et alternativ mot treige Watford.

Klarer Coquelin og Elneny å spille seg ut av trøbbel som mot Everton blir det vanskelig for et Watford i 4-4-2/4-4-1-1.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey er ikke klar, mens Welbeck virker spilleklar da han ikke nevnes. Dermed ønsker jeg meg selvsagt Welbeck på topp i denne kampen.

Ramsey burde ikke få klippekort så snart han er frisk heller, han får spille seg inn og bevise noe mer enn de dårlige opptrednene han gjorde før skaden sin. Samme gjelder selvsagt Walcott, la de spille litt hver kamp og la de bevise form før de får starte...

 

Cech/Ospina

Bellerin - Gabriel - Kos - Monreal

Coq - Elneny

Campbell - Özil - Sanchez

Welbeck

Link to comment
Share on other sites

Laget jeg håper starter:

 

Ospina

Bellerin-Gabriel-Koscielny-Monreal

Coq-Elneny

Joel-Özil-Iwobi

Welbeck

 

Grunnen til at jeg vil at Iwobi skal starte til fordel for Sanchez? Litt fordi Tapapa stiller spørsmål, mest fordi han har vært veldig god.

Ospina, siden jeg føler vi ikke taper noe særlig på å la ham starte, og at det ikke er nødvendig å evt risikere noe med å starte med Cech.

Gabriel istedenfor Per pga Pers elendige form i det siste, og jeg ønsker at Gabriel skal få en reell sjanse til å vise at han kan være stabilt god.

Elneny-Coq siden dette i det siste har virket å være de to som best klarer å samarbeide der på midten med Cazorla skadet.

Joel fordi han har vært jevnt god denne sesongen og alltid jobber hardt.

Welbeck fordi vi spiller mer farlig fotball med ham som enslig spiss enn Giroud.

Giroud inn i andreomgangen siden han har evnene til å være en joker.

Sanchez også inn i andreomgangen siden vi alle vet hvor god han kan være.

Hvis vi leder når byttene skal gjøres ønsker jeg Chambers eller Gibbs inn på en av vingene som kan være med å hjelpe forsvaret. Hvis vi ligger under, ønsker jeg som sagt både Giroud og Sanchez inn. Men også Jeff eller Gnabry, alt etter hvem av dem som er med på benken.

Link to comment
Share on other sites

For min del ønsker jeg at Iwobi starter hvis Giroud starter. Han har fin fart. Hvis Campbell skal starte, så bør Welbeck spille. Campbell har fine gjennomsbruddpassninger, men har ikke samme framdrift som Iwobi.

 

I min verden er det en selvfølge at Sanchez starter. Giroud spilte angivelig godt for Frankrike, Welbeck imponerte vel ikke for England. Ergo, går jeg for Giroud denne gangen.

Link to comment
Share on other sites

Ingen vil tydeligvis starte med Iwobi,til tross for at han var glitrende i forrige kamp. Hvorfor?

Slik jeg ser det så er det et relativt likt nivå på Campbell og Iwobi. Personlig så foretrekker jeg Campbell på kant og Iwobi sentralt (når det er behov for vikar for Özil), det er ikke noe verre enn det.

 

Jeg har blitt imponert over Campbell de siste månedene, det samme gjelder forsåvidt også Iwobi, men på kanten så mener jeg at Campbell er en spiller som også gjør en særdeles god jobb bakover (i motsetning til f.eks. Walcott) og som dermed også til en viss grad kan "hjelpe" Bellerin litt bakover når sistnevnte blir veldig offensiv.

 

Jeg vil også legge til at min oppfatning av Campbell har fått en 180 graders snuoperasjon (de siste månedene) ettersom jeg i lang tid kun har hatt en oppfatning: Selg!!!

Link to comment
Share on other sites

For min del ønsker jeg at Iwobi starter hvis Giroud starter. Han har fin fart. Hvis Campbell skal starte, så bør Welbeck spille. Campbell har fine gjennomsbruddpassninger, men har ikke samme framdrift som Iwobi.

 

I min verden er det en selvfølge at Sanchez starter. Giroud spilte angivelig godt for Frankrike, Welbeck imponerte vel ikke for England. Ergo, går jeg for Giroud denne gangen.

 

 

Ser absolutt synspunktene dine der. Men føler likevel ikke at spillernes form på landslaget burde legges for mye vekt på med tanke på lørdagens oppgjør. Og på klubbnivå har Welbeck vært milevis foran Giroud, både med tanke på målfarlighet og spillemessige prestasjoner de siste kampene i serien.

 

Samme mener jeg med tanke på Iwobi og Joel foran alternativene. Hvis derimot en av de nevnte ikke er i full form etter pausen skal selvfølgelig Sanchez starte. Og da er det med utgangspunkt i formen Sanchez har hatt i klubbspill de siste kampene. Han har absolutt virket å være på vei til noe, men slik jeg ser det har både Joel og Iwobi prestert bedre og fortjener å få starte denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville gjerne sett både Iwobi OG Campbell på banen på likt, usikker hvordan det lar seg gjøre men, ingen av de etablerte vingene våres har vært noe særlig gode i det siste. Da tenker jeg spesielt på Sanchez og Walcott.

Link to comment
Share on other sites

Ingen vil tydeligvis starte med Iwobi,til tross for at han var glitrende i forrige kamp. Hvorfor?

Alexis har hatt en positiv formkurve og var bedre enn på lenge mot Everton, Campbell gjør en fin jobb hver gang han spiller. Iwobi er et fint alternativ, men med Sør-Amerikanerne i grei form vil jeg heller se de fra start, selv om det er gøy med Iwobi, håper bare han ikke blir en ny Gnabry.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil komme med en påstand om at vi blir snytt for straffe annenhver kamp i snitt.

 

Om ikke mer. Tipper 1.5 snytt straffe per 2 kamper.

 

 

Welbeck ser ut som han spiller ving og ikke spiss for det meste i dag-.-

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...