Jump to content

2016.03.13 Watford


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 watford.png?2012-13 Watford

Søndag 13. mars, kl 14:30. Emirates Stadium

FA cup, Kvartfinale

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

Omkampen mot Hull førte tre nye spillere inn på skadelisten: Per med et kutt over øyet, er sannsynligvis klar til søndag. Ramsey med lårproblemer og Gabriel med Hamstringproblem antar jeg er ute en periode fremover. EDTI! Ramsey prognoser er usikre og Gabriel skal være klar iflg oppdatert skadeinfo.

I forkant av Hullkampen så ble det sagt at Koscielny kanskje kunne bli klar til helgen, selv om det ikke var så veldig sannsynlig.

 

På søndag møter vi et lag som ligger for langt nede på tabellen til å kunne kjempe om europaplasser, men som samtidig ligger relativt trygt i forhold til nedrykkstriden, så jeg forventer at Watford starter med sitt beste lag i denne kampen. Arsenal derimot har flere hester de må satse på, de skal til Barcelona i midtuken og må kjempe fremover for å klare CL-plass neste sesong. Det betyr at med et fremdeles skadeskutt lag så må man vurdere om man skal spare spillere i enkelte kamper.

 

Jeg velger å sette opp ett relativt "toppet" lag siden vi nå er i "sluttfasen" av denne turneringen og FA-cupen nok en gang er vår eneste sjanse til heder og pokaler.

 

Ospina

Bellerin - Per/Monreal - Chambers - Gibbs

Coquelin - Elneny

Campbell - Özil - Sanchez

Welbeck

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Ospina

Bellerin - Mertesacker - Chambers - Gibbs

Coquelin - Elneny

Campbell - Iwobi - Alexis

Welbeck

Med det laget her burde det gå greit å hvile Özil og Monreal. Syntes også Gibbs har vært god de siste kampene og at han fortsetter i FA Cupen er helt greit.

 

Er veldig nysgjerrig på trioen på topp. Tror både Campbell og Alexis har veldig godt av å ha en type spiss som Welbeck på topp. En som konstant er bevegelig og med ekstrem fart på topp.

Link to comment
Share on other sites

Eg trur Stefan B er spot on med laget, sjølv om Wenger kanskje ønsker at Giroud og Walcott skal få prøve seg ein kamp til etter den gode uttellingen sist. Når det gjeld Watford så veit alle at dei er farlige på topp. Deeney og Ighalo må passes på, vår innsats må stå i stil med Deeney sin, da går dette fint. 3-1.

Link to comment
Share on other sites

Ikke rødt nei..De kommer likt inn i situasjonen. Frispark ville vært ok

 

Nei de kommer ikke likt inn... Gabriel kommer med 2 føtter i luften, det gjør absolutt ikke Deeney, begge går inn med høy fart dog. Er et av de klareste røde kortene jeg har sett på veldig lang tid.

Link to comment
Share on other sites

Özil mener jeg er omgangens beste. Kjekt å se iniativet til Gabriel, til tross for at han har hodeløse taklinger i øst og vest;p

Han våknet til liv det siste kvarteret men var veldig anonym før der. Syns Mertesacker har vært veldig solid, med unntak av en markeringsglipp.

 

Ikke en glitrende omgang. Chambers har ikke samme sluttproduktet som Bellerin men jeg syns han har vært livlig med Campbell. Sanchez er så ute av form at det gjør vondt å se på. Coquelin er heller ikke tilbake til sitt beste. Tror dette er en fin kamp for Welbeck.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...