Jump to content

2016.03.08 Hull City


Polljen

Recommended Posts

Ikke et imponerende spill av Arsenal, men i dag er i alle fall effektiviteten høy. Våre to målscorere gjør den delen av jobben,selv om de ikke er så mye å skryte av ellers.

 

Hull satset nok ikke 100% på FA-cupen siden de sannsynligvis prioriterer Championship der de har en reell sjanse til å klare direkte opprykk til PL.

På søndag møter vi Watford, et lag som ligger trygt i ingenmannsland på tabellen og som derfor nok vil satse helhjertet på FA-cupen.

 

Siden Arsenal gikk på flere skader i dag og jeg antar at Gabriel og Ramsey er ute i noen uker, Mertesacker er forhåpentligvis klar til helgen, så er det ikke lett å vurdere hvem som skal starte på søndag når vi i midtuka skal til Barcelona for så å spille PL-kamp borte mot Everton på lørdagen samme uke.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Personlig er jeg veldig godt fornøyd med Chambers, Elneny og Campbell. Hyggelig at Giroud og Walcott scoret, det gjør nok underverker for selvtilliten demmes

 

Enig. Syntes også at Gibbs var god i dag.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikkje lett å vite korleis dette hadde gått utan gåvepakka fra Hullforsvaret rett før pause. Meget fornøgd med utføringa av 2. omg men solid og ganske kontrollert. Virka som vi sjølv drog ned tempo til tider, kanskje for å spare krefter men klarte å ende opp med tre skadar. Mertesacker hadde nok bare skallebank og kanskje litt dizzy. Klar igjen. Gabriel og Ramsey e litt værre. Skjønar ikkje kva skjedde med Gabriel plutseleg. Tok seg til leggen (?)

Ramsey med nok en strekk?

Link to comment
Share on other sites

OX, wilshere og ramsey fortsetter å skade seg jevnlig. Jeg tror ikke det stopper med det første.

 

Jeg la merke til at ramsey virka uinteressert igår, gikk ikke på løp som mot tott og involverte seg ikke, helt til han må ta ett løp hjemover og skader seg.

Link to comment
Share on other sites

OX, wilshere og ramsey fortsetter å skade seg jevnlig. Jeg tror ikke det stopper med det første.

 

Jeg la merke til at ramsey virka uinteressert igår, gikk ikke på løp som mot tott og involverte seg ikke, helt til han må ta ett løp hjemover og skader seg.

Kanskje det var derfor han ikke løp så mye, fordi han kjente at noe ikke stemte?

Link to comment
Share on other sites

Kanskje det var derfor han ikke løp så mye, fordi han kjente at noe ikke stemte?

Siden han kun var på banen et kvarters tid så tror jeg kanskje at du har rett i det. Jeg tror ikke vi skal "dømme" Ramsey for mye ut fra manglende interesse i de få minuttene han var på banen mot Hull.

Link to comment
Share on other sites

Merker det blir veldig spennende å følge utviklingen til Iwobi og Reine-Adelaide fremover. Håper Gnabry, Bielik, Zelalem og Toral får vist seg frem litt neste sesong.

Det er nok flere unge som det blir spennende å følge fremover, men jeg tror nok at vi er heldige hvis ett par av disse viser seg å være spillere for fremtiden. F.eks. så har jeg mine tvil om f.eks. Gnabry som virker å ikke å ha fått en ønsket utvikling i låneklubbene. Han var dog ute med skade en lengre periode, men med et mislykket opphold i WBA og tilsynelatende vansker med et nytt utlån (Charlton var vist interesserte) så har jeg liten tro på at Gnabry har en fremtid i klubben.

 

Det er flere av de unge på utlån jeg ikke har så mye inntrykk av, men Akpom er vel en av de som kanskje har en mulighet, samtidig så har Iwobi tatt "rollen" som Akpom hadde med å være førstevalg av de som ikke er på A-laget til vanlig.

Link to comment
Share on other sites

Gnabry var bedre for noen år tilbake da han også var innom førstelaget, enn han er nå. Virker til å falle igjennom og det fornundrer meg stort om han ikke selges. Det var jo snakk om landslaget og alt mulig når han hadde noen gode kamper for førstelaget.

 

Ellers virker Iwobi som den nærmeste til å ta steget. Jeff er spennende men får spille mye mindre. Satt også en Willock på benken igår jeg aldri har hørt om.

Link to comment
Share on other sites

Gnabry var bedre for noen år tilbake da han også var innom førstelaget, enn han er nå. Virker til å falle igjennom og det fornundrer meg stort om han ikke selges. Det var jo snakk om landslaget og alt mulig når han hadde noen gode kamper for førstelaget.

 

Ellers virker Iwobi som den nærmeste til å ta steget. Jeff er spennende men får spille mye mindre. Satt også en Willock på benken igår jeg aldri har hørt om.

-----------

 

Iwobi er lovende, men samtidig virker det som han også lider av noen typiske Arsenal-"sykdommer"; litt nonsjalant, ikke spesielt gjennombruddshissig og effektiv...? Når skal Arsenal få frem en aggressiv, målkåt unggutt med en god skuddfot?

 

Synes kampen mot Hull bar preg av mange av de tingene som har karakterisert laget den senere tiden; halvhjertethet, mangel på aggressivitet og tempo. Det kan synes som om hovedmålet er å oppnå resultater så billig som mulig. Da er det jo ganske ironisk at kampen i går medførte nok et mannefall, skjønt det er vel bare skaden til Ramsey som potensielt er alvorlig? Og kanskje det var på tid med en tur på benken for Ramsey uansett, slik at det ikke nødvendigvis skader lagets sjanser utover våren? Men skadene viser at laget trenger en ny midtstopper, og de trenger en spiss. Og mest av alt skriker laget etter en leder.

 

Og selv om de vant komfortabelt til slutt i går, sifrene ble jo ganske så flatterende til slutt etter spill og sjanser å dømme, har ikke akkurat effektiviteten vært lagets force den siste tiden, snarere tvert i mot. Det eneste virkelige bra jeg har sett av laget den siste tiden er den siste halvtimen mot Spurs, der de etter å ligge under med en mann mindre virkelig sto frem, og fort kunne vunnet. Laget burde jo hente insiprasjon fra og lære av den erfaringen inn mot de resterende kampene. Det er slik innstilling laget MÅ ha dersom de skal ha noen sjanse til å vinne. Beholdningen fra gårsdagen var avansement, og at de fortsatt har gode sjanser på å bli den første klubben i moderne tid som vinner FA-cupen tre år på rad. Selv om ligaen er hovedprioritet, bør det være en skikkelig gulrot, særlig fordi sjansene for å vinne ligaen nå er kraftig svekket.

Link to comment
Share on other sites

-----------

ikke spesielt gjennombruddshissig og effektiv...? Når skal Arsenal få frem en aggressiv, målkåt unggutt med en god skuddfot?

 

Joel ;)

Men han hadde mest sannsynlig forsvunnet om vi ikke hadde fått skader på Theo og Ox i samme periode.

Link to comment
Share on other sites

-----------

 

Iwobi er lovende, men samtidig virker det som han også lider av noen typiske Arsenal-"sykdommer"; litt nonsjalant, ikke spesielt gjennombruddshissig og effektiv...?

Hvis man går ut i fra Hull-kampen så er jeg enig siden dette ikke var Iwobi sin beste kamp, men jeg mener samtidig at ha i enkelte av de tidligere innhoppene viser svært lovende takter. Men det er selvsagt en lang vei fra å være lovende til å bli jevnt god over tid. Vi har tross alt enkelte spillere på førstelaget som var svært lovende da de ble kjøpt (f.eks. et par offensive midtbanespillere som kom fra sørkysten) og som enda ikke klarer å vise et jevnt godt nivå.

 

Ellers er jeg enig med Simbad i at Joel kanskje er den unge lovende som viser at han kan bli noe vi kan få nytte av fremover, og jeg må tilstå at jeg er overrasket siden jeg i lang tid skrev en god del "nedsettende" kommentarer om hans ferdigheter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...