Jump to content

2016.03.08 Hull City


Polljen

Recommended Posts

Hull City hullcity.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Tirsdag 8. mars, kl 20:00. The KC Stadium


FA cup, 5. runde omkamp


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo



Tirsdag så er det omkamp mot Hull om retten til å spille kvartfinale i FA-cupen, en kvartfinalekamp vil bli spilt allerede førstkommende søndag og uansett hvem av disse to lagene som går til kvarten så får det laget hjemmekamp mot Watford. Hvis Arsenal slår Hull så blir hjemmekampen mot WBA som etter planen skal spilles (hjemme) lørdag 12. utsatt til et senere tidspunkt.



Coquelin soner sin suspensjon i denne kampen og skademessig så er det vel få endringer i forkant av denne kampen. Siden det er Cup-kamp så vil normalt vår nr 2 i mål være den som spiller og det betyr at Cech uansett skade ikke ville spille denne kampen. Den siste oppdateringen av Cech sin skade på arsenal.com er for meg litt forvirrende, men det kan virke som at Cech er klar hvis han selv sier han er klar (problemet er at den samme skadeoppdateringen sier at han erklærte seg selv klar i forkant av Tottenhamkampen, uten at han var i troppen).


Kos er sannsynligvis heller ikke klar til tirdagskampen, men er antatt klar til kommende helg.



Det er forsatt flere spillere som skuffer og som fortjener å bli satt ut, samtidig så er det et visst behov for å se an hvilke spillere som eventuelt trenger en hvil i forkant av kampen kommende helg.


Selv om Arsenal sannsynligvis er ute av kampen om ligatittelen så har laget mye å spille for fremdeles i ligaen i tillegg til FA.cupen. Etter den begredelige poengfangsten den siste måneden så er laget nå åtte poeng bak Leicester som leder ligaen, samtidig så begynner flere lag å puste Arsenal i nakken når det gjelder plasser i neste sesongs Champions League.


Arsenal på tredjeplass er to poeng foran Man City (som har en kamp tilgode), vi er fem poeng foran ManU som med seier senere i dag vil knappe forspranget ned til to poeng. I tillegg så er West Ham bare tre poeng bak oss. Faktum er at Arsenal må ha en en god poengfangst de siste ni kampene av sesongen bare for å unngå å havne på en "rekorddårlig" sjetteplass i ligaen.



Ospina starter som nevnt i mål. Selv om jeg ikke er så overdrevent imponert av Chambers så er det mange der bak som skuffer akkurat nå, så jeg velger Chambers fra start og sjanser med Gabriel som makker (er dog usikker på begge stopperplassene).


Vi har ingen alternativer til Bellerin, men jeg velger å la Gibbs starte også mot Hull og ha Monreal frisk og uthvilt til helgen (om det blir til PL eller FA får vi se tirsdag kveld). Coq er ute denne kampen, så Elneny starter og spørsmålet er hvem som blir hans makker (Ramsey, Flamini eller ?). Sanchez trenger matchtrening og bør starte, Ïwobi har gjort en god figur i FA-cupen og kommer inn slik at Özil får hvile, Campbell og Welbeck bør også starte.



Ospina


Bellerin - Gabriel - Chambers - Gibbs


Ramsey - Elneny


Campbell - Iwobi - Sanchez


Welbeck



Ramsey burde vært benket, men når det står mellom han og Flamini så blir det litt sånn "pest eller kolera"


når det gjelder hvem man skal velge. (Hvis Ramsey hadde vært mer disiplinert så hadde valget vært enkelt).





Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Nesten så jeg håper Flamini starter og Ramsey blir sittende på benken denne kampen. Kan heller komme inn i andreomgangen. Vil gjerne se hvordan Elneny-Flamini kan fungere. Giroud inn for Welbeck fra start siden han trenger å spille på seg selvtillit. Ellers er jeg enig i laget ditt.

Link to comment
Share on other sites

Må jo få igang Walcott en eller annen gang... Dette er typisk kamp han iallefall kan starte i, så får han heller byttes ut om han er like ræva som tidligere. Men vi er jo nødt til å få han igang også...

 

Bortebane, mot championship lag der vi kan ta dem på kontra enkelte ganger? Burde jo egentlig passe Walcott som hånd i handske, så kan han som nevnt over heller byttes ut om kampforløpet ikke passer eller om han underpresterer..

Link to comment
Share on other sites

Sant nok Marius. Walcott inn for Joel da. Og Joel må få starte neste seriekamp. Synes faktisk han har vært såpass god at han fortjener det.

 

DET er jeg helt enig i. Nå snakker jeg isolert om kampen imorgen... Hvis Walcott får en god kamp imorgen la han jobbe sokkene av seg der han presterer hele veien, så kan han utfordre i andre turneringer også på ett senere tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forståelse for at dette er typen kamp som kan brukes til å "spille inn" spillere som kommer fra skade eller som ikke er i form. Sanchez er et godt eksempel, der jeg mener han viser fremgang for hver kamp (har dog ikke sett kampen mot Tottenham så det er mulig det ikke var noen fremgang der).

Jeg er likevel uenig når det gjelder å starte med Walcott, han har egentlig fått brukbart med spilletid i det siste uten å vise noen som helst fremgang. Jeg har ikke noen tro på at denne kampen skal være den det endelig løsner i.

 

Når det gjelder Giroud istedet for Welbeck fra start, så har jeg ingen problemer med det. Ifølge ryktene så er medisinsk apparat litt bekymret for at han skal ha for mye spilletid så tidlig etter skaden så en Welbeck på benken fra start mot Hull synes jeg er greit.

 

Flamini inn for Ramsey er det blitt foreslått. Normalt ville jeg være uenig, men akkurat nå med det Ramsey viser for tiden så er jeg litt mer villig til å godta dette byttet nå mot Hull.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forståelse for at dette er typen kamp som kan brukes til å "spille inn" spillere som kommer fra skade eller som ikke er i form. Sanchez er et godt eksempel, der jeg mener han viser fremgang for hver kamp (har dog ikke sett kampen mot Tottenham så det er mulig det ikke var noen fremgang der).

Jeg er likevel uenig når det gjelder å starte med Walcott, han har egentlig fått brukbart med spilletid i det siste uten å vise noen som helst fremgang. Jeg har ikke noen tro på at denne kampen skal være den det endelig løsner i.

 

Når det gjelder Giroud istedet for Welbeck fra start, så har jeg ingen problemer med det. Ifølge ryktene så er medisinsk apparat litt bekymret for at han skal ha for mye spilletid så tidlig etter skaden så en Welbeck på benken fra start mot Hull synes jeg er greit.

 

Flamini inn for Ramsey er det blitt foreslått. Normalt ville jeg være uenig, men akkurat nå med det Ramsey viser for tiden så er jeg litt mer villig til å godta dette byttet nå mot Hull.

 

 

 

Ser absolutt argumentet mot at Theo skal starte. Er fryktelig synd og også merkelig at han har vært regelrett elendig etter at han kom tilbake fra skaden. Da først og fremst med tanke på at han var i kjempeform før skaden. Det som har vært det største holdepunktet mitt i den siste perioden er at han rett og slett ikke ser ut til å ha lyst til å spille fotball. Er han sur fordi han ønsker å spille som midtspiss? Hvis det er tilfellet mener jeg det er på tide å selge ham. Pr dags dato er både Giroud og Welbeck foran ham i køen. Welbeck har vist seg frem fra mye av den samme siden vi så ham i før han ble skadet. I tillegg til at han nå også har vist at han kan score viktige mål.

Giroud har en skikkelig down(s)periode foran mål men ser likevel langt mer innsats fra ham enn Theo om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Her er jeg ganske uenig Polljen. Ja Walcott har vært skikkelig dårlig når han har spillt, men alikevel en brøkdel av mulighetene Giroud har fått både mtp målsjanser og spilletid. Giroud har spillt vanvittig mye i det siste uten å utrette noen ting. Helt på slutten er han benket, men når du spiller 12 kamper som midtspiss på rad fra start i Arsenal med Özil bak deg uten å score er det for dårlig. Det var særlig siste kampen til Walcott som var skremmende, da han nesten virket umotivert. Sett bort fra denne har han iallefall forsøkt, dog uten å lykkes. La de få 45 hver da, hvis begge må spilles.

Link to comment
Share on other sites

Ospina

Bellerin - Gabriel - Chambers - Gibbs

Ramsey - Elneny

Campbell - Iwobi - Sanchez

Welbeck

Ramsey, Alexis, Giroud og Theo bør få sitte på benken, jeg driter i selvtilliten, de har ikke prestert noe som skulle tilsi at de er gode nok til å komme med på laget, selv i en "ubetydelig" cupkamp mot Hull

Link to comment
Share on other sites

Du vil at Alexis skal sitte på benken, men har han likevel med fra start på laget ditt? ;)

Wojciech vil benke Alexis, han har ikke satt opp noe lag der Alexis er med. Derimot så qouter han min lagoppstilling som har med Alexis.

Det er derfor ingen selvmotsigelse i den posten ;D

Link to comment
Share on other sites

Wojciech vil benke Alexis, han har ikke satt opp noe lag der Alexis er med. Derimot så qouter han min lagoppstilling som har med Alexis.

Det er derfor ingen selvmotsigelse i den posten ;D

Ah, min feil. Kjedelig når quotinga ikke synes :S

Link to comment
Share on other sites

Så dere Flamini sitt balltap og den hårreisende taklingen etterpå? Flaks han bomma

 

Jepp. Hårreisende dårlig spiller.. var ganske grei når han kom inn når Coquelin ble skadet i høst, men er som om jo mer han spiller jo mer ræva blir han.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...