Jump to content

2016.01.24 Chelsea


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 chelsea.png?2012-13 Chelsea


Søndag 24. januar, kl 17:00. Emirates Stadium


Premier League, 23. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo



Siste nytt vedrørende troppen er at Özil er klar og Sanchez er kanskje klar. I utgangspunktet så anser Wenger han som klar (slik jeg tolker det) ut i fra tester og også delvis treninger, men Wenger er usikker på om han er klar til den intensiteten som en kamp medfører og om Chelseakampen sådan kommer for tidlig. Personlig så tror jeg at han er med i troppen, men er usikker på om han starter kampen.



Når det gjelder vår motstander så er det lett å gå i "fellen" og tro at tabellplassering og en katastrofal sesong så langt betyr at dette er tre sikre poeng for Arsenal. Jeg tror at dette blir en vanskelig kamp, vi har kanskje kvittet oss med kompleksene når det gjelder de to Manchesterlagene men jeg har ikke sett noe fra Arsenal som tilsier at det største komplekset (Chelsea-komplekset) er overvunnet. Der vi mot de andre (tidligere) store klubbene først og fremst slet på bortebane, så har vi slitt med Chelsea både hjemme og borte (med noen få unntak).


Så spørs det om om det går letter nå når det portugisiske "spøkelset" er borte.



Jeg har i de siste kampene ytret et ønske om å se Gabriel i midtforsvaret, i denne kampen er jeg mer usikker ikke minst hvis Costa blir friskmeldt til kampen.


På midtbanen så er det store spørsmålet om Elneny får sjansen. Flamini har gjort en akseptabel jobb, mens Ramsey ikke har vært nok defensivt fokusert.


På offensiv midtbane så er Özil en selvfølge, kantene er lit mer usikre. Det store spørsmålet er om Sanchez starter eller ikke og hvem som skal ut hvis han starter. Jeg vil gjerne ha med Campbell fra start så da står det mellom Walcott og Sanchez på den andre kanten.



Jeg tviler på at mitt forslag til lag stemmer med det som Wenger velger, men i dag setter jeg opp mitt forslag uten å tenke så alt for mye realistisk.



Cech


Bellerin - Per - Kos - Monreal


Elneny - Flamini


Sanchez - Özil - Campbell


Giroud



Det vanskeligste valget var hvem som skulle vike plass for Elneny på midtbanen. Ramsey kan så absolutt bli savnet offensivt, men jeg føler at Flamini gir mer sikkerhet defensivt. Jeg tar sjansen på å starte Sanchez, så får han heller byttes ut når det er nødvendig (kanskje før det vanlige 60. minutters byttet)



Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Ut fra hva Wenger sier om Sanchez tror ikke jeg han blir å se i denne kampen heller.

 

Mitt tips til lag:

 

Cech

Bellerin - Per - Kos - Monreal

Flamini/Elneny - Ramsey

Campbell - Özil - Walcott

Giroud

Merk jeg ikke er helt enig i laget :P

Link to comment
Share on other sites

Drømmer gjør jeg også :) Men det er helt tydelig at Sanchez har vært mer skadd enn bare hamstringen... Så lang tid det nå har gått, tar ikke en hamstring skade. Jeg misstenker han har spillt skadd i store deler av sesongen, og det er ikke rent lite han har spillt heller når man tar med landslag.

Mulig det som nå gjøres er helt rett, at man altså holder han tilbake slik at han endelig blir 100%. Men hva skjer i neste landslagspause igjen? Han bruker vel 110% igjen og vi er evt på'n igjen. Nesten synd det ikke har vært pauser nå, slik at han ikke fikk spillt landskamper.

Link to comment
Share on other sites

Chelsea er vært en torn i baken til Wenger mange, mange ganger. Og kommer helt sikkert til å legge ned en formidabel innsats også denne gangen for å gjøre sitt til å stoppe oss, enten lovlig med hard innsats eller gjennom ufinheter representert av Costa, Matic og Terry. Her må vi være klare til å gå i krigen og spille med stor tålmodighet og eksplosivitet når sjansene byr seg.

 

Jeg kunne tenkt meg å prøvd ut en formasjon frem mot kampene i Champions League, med defensiv kontrol og kontringsstyrke. Dette avhenger litt av formen til Sanchez og om Elneny er klar for å starte i slike store kamper. Samtidig ser jeg på kampen mot Chelsea som et alternativ for å kjøre inn Walcott som midtspiss igjen til å true bakrommet og skape rom til de bak seg. Giroud har spilt veldig mye denne sesongen, men aberet er at man mister oppspillspunktet og den som kan holde på ballen når vi blir trykket bakover.

 

Cech

Bellerin - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Elneny - Flamini

Ramsey - Özil - Sanchez

Walcott/Giroud

Link to comment
Share on other sites

Eg grugleder meg til denne kampen. Vi har blitt slått av eit usikkert og uforklarleg dårleg Chelsea allereie denne sesongen, i ein sesong der alle tydelegvis klarer å slå dei. Til og med lille Bournemouth på deira eiga normalt så upenetrerbar under Mourinho. Vi kan ikkje gå på eit dobbelttap mot denne gjengen som sjølvtilliten og det mentale har erodert vekk som viskelær på en matteeksamen. Her er det å mane fram trua, og gå ut i 100 som mot United. Eg er redd det er tidleg å starte med Sanchez utan kamptrening, men forhåpentlegvis får vi eit friskt innhopp av den energiske chileneren.

Cech
Bellerin Per Kos Monreal

Campbell Flamini Ramsey Walcott
Özil
Giroud

trur eg lagoppsettet blir.

Link to comment
Share on other sites

Eg grugleder meg til denne kampen. Vi har blitt slått av eit usikkert og uforklarleg dårleg Chelsea allereie denne sesongen, i ein sesong der alle tydelegvis klarer å slå dei. Til og med lille Bournemouth på deira eiga normalt så upenetrerbar under Mourinho. Vi kan ikkje gå på eit dobbelttap mot denne gjengen som sjølvtilliten og det mentale har erodert vekk som viskelær på en matteeksamen. Her er det å mane fram trua, og gå ut i 100 som mot United. Eg er redd det er tidleg å starte med Sanchez utan kamptrening, men forhåpentlegvis får vi eit friskt innhopp av den energiske chileneren.

 

Cech

Bellerin Per Kos Monreal

 

Campbell Flamini Ramsey Walcott

Özil

Giroud

 

trur eg lagoppsettet blir.

 

Jeg er ikke enig i at vi ble slått av et dårlig chelsea. Vi ble slått av en ELENDIG dommer.

Link to comment
Share on other sites

CZfmR-IWYAIySrm.jpg

 

Det blir nok det samme laget som vi har sett starte de siste kampene, pluss Özil selvsagt. Å forvente Sanchez fra start var vel litt kanskje litt urealistisk, men Elneny fra start var ikke så urealistisk (i mine øyne).

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig....

Fy faen for en overspillng av Costa! Drittsekk

 

 

Uansett hvordan man vrir og vrenger på denne her så er det helt klart rødt kort.

Ren og skjær idioti av Per. Få han bort.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner virkelig ikke at en så rutinert herremann som Per gjør det der... Total "brain fart". Er jo mye bedre å heller slippe ham, håpe Kos rekker å komme tilbake eller at Cech redder enn å ta et så tidlig rødt kort...

 

 

 

Uansett hvordan man vrir og vrenger på denne her så er det helt klart rødt kort.

Ren og skjær idioti av Per. Få han bort.

 

Sier ikke at det ikke er klart rødt. Men Costa gjør ikke akkurat lite for å prøve å fremprovosere det røde.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...