Jump to content

2016.01.24 Chelsea


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

 

Sier ikke at det ikke er klart rødt. Men Costa gjør ikke akkurat lite for å prøve å fremprovosere det røde.

Uansett hvor mye jeg misliker "rasshølet" Costa så klarer jeg ikke å legge en eneste liten del av "skylden" over på han i denne situasjonen. Costa er rask, Per er treg og selv om taklingen i seg selv ikke er stygg så er det kontakt. Om Costa så eventuelt "provoserer" med å rulle litt ekstra så gjør det ikke kortet mindre rødt for det.

 

Akkurat i denne kampen så har Costa egentlig vist seg som en fotballspiller og ikke som som et provoserende idiot som han var på Brua.

Link to comment
Share on other sites

Uansett hvem som er manager for Chelsea eller United så klarer vi ikke å vinne mot de førstnevnte hjemme eller borte uansett hvor bedritne de har vært tidligere og hvor god form vi er i. United så gjelder det samme på Old Trafford.

Hvorfor har det seg sånn? Vi har ikke de samme kompleksene mot f.eks. City eller Liverpool, men hver gang vi møter djevlene og de blå djevlene så klarer vi å drite oss loddrett ut hver bidige gang.

 

Ellers er midtbanen vår med Flamini - Ramsey ræva. Hva faen Flamini gjør konstant i boksen til motstanderen vet jeg ikke, men han skal da for faen ikke være der oppe i hvert fordømte angrep. Attpåtil så er det absolutt null press fra midtbanen vår på midtbanen til Chelsea. Fabregas, Willian og Oscar kan løpe halve banen og plukke ut en pasning før en Arsenalspiller er oppi de.

Dette er rett og slett ikke godt nok. Vi har en gylden mulighet til å kanskje ta ligaen i år, men jeg vedder på at vi driter oss ut atter en gang dessverre.

 

Vil forøvrig se Elneny få sin debut i dag. Kan ikke gjøre det verre enn Flamini/Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forventer Sanchez inn senest rundt 60. minutter og spørsmålet er hvem som da skal ut.

Slik jeg ser det så er det tre kandidater: Walcott, Özil og Campbell.

 

Campbell bidrar såpass mye både offensivt og defensiv at jeg vil ha han med lengst mulig.

Özil er ikke så alt for mye med i dag og med et litt mindre "oppbygget" angrepsspill i undertall så er han en kandidat.

Walcott kan være nøkkelen i kontringene utover i kampen, men samtidig så får han egentlig ikke så mye til så han er også en kandidat. Men samtidig så kan jeg godt se for meg et "partnerskap" mellom Sanchez og Walcott på kontringer utover i andre omgang.

Jeg er usikker, men jeg tror jeg ville tatt av Özil til fordel for Sanchez.

Link to comment
Share on other sites

Største problemet for vår del føler jeg er at midtbanen vår. Helt fra starten av så har Flamini vært den mest avanserte av våre 2 på midten. Det var han som ikke var tilstede da Willian spilte gjennom Costa (skal love deg at Willian ikke hadde fått tid til det med Coq på banen!).

 

Flamini skal skjerme forsvaret vårt, men istedet så er han i motstanders boks og prøver seg på håpløse avslutninger. Det er greit nok hvis man kaster alle frem for å prøve å få et mål, men at ankeret på midtbanen gjør dette fra minutt 1 og fortsetter i samme spor er helt høl i hodet.

 

Vil faktisk påstå at midtbanen er grunnen til den ekstremt dårlige formen vår i det siste. Tapet av Cazorla og Coquelin har virkelig vært stort.

Link to comment
Share on other sites

Vi får iallefall Theo ut på høyre. Herregud å ræva han har vært de gangene han har spilt på venstre i år..

 

Og likevel har Wenger insistert på at han skal spille alle kampene der. Hadde vært bedre med Iwobi der ute imho.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...