Jump to content

2016.01.09 Sunderland


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 sunderland.png?2012-13 Sunderland

Lørdag 9. januar 2016, kl 16:00. Emirates Stadium

FA cup, 3. runde

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo,

Jeg starter tråden for at diskusjonen rundt kampen kan starte, men jeg velger å vente med ytterlige kommentarer og forslag til lag inntil Wenger har holdt sin pre-match pressekonferanse (sannsynligvis fredag formiddag) ;D Da var det visst likevel kommet litt info/nyheter i dag om skader og Wengers tanker rundt FA-cupen.

Sanchez er ikke klar, han trenger noen dager til å lege skaden (for sikkerhets skyld) og det tolker jeg dit at han sannsynligvis heller ikke starter mot Liverpool kommende onsdag (selv om han kanskje er i troppen).

Arteta er klar og kan spille. Ellers ingen endringer i skadesituasjonen.

Jeg hadde håpet på at vi skulle ha fått klar en ny midtbanespiller til denne kampen, men så langt er det lite som skjer i januarvinduet.

Når det gjelder det å hvile spillere så er Wenger klar på hva han mener:

" The thinking is to give absolutely everything to qualify. We are the holders of the cup and I know as well by experience that it is very important that you get in the competition and that you have a successful third round. It’s a tricky one, always, the third round."

 

Når jeg skulle komme med forslag til lag så var det i mine tanker å hvile enkelte nøkkelspillere, så jeg kommer derfor (litt motvillig) til å sette opp et relativt "toppet" lag.

Jeg velger å la Kos hvile siden jeg ikke tar sjanse på en skade foran Pool-kampen. Jeg har veldig lyst til å hvile Özil også, men jeg er usikker på hvem som skal dekke denne posisjonen. Det har kommet forslag tidligere om å flytte Ramsey fremover men jeg er usikker på om en "rusten" Arteta eller en "usikker" Chambers er rette makker til Flamini til å dekke den defensive delen av midtbanen. Siden Wenger gir et så klart signal på at han ønsker å forsvare FA-titelen så tviler jeg på at Özil blir spart.

 

Det siste punktet er målvaktsplassen. Cech er så absolutt vår nr 1, men tradisjonelt så er det vårt andrevalg som står i mål i FA-cupen. Å benke Ospina i denne kampen er et solid signal om mistillit. Jeg velger å følge "tradisjonen".

 

Ospina

Bellerin - Per - Gabriel - Gibbs

Flamini - Ramsey/Chambers

Campbell - Özil/Ramsey - Walcott

Giroud

Jeg diskuterer hardt med meg selv når det gjelder midtbanen, og jeg klarer ikke å bli enig med meg selv .

Ramsey som makker til Flamini eller som erstatter til Özil, og i så fall hvem skal da erstatte Ramsey ved siden av Flamini? Arteta eller Chambers, jeg overrasker i såfall meg selv med å velge Chambers.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Som Wenger har sagt så tør han ikke hvile Øzil fordi han er så viktig i oppbyggingen av spillet vårt, jeg tenker at det kan være greit å starte med Øzil, forhåpentligvis fåe t par mål i første omgang og så ta han av for å hvile. Ser ikke at vi har et godt alternativ å sette inn for han fra start av. Synd, men sånn er det når Rosicky, Cazorla er skadet.

Link to comment
Share on other sites

Spørs om han da står med skjegget i Postkassa om Özil blir skadd samtidig som Alexis. Da er det ikke veldig mye å rope hurra for i dette laget for tiden. Ramsey burde kunne steppet inn en sjelden kamp i ny og ne. Ellers storspillte Jeff i samme rolle for reserverlaget ifølge rapportene nylig.

Problemet er jo at Özil nesten alltid blir på banen i 90min selv om vi har trygge ledelser. Dessuten blir han også flyttet opp til topp for å være første pressledd mot slutten, noe som gjør belastningen ennå større.

 

Når det er sagt er vel pausen vi nå har hatt den lengste på flere måneder. Derfor burde Özil kunne spille om han da ikke har kjenning på noe slik Alexis hadde i lang tid. Forøvrig er det litt skremmende at Sanchez sin returdato flyttes gang etter gang, dette har vi også sett tidligere desverre :/

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig er det litt skremmende at Sanchez sin returdato flyttes gang etter gang, dette har vi også sett tidligere desverre :/

 

Sånn kan man velge å se på det, eller kan man tenke at det er flott at de ikke risikerer han til denne kampen og heller sparer han til kampen mot Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

Nå har vel Wenger langt på vei bekreftet at Alexis heller ikke blir å se mot Liverpool. Men uansett er det viktig å ikke risikere ham. Vi trenger et sterkt bidrag fra Alexis i månedene som kommer, dersom vi skal ha noen som helst forhåpning om jubel i mai.

 

Når det gjelder laget i morgen, håper jeg Wenger hviler sine beste spillere. Allardyce har også bekreftet at han kommer til å stille en reservepreget ellever. Det bør gi oss en fair mulighet, selv uten Özil og co. Vi er, etter min mening, tvunget til å prioritere. Stallen, med alle disse skadene, er ikke sterk nok til å kjempe på tre fronter i fire måneder til. Kampen mot Sheffield Wednesday bærer et vitnesbyrd i så måte. Nå har vi ikke råd til å miste en eneste spiller til, da vi ikke kan stole på at våre spillere returnerer til estimert tid. Hyppigheten på tilbakefallene er skremmende stor.

 

Bellerin er vel i Amsterdam på ferie, og flere har nok fått fri. Denne elleveren håper jeg ordner biffen:

 

Ospina

 

Debuchy, Gabriel, Koscielny, Gibbs

 

Flamini, Chambers

 

Chamberlain, Campbell, Jeff

 

Walcott

Link to comment
Share on other sites

Nå har vel Wenger langt på vei bekreftet at Alexis heller ikke blir å se mot Liverpool. Men uansett er det viktig å ikke risikere ham. Vi trenger et sterkt bidrag fra Alexis i månedene som kommer, dersom vi skal ha noen som helst forhåpning om jubel i mai.

 

Når det gjelder laget i morgen, håper jeg Wenger hviler sine beste spillere. Allardyce har også bekreftet at han kommer til å stille en reservepreget ellever. Det bør gi oss en fair mulighet, selv uten Özil og co. Vi er, etter min mening, tvunget til å prioritere. Stallen, med alle disse skadene, er ikke sterk nok til å kjempe på tre fronter i fire måneder til. Kampen mot Sheffield Wednesday bærer et vitnesbyrd i så måte. Nå har vi ikke råd til å miste en eneste spiller til, da vi ikke kan stole på at våre spillere returnerer til estimert tid. Hyppigheten på tilbakefallene er skremmende stor.

 

Bellerin er vel i Amsterdam på ferie, og flere har nok fått fri. Denne elleveren håper jeg ordner biffen:

 

Ospina

 

Debuchy, Gabriel, Koscielny, Gibbs

 

Flamini, Chambers

 

Chamberlain, Campbell, Jeff

 

Walcott

 

Tror dessverre dette blir for mange forandringer på laget, ser ikke at dette sakl henge sammen framover i hvert fall. Så mot Sheff Wed i ligacupen at Kamara og Iwobi inn i et ellers rutinert lag ble altfor tynt, det er ikke så stor forskjell mellom Championship/nedrykkslagene i PL og topplagene i Pl som det var for noen sesonger siden. Mener at vi trenger noe mer kreativitet og rutine blant de fire fremste, har mere trua på å dytte fram Ramsey da og la Chambers/Arteta spille sammen med Flamini.

Link to comment
Share on other sites

Det handler vel om å ha et godt defensivt grep, og satse på å sette de sjansene man får. Ramsey har en tendes til å bryte sammen når kampene kommer for tett. Og vi er helt avhengig av ham i fraværet av Coq, Jack og Santi. En skade på Rambo nå, foran nøkkelkamper i PL, kan sørge for at gulltoget sporer av for alvor.

 

Det er tynt, helt klart. Men Premier League må komme foran alt. En mer gyllen sjanse til å ta pokalen hjem til Emirates, får vi ikke.

Link to comment
Share on other sites

Bellerin var i alle fall i Amsterdam denne uka. Han la blant annet ut et bilde på Instagram. Han var imidlertid avbildet på trening i dag, så det spørs om det var en vaskeekte miniferie. Time will show, men Debuchy bør uansett starte her.

Link to comment
Share on other sites

Sheffield Wednesday viser kor vanskeleg det er å få eit "nytt" lag til å spele som eit lag sjølv om kvar spelar individuelt skal vere mykje betre enn Wednesday-spelararane. Å rotere heftig på laget mot Sunderland vil nok få same konsekvens i at spelet ikkje vil vere samstemt og tempoet og presisjonen sannsynlegvis ikkje vil vere av topp klasse. Til tross for dette er eg einig med majoriteten over her at vi bør kvile flesteparten av våre spelarar, spesielt dei som har mange kampar under beltet til no, spelarar som; Özil, Giroud, Koscielny, Bellerin, Ramsey. Spørsmålet da er om vi da i det heile tatt har eit lag. Eg prøver meg på ei oppstilling...


.... etter hvert i oppstillinga merka eg at eg måtte hive inn Ramsey, men da i nummer 10 rolla. Ei rolle han begjærer. Eg set min lit til Ramsey så Özil får kvile og ikkje risikerer skade. Lite kreativitet på midten med Flamini Arteta, men det får vi tåle. Sunderland har ikkje flust i kreativitet heller.

Cech/Ospina

Debuchy Chambers Gabriel Gibbs

Campbell Flamini Arteta Ox
Ramsey

Walcott

Link to comment
Share on other sites

Om det stemmer at Bellerin har fått ferie, så tyder det på at vi også skal spare noen. Da mener jeg özil også må spares frem til Liverpool, men jeg er veldig usikker på om det skjer.

 

 

Bellerin var i alle fall i Amsterdam denne uka. Han la blant annet ut et bilde på Instagram. Han var imidlertid avbildet på trening i dag, så det spørs om det var en vaskeekte miniferie. Time will show, men Debuchy bør uansett starte her.

Så vidt meg bekjent så fikk de fleste (alle?) av de "faste" en 2-3 dagers miniferie denne uken og det var vel da Bellerin hadde sin tur til Amsterdam, at han i sitt twitterinnlegg var litt "uheldig" å kalle det weekend kan vi vel skylde på at man lett kan gå i surr vedrørende ukedagene når kampene i en periode kom som "perler på en snor".

Link to comment
Share on other sites

Eg trur neppe at det blir dei store endringene til denne kampen. Spelar ane har hatt litt kvile og bør være klar for innsats. Eg blir ikkje overasket om det er disse 11 som starter;

 

Ospina

Bellerin - Per - Koz - Gibbs

Flamini - Ramsey

Ox - Özil - Walcott

Giroud

Link to comment
Share on other sites

CYSKOqjWEAIGue_.jpg

 

Det betyr vel OX og Chambers til å dekke defensiv midtbane?

 

Litt merkelig at laget er "toppet" i mål, i forsvar og offensivt (selv om Özil har fått fri), men med en uerfaren defensiv midtbane :shy:

 

Ospina ute av dagens tropp, syk?

For å svare meg selv: (hentet fra arsenal.com) "David Ospina has been ruled out with a slight groin problem."

Link to comment
Share on other sites

Synes det er rart at debuchy ikke starter. Trenger å spille seg i form, maks uflaks helt siden han kom. Dessuten har bellerin vært bedriten helt siden han var skadet.

Wenger liker ikke å gjøre for store endringer i forsvaret. Debuchy er nok vei bort og da gir det mening å gi matchtrening til Gibbs i stedet.

 

Egentlig tror jeg Debuchy forsvinner så snart Elneny er klar. Han blir da backup på midtbane og Chambers blir vikaren til Bellerin.

Link to comment
Share on other sites

CYSKOqjWEAIGue_.jpg

 

Det betyr vel OX og Chambers til å dekke defensiv midtbane?

 

Litt merkelig at laget er "toppet" i mål, i forsvar og offensivt (selv om Özil har fått fri), men med en uerfaren defensiv midtbane :shy:

 

Ospina ute av dagens tropp, syk?

For å svare meg selv: (hentet fra arsenal.com) "David Ospina has been ruled out with a slight groin problem."

Er det rart at han topper i mål? Reserven er skadet, tredjevalget er i Roma. Fjerdevalget, Martinez, er vel også utlånt. Macey er vel et femtevalg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...