Jump to content

2016.01.09 Sunderland


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Er det rart at han topper i mål? Reserven er skadet, tredjevalget er i Roma. Fjerdevalget, Martinez, er vel også utlånt. Macey er vel et femtevalg.

Selvsagt ikke når Ospina er skadet. Men det som "forundret" meg (da jeg skrev innlegget) var at vi kjører et "toppet" lag over det meste av banen med unntak av defensiv midtbane. Personlig så hadde jeg (før kampen startet) gjerne sett et mindre toppet lag ;D

Link to comment
Share on other sites

Iwobi får med rette en del skryt og med litt færre "balltap" så kan det bli en riktig så god kamp fra hans side. Savner litt mer fra den offensive lagdel, men selvsagt er det ikke bare lett mot et lag som forsvarer seg med alle mann.

 

Ellers så er det sjelden å se at en av våre stoppere ikke er med frem på hjørnespark. Gabriel har vel holdt seg bak på banent på de fleste (eller alle) våre hjørnespark.

Link to comment
Share on other sites

Ble avansement etter en veldig dårlig førsteomgang hvor Iwobi var vår beste. Joel, med fler spilte seg opp i andreomgangen og Campbell kunne fort hatt hattrick. Bellerin med to flotte raid og et vidunderlig innlegg til Giroud. Ox gjør mye rart, men viser i glimt hva han kan.

Målet til S'Land er total svikt av Koscielny.

Ble et helt annet balltempo når Ramsey kom inn og Iwobi gikk ut. De dype løpene til Ramsey er det vanskelig for ethvert forsvar å demme opp for.

Link to comment
Share on other sites

En grei andre omgang der ikke minst Iwobi og Campbell gjør en bra forestilling.

 

Når det gjelder Campbell så har nok jeg vært en av de mest negative til han her på forumet, men rett skal være rett og det er ikke tvil om at han har vist mye positivt de siste kampene. Jeg er en god del mer positivt innstilt til Campbell nå, selv om jeg fremdeles er i tvil om at han i nær fremtid er kandidat som et førstevalg (når vi har en relativt skadefri tropp).

 

Aller viktigst i dag: Ingen omkamp og ingen skader :shifty:

Link to comment
Share on other sites

Polljen, at han fort mister plassen når vi har våre beste tilbake fra skade er nok godt mulig men jeg har troa på at han kan bli en viktig brikke for oss utover i sesongen, noe han har vist nå.

Han er målfarlig og han har begynt å vise mer og mer hva som bor i ham. Minner meg på mange måter om en viss rolle Wiltord hadde da han spilte for oss. Ikke førstevalg, men god når han får sjansen, samt at han kan score viktige mål.

Link to comment
Share on other sites

Polljen, at han fort mister plassen når vi har våre beste tilbake fra skade er nok godt mulig men jeg har troa på at han kan bli en viktig brikke for oss utover i sesongen, noe han har vist nå.

Han er målfarlig og han har begynt å vise mer og mer hva som bor i ham. Minner meg på mange måter om en viss rolle Wiltord hadde da han spilte for oss. Ikke førstevalg, men god når han får sjansen, samt at han kan score viktige mål.

Helt enig. Ikke et førstevalg men en potensiell viktig "squad player".

Samtidig med en "frisk" tropp så har vi egentlig en god del "potensielle" spillere, så til sommeren så blir jeg ikke overrasket om det forsvinner en eller flere av denne typen spillere (da inkluderer jeg spillere på utlån f.eks. Gnabry). Men jeg har ikke lenger Campbell som et av førstevalgene mine når det gjelder eventuelle avganger til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt ei grei forestilling kampen sett under eit. Samme målskårere som i forrige møtet med Sunderland. Iwobi var spennande, minna meg faktisk om ei ung utgave av vår kjære David Rocastle, ellers så viste Bellerin at han har ei stor framtid på backplass, fryktar at Barcelona snart vil starte med flørtinga si.

Link to comment
Share on other sites

Min MotM er Joel Campbell i dag (går).

 

Viste mange fantastiske pasninger og bevegelsene hans i dag (særlig i andreomgang når tempoet økte) var veldig gode. Viste også at teknikken hans er veldig god selv om den er litt unkonvensjonell. Jobber også knallhardt kampen gjennom og tillater Bellerin å komme på overlappen da han trekker inn på venstrebeinet. Syntes disse to kombinerer veldig godt for tida.

 

I mine øyne så er Campbell for øyeblikket vårt klart beste alternativ på høyresiden. Foran både Walcott og Chamberlain. På topp derimot så tror jeg fortsatt at Walcott kan danke ut Giroud hvis han får sjansen i flere kamper på rad, men virker som om Wenger plutselig har bestemt seg for at Theo ikke skal spille spiss mer. På tross for at han var veldig god for oss før han ble skadet.

For å ikke snakke om at jeg syntes at Giroud har dabbet av en del i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...